Skocz do zawartości

Legacy GT MY10 czy warto go kupić?


AllRad

Rekomendowane odpowiedzi

Ściągałeś ze stanów ? Jeżeli nie jest to tajemnica jakie były koszty ? Tak rozglądam się i rozglądam w Eu ale to raczej jak szukanie Świętego Grala.

W każdym razie coraz bliżej jestem decyzji pożegnac mojego OBK i zacząć misję Legacy GT 300KM bo bez modów u mnie się nie obejdzie :)

 

nie ściągałam...

to z SIP'u :)

miałam wyjątkowe szczęście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy automatyczna skrzynia w 2.5 GT jest taka sama jak w Outbacku 3.6R ? Chodzi mi o przełożenia.

Cos takiego znalazłem na cars101.com, jeśli chodzi o przełożenia skrzyni w 3.6R:

1 3.534; 2 2.264; 3 1.471; 4 1.000; 5 0.834 . final 3.083:1

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT US był tylko ze skrzynią manualną, a 3.6R/H6 US i EU (w US jest też Legacy) z automatyczną.

Ogólnie chciałem się dowiedzieć jakie ma przełożenia 2.5 GT aut. żeby zobaczyć jak wyglądają prędkości na poszczególnych biegach. Ponieważ na cars101.com są podane przełożenia to można sobie wszystko ładnie obliczyć. Dla 5EAT Sportshift 2 gen (czyli te dane co powyżej), koła 18 cali, opony 225/45:

1. 64 km/h 2. 100 km/h 3. 154 km/h 4. 226 km/h 5. 271 km/h

Przy 3000 obr/min na piątym biegu mamy 145 km/h co jest całkiem niezłym 'parametrem'

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie do końca. Wersje EU zarówno Legacy GT oraz OBK H6 mają SiDrive, który steruje silnikiem i skrzynią. Dlatego mogą być pewne różnice.

Jesteś pewien, że były Legacy GT MY10> US w wersji z manualnymi skrzyniami ?

Z tego co wiem były tylko 5EAT. 6MT od STI były tylko w Spec.B.

 

Przy 3000 obr/min na piątym biegu mamy 145 km/h co jest całkiem niezłym 'parametrem'

 

w Audi 2.0TFSI przy tych samych obrotach jedziesz ponad 160km/h......

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie dane dotyczące wersji amerykańskej są na stronie http://www.cars101.com/legacy.html. Są tam jakieś błędy, literówki, ale zdecydowana większość informacji jest ok. SiDrive rzeczywiście nie ma w wersjach US, ale nie wiem czy dla SiDrive wsadzano by inne przełożenia (wszystkie, tylko główne ? chyba nie ma sensu).

 

Legacy GT wychodziły w US od 2010 do 2012 roku, jako sedany (wszystkie Legacy w US od 2008 roku to sedany) i tylko ze skrzynią manualną. Możesz zobaczyć testy http://www.caranddri...st-drive-review, http://www.roadandtr...?click=main_sr. Skrzynia nie jest z STI bo ma przełożenia 1 3.454; 2 1.947; 3 1.296; 4 0.972; 5 0.782; 6 0.666; final 4.111. Spec B od MY10 w górę brak.

 

Taka ciekawostka jeśli chodzi o stare Spec B dane z US podają takie przełożenia:

2006 Spec B

1st 3.166 2nd 1.882 3rd 1.296 4th 0.972 5th 0.738 final 4.111 (5 biegowa skrzynia http://www.caranddri...-take-road-test)

2007-2008 Spec B (dla 2009 jest podany final 3.900, ale nie wiem czy to nie literówka)

1st 3.636 2nd 2.235 3rd 1.521 4th 1.137 5th 0.891 6th 0.707 final 3.454

 

Z kolei STI od 2006 w górę ma:

1st 3.636, 2nd 2.235, 3rd 1.521, 4th 1.137, 5th 0.971, 6th 0.756, final 3.900

 

Czyli skrzynia może jest i ta sama, ale różni się dłuższą 5 i 6 i dłuższym głównym przełożeniem, no ale to nic dziwnego w aucie takim jak Legacy.

 

w Audi 2.0TFSI przy tych samych obrotach jedziesz ponad 160km/h......

Przeżyje :D Moje stare track day'owe GTI ma 97 km/h przy 3000 obr/min, a to też VW ;)

WRX MY08-MY10 dla porównania ma 125 km/h przy 3000 obr/min.

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dla SiDrive wsadzano by inne przełożenia

 

pewnie nie.

 

Czyli skrzynia może jest i ta sama, ale różni się dłuższą 5 i 6 i dłuższym głównym przełożeniem,

 

podobnie może być w Legacy GT i OBK.

Generalnie to wersje US i EU różnią się dość mocno w tych kwestiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

chcę przekazać leasing subaru legacy GT , kupiony nowy serwisowany w aso w stanie idealnym z przeglądem pogwarancyjnym i zmienionym rozrzadem , samochód do obejżenia i poprowadzenia po kontakcie tel. wóz jest fantastyczny full opcja , leasing można wykupić lub przedłużyć. odstępne do uzgodnienia . zbudowałem dom w górach i muszę zmienić na suva. tranzakcja ok pażdziernika. tel 602628 572 po 20 g (proszę o kontakt tylko zainteresowanych). pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę przekazać leasing subaru legacy GT , kupiony nowy serwisowany w aso w stanie idealnym z przeglądem pogwarancyjnym i zmienionym rozrzadem , samochód do obejżenia i poprowadzenia po kontakcie tel. wóz jest fantastyczny full opcja , leasing można wykupić lub przedłużyć. odstępne do uzgodnienia . zbudowałem dom w górach i muszę zmienić na suva. tranzakcja ok pażdziernika. tel 602628 572 po 20 g (proszę o kontakt tylko zainteresowanych). pozdrawiam

 

Może podesłać przez PW maila do siebie ? W każdym wysyłam PW ale one czasami nie działają odpowiednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze polecam to auto.

Szukałem tego modelu przez ponad rok jako następcy mojego GTeka (Impreza robi sie niestety ciasnawa przy dwójce dzieci) i się nie zawiodłem.

Niestety te auta poza Szwajcarią bardzo trudno znaleźć, a ze Szwajcarii sie kompletnie nie opłaca.

Można powiedzieć, że to idealne auto na polskie drogi, bo bardzo komfortowe na autostradach i bardzo szybkie jeśli trzeba wyprzedzić na innych drogach (no i poza tym ma wszystkie inne zalety Subaru).

Auto w trybie S# bardzo szybkie, ok 6s do setki, przy czym największe wrażenie robi tu sposób w jaki sie to odbywa, tzn łatwość, cisza i spokój.

Ale coś za coś,nie oszukujmy się, to nie jest auto do bardzo agresywnej jazdy czy tym bardziej do zabawy, tylko raczej (jak sama nazwa wskazuje) bardzo fajne GT.

Automat przyjemny i szybki, szczególnie w trybie S#, ale oczywiście nie aż tak ostry w reakcjach na gaz jak skrzynie dwusprzęgłowe (np w Audi), co wynika z ich natury i dla jednego będzie zaletą (komfort), a dla innego wadą (brak super sportowych doznań). W sumie fajnie, że skrzynia ma tylko 5 biegów, bo przy silniku, który bardzo ładnie ciągnie w przedziale 1,5 - 6,5 tys obr. więcej biegów nie trzeba. Manetki jak dla mnie przydają się tylko do tego, żeby przed wyprzedzaniem zablokować sobie jakiś bieg, najczęściej trzeci, ewentualnie do hamowania silnikiem na długich zjazdach. W żadnej innej sytuacji jakoś nie mam potrzeby ich używać.

Zawias Bilsteina jest ok, na hamulce też nie narzekam.

Co ciekawe auto relatywnie niewiele pali, tzn przy w miarę spokojnej jeździe na trasie ok 9l/100km, w mieście ok 11-12l/100km, a na autostradzie przy ok 160km/h na tempomacie 11-11,5 l/100km. Ale co ciekawe już przy 170km/h na tempomacie wychodzi 14l/100km. Pisze relatywnie, bo chodzi mi o porównanie do np Imprezy GT, która ma podobne osiagi i znacznie mniejszą masę, albo do starszego Legacy H6 3.0, który ma dużo słabsze osiągi, a pali znacznie więcej.

Jeszcze apropos porównania do starszych Legacy, to w zasadzie nie ma żadnego porównania jeśli chodzi o przestronność. Poprzedni model jak na tę klasę jest najzwyczajniej ciasny, a w szczególności wąski, natomiast w nowym modelu Japońce zrobili jakieś cuda (bo wymiarów zewnętrznych wiele nie zmienili), bo auto jest po prostu olbrzymie w środku. Nie ma jednak nic za darmo i jak na mój gust to w przypadku kombi nowy model jest niestety znacznie mniej zgrabny niż poprzedni.

 

A teraz minusy. Widzę trzy, z których naprawdę istotny jest tylko pierwszy:

- przednie siedzenia i ich skórzana tapicerka (czy może raczej powinienem powiedzieć cerata) to jakieś nieporozumienie. Fotele nie mają jakiegokolwiek trzymania bocznego, wiec próba choćby odrobinę szybszej jazdy kończy się kurczowym trzymaniem za kierownicę,co przyjemne ani bezpieczne nie jest i nie pasuje do charakteru tego modelu. A skóra jest beznadziejna i tyle. Można wprawdzie obszyć fotele alcantarą, co zamierzam uczynić, ale trzymania bocznego wiele tym nie poprawię i tu jeszcze nie wiem co z tym zrobić...

- jakość plastików w środku. No nie ma szału jak na auto, które nowe kosztuje 200 tys. zł;

- brak wejścia USB. Co ciekawe USB jest w modelach amerykanskich, a w Europie jest tylko AUX. Jak sie człowiek w poprzednim aucie przyzwyczaił, że sobie słucha muzyki z pendrive'a, to tu jest słabo. Jak sie chce słuchać przez Bluetootha np z telefonu, to jest kicha, bo nie rozpoznaje folderów i wrzuca wszystkie utwory do jednego wora. Jak sie podłączy telefon AUXem przez wyjście słuchawkowe telefonu, to z kolei nie da sie sterować z poziomu samochodu i trzeba sterować z telefonu (albo ja czegoś nie wiem). Szkoda takiego drobiazgu, bo samo audio gra naprawdę bardzo fajnie. Ciekawe, może jest jakaś możliwość łatwego podpięcia gniazda USB, skoro amerykańce to mają.

 

Jak widać plusów dodatnich jest znacznie więcej niż plusów ujemnych, więc jeśli ktoś, tak jak ja, szuka dużego wygodnego kombi, które:

- ma prawdziwy naped na 4 koła;

- ma moc wystarczającą :-)

- nie jest SUVem, tylko zwykłym kombi z nisko położonym środkiem ciężkości;

- nie nazywa się BMW,Audi albo Mercedes;

to w zasadzie nie ma innego wyboru :-)

 

I z tego miejsca chciałem wyrazić głeboką dezaprobate dla polityki koncernu FHI, który ma centralnie w dupie swoich zwolenników i fanów w Europie i robi wszystko, żebyśmy sie poprzesiadali na różne tam BMW i Audi, itp.

Obecna oferta silnikowa Legacy to jest po prostu jakaś kpina, jak na markę z taką tradycją i aspiracjami i pewnie niewielu jest takich pomyleńców jak ja, którzy mają do tej marki na tyle duży sentyment, żeby przez dobry rok czekać i szukać w całej Europie aż pojawi sie w końcu jakiś egzemplarz wymarzonego 2,5GT.

Naprawdę mało brakło żebym smutno skończył w Audi S4 lub BMW 335ix... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale trzymania bocznego wiele tym nie poprawię

 

dociągnij pasy, zablokuj i jazda :D

 

sterować z poziomu samochodu i trzeba sterować z telefonu (albo ja czegoś nie wiem)

 

niestety tak jest. Ja poszedłem na łatwiznę i wożę dwustronną płytę DVD tj. 2 x 4.8G muzyki. Masz foldery, okładki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji, czy ktoś z Was ma instrukcje po polsku lub angielsku do Legacy/Outback 2010 (wersja europejska), albo wie skąd ściągnąć?

 

Do wątku na temat manuali mało kto chyba zagląda niestety i nic tam nie znalazłem.

 

Adam 12, dzięki za podpowiedź w sprawie tego DVD. Na to nie wpadłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę przekazać leasing subaru legacy GT , kupiony nowy serwisowany w aso w stanie idealnym z przeglądem pogwarancyjnym i zmienionym rozrzadem , samochód do obejżenia i poprowadzenia po kontakcie tel. wóz jest fantastyczny full opcja , leasing można wykupić lub przedłużyć. odstępne do uzgodnienia . zbudowałem dom w górach i muszę zmienić na suva. tranzakcja ok pażdziernika. tel 602628 572 po 20 g (proszę o kontakt tylko zainteresowanych). pozdrawiam

 

Poproszę o szersze info na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś z Was ma instrukcje po polsku lub angielsku do Legacy/Outback 2010

 

instrukcja to gruba "cegła" i ciężko będzie skopiować :)

Sprawdź tutaj. Wersja EN powinna być.

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/

 

DVD. Na to nie wpadłem.

 

ważne żeby nie robić podfolderów ponieważ napęd nie czyta takowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Chodzi Ci o mapy? Ja mam, pasują mapy od Volvo. Jak kupiłem auto w 2014 roku to załatwiłem sobie mapy z 2013 roku, teraz są pewnie nowsze. Tutaj jest cały wątek dotyczący nawigacji:

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/15068-nawigacja

Musisz szukać informacji o nawigacji w Legacy V i Outback IV. Sprawdzę to co mam obecnie i postaram się napisać jaki dokładnie system z Volvo jest kompatybilny z tym w naszych Subarakach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...