Skocz do zawartości

Zmiana maglownicy w Bugu WRX na tą z STI


Kaiser_Sowza

Rekomendowane odpowiedzi

żeby było pico bello , to kolumna kierownicza z STI , krzyzak z STI , wszystkie do roku 2007 montujesz praktycznie plug&play

 

Tak konkretnej odpowiedzi oczekiwałem. :) Czyli tak naprawdę nawet jak znajdzie się przekładnię w sensownej cenie to i tak koszt krzyżaka, kolumny i robocizny podbiją znacząco koszt operacji. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak tylko oriętacyjnie bo kiedyś szukałem informacji na ten temat - czym różni się kolumna i krzyżak pomiędzy wrx a STI, oraz co może nie pasować zakładając kolumnę i krzyżak z wrx do magla STI i na odwrót czyli kolumna i krzyżak STI do magla WRX ?

 

Kolego Kasier_Sowza myślę że z kolumną i krzyżakiem nie będziesz miał problemów żeby dostać ponieważ części z angolów jest miljon :P i podejdą bez żadnej przeróbki, w dodatku za grosze, natomiast na pewno największy problem będzie z maglem STI od europy bo w tym przypadku angielskie się nie nadają do niczego :) a europejskie kosztuja i słabo dostępne <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak tylko oriętacyjnie bo kiedyś szukałem informacji na ten temat - czym różni się kolumna i krzyżak pomiędzy wrx a STI, oraz co może nie pasować zakładając kolumnę i krzyżak z wrx do magla STI i na odwrót czyli kolumna i krzyżak STI do magla WRX ?

 

Podłączam się pod pytanie. :)

 

Kolego Kasier_Sowza myślę że z kolumną i krzyżakiem nie będziesz miał problemów żeby dostać ponieważ części z angolów jest miljon :P i podejdą bez żadnej przeróbki, w dodatku za grosze, natomiast na pewno największy problem będzie z maglem STI od europy bo w tym przypadku angielskie się nie nadają do niczego :) a europejskie kosztuja i słabo dostępne <_<

 

To mówisz, że krzyżak i kolumna podejdą z anglika? :D To zmienia postać rzeczy. :yahoo:

 

BTW Kaiser a nie Kasier. :D

Edytowane przez Kaiser_Sowza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW Kaiser a nie Kasier. :D

Sorki literówka z mojej strony - nie wiedziałem że to aż tak ważne, następnym razem będe uważał jak piszę. :facepalm::P A co to za skrót BTW (bo jestem nie oblatany w skrótach, a w słowniku pojęć nie ma.. )

Edytowane przez Jano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki literówka a mojej strony - nie wiedziałem że to aż tak ważne, następnym razem będe uważał jak piszę. :facepalm::P A co to za skrót BTW (bo jestem nie oblatany w skrótach, a w słowniku pojęć nie ma.. )

 

Bo ten skrót to taka nowomowa młodzieżowa. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kasier_Sowza myślę że z kolumną i krzyżakiem nie będziesz miał problemów żeby dostać ponieważ części z angolów jest miljon :P i podejdą bez żadnej przeróbki, w dodatku za grosze...

Zgadza się, ale o ile dobrze pamiętam, to trzeba stacyjkę przekładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ale wiadomo że jak się kolumnę kierowniczą zmienia to żeby wszystko banglało, to trzeba przełożyć stacyjkę i immobiliser, ale o ile mi wiadomo to żaden problem, gdyż one są jednakowe (mocowanie stacyjki i dziura na blokadę kierownicy jest w tym samym miejscu co w EU). Jedyny mały problem jest taki że stacyjka jest przykręcona do kolumny za pomocą takich specjalnych, antykradzieżowych śrub, w których po dokręceniu stacyjki urywa się główka, żeby potencjalny złodziej nie miał możliwości odkręcenia stacyjki, a co za tym idzie brak blokady kierownicy. Tylko że w przypadku kupna kolumny jest problem z głowy z odkręcaniem tych śrub bo sprzedający musiał już szybciej je odkręcić w celu wyciągnięcia stacyjki. Stacyjkę można przykręcić zwykłą śrubą, lub żeby było pico bello to kupić te antykradzieżowe w większości sklepów motoryzacyjnych, bo prawie we wszystkich markach samochodów coś takiego jest montowane i po problemie.

 

BartZ a ty przypadkiem nie wiesz jaka jest różnica pomiędzy kolumnami i krzyżakami z WRX, a STI ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ale wiadomo że jak się kolumnę kierowniczą zmienia to żeby wszystko banglało, to trzeba przełożyć stacyjkę i immobiliser, ale o ile mi wiadomo to żaden problem, gdyż one są jednakowe (mocowanie stacyjki i dziura na blokadę kierownicy jest w tym samym miejscu co w EU). Jedyny mały problem jest taki że stacyjka jest przykręcona do kolumny za pomocą takich specjalnych, antykradzieżowych śrub, w których po dokręceniu stacyjki urywa się główka, żeby potencjalny złodziej nie miał możliwości odkręcenia stacyjki, a co za tym idzie brak blokady kierownicy. Tylko że w przypadku kupna kolumny jest problem z głowy z odkręcaniem tych śrub bo sprzedający musiał już szybciej je odkręcić w celu wyciągnięcia stacyjki. Stacyjkę można przykręcić zwykłą śrubą, lub żeby było pico bello to kupić te antykradzieżowe w większości sklepów motoryzacyjnych, bo prawie we wszystkich markach samochodów coś takiego jest montowane i po problemie.

 

BartZ a ty przypadkiem nie wiesz jaka jest różnica pomiędzy kolumnami i krzyżakami z WRX, a STI ??

 

To też sporo wniosło do tematu. :) Z tą stacyjką jeszcze tematu nie przerabiałem, więc twoje doświadczenia na pewno pomogą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Maglownica z STI założona.

 

Od razu rozwiewam wszelkie mity: ani krzyżak, ani kolumna z żadnego STI nie była potrzebna. :yahoo: Chyba, że może ktoś wcześniej założył kolumnę i krzyżak z STI(w co wątpię). Zdjęliśmy WRX'ową i założyliśmy bez żadnego problemu tą z STI(z 2004 r). :)

 

To tyle w temacie. :) Jakby ktoś chciał to mam na zbyciu kolumnę i krzyżak z STI. :D

Edytowane przez Kaiser_Sowza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. :) Ważne, że poszło bez komplikacji i ja jestem z moda zadowolony. :)

Kolego a porównywałeś pompy wspomagania (krążą jakieś mity, ale nikt mi tego nie umiał do końca potwierdzić, że ta z STI niby daje większe ciśnienie, więc przy zmianie przekładni na tą STI 2,6 obr. , pompe też niby trzeba było by zmienić. Hehe za chwilę będą takie gadki, że żeby zmienić magla to trzeba będzie pół auta wymienić na estiajowe ;), albo taniej będzie kupić całego STI, niż wymnieniać maglownicę z całą resztą gratów, bo okaże się to tańszą opcją) Z tego co pisałeś, to rozumie że jeżeli zmieniłeś samego magla to pompa została WRX. Dlatego mam właśnie pytanie, czy czujesz jakąś znaczną różnicę w ciężkości pracy kierownicy?

Edytowane przez Jano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maglu wrx i sti jest nie wielka różnica w przełożeniu ,pompa ani kierownik nie odczuje tego na 100%

 

Otóż to. :) Pompa została WRX'owa(tzn. zmieniłem na mniej dojechaną, bo moja już ledwo ciągnęła). :D Różnicy w ciężkości pracy układu nie odczułem. Jest wręcz lżej(nowy płyn, sprawniejsza pompa).

 

Auto zrobiło się fajnie reagujące. Aż dziw mnie bierze czemu Fuji Corp. nie montowało takich magli od razu. Alfy mają jeszcze krótsze, więc chyba nie o koszt chodzi. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to. :) Pompa została WRX'owa(tzn. zmieniłem na mniej dojechaną, bo moja już ledwo ciągnęła). :D Różnicy w ciężkości pracy układu nie odczułem. Jest wręcz lżej(nowy płyn, sprawniejsza pompa).

Tak też myślałem, bo o te 0,4 obrotu to w sumie prawie żadna różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...