Jump to content

Zmiana maglownicy w Bugu WRX na tą z STI


Kaiser_Sowza
 Share

Recommended Posts

żeby było pico bello , to kolumna kierownicza z STI , krzyzak z STI , wszystkie do roku 2007 montujesz praktycznie plug&play

Link to comment
Share on other sites

żeby było pico bello , to kolumna kierownicza z STI , krzyzak z STI , wszystkie do roku 2007 montujesz praktycznie plug&play

 

Tak konkretnej odpowiedzi oczekiwałem. :) Czyli tak naprawdę nawet jak znajdzie się przekładnię w sensownej cenie to i tak koszt krzyżaka, kolumny i robocizny podbiją znacząco koszt operacji. :(

Link to comment
Share on other sites

Ja tak tylko oriętacyjnie bo kiedyś szukałem informacji na ten temat - czym różni się kolumna i krzyżak pomiędzy wrx a STI, oraz co może nie pasować zakładając kolumnę i krzyżak z wrx do magla STI i na odwrót czyli kolumna i krzyżak STI do magla WRX ?

 

Kolego Kasier_Sowza myślę że z kolumną i krzyżakiem nie będziesz miał problemów żeby dostać ponieważ części z angolów jest miljon :P i podejdą bez żadnej przeróbki, w dodatku za grosze, natomiast na pewno największy problem będzie z maglem STI od europy bo w tym przypadku angielskie się nie nadają do niczego :) a europejskie kosztuja i słabo dostępne <_<

Link to comment
Share on other sites

Ja tak tylko oriętacyjnie bo kiedyś szukałem informacji na ten temat - czym różni się kolumna i krzyżak pomiędzy wrx a STI, oraz co może nie pasować zakładając kolumnę i krzyżak z wrx do magla STI i na odwrót czyli kolumna i krzyżak STI do magla WRX ?

 

Podłączam się pod pytanie. :)

 

Kolego Kasier_Sowza myślę że z kolumną i krzyżakiem nie będziesz miał problemów żeby dostać ponieważ części z angolów jest miljon :P i podejdą bez żadnej przeróbki, w dodatku za grosze, natomiast na pewno największy problem będzie z maglem STI od europy bo w tym przypadku angielskie się nie nadają do niczego :) a europejskie kosztuja i słabo dostępne <_<

 

To mówisz, że krzyżak i kolumna podejdą z anglika? :D To zmienia postać rzeczy. :yahoo:

 

BTW Kaiser a nie Kasier. :D

Edited by Kaiser_Sowza
Link to comment
Share on other sites

BTW Kaiser a nie Kasier. :D

Sorki literówka z mojej strony - nie wiedziałem że to aż tak ważne, następnym razem będe uważał jak piszę. :facepalm::P A co to za skrót BTW (bo jestem nie oblatany w skrótach, a w słowniku pojęć nie ma.. )

Edited by Jano
Link to comment
Share on other sites

Sorki literówka a mojej strony - nie wiedziałem że to aż tak ważne, następnym razem będe uważał jak piszę. :facepalm::P A co to za skrót BTW (bo jestem nie oblatany w skrótach, a w słowniku pojęć nie ma.. )

 

Bo ten skrót to taka nowomowa młodzieżowa. :D

Link to comment
Share on other sites

Kolego Kasier_Sowza myślę że z kolumną i krzyżakiem nie będziesz miał problemów żeby dostać ponieważ części z angolów jest miljon :P i podejdą bez żadnej przeróbki, w dodatku za grosze...

Zgadza się, ale o ile dobrze pamiętam, to trzeba stacyjkę przekładać.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, ale wiadomo że jak się kolumnę kierowniczą zmienia to żeby wszystko banglało, to trzeba przełożyć stacyjkę i immobiliser, ale o ile mi wiadomo to żaden problem, gdyż one są jednakowe (mocowanie stacyjki i dziura na blokadę kierownicy jest w tym samym miejscu co w EU). Jedyny mały problem jest taki że stacyjka jest przykręcona do kolumny za pomocą takich specjalnych, antykradzieżowych śrub, w których po dokręceniu stacyjki urywa się główka, żeby potencjalny złodziej nie miał możliwości odkręcenia stacyjki, a co za tym idzie brak blokady kierownicy. Tylko że w przypadku kupna kolumny jest problem z głowy z odkręcaniem tych śrub bo sprzedający musiał już szybciej je odkręcić w celu wyciągnięcia stacyjki. Stacyjkę można przykręcić zwykłą śrubą, lub żeby było pico bello to kupić te antykradzieżowe w większości sklepów motoryzacyjnych, bo prawie we wszystkich markach samochodów coś takiego jest montowane i po problemie.

 

BartZ a ty przypadkiem nie wiesz jaka jest różnica pomiędzy kolumnami i krzyżakami z WRX, a STI ??

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, ale wiadomo że jak się kolumnę kierowniczą zmienia to żeby wszystko banglało, to trzeba przełożyć stacyjkę i immobiliser, ale o ile mi wiadomo to żaden problem, gdyż one są jednakowe (mocowanie stacyjki i dziura na blokadę kierownicy jest w tym samym miejscu co w EU). Jedyny mały problem jest taki że stacyjka jest przykręcona do kolumny za pomocą takich specjalnych, antykradzieżowych śrub, w których po dokręceniu stacyjki urywa się główka, żeby potencjalny złodziej nie miał możliwości odkręcenia stacyjki, a co za tym idzie brak blokady kierownicy. Tylko że w przypadku kupna kolumny jest problem z głowy z odkręcaniem tych śrub bo sprzedający musiał już szybciej je odkręcić w celu wyciągnięcia stacyjki. Stacyjkę można przykręcić zwykłą śrubą, lub żeby było pico bello to kupić te antykradzieżowe w większości sklepów motoryzacyjnych, bo prawie we wszystkich markach samochodów coś takiego jest montowane i po problemie.

 

BartZ a ty przypadkiem nie wiesz jaka jest różnica pomiędzy kolumnami i krzyżakami z WRX, a STI ??

 

To też sporo wniosło do tematu. :) Z tą stacyjką jeszcze tematu nie przerabiałem, więc twoje doświadczenia na pewno pomogą. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Maglownica z STI założona.

 

Od razu rozwiewam wszelkie mity: ani krzyżak, ani kolumna z żadnego STI nie była potrzebna. :yahoo: Chyba, że może ktoś wcześniej założył kolumnę i krzyżak z STI(w co wątpię). Zdjęliśmy WRX'ową i założyliśmy bez żadnego problemu tą z STI(z 2004 r). :)

 

To tyle w temacie. :) Jakby ktoś chciał to mam na zbyciu kolumnę i krzyżak z STI. :D

Edited by Kaiser_Sowza
Link to comment
Share on other sites

Spoko. :) Ważne, że poszło bez komplikacji i ja jestem z moda zadowolony. :)

Kolego a porównywałeś pompy wspomagania (krążą jakieś mity, ale nikt mi tego nie umiał do końca potwierdzić, że ta z STI niby daje większe ciśnienie, więc przy zmianie przekładni na tą STI 2,6 obr. , pompe też niby trzeba było by zmienić. Hehe za chwilę będą takie gadki, że żeby zmienić magla to trzeba będzie pół auta wymienić na estiajowe ;), albo taniej będzie kupić całego STI, niż wymnieniać maglownicę z całą resztą gratów, bo okaże się to tańszą opcją) Z tego co pisałeś, to rozumie że jeżeli zmieniłeś samego magla to pompa została WRX. Dlatego mam właśnie pytanie, czy czujesz jakąś znaczną różnicę w ciężkości pracy kierownicy?

Edited by Jano
Link to comment
Share on other sites

W maglu wrx i sti jest nie wielka różnica w przełożeniu ,pompa ani kierownik nie odczuje tego na 100%

 

Otóż to. :) Pompa została WRX'owa(tzn. zmieniłem na mniej dojechaną, bo moja już ledwo ciągnęła). :D Różnicy w ciężkości pracy układu nie odczułem. Jest wręcz lżej(nowy płyn, sprawniejsza pompa).

 

Auto zrobiło się fajnie reagujące. Aż dziw mnie bierze czemu Fuji Corp. nie montowało takich magli od razu. Alfy mają jeszcze krótsze, więc chyba nie o koszt chodzi. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Otóż to. :) Pompa została WRX'owa(tzn. zmieniłem na mniej dojechaną, bo moja już ledwo ciągnęła). :D Różnicy w ciężkości pracy układu nie odczułem. Jest wręcz lżej(nowy płyn, sprawniejsza pompa).

Tak też myślałem, bo o te 0,4 obrotu to w sumie prawie żadna różnica

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...