mcbeth Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 (edited) Po wymianie tarcz/klocków/płynu z przodu zauważyłem dziwne zjawisko podczas mocnego wciskania pedału. Otóż przy pewnym, mocnym nacisku pojawia się jakby głuchy, cichy stuk i pedał wpada o 0,5-1,0 cm. Hamowanie bez problemów, ASO nie zauważa nic nietypowego, Efekt jest niezależny od pracy serwa - pojawia się także po nocy przed startem silnika. Co to może być ? Edited January 7, 2013 by mcbeth Link to comment Share on other sites More sharing options...
kitewinger Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 (edited) Po wymianie tarcz/klocków/płynu z przodu zauważyłem dziwne zjawisko podczas mocnego wciskania pedału. Otóż przy pewnym, mocnym nacisku pojawia się jakby głuchy, cichy stuk i pedał wpada o 0,5-1,0 cm. Hamowanie bez problemów, ASO nie zauważa nic nietypowego, Efekt jest niezależny od pracy serwa - pojawia się także po nocy przed startem silnika. Co to może być ? prawdopodobnie zapowietrzony układ hamulcowy lub ewentualnie blokujące się tłoczki Edited January 7, 2013 by kitewinger Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 Zgłaszając problem zasugerowałem zapowietrzenie układu. Wg ASO jest to jednak normalne w tym modelu . Szkoda, że przed wymianą tego nie było ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Otóż przy pewnym, mocnym nacisku pojawia się jakby głuchy, cichy stuk Trzeba ustalic skąd on pochodzi...pod maską ? przy ktorymś kole ? z pompy ham. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Założyli klocki a zapomnieli o "blaszkach" i klocki się za bardzo oddalają od tarcz?pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Założyli klocki a zapomnieli o "blaszkach" i klocki się za bardzo oddalają od tarcz?pozdro. a jeżeli zapomniałem dać jednej blaszki (na pewno nie dałem bo wożę w bagażniku) to może być to przyczyna że podczas hamowania troszkę burczą mi klocki i jest minimalna wibracja (ledwo ale jednak troszkę wyczuwalna) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted January 9, 2013 Author Share Posted January 9, 2013 Otóż przy pewnym, mocnym nacisku pojawia się jakby głuchy, cichy stuk Trzeba ustalic skąd on pochodzi...pod maską ? przy ktorymś kole ? z pompy ham. ? Moim zdaniem gdzieś z okolic pedału lub serwo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 (edited) Przy każdym naciskaniu pedału tak jest? Jeśli tak i nawet przy stojącym, nieodpalonym samochodzie, to diagnostyka wydaje się dość komfortowa - ktoś depcze na pedał, a ktoś2 nasłuchuje przy wspomaganiu itp. Powinny pojawić się jakieś wskazówki. Edited January 11, 2013 by mzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tummi Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 TTTM? Przed wymiana klockow tez tego nie zauwazylem... ale nie sprawdzalem Sledze watek T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irpac Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 U mnie w Outbacku jest dokładnie tak samo... Przy czym nie tyle to łupnięcie jest zastanawiające ile samo wpadnięcie pedału. Tylko przy bardzo mocnym wciśnięciu przełamuje się jakby opór i pedał wpada jeszcze centymetr głębiej. Efekt zarówno podczas jazdy jak i postoju. W wolnej chwili postaram się zbadać dokładniej. A może w międzyczasie już ktoś doszedł co to jest i czy się tym martwić czy nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now