Jump to content

Dziwne zachowanie pedału hamulca


mcbeth
 Share

Recommended Posts

Po wymianie tarcz/klocków/płynu z przodu zauważyłem dziwne zjawisko podczas mocnego wciskania pedału. Otóż przy pewnym, mocnym nacisku pojawia się jakby głuchy, cichy stuk i pedał wpada o 0,5-1,0 cm. Hamowanie bez problemów, ASO nie zauważa nic nietypowego, Efekt jest niezależny od pracy serwa - pojawia się także po nocy przed startem silnika. Co to może być ?

Edited by mcbeth
Link to comment
Share on other sites

Po wymianie tarcz/klocków/płynu z przodu zauważyłem dziwne zjawisko podczas mocnego wciskania pedału. Otóż przy pewnym, mocnym nacisku pojawia się jakby głuchy, cichy stuk i pedał wpada o 0,5-1,0 cm. Hamowanie bez problemów, ASO nie zauważa nic nietypowego, Efekt jest niezależny od pracy serwa - pojawia się także po nocy przed startem silnika. Co to może być ?

 

prawdopodobnie zapowietrzony układ hamulcowy lub ewentualnie blokujące się tłoczki

Edited by kitewinger
Link to comment
Share on other sites

Założyli klocki a zapomnieli o "blaszkach" i klocki się za bardzo oddalają od tarcz?pozdro.

 

a jeżeli zapomniałem dać jednej blaszki (na pewno nie dałem bo wożę w bagażniku) to może być to przyczyna że podczas hamowania troszkę burczą mi klocki i jest minimalna wibracja (ledwo ale jednak troszkę wyczuwalna)

Link to comment
Share on other sites

Otóż przy pewnym, mocnym nacisku pojawia się jakby głuchy, cichy stuk

 

Trzeba ustalic skąd on pochodzi...pod maską ? przy ktorymś kole ? z pompy ham. ?

Moim zdaniem gdzieś z okolic pedału lub serwo.

Link to comment
Share on other sites

Przy każdym naciskaniu pedału tak jest? Jeśli tak i nawet przy stojącym, nieodpalonym samochodzie, to diagnostyka wydaje się dość komfortowa - ktoś depcze na pedał, a ktoś2 nasłuchuje przy wspomaganiu itp. Powinny pojawić się jakieś wskazówki.

Edited by mzy
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

U mnie w Outbacku jest dokładnie tak samo... Przy czym nie tyle to łupnięcie jest zastanawiające ile samo wpadnięcie pedału. Tylko przy bardzo mocnym wciśnięciu przełamuje się jakby opór i pedał wpada jeszcze centymetr głębiej. Efekt zarówno podczas jazdy jak i postoju. W wolnej chwili postaram się zbadać dokładniej. A może w międzyczasie już ktoś doszedł co to jest i czy się tym martwić czy nie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...