loader99 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Hej Mam problem z subarką (1.6, 1993r) - zdarzyło mi się to już drugi raz - podczas odpalania kręci jak by nie miała kompresji, taki odgłos, i wtedy nie odpali.. Początkowo myslałem że urwał sie pasek, ale nie. Po kilku minutach takiego krecenia odpaliła i teraz już za każdym razem pali bez problemu... Czy ktoś ma jakieś sugestie co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeroart Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 czujnk pozycji wału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Pewien jesteś, że to silnik słyszysz przy nieudanej próbie odpalenia? Awaria rozrusznika może spowodować podobne dźwięki (przepuszczające sprzęgło rozrusznika, tzw bendiks) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueM Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Dokładnie tak może być jak kolega wyżej napisał- czyli rozrusznik...Najlepiej sprawdzać od drobnych rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 no jak silnik kreci bo widze ze pasek rozrządu sie kreci, to rozrusznik odpada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 @@loader99, w takim razie, zakładając, że faktycznie nie ma kompresji to masz problem z podpartymi zaworami. Twój silnik ma ZTCP popychacze hydrauliczne. Mało prawdopodobne żeby popsuły się wszystkie na raz, więc może jest jakiś problem z olejem lub pompą oleju. Popychacze się nie napełniają olejem -> zawory są nieszczelne -> nie ma kompresji. Sprawdź na zimno ciśnienie oleju, później wymień olej. Jaki masz teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 mam shell 10w40, tak zrobie ze wymienie ... a jesli to nie pomoże i okaze sie uszkodzenie tych zaworów co wspomniałes, to jak to regenerować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zanim zaczniesz cokolwiek naprawiać/rozbierać to sprawdź na zimno ciśnienie oleju (manometrem! ) i kompresję żeby mieć 100% pewność co do objawów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Pudełko Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 I jak diagnoza ? wiadomo coś ? sąsiad posiada jak coś wszystkie cześci do tego modelu oraz kompletny silnik do 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 skontaktowałem sie z poprzednim właścicielem, dowiedziałem sie ze olej był zmieniany 23k km temu. zmieniłem na nowy i jak narazie ok. jezeli bedzie sei powtarzało to bede sie z Tobą - Prodigy95, kontaktował, w sprawie jakichs czesci Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Olej zmieniony 23 tys km temu ? :o Kto tym jeździł ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loader99 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 olej to nic, jak bys widział montaz przegubów wewnetrznych :) zamiast zawleczki którą "wbija sie" zeby zablokowac przegub na frezie, były srubki wkrecone i wystajace ok 2 cm ;D, wogóle niektóre rozwiazania tam "wytworzone" przez "mechanika" który przy tym robił mnie zastanawiaja .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Lepiej wszystko posprawdzaj aby Ci te "rozwiązania" nie rozkraczyły się gdzieś na drodze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Popychacze się nie napełniają olejem -> zawory są nieszczelne -> nie ma kompresji. IMHO, jeżeli nie ma ciśnienia, to luzy się zwiększają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się