Schweizer Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Witam, Ponieważ w przyszłym tygodniu jak dobrze pójdzie jadę na nowy soft do swojego STI a zakupiłem już BOVa od Forge Motorsport z odp sprezyna czy istnieje możliwość aby tuner tak dopasował program by BOV odpowiednio chodził i nie powodował przelewania? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 (edytowane) W sumie na Twoim miejscu zapytalbym przede wszystkim tunera - i to przed zakupem tego niepotrzebnego gadzetu. Ale ogolnie tak - czemuz by nie? Edytowane 2 Stycznia 2013 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schweizer Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Tak tez zrobiłem. Co do niepotrzebnego gadzetu to sie troche majac informacje od Kocha nie zgodze. Napisał tak : majac do wyboru BOVa i odpowiednio zestrojony soft pod niego i soft z DV lepsza wersja jest BOV. Sensu nie ma jesli do serii lub inaczej mowiac nie przeprogramowanego sterownika wrzuca sie BOV bo wtedy pojawia sie kwestia zalewania i szarpania silnika. Cytuje : durch ein offenes BOV wird die Luft halt ins freie geblasen und nicht zurück in den Ansaugtrackt. Dadurch wird der Lader nicht gebremst und ganz sofort wieder vollen Druck erzeugen. Przez otwarty BOV powietrze jest wypuszczane na zewnatrz a nie z powrotem do ukladu ssacego. Przez to turbina nie jest hamowana i od razu jest w stanie zbudowac pelne cisnienie. Napisal tez, ze kazde jego Subaru czy Mitsubishi przygotowywane do zawodow posiada BOVa. Przegladalem tez kilka ciewawych prac na temat reakcji turbiny z BOV i z DV ( w kazdym wypadku BOV byl uwzgledniany w sofcie ) i wychodzilo rzeczywiscie ze turbina szybciej napompuje na BOVie, jej reakcja jest szybsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Przez otwarty BOV powietrze jest wypuszczane na zewnatrz a nie z powrotem do ukladu ssacego. Przez to turbina nie jest hamowana i od razu jest w stanie zbudowac pelne cisnienie. A w jaki sposob mialaby byc hamowana przy zastosowaniu zaworu recyrkulacyjnego niby? Przegladalem tez kilka ciewawych prac na temat reakcji turbiny z BOV i z DV ( w kazdym wypadku BOV byl uwzgledniany w sofcie ) i wychodzilo rzeczywiscie ze turbina szybciej napompuje na BOVie, jej reakcja jest szybsza. Bardzo interesujace. A moglbys zalinkowac te zrodla? To moze paru forumowych wlascicieli mocnych subarakow sie zreflektuje i zawroca ze swojej drogi na manowce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 z dwojga złego lepiej jak przelewa niż jak jest ubogo... a i od czasu do czasu pojawi sie marchewa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sole3 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 BOV - wszyscy mówią że be , a na spocie każdy ma Ja wymontowałem , ale różnicy nie widzę, a Psss młody ( 2 lata) robi zdiwiony że nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) a na spocie każdy ma Co nie znaczy, ze jest to dobra/potrzebna modyfikacja i nie - nie kazdy. Edytowane 3 Stycznia 2013 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HULK Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Jacek nie ma :-P cztery lata jeżdżę z BOV pięknie syczy, charczy i żadnych problemów, i prawdę mówiąc nie mam pojęcia czy coś tam w mapach pod niego było robione, czy pomaga turbinie wcześniej wstawać? trudno powiedziec napewno chroni troche jej łopatki przed wracajacym powietrzem, niestety już bardziej nie mogę go rozkręcić bo nie trzymałby ciśnienia przy pełnym doladowaniu. Wysłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Marek, tylko tak dla przypomnienia - ty masz auto bez przeplywomierza, gdzie czy zawor atmosferyczny, czy recyrkulacyjny - nie robi zadnej roznicy. A historie o tym jakoby bov chronil turbo (a zwykly zawor recyrkulacyjny nie) mozna miedzy bajki wlozyc. Oba rozwiazania sluza w zasadzie temu samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HULK Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Zapomnialem faktycznie o tej przeplywce :-P Wysłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) a na spocie każdy ma Co nie znaczy, ze jest to dobra/potrzebna modyfikacja i nie - nie kazdy. ja nie mam! Edytowane 3 Stycznia 2013 przez Kubeusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Przez otwarty BOV powietrze jest wypuszczane na zewnatrz a nie z powrotem do ukladu ssacego. Przez to turbina nie jest hamowana i od razu jest w stanie zbudowac pelne cisnienie. jak nie ma zadnego zaworu to wtedy moze jest hamowana, jednak z praktyki wiadomo ze wtedy reakcja na gaz jest najlepsza! Jak masz bova i wywalisz powietrze w atmosfere to musisz napompowac nowe i to trochę trwa.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Pytanie teoretyczne(choć myślę że jest to możliwe ) ,jak by przerobił bov tak żeby powietrze nie szło w atmosferę tylko z powrotem do układu jak na seryjnym DV to było by OK.?. czy wprowadzało by sterownik silnika w błąd ? bo zasada działenia jest podobna ,ale czy przepuści tyle samo powietrza to raczej nie ,miało by to jakiś wpływ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 jak by przerobił bov tak żeby powietrze nie szło w atmosferę tylko z powrotem do układu jak na seryjnym DV to było by OK.?. nic nie musisz przerabiać, są gotowe rozwiązania = zawory hybrydowe, w których cześć powietrza ucieka w atmosferę robiąc psss jak w BOV, a część wraca w dolot jak w przypadku DV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 To moze paru forumowych wlascicieli mocnych subarakow sie zreflektuje i zawroca ze swojej drogi na manowce . Ja nawet jakbym dostał teraz 15 opracowań wykazujących przewagę BOV-a nad DV, nie zawrócę . Jak wielokrotnie pisałem, z BOV-ami miałem permanentne problemy, a kultura pracy silnika była bardzo pogorszona. Teza, że "turbo szybciej wstaje" jest jedną z bardziej nietrafionych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 strasznie jestem ciekaw jak zmienię na DV co to się podzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się