Jump to content

problem z doładowaniem wrx 2003


Krzysztof Sularz
 Share

Recommended Posts

witam ,mam problem z doładowaniem. przy ostrym depnięciu gazu od 3tys obr auto zaczyna ,,falowac,,doładowanie wariuje miedzy 0.5 a 1 bara ,. przy ostrej zmianie biegów przy wysokich obrotach nie ma tego problemu ale doładowanie bije na poczatek 1.5bara po czym spada do 1bar. przy bardzo delikatnym wciskaniu gazu auto idzie do końca bez problemów ale jak tylko przycisne mocniej na nizszycz obrotach od razu łapie falowanie, auto kupiłem 2 tyg temu i tak juz sie działo od początku, zmieniłem swice filtr pal. i nic. czy moze byćto spowodowane kompletnym wydechem (srednica rynny po długości)??? czy trzeba zrobić re-map jeżeli tak to gdzie w krk.znają sie na rzeczy??

Link to comment
Share on other sites

ewidentnie ci turbina przeładowuje, a próbowałeś może zmienić lub wyczyścić czujnik, i czy sprawdzałeś wszystkie przewody od turbo?? przyczyn może być dużo, wydech masz przelot ?? czy seria ??

Link to comment
Share on other sites

czy moze byćto spowodowane kompletnym wydechem (srednica rynny po długości)??? czy trzeba zrobić re-map

tak, jak masz założony przelot, a nie było jeszcze remapu ... to trzeba poprawić mapę ;-)

 

gdzie w krk.znają sie na rzeczy??

w krk nie wiem, ale na pewno znają się w Katowicach, Poznaniu i Nowym Sączu ... o szczególy popytaj w tym dziale ;-)

Link to comment
Share on other sites

sprawdź przewody podciśnieniowe w okolicach turbo ,sprawdź też czy masz pestkę (restryktor) na wężu przy turbo tam idzie taki trójnik być może jest ale za mała średnica jest wlożona i wtedy będzie przeładowywać i falować miałem u siebie taki przypadek

 

tutaj masz rysunek

 

www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=5077

Edited by dawcy1986
Link to comment
Share on other sites

Też tak miałem. Jak przeładowanie to ( do sprawdzenia)układ podciśnienia do turba + przepływka + selenoid , jak niedoładowanie to sprawdzić szczelność układu za turbo do intercolera , ponadto tgv też robi dziadostwo - .

 

falowanie = szarpanie ?

 

Jeśli nie chce Ci się samemu ( a może to potrwać) , to polecam Cartif team , N.Sąsz .

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

sadzony jest jakiś polski blow off może to byc przyczyną???

Możliwe że nie trzyma ciśnienia albo tłoczek się zatarł, wywal to i wsadź oryginalny zawór.

Pamiętem że w moim starym GT, po montażu tego bardziewia było podobnie.

Link to comment
Share on other sites

jutro wsadzam oryginalny zawór i zobaczymy czy coś sie poprawi a jak nie to lece z waszymi pomysłami za które wielkie dzieki, poza tym bede wsadzał porzadny stozek i oczywiscie re-map trzeba bedzie zrobic,tak wiec dajcie namiary gdzie znają sie na rzeczy za rozsadną cene ,bo w nie-ASO katowice powiedzieli mi 3000 plus ewentualne naprawy,

 

nie-ASO katowice 3000zł remap

Link to comment
Share on other sites

poza tym bede wsadzał porzadny stozek

 

Najlepiej pozostac przy oryginalnej puszce filtra i czystym wkladzie.

 

dajcie namiary gdzie znają sie na rzeczy za rozsadną cene ,bo w nie-ASO katowice powiedzieli mi 3000 plus ewentualne naprawy,

 

A jaka to jest "rozsadna cena"?

Link to comment
Share on other sites

poza tym bede wsadzał porzadny stozek i

Ciekawy pomysł.W jakie moce celujesz tym remapem? :blink::facepalm:

Seryjny dolot jest bardzo dobry i wystarcza do grubo ponad 300KM.

Takimi bajerami tylko zaszkodzisz silnikowi.

Właśnie,jak kwota za mapę wydaje się rozsądna?

Link to comment
Share on other sites

ale doładowanie bije na poczatek 1.5bara

 

To już od razu widać, że coś jest grubo nie tak, skoro to WRX z jednie uwolnionym wydechem i innymi drobnymi modyifkacjami (BOV).

 

Też zacząłbym od BOV-a.

Link to comment
Share on other sites

ale doładowanie bije na poczatek 1.5bara

 

To już od razu widać, że coś jest grubo nie tak, skoro to WRX z jednie uwolnionym wydechem i innymi drobnymi modyifkacjami (BOV).

 

Też zacząłbym od BOV-a.

 

 

A co ma bov do za dużego doladowania ?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłbym:

- poprawność podłączenia wężyków sterowania doładowaniem (możesz porównać np. z cobbem), szczególnie "kolejność" tych przy solenoidzie zaskakująco dużo robi w temacie boosta - przy niepoprawnym podłączeniu turbo bardzo szybko wstaje, ale potem ma problemy z utrzymaniem zadanego boosta

- sprawność działania siłownika wastegate (czy np. się nie zacina) i długość jego dźwigni - ktoś mógł ją rozkręcić, żeby "był lepszy ogień" i może ECU nie radzi sobie z korektami, u mnie (WRX '01) oryginalnie widać tylko kilka zwojów gwintu, a można to spokojnie rozkręcić do kilkunastu :)

- restryktor i szczelność wszystkich wężyków, jak już koledzy kilka razy pisali

Edited by mzy
Link to comment
Share on other sites

witam .wsadzilem seryjny zawór i dalej to samo tylko mniej wyczuwalne ,auto kręci sie od 4 a nie 3 tys obr. allle uwagaa!!! odpieliśmy przewód od bączka przy turbinie i zaślepiliśmy kołkiem końcówke co od razu pomogło auto przestało falować kręciło się idealnie. tylko trzeba było uważać na turbo aby nie prz3eładować bo wiadomo ze z odpietym można przekręcić turbine.. sprawdziliśmy pestke i nic tam nie było kombinowane, co z tym dalej zrobić????????? słyszałem o elektronicznym sterowaniu doładowania ,jest sens to zakładać czy czeka mnie re-map???

Link to comment
Share on other sites

Na razie to czeka Cię doprowadzenie auta do porządku.Ewidentnie jest coś nie tak,nie możesz sobie z tym poradzić sam,czyli wizyta w serwisie czy u mechanika raczej pewna.Tuner aby zrobić mapę,też musi sprawdzić "parę" rzeczy aucie,nim zacznie grzebać w kompie.Elektroniczne sterowanie doładowaniem nie naprawi auta.

Jeśli wydech masz uwolniony i takie kłopoty,to remap raczej nieunikniony.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
ale co faktycznie sie działo do końca nie wiadomo

 

Taaa - z pełną świadomością, że i tak tej rady nie posłuchasz, ale dla potomnych, którzy być może borykając się z podobnym problemem użyją szukajki - zmień mechanika.

 

A tymczasem powodzenia.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...