Jump to content

Forester 2,5 xt - co najczęściej dolega i co ile km


KratekPL
 Share

Recommended Posts

Witam, sprzedałem imprezę my06 i zastanawiam się nad zakupem forka 2,5 xt. Konkretnych odpowiedzi odszukać nie mogę, więc:

1. Kosztowne wymiany części jakie czekają właściciela co określony przebieg. Pytam żebym wiedział, że np znajdę auto z przebiegiem powiedzmy 100tyś km - to powinienem się zacząć zastanawiać czy miało robiony rozrząd itp

2. Czy były różne wersje 2,5 turbo ? celuje w forka od 2005 żeby miał już przód po lifcie (czyli 2005 do 2008?)

3. Moje poszukiwania wykluczają skrzynie automatyczną - czy dobrze robię?

4. Jak wygląda sprawa regulacji zaworów (pytanie pod kątem ewentualnego lpg)

 

Z góry dziękuję za odp :)

Link to comment
Share on other sites

KratekPL,

 

Tak pokrótce:

 

1. wymiana rozrządu jest po 105 tys. - trzeba sie liczyć z wydatkiem 3500 zł wzwyż

2. MY05 210 KM, MY06 230 KM

3. niekoniecznie - zależy, co kto lubi - trzeba się przejechać

4. ewentualny lpg imho odpuść sobie :unsure:, ale jeśli już koniecznie musisz, to tu jest wątek <_< : http://www.forum.sub...25#entry1689482

Edited by anakinsky
Link to comment
Share on other sites

Poza stanem technicznym który warto zweryfikować u dobrego mechanika ogarniającego Subaru warto zorientować się jaka "wkładka mięsna" tym egzemplarzem jeździła bo nie wszystko wykryje diagnosta. Samochody 2.5 xt wymagają bardzo dobrego i doświadczonego w tych samochodach gazownika więc jeżeli nie masz dostępu do takowego to z gazowania bym zrezygnował. Rozumiem, że zdajesz sobie sprawę że jest to samochód z grupy "zwiększonego ryzyka" bo emeryt to raczej go nie kupuje aczkolwiek podobno w Niemczech jest to ulubiony samochód emerycki. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

jaka "wkładka mięsna" tym egzemplarzem jeździła

 

nie bardzo rozumiem :)

 

Jeśli znajdę jakiś interesujący mnie egzemplarz i po niego pojadę będęd musiał się udać do mechanika wyszukanego w internecie...

Co mi przyszło jeszcze do głowy - piasty też ma 5x100? :)

Link to comment
Share on other sites

ja jednak polecam ASO co do oglądu auta.

 

1. rozrząd ew upg

2 tak 211 były nie eur4 (do potwierdzenia), miały 16 bit komputer, były wersje z fajnymi fotelami(skóra wentylowana), kierunkowskazy były w błotnikach a nie w lusterkach, nie miały ksenonów, była już navi, były na 16", filtra paliwa jest pod maską, nie ma secondary air pump

230km były na17" eu4, lusterak z ledowymi kierunkami,

my07 są lepeij zabezpieczone antykorozyjnie na tyle (chodzi o podłużnice) albo mój jest tak sałabo ogarnięty a widziany my07 tak dobrze. My 07 nie mają pompy oleju w skrzyni biegów my05 i 06 na runek EC (kod subaru) tak

Nie wiem czy obie wersje mają klapki TGV i zmienne fazy rozrządu ale pewnie tak.

3 były fajne 5eat ze zmianą biegów coś ala łopatki czy jak to się nazywa. My06 mogło mieć VCS czyli ESP czego nie ma w wersjach MT ale nie wiem czy to dotyczyło my05 ale chyba nie

4 regulacja zaworów jest bardzo droga (w aso) musisz skalkulować ile jeździsz ile zaoszczędzisz

 

moim zdaniem oba są fajne ale ja kupując swój specjalnie czekałem na wersję z ksenonami. Nie żałuję wyboru pomimo początkowej rozpaczy za fotelami. Teraz mam fajniejsze niż nawet te forkowe my05 :D fotele dołożysz, ksenonów już nie (przynajmniej łatwo)

 

co do wkładki mięsnej to popieram warto sprawdzić. Znam forka którym wyje dosłownie wszystko bo właściciel ubzdurał sobie, że to rajdówka. Znam pięknego 2.5xt czarny lun którym jeździ sobie dziewczyna od nowości. Jeździ delikatine, bardzo delikatnie, auto ma minimalny przebieg itd. Generalnie perfect ale niestety nie zamierza go absolutnie sprzedać z kilku powodów: Najlepsze auto jakie miała, nigdy się nie popsuło, ma 6km do pracy bez korków więc koszty tankowania to nie jest obciążenie no, wszyscy kumple jej z pracy zazdroszczą :P

 

Co do wersji oczywiście wersja lun z navi ale nie dla wszystkich skóra to zaleta a navi to dodatkowa masa :biglol:

 

Pozdrawiam

 

Co mi przyszło jeszcze do głowy - piasty też ma 5x100?

tak

Edited by AdaSch
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź, czy w Forku uszczelka pod głowicą już padła i została sensownie naprawiona czy dopiero padnie i trzeba będzie ją robić. Warto też rozważyć wymianę smoka oleju, jeżeli jest fabryczny.

Co do foteli, to pasują od imprezy WRX ;)

Edited by paul_78
Link to comment
Share on other sites

a twierdzisz tak, bo piszesz na tym Forum?

nie, ale mechanicy wywodzą się generalnie z aso :P W aso niejednokrotnie pracuje bardzo doświadczona osoba. Dodatkowo chłopaki wiedzą gdzie zaglądnąć i mają na co dzień porównanie. Pecha możesz mieć zawsze.

 

jeden "spec" od subaru powie że listwa kierownicza wybita i w ogóle masakra a w rzeczywistości luz na jabłku. Co więcej ten "spec' nawet nie wie, że tam coś takiego jest. Jednak zdecydowanie wybrałbym ASO i pogadać aby auto oglądnął doświadczony mechanik. Jeżeli daleko do subaru to mazda ew toyota.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

1. wymiana rozrządu jest po 105 tys. - trzeba sie liczyć z wydatkiem 3500 zł wzwyż

a to na zlotym pasku czy ja czegos nie wiem?!?! nawet w ASO mi sie wydawalo taniej. żywotnie żem zainteresowany bo mi sie zbliza wlasnie..

 

2. MY05 210 KM, MY06 230 KM -

majaczy mi sie ze te pierwsze 210konne paradoksalnie lepsze mechanicznie bo na STI'ajowych bebechach

 

3. niekoniecznie - zależy, co kto lubi - trzeba się przejechać

4. ewentualny lpg imho odpuść sobie :unsure:, ale jeśli już koniecznie musisz, to tu jest wątek <_< : http://www.forum.sub...25#entry1689482 -

a ja gazownie mam i sobie chwale, oczywiscie od mistrza Jako;) ale to rzeczywiscie nie ten wątek ;)

Link to comment
Share on other sites

to taki następny wątek typu:

popełniłem błąd, kupiłem imprezę i poszukuję forka. Jak to dobrze, że u Zdanowicza pomimo mojego uporu namówili mnie na forka.

tak jak kiedyś mi się nie podobał tak dorosłem i to jest najładniejsze subar ( z legacy wagon z 2007) :D

 

majaczy mi sie ze te pierwsze 210konne paradoksalnie lepsze mechanicznie bo na STI'ajowych bebechach

racja, majaczy Ci się : każdy 2.5t to sti blok :D różnica jest w głowicach

 

były takie wersje...? gdzie...?

strona 4

http://mmcars.pl/pobierz/f,105,plik.html

 

Pozdrawiam

 

i nie mów mi, że masz taki archaizm jak tutaj na fotach

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f93/2008-forester-sports-2-5xt-68919/

Pozdrawiam

 

nie mów, że masz coś takiego a74484de54584d2051f17ad5f4528511x.jpg

Link to comment
Share on other sites

a to na zlotym pasku czy ja czegos nie wiem?!?! nawet w ASO mi sie wydawalo taniej. żywotnie żem zainteresowany bo mi sie zbliza wlasnie..
może nie wyraziłem się dokładnie - chodziło mi o koszty dużego przeglądu po 105 tys.
i nie mów mi, że masz taki archaizm jak tutaj na fotach
nie, ja mam 5MT, ale Ty napisałeś:
5eat ze zmianą biegów coś ala łopatki
stąd moje zdziwienie, bo nie spotkałem w Foresterach łopatek...
Link to comment
Share on other sites

Rozrzad pon.2kpln zawory poniżej 1kpln tylko trzeba wiedzieć gdzie robic. A tak to nic no może laczniki staba przód cały czas padaja. Ja mam 211 i jestem mega zadowolony

Link to comment
Share on other sites

I jeśli chodzi o LPgie to jak najbardziej T A K tylko u Jako. Nie wiem dlaczego miałbym przepłacac za paliwo jeśli sporo jeżdżę. Powiem Ci, że jeżdże od 3lat i na razie nie widzę alternatywy dla tego samochodu. Jeździłem CX5 Mazdą i niby fajnie ale jak wsiadłem do Forka to brak słów od razu o maździe zapomniałem.

 

Bierz dobry i sprawdzony egz. i będzie pan zadowolony :biglol:

Link to comment
Share on other sites

popełniłem błąd, kupiłem imprezę i poszukuję forka

zupełnie się niezgadzam, żadnego błędu nie popełniłem :) impreze miałem równy rok, 2.0 RC 160km my06, jeździła świetnie, miałem w niej dobre lpg i w ogóle polecam każdemu :) teraz szukam czegoś innego, bo przecież nie kupie następnego HAWKa a chce mi się dalej subaru :)

 

Dzwoniłem do serwisu subaru, koszt sprawdzenia technicznego w ASO to 300pln i myślę że warto!

 

Amstaff23 jestem zdecydowany jeśli trafi mi się coś ładnego, no chyba że wpadne na jakiś inny ciekawy pomysł :)

pozdrawiam i ślicznie dziękuję za udzielenie KONKRETNYCH odpowiedzi!

Edited by KratekPL
Link to comment
Share on other sites

Przynajmniej ja tak miałem

ja też :P ale ja się przesiadałem ze 116KM

żeby się tylko ładna sztuka znalazła bo lubie mieć pedantycznie utrzymany samochód

to masz pecha, że mój nie jest na sprzedaż :biglol:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To samo miałem :)

Co prawda wczesnej jeździłem szybką beemką, ale przez półtora roku przyzwyczailem się do wolnego ssaka i XT to przy nim huragan :)

Bierz dziada leśnego i jazda :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...