Jump to content

Korekta wskazań komputera w zakresie spalania


Recommended Posts

Pytałem już o to w innym miejscu forum ale nie dostałem odpowiedzi dotyczącej mojego samochodu czyli OBK MY09 2.0D.

Chodzi o korektę wskazań komputera dotyczącą spalania paliwa. W moim przypadku spalanie jest zaniżone o 10%.

Przez to zawyżenie błędnie jest liczony dystans, jaki można pokonać na paliwie znajdującym się w baku.

Pytanie do Działu After Sales: czy można wprowadzić korektę, tak żeby wskazanie spalania było bliższe prawdy?

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku spalanie jest zaniżone o 10%.

to specjalny zabieg marketingowy dla lepszego samopoczucia kierujacego...

 

 

a tak btw to wskazania spalania sa bardziej orientacyjne niz rzeczywiste...

 

a po 2gie btw... po cholere komus wskazania spalania?

Link to comment
Share on other sites

by walczyć ze sobą i próbować spalić jak najmniej na 100

2.0 diesel taki paliwożerny? no bez przesady ludzie... :/

 

nawiązałem do zapytania @@saszynski odnośnie tego po co komu wskaźnik spalania.

 

Oj uwierz mi są ludzie którzy jeżdżą tak by wskaźnik pokazywał jak najmniej

Link to comment
Share on other sites

a po 2gie btw... po cholere komus wskazania spalania?

by walczyć ze sobą i próbować spalić jak najmniej na 100 :biglol:

 

Dla takich ludzi zamiast wskaźnika temperatury silnika mamy "ekonomizer" np. w OBK MY10 :-). Honda poszła dalej i w jej hybrydowych samochodach możemy sobie hodować wirtualne roślinki, dostawać puchary itp. Wszystko fajnie, ale dobrze by było, aby te wskaźniki pokazywały coś zgodnego z prawdą. Szacowanie zasięgu bywa pomocne, o ile dobrze działa.

Link to comment
Share on other sites

Typowe komputerowe zużycie paliwa obliczane jest z z cyklu pracy wtryskiwaczy. Znając przepływ wtryskiwacza i czas otwarcia dla każdego wtrysku powoduje że jest to dosyć proste obliczenie. Natomiast obarczone pewnym błędem. Nie bierze np pod uwagę odchyłek wtryskiwaczy , przycięcia się wtrysku,oraz chwilowych spadków przepływu i gęstości !!!. Dotyczy to wszystkich marek. Najdokładniej byłoby użytkować czujnika turbinowego lub piezo ceramicznego przepływu.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego też niektóre komputery mają możliwość korekcji wskazań: np. OBK MY10 czy zdaje się Mazda oraz BMW. Bo błąd często jest systematyczny np. wspomniane 10% (przy określonych warunkach jazdy itp). Pytanie z tematu czy w przypadku modelu MY09 można taką korekcję wprowadzić?

Link to comment
Share on other sites

jaki dokładnie model ?

 

ze względu na zmianę składu paliwa np zawartość bio kompenentów, mały sens to robić raczej kwestia psychologiczna , dużo bardziej byłem zdruzgotany faktem że na stacji do objętości 5 l , automat nalał mi 4,7l pokazując ponad 5 l

Link to comment
Share on other sites

jaki dokładnie model ?

 

ze względu na zmianę składu paliwa np zawartość bio kompenentów, mały sens to robić raczej kwestia psychologiczna , dużo bardziej byłem zdruzgotany faktem że na stacji do objętości 5 l , automat nalał mi 4,7l pokazując ponad 5 l

 

OBK MY09 2.0D z tego co napisał Bazyli. Wiadomo że o poprawę humoru tu chodzi, z drugiej strony jak można coś poprawić to czemu nie.

Link to comment
Share on other sites

dużo bardziej byłem zdruzgotany faktem że na stacji do objętości 5 l , automat nalał mi 4,7l pokazując ponad 5 l

 

A czy do objętości 50l automat nalałby 47l pokazując ponad 50l? Składowa stała błędu, dla małych ilości, będzie stanowiła duży ułamek. Dla większych ilości zginie w statystyce.

Link to comment
Share on other sites

A czy do objętości 50l automat nalałby 47l pokazując ponad 50l? Składowa stała błędu, dla małych ilości, będzie stanowiła duży ułamek. Dla większych ilości zginie w statystyce.

czyli nie opłaca się lać za dwie dychy :P

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...