Jump to content

Outback 2001


maniek276
 Share

Recommended Posts

Witam, nie wiem czy to dobry dział ale cóż.... Jestem nowy i jako że forum jest dość skąpe w informacje o Subaru Outback II 2001 trochę je uzupełnię. To mój nowy nabytek, silnik H6 3.0. Auto z Polskiego salonu, do 175tyś km regularnie serwisowane, póżniej czarna dziura, obecnie ma 240tyś km. Niestety już po pierwszych km. pojawiły się problemy z gazem. Pojechałem do najlepszego gazownika (P. Piekarz z Łęczynskiej - robiłem u niego kilka aut i mam same bardzo dobre opinie), i okazało się że w aucie siedzi najtańsza instalacja (scirocco - nie wiem jak ludzie mogą uprawiać takie druciarstwo). Padł jeden z wtryskiwaczy i ustaliliśmy że wymieni mi wszystkie wtryski (na hann czy coś takiego), zaproponował że nie będzie na razie ruszał jednostki centralnej, jeżeli bedą jakieś problemy wymienimy także i ją. Na gaz jestem umówiony na 02,01,2013 - koszt ok. 1000zł. Następny na pewno będzie gruntowny przegląd, już się umówiłem na 03,01 - co wyjdzie jakie będą koszty (zwłaszcza tak ciekawy temat regulacji zaworów), będę informował na bieżąco.

Edited by tzd
Link to comment
Share on other sites

Tutaj się witamy:

 

http://www.forum.sub...h-forumowiczow/

 

Informacje nie są skąpe, wystarczy wykazać się odrobiną chęci:

 

Wątek LPG:

 

http://www.forum.sub...2-lpg-w-subaru/

 

Wątek o H6 na pierwszej stronie (!!!) wątku technicznego:

 

http://www.forum.sub...outbaclk-h6-30/

 

O H6 w LPG:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37423-ile-jest-zyjacych-h6-z-lpg-99-03/

 

Regulacja zaworów w H6:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/55104-koszt-regulacji-zaworow-w-outbacku-h6-fakty-i-mity/

 

Powinieneś zarejestrować się na forum wcześniej i poczytać najpierw na temat tego modelu i tego silnika. Zakładam, że niesprawdzałeś w ASO przed zakupem :question: Regulacja zaworów w H6 od 2200 zł w porywach nawet do 6800 zł. Koszt z wyjęciem silnika. Plus koszt nowej, dobrej instalacji do 6000 zł.

Edited by Dark Knight
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dark Knight, podałeś wyliczenia dla "innej" H6 niż tej jaką posiada maniek276.

Wyliczenia te pasują do silnika H6 w OBK III generacji, a maniek276 ma OBK z 2001 roku. Jest to starsza jednostka o wiele łagodniej traktująca portfel właściciela.

Link to comment
Share on other sites

Tutaj się witamy:

 

http://www.forum.sub...h-forumowiczow/

 

Informacje nie są skąpe, wystarczy wykazać się odrobiną chęci:

 

Wątek LPG:

 

http://www.forum.sub...2-lpg-w-subaru/

 

Wątek o H6 na pierwszej stronie (!!!) wątku technicznego:

 

http://www.forum.sub...outbaclk-h6-30/

 

O H6 w LPG:

 

http://www.forum.sub...h6-z-lpg-99-03/

 

Regulacja zaworów w H6:

 

http://www.forum.sub...6-fakty-i-mity/

 

Powinieneś zarejestrować się na forum wcześniej i poczytać najpierw na temat tego modelu i tego silnika. Zakładam, że niesprawdzałeś w ASO przed zakupem :question: Regulacja zaworów w H6 od 2200 zł w porywach nawet do 6800 zł. Koszt z wyjęciem silnika. Plus koszt nowej, dobrej instalacji do 6000 zł.

 

Jest taka mądrość ludowa: "Lepiej się nie odzywać i uchodzić za niespełna rozumu, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości"!

Cieszę sie że się wcześniej nie zarejestrowałem i nie poczytałem informacji od takich "znafcuf" jak ty.

 

Auto odebrane od gazownika, wszystko działa jak należy. Wymienione wszystkie wtryskiwacze i filtry - koszt 1150zł brutto.

Od razu odstawiłem do Serwisu Subaru (technotop-lublin). Niestety auto musi trochę postać poniewać nie mają na miejscu podkładek regulujących do zaworów (a jest ich podobno 75 rodzajów). Jak tylko odbiorę napiszę dokładnie co ile kosztowało.

Link to comment
Share on other sites

Kolego maniek276, ostre wejście, drugi post na forum i już się stawiasz. Zanim Darek zdiagnozuje ci auto zapraszam do odwiedzenia lokalnego lubelskiego wątku:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/24565-lublin-spoty/page__st__7725

 

Z tego co widzę kroi się w najbliższym czasie tradycyjny spot piwny. Może pojawi się pare osób, które z sukcesem eksploatują zagazowane subaru.

Edited by plejadek
Link to comment
Share on other sites

"Lepiej się nie odzywać i uchodzić za niespełna rozumu, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości"!

Cieszę sie że się wcześniej nie zarejestrowałem i nie poczytałem informacji od takich "znafcuf" jak ty.

 

Informacji jest bardzo dużo. Wystarczy trochę chęci i umiejętności korzystania z wyszukiwarki, lub czytania ze zrozumieniem.

 

A znasz taką mądrość życiową mówiącą o tym, że lepiej być głupcem wśród inteligentnych, niż pionierem wśród głupcow?

W związku z powyższym uważam takie dyskusje z Twojej strony za zbędne, bo mało kto chciałby zniżać się do pewnego poziomu.

 

A poza tym oczywiście witam na The Forum.

Ale od tego też jest oddzielny wątek. Szukajka wskaze Ci drogę ;)

Edited by Albi
Link to comment
Share on other sites

Witam! Subaraczek wreszcie zrobiony :yahoo: teraz trochę kosztów (ceny brutto):

- regulacja zaworów - 1100zł, nie trzeba wyjmować silnika. Podobno potraktowali mnie bardzo łagodnie bo zwykle kosztuje to dwa razy więcej (ale nie 7tyś). Regulacja zaworów co 100tyś km przy jeżdzie na PB i co 60tyś km przy jeżdzie na LPG.

- mycie przepustnicy (obroty falowały) - 80zł

- wymiana oleju silnikowego, filtra i płynu chłodzącego - 340zł

- wymiana świec zapłonowych - 560zł - wymiana co 105tyś km!

- wymiana oleju w skrzyni biegów i napędach - 400zł - wymiana co 60tyśkm.

- wymiana płynu hamulcowego - 40zł

- wymiana filtra paliwa - 190zł

- wymiana gum i łącznika stabilizatora - 400zł

Ogólnie widać że serwis w Lublinie sie stara i z pracy serwisu jestem bardzo zadowolony. Troche słabo jest z częściami, podkładek regulacyjnych nie ma ani jednego! kpl. w Polsce i trzeba czekać na ściągnięcie z magazynu z Niemiec. No ale taki serwis robi się w końcu raz na kilka lat. Teraz tylko jeżdzić i jeżdzić... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam wszystkich, auto już rok w moich rękach. Przejechane 20tyś km na gazie... Na razie "kuchenka gazowa" sprawuje się bardzo dobrze. Spalanie średnie LPG 13-15l. W ciagu roku oprócz wyżej opisywanego przeglądu naprawa/wymiana: Odświeżone/pomalowane felgi aluminiowe. Pomalowałem je na kolor czarny mat, trochę to ..... wyglada ale przynajmniej brudu nie widać. Koszt renowacji 560zł. Regeneracja wału napędowego, wymiana obydwu krzyżaków i podpory wału - razem z wymianą 1360zł. Wymiana i uszczelnienie blendy tylnej - używana z allegro - 520zł. Uszczelnienie silnika - nie pytajcie jakie uszczelki było ich dużo - 1800zł. Wymienione tarcze z klockami przód i klocki tył. Trzeba też było wyczyścić zaciski przednie - jeden się zapiekł. Koszt jakieś 500zł. Wyrzuciłem wszystkie stare opony letnie i zimowe, i kupiłem wielosezonowe Nankang. Wiem że bieda i w dodatku chińska ale: w lecie bardzo ciche, zwłaszcza w porównaniu z Pirelli scorpion. Na mokrym tez sprawuja się bardzo dobrze. Na śniegu 70% tego co zimówka (porównuję do Nokian WR). W szybkich ostrych zakrętach - słychać jak huczą. Ogólnie jestem zadowolony zwłaszcza że nie ma zimy. Zafundowałem również dokładne sprzatanie subaraczkowi, trwało to ze dwa dni, koszt 600zł. Wymieniłem akumulator na nowy, koszt jakieś 200zł. Wymieniłem dywaniki z gumowych na takie fajne co ich się brud i woda trzyma i w zimie zamarzają - 60zł. Plany na następny rok: wymienić uszczelkę/uszczelki pod głowicę, niestety cieknie olej z uszczelki karterów? - ta która jest po środku silnika... wymienić łozyska alternatora, łożyska rozrusznika i jak starczy kasy to odświeżyć/wymienić tapicerkę skórzaną.

Jeżdziłem kiedyś skodą fabią 1.3LPg i przy 230tyś km trzeba było tyko wymienić rozrząd (łańcuch), ale silnik ani nie ciekł, ani nie wydmuchało uszczelki ani... no ale jednak wolę chyba to pi..... subaru. :)

Z rzeczy które mnie mocno podbudowały to wyciągnąłem fronterę kolezanki z błota bo nie chciała sama wyjechać a subarak jakoś tak za pierwszym razem, bez wysiłku. Pozdrawiam wszystkich subarowiczów!

Edited by maniek276
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Troche odgrzebie, bo znalazlem cos:

 

outback_seat.jpg

 

Fajny bajer, ale chyba tylko w Ameryce. U mnie nie ma, albo nie zauwazylem.

 

 

Edytka - chodzi mi o ten schowek na klamry, rzecz jasna, a nie o tego fredzla po lewej. :P

Edited by H4lik
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...