Jump to content

Impreza 1.6 1996 - pare pytan


zyggi
 Share

Recommended Posts

WItam!

Jestem tu nowy i jednoczesnie subaru jest dla mnie nowoscia. Kupilem niedawno auto tak jak w temacie, niestety z kilkoma problemami, niechlujnie zlozone i pogrzebane, wiec na poczatek 3 pytania:

- pod maska jest kilka luznych wtyczek - a to przy reflektorze, a to na scianie grodziowej, a to gdzies na silniku - czy to kwestia uniwersalnych wiazek czy ktos cos pop...??

- przy dojezdzie do krzyzowek gdy zdejmuje noge z gazu obroty sie podbijaja w granice 2000, dopiero gdy auto stanie powoli opadaja, dzieje sie tak na benzynie, na gazie i tak i nie bo gaz dziala jak mu czapka stoi - co moze byc przyczyna?

- jak wyregulowac wolne obroty? gdzies jest sruba na przepustnicy? widzialem tylko srube na imbus prawie cala wkrecona w korpus i tuz obok wypust kwadratowy ale nic tam jeszcze nie grzebalem - przeczyscilem tylko krokowy i obroty troche sie zanizyly wiec chce je podbic

Dzieki, pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Słuchaj...Napiszę tak...Nie jestem jakimś mega znawcą- aczkolwiek wypowiedzieć się mogę...Bo Subarynkę posiadałem i wiem jak to wygląda...a co :P Nie obraź się ale na początek wypadało by zrobić autku lekki serwis...sprawdzić płyny filtry świece przewody...na pewno filtr powietrza ma duży wpływ na wiele czynników...Wymień na nowy/ zdemontuj przy okazji przepływomierz(jest zaraz za puszką na filtr) i delikatnie Go wyczyść...to samo silniczek krokowy (odpowiedzialny za prace wolnych obrotów). jeśli jest tak jak piszesz...wiele wiszących wtyczek/przewodów- istnieje podejrzenie dość zaniedbanego egzemplarza....Niestety....Wymień więc płyny ustrojowe- świece przewody filtry...i wyczyść to co powyżej napisałem...Poiwinno pomóc a na pewno nie zaszkodzi:)

 

Teraz doczytałem, że krokowy czyściłeś...sorki:) Dystans (uszczelka) umieszczony pomiędzy krokowym a kolektorem też ma znaczenie (przynajmniej u Mnie tak było :D

Link to comment
Share on other sites

u mnie chyba nie ma przeplywki ale moge sie mylic, z tego co widzialem na fotkach ofertowych to sa 3 rozne typy dolotu, ja mam filtr prostokatny nad przepustnica i duzy rezonator na lewym nadkolu - to mi wyglada na taka jakby przejsciowke przed tym co bylo do 1996 a od 1997

na przewody czekam bo na miejscu nikt nie ma, swiece juz wymienione, plyny itp to sie wie ale to nie ma wplywu na podbijanie obrotow, autem jezdze nie od dzis...przepustnice zdemontuje i wyczyszcze gdy bedzie cieplej, nie dysponuje lokalem do zabaw niestety.

 

uszczelka na krokowym to jakis "karton" przyklejony do calej powierzchni z dwoma otworami przelotowymi, mimo zamoczenia w benzynie ekstrakcyjnej i tak nie chcial sie ruszyc

Link to comment
Share on other sites

Ano tak..to niby uszczelka...U Mnie była chyba też z jakiegoś kartonu zrobiona :P

Zrobiłem więc z grubszego "kartonu" i obroty wzrosły :D

Z tą przepływką to rzeczywiście może być jak piszesz...Ja miałem pierwszy wypust i u Mnie było tuż za puszką...Kurczę nic innego nie wymyśle...wymienisz przewody i wtedy zobaczysz..Aha...przepustnice też oczywiście warto wyczyścić- więc tak jak piszesz...Zrobi się cieplej- to działaj...Niestety- od czegoś trzeba zacząć...Jak się to czy owo nie zmieni/ nie poprawi to będziemy dajek kminić....

 

http://otomoto.pl/subaru-impreza-2-0-i-kat-4x4-C25741860.html

Masz u siebie coś takiego??

Link to comment
Share on other sites

nie, poczatek - czesciowo niewidoczny od wzmocnienia, jest jak u mnie, dalej u jest przeplywka - u mnie nie, no i filtr przed sciana, z tym ze inny...zrobie foto i wrzuce

118hg6w.jpg

prosze sie nie smiac z przewodow - to nie moj patent tylko poprzedniego uzytkownika - az cud ze jezdzi

krokowy lsni bo sie nim zajalem - na lewo jest jakis czujnik, pod nim kolejny, a pomiedzy cewka a krokowym w glab jest sruba na imbus prawie cala wkrecona w korpus i jakis kwadrat wystajacy

wiecej foto nastepnym razem bo prad sie skonczyl w aparacie

 

przy okazji - ten czarny cyngiel z tylu krokowego to z czym sie je?

Edited by zyggi
Link to comment
Share on other sites

Dobra...to wiesz co to przepływka..sorry:)

Widocznie u Ciebie jest już map sensor...Choć to dziwne bo myślałem, że ta "przejściówka" to 97' jednak był..Więc póki co zmień przewody i będziemy mysleć:P

A tak BTW...to ile dałeś za te cudo z silnikiem 1.6?

Link to comment
Share on other sites

troche ponad 2kpln, duzo i nieduzo, auto po jakims niewielkim dzwonie, zrobione na odpieprz, niestety dzis po lekturach doszedl nowy kwiat - najprawdopobniej lewa lampa jest z angola - swieci w gore i na dodatek zamontowany jest w niej silniczek od prawej lampy, chyba ze przez ten silnik tak swieci..

ktos wie czy jest jakis sposob na przerobke lampy uk czy tylko wymiana?

EDIT

lampy maja homologacje E13 wiec sa dobre czyli ten silnik wali w kosmos wiazke, jest w nim jakas sruba to moze nia uda mi sie wyregulowac wiazke

Edited by zyggi
Link to comment
Share on other sites

Silniczek jest montowany do odblysnika na wcisk, ma na koncu taka koleczke, ktora wskakuje w odpowiednie gniazdo. Byc moze u Ciebie nie wskoczylo, lub ktos wykrecil za daleko sruby regulacyjne i odblysnik opadl. Wyjmij zarowke i poruszaj odblysnikiem, czy jest stabilny. Popatrz przy okazji na strzalke, bedziesz wiedzial czy nie masz lampy z angola...

Edited by Qba25
Link to comment
Share on other sites

Może właśnie uwalony masz ten map sensor cały i On tak wariuje? Obstawiałbym jednak wymiane przewodów póki co...kolor jest mega ale chyba nie działają jak należy :P

Jeśli masz możliwość- podjedź też na czytanie błędó...Kurczę- współczuję..Takie rzeczy w Subaru..ehh...To Moja to była jak nówka w porównaniu z Tym...sorki ;)

Link to comment
Share on other sites

silnik w lampie na pewno sie trzyma, swiatlo z lampy nie drga ale silnik na pewno jest od prawej strony bo raz ze ma oznaczenie R a dwa ze sruba regulacyjna jest skierowana dokladnie w tym samym kierunku co sruba z prawej lampy a powinny byc "do siebie", w EDIT napisalem ze lampy na kloszach maja hologacje E13 co oznacza Luksemburg a tam sie lewa strona nie jezdzi ;) no chyba ze ktos dal tyl z angola i szklo z europy hehe

 

przewody na pewno wymienie, co obrotow to mysle ze cos z podcisnieniami, moze ten map sensor - nie mialem z nim nigdy do czynienia a teraz pewnie mam dwa, benzynowy i gazowy ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie poczyta bledow, bo te roczniki nie daja takiej mozliwosci. Co do kabli widze, ze na niektórych jest peszel, moglo to byc zabezpieczenie przeciw kunom. Przy takim zakupie niestety tak, jak pisza koledzy: kable, swiece, stan oslon na przegubach i wiele zabawy z doprowadzaniem do porzadku. Wtyczki z przodu moga byc od instalacji halogenow.

Link to comment
Share on other sites

Wiem- wiem...spinanie kostek znajdujących się pod kierownicą..Tak niech z czyta błędy- może coś wy klika...Zawsze to dodatkowe wiadomości...Ja na pewno zacząłbym od przewodów....Później- cała reszta :P

Link to comment
Share on other sites

na przewodach oslony sa bo byly przebicia, poprzedni wlasciciel zalozyl, teraz jeszcze raz sie przypatrzylem reflektorom i na lewym jest strzalka w prawo mimo tego ze jest E13, wsrodk kilku numerow na kloszach dwa sa po kolei, o ile pamietam 2279 na prawym i 2280 na lewym, reszta chyba sie rozni...ciekawe...

EDIT - fotek pare...

2evqik5.jpg

2yv3vdk.jpg

1,2,3 - co to za czujniki no i ta sruba - kreci sie nia czy nie kreci?

ab1uc.jpg

Edited by zyggi
Link to comment
Share on other sites

1-czujnik ciśnienia powietrza

2-czujnik temp. powietrza

3-TPS (czujnik położenia przepustnicy)

Srubki się nie rusza (odkręca)

Lampy-na kloszach są strzałeczki,pokazują one kierunek doświetlania czyli pobocze,jeśli jest inaczej to angol,a zrób jeszcze fote tych lamp od przodu bo może masz przed i po liftową,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Widzialem ze TPS jest mocowany na srube "z luzem" tzn ze mozna przestawic jego polozenie, co powoduje zmiania?

Pierwsze dwa czujniki przeczyscilem z kurzu, TPSu nie ruszalem na wszelki wypadek.

Foto lamp ponizej, na jednej strzalka jest na drugiej nie...

iva5vd.jpg

1zlb2vd.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na lewej lampie strzałka pokazuje w lewo (patrząc w kierunku jazdy),czyli doświetla lewą stronę,a w twoim przypadku (polska) to jest środek drogi,czyli anglik,pozdro i wszystkiego najlepszego w nowym roku!!!

Link to comment
Share on other sites

tak to wyglada ze strony strzalki a co w zwiazku z tym ze znakiem homologacyjnym E13? podobno to Luksemburg no i znalazlem taki temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1780914.html - i tam co nie co koles wyjasnia, podobno Luksemburg homolguje wsio jak leci

jeszcze zobacze jaki wplyw na wiazke ma ten odwrotny silnik do regulacji

 

a propopopo czujnikow i przepustnicy - mozna jakos wyregulowac wolne obroty? wczesniej mialem accorda i tam byla sruba na przepustnicy ale bylo tez wiecej podcisnien, mniej czujnikow

Link to comment
Share on other sites

Niestety zyggi obserwuję temat i chciałbym pomóc- jednakże nie mam aż takiej wiedzy :P

Pisz PW do Luczy (mam nadzieję ,że się nie obrazi za wykorzystywanie Jego wiedzy :) )

Pozdro i powodzenia w ogarnięciu tego wszystkiego :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

w innym watku o krokowcu rozpisalem sie bo tam wystapily problemy ale co regulacji wolnych obrotow to tutaj nie ma sruby do regulacji podscinieniem, jest za to sruba w przepustnicy jakby od tylu ktora reguluje polozenie "zerowe" linki gazu czyli calego elementu w ktory jest zaczepiona linka, malutka sruba na wkretak krzyzowy z kontrnakretka rozmiar 8, wkrecajac wypycha sie element od linki co powoduje podwyzszenie wolnych, sila rzeczy naciagniecie linki gazu daje podobne efekty ale zdaje sie ze wg producenta to wlasnie jest od regulacji ;)

 

co do reflektora/silniczka to bede sprawdzal pozniej...

Link to comment
Share on other sites

Z mechaniką nie pomogę, ale jeśli chodzi o lampy to filozofii wielkiej nie ma... Podjedz do drzwi garażowych, czy jakiejś ściany ustaw je najpierw jak należy (śrubkami- nie silniczkami) i zobacz jak świecą, jeśli nie wiesz jak powinny poszukaj w Internecie- znajdziesz masę obrazków jak być powinno... A jeśli Ci się nie chce to jedź na Stacje kontroli pojazdów i je ustaw, daj diagnoscie do sprawdzenia... U mnie robią to za darmo (jeśli śrubki się obracaja)

Edited by boorek
Link to comment
Share on other sites

co do lampy to swieci jak angol mimo homologacji E13, ale strzalka w lewo...natomiast na silniczku tez jest sruba do regulacji ale nie pamietam co sie nia reguluje, fakt jest jednak taki ze mam silnik od lampy prawej wstawiony do lampy lewej!! kruczkow jest kilka ale nie ma sie czym chwalic, ktos sie po prostu nie znal i zrobil na odpiz....

 

co do problemow z TPS, krokowy itp - pojezdzilem bledy skasowalem, pojezdzilem - bledow nie ma!! doszedl na chwile jeszcze jeden - 22 ale to od razu po zmianie przewodow sie zapalil...potem po kasowaniu i ponownej jezdzie bledow jak na razie brak

z obrotami na wysprzegleniu bez zmian, musze podjechac do znajomego mechanika moze cos uradzi

teraz trzeba gaz okielznac, potem przegub, oleje i oby nic wiecej ;)

 

dzis na zimno po resecie momentalnie blad 22 - spalanie stukowe, widac nowe przewody nie sluza, ciekawe bo stare oklejone sentechy tego bledu nie generowaly ;) po rozgrzaniu blad znika

zmieniliem filtr powietrza i nawet na gazie zaczal sie kulac wiec teraz gaz do obeznania

rozmawialem takze ze znajomym mechanikiem na temat podbijania obrotow - diagnoza ze krokowy albo nie nauczony czyli brak procedury po resecie, w swoim czasie i to sie zrobi

przy okazji maly patent dla tych ktorzy dosc czesto musza walczyc ze sprawdzaniem bledow - dostep do kostek jak wiemy jest niezbyt dogodny, u mnie na dodatek te wiazki byly dosc wysoko, mozliwe ze gazownicy w cos sie tam wpinali i naprawde musialem sie nagimnastykowac a maly nie jestem ;)

do patentu potrzebny komplet konektorow 6,3mm zdaje sie(te najszersze) oraz oprawka z przewodami na bezpiecznik plytkowy i bezpiecznik jakikolwiek.

na przewody zacisnac koncowki i wpiac w czarne kostki, umiejscowic oprawke gdzies pod konsola w dogodnym miejscu i cieszyc sie wpieciem bezpiecznika co powoduje zczytanie bledow ;) u mnie dziala hehe

Link to comment
Share on other sites

EDIT

panowie - wyskoczyl mi po raz kolejny blad nr 54 - nie za bardzo jest on uwidoczniony w odnosniku do tabeli kodow w FAQ

ktos wie o co biega? - auto sie zaczyna strasznie dawic, nie da sie jechac

 

w przepustnicy sa 2 male otwory - ustawilem ja tak by klapka byla dokladnie pomiedzy i chyba dlatego wyskakuje mi ten blad, podkrecilem troche przepustnice na srubie, najprawdopodobniej ponad 2 otwor i na razie blad ustapil - czy ktos wie jak to dokladnie ustawic?

Edited by zyggi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...