Jump to content

Forester umarł


Recommended Posts

No i klops. Forester ma tydzień. Wczoraj po pracy zaparkowałem w garażu. Dzisiaj nie jeździłem. Przed północą dzwonią do mnie z monitoringu że chyba mam problem z zasilaniem w samochodIe. Zdziwiony udaje się do garażu i .... prawda, auto umarło. Nie odpala, akumulator martwy !!!

Ładnie się zaczyna moja przygoda z Subaru. Jutro muszę chyba dzwonić na assistance :(

 

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się. Pytanie tylko dlaczego tygodniowy akumulator się rozładował w ciągu 30 godzin w samochodzie stojącym w garażu? Wszystkie światła i inne potencjalne czerpacze były wyłączone. Można go oczywiście z łatwością podładować lub wymienić, ale kluczowe pytanie to co z niego wyciągnęło życie, bo może się to powtórzyć.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie tylko dlaczego tygodniowy akumulator się rozładował w ciągu 30 godzin w samochodzie stojącym w garazu.

 

Nie możesz zakładać, że akumulator ma tydzień. Został naładowany w momencie, kiedy opuszczał fabrykę, czyli najmniej pewnie przed 2 miesiącami, ale może się zdarzyć, że dużo wcześniej. Od tamtego czsu samochód był wielokrotnie uruchamiany w czasie działań związanych z transportem z fabryki do dealera, co powodowało pogłębianie się deficytu energetycznego. Do tego trzeba dodać naturalny efekt samorozładowywania się akumulatora. Ponadto alarm (o ile jest) i ISR też cały czas pobierają mały prąd. Jeśli od odbioru samochodu jeździłeś tylko krótkie miejskie odcinki z częstym urychamianiem silnika, to bilans energetyczny akumlatora mógł się jeszcze pogorszyć. Ja zawsze odbierając nowy samochód lub kupując nowy akumulator podłączałem ładowarkę i czas jej pracy zawsze świadczył o tym, że nowe baterie były stosunkowo mocno rozładowane.Teraz trzeba koniecznie naładować akumulator małym prądem i sprawdzić jego stan specjalnym urządzeniem (mają takie w ASO). Oczywiście nie można też wykluczyć wady akumlatora. Na szczęście masz gwarancję. Miłego użytkowania!

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się. Pytanie tylko dlaczego tygodniowy akumulator się rozładował w ciągu 30 godzin w samochodzie stojącym w garażu? Wszystkie światła i inne potencjalne czerpacze były wyłączone. Można go oczywiście z łatwością podładować lub wymienić, ale kluczowe pytanie to co z niego wyciągnęło życie, bo może się to powtórzyć.

 

Mówimy o nowym foresterze ?

To jakaś plaga

Już jest temat taki

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się. Pytanie tylko dlaczego tygodniowy akumulator się rozładował w ciągu 30 godzin w samochodzie stojącym w garażu? Wszystkie światła i inne potencjalne czerpacze były wyłączone. Można go oczywiście z łatwością podładować lub wymienić, ale kluczowe pytanie to co z niego wyciągnęło życie, bo może się to powtórzyć.

 

Mówimy o nowym foresterze ?

To jakaś plaga

Już jest temat taki

 

Tak , nowy z salonu, odebrany tydzień temu.

 

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się. Pytanie tylko dlaczego tygodniowy akumulator się rozładował w ciągu 30 godzin w samochodzie stojącym w garażu? Wszystkie światła i inne potencjalne czerpacze były wyłączone. Można go oczywiście z łatwością podładować lub wymienić, ale kluczowe pytanie to co z niego wyciągnęło życie, bo może się to powtórzyć.

 

Mówimy o nowym foresterze ?

To jakaś plaga

Już jest temat taki

 

Tak , nowy z salonu, o

debrany tydzień temu.

NO to nie pozostaje ci nic innego jak pojechać do ASO. masz gwarancje więc się nią podpieraj, niech sprawdzą auto, ja bym chcial żeby wymienili mi akumulator na nowy

Link to comment
Share on other sites

NO to nie pozostaje ci nic innego jak pojechać do ASO. masz gwarancje więc się nią podpieraj, niech sprawdzą auto, ja bym chcial żeby wymienili mi akumulator na nowy

Jest mała szansa, że to akumulator jest przyczyną problemu. Najprawdopodobniej istnieje nadmierny pobór energii: ISR albo alarm. Najczęściej właśnie systemy dodatkowe, montowane w ASO sprawiają takie problemy. Zanim pojedziesz do ASO, sprawdź jaki jest spoczynkowy przepływ prądu (pobór energii) gdy nic w aucie nie jest włączone. Ważne, aby pomiar wykonać w miejscu gdzie auto jest garażowane.

 

Napisz, jeszcze jaki masz garaż, murowany/blaszany, naziemny/podziemny. U mnie problem sprawiał ISR, który periodycznie próbował się logować do sieci z garażu podziemnego, w którym zasięg jest b.słaby a w pewnych miejscach brak (po tygodniu ISR potrafił bardzo znacząco rozładować akumulator).

Edited by subleo
Link to comment
Share on other sites

Takie szybkie naładowanie może oznaczać usterkę akumulatora,nie powinien się tak szybko ładować,po zupełnym rozładowaniu.

Doradzałbym dokładne pomierzenie parametrów baterii,czy to w ASO czy innym warsztacie.

Link to comment
Share on other sites

NO to nie pozostaje ci nic innego jak pojechać do ASO. masz gwarancje więc się nią podpieraj, niech sprawdzą auto, ja bym chcial żeby wymienili mi akumulator na nowy

Jest mała szansa, że to akumulator jest przyczyną problemu. Najprawdopodobniej istnieje nadmierny pobór energii: ISR albo alarm. Najczęściej właśnie systemy dodatkowe, montowane w ASO sprawiają takie problemy. Zanim pojedziesz do ASO, sprawdź jaki jest spoczynkowy przepływ prądu (pobór energii) gdy nic w aucie nie jest włączone. Ważne, aby pomiar wykonać w miejscu gdzie auto jest garażowane.

 

Napisz, jeszcze jaki masz garaż, murowany/blaszany, naziemny/podziemny. U mnie problem sprawiał ISR, który periodycznie próbował się logować do sieci z garażu podziemnego, w którym zasięg jest b.słaby a w pewnych miejscach brak (po tygodniu ISR potrafił bardzo znacząco rozładować akumulator).

 

O.k tylko jak taki pomiar spoczynkowego poboru energii wykonać?

 

Garaż jest murowany, jest częścią domu.

Link to comment
Share on other sites

Zdejmujesz klemę, najbezpieczniej "-" z akumulatora a w obwód (między zacisk "-" akumulatora oraz zdjętą klemę) wpinasz amperomierz (na początek najlepiej ustawić duży zakres pomiaru np. 2 A i jeżeli zmierzona wartość prądu będzie mała, można przejść do pomiarów dokładniejszych na skali np. 200 mA).

 

Jeżeli wartość będzie przekraczać 50-100 mA (w zależności ile urządzeń musi być cały czas zasilanych) to oznacza, że pobór energii jest zbyt duży.

Edited by subleo
Link to comment
Share on other sites

Odstawiłem dzisiaj do ASO. Po przyjeździe pomiar wskazywał naładowanie akumulatora na 100% a pojemność rozruchową na 70%. Na tej podstawie stwierdzono, że w zasadzie wszystko dobrze, można jechać. Po mojej prośbie samochód został do jutra na obserwację i pomiary. Naładowany był bo musiałem go podładować, żeby wystartować no i jechałem 30 km to się podładował. Tak myślę.

Wczoraj ładował się na prostowniku tylko 15 minut! ze stanu prawie całkowitego rozładowania. Więc jednak poprosiłem o dalszą kontrolę. Zobaczymy co zostaniw stwierdzone.

Link to comment
Share on other sites

100% akumulator do wymiany. Nie ma mozliwości aby w 15min naladowac całkowicie. Jabym sugerował że jak w ASO nie bedą umieli stwierdzic usterki aku podjedź do jakiejś dobrej firmy handlującej aku. Oni tam maja takie ustrojstwo co sprawdza aku pod "obciazeniem" i jesli aku krotko trzyma stan naładowania to na tym ustrojstwie zaraz wylezie że szmelc.

Edited by bukmacerek
Link to comment
Share on other sites

ASO potwierdziło szybkie rozładowywanie się akumulatora. Zakwalifikowali do wymiany, czekają na potwierdzenie / pozwolenie z Subaru Polska. Ciekawa procedura. Czekam cierpliwie. Spoczynkowy pobór energii w normie, więc diagnoza: wadliwy akumulator.

Link to comment
Share on other sites

ASO potwierdziło szybkie rozładowywanie się akumulatora. Zakwalifikowali do wymiany, czekają na potwierdzenie / pozwolenie z Subaru Polska. Ciekawa procedura.

 

Procedura chyba standardowa - ja miałem dokładnie taką samą sytuację, z tym, że mój akumulator padł mniej więcej po 8 miesiącach od zakupu samochodu. Co ciekawe zamiast standardowego panasonica dostałem akumulator firmy Banner.

Link to comment
Share on other sites

ASO potwierdziło szybkie rozładowywanie się akumulatora. Zakwalifikowali do wymiany, czekają na potwierdzenie / pozwolenie z Subaru Polska. Ciekawa procedura.

 

Procedura chyba standardowa - ja miałem dokładnie taką samą sytuację, z tym, że mój akumulator padł mniej więcej po 8 miesiącach od zakupu samochodu. Co ciekawe zamiast standardowego panasonica dostałem akumulator firmy Banner.

 

Może i tak. To mój pierwszy Subaru a w moim życiu samochód nr 12 w ogóle. Doświadczenia z moich poprzednich marek pokazują że ASO miało troche więcej swobody w podejmowaniu decyzji - a może tylko brało po prostu więcej ryzyka na siebie. Z reguły było tak , że część została wymianiana, aby klient nie czekał a potem to już była kwestia rozliczeń pomiędzy ASO a głównym importerem. Rozumien, że jest to jednak pewne ryzyko, że importer nie zaakceptuje wymiany. Nienmniej jednak skoro jest to ASO, a literka A tutaj coś znaczyć powinna, to mogłoby to być poparte większym zaufaniem. W końcu to klient teraz czeka. Jak Subaru Polska odpowie dzisiaj to wydadzą auto dzisiaj, a jak nie to poczekam sobie jeszcze dobę lub dwie. W końcu tyle już czekam że dzień czy dwa nie zrobią różnicy... :)

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry,

 

Jeżeli ASO Subaru potwierdzi zgłaszane przez klienta problemy, jak np. w tym przypadku uszkodzony akumulator to wówczas dany akumlator powinien niezwłocznie zostać wymieniony.

Oczywiście są procedury, które są niezbędne przy tego typu naprawach gwarancyjnych, jednakże nie koolidują one z szybką pomocą przy wymianie akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry,

 

Jeżeli ASO Subaru potwierdzi zgłaszane przez klienta problemy, jak np. w tym przypadku uszkodzony akumulator to wówczas dany akumlator powinien niezwłocznie zostać wymieniony.

Oczywiście są procedury, które są niezbędne przy tego typu naprawach gwarancyjnych, jednakże nie koolidują one z szybką pomocą przy wymianie akumulatora.

 

Dziękuję. Na razie sam dzwonię i się dopytuje pomimo wcześniejszych deklaracji, że to do mnie zostanie wykonany telefon. Podobno oczekują na decyzję z Subaru Polska bo tam inwentura i nie ma czasu odpowiedzieć. Mam zadzwonić ponownie później. Czy dzisiaj odbiorę samochód , nie wiem. A to tylko wymiana akumulatora ...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...