Skocz do zawartości

ciśnienie w dolocie dla 2.0 turbo


olej

Rekomendowane odpowiedzi

wolne obroty

minus 0,45-0,6 bara zależne od pogody i obrotów biegu jałowego raz temp.silnika

 

pełne obciążenie,kolektor ssący

automat czy manual mają ciut różne wartości maks. doładowania 0,45-0,6 bara

Edytowane przez PKocial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam automata i na ciepłym motorze przy +3 stopnia na dworze programik diagnostyczny (scan master) pokazywał mi MAP jakieś pół bara (~45 kPa). Czyli pod obciążeniem mogę się spodziewać wartości do 120-130 kPa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy jaki rodzaj ciś. pokazuje lub na jakie w skanerze się patrzy (względne lub bezwzględne) z reguły pokazują względne czyli

0,45-0,6 bara doładowania, bezw.ciś + ciś. atmo... daje 1,45-1,6 bara przy przyjęciu atm.ciś 1 bar i takie wartości scanner powinien pokazywać

Edytowane przez PKocial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rundka po mieście z kompem, parametr MAP ma w nazwie "absolute", na wolnych pokazało 40 kPa, a podczas jazdy nawet mniej, do 30 kPa w dół. Przy starcie z pod świateł, przepustnica 85%, obroty ponad 5k MAP skoczyło do 155 kPa. Czyli 1,5 BAR'a. Zastanawiam się jak to się ma do ciśnienia w instalacji LPG, które na wolnych wynosi 1,5 BAR'a a przy wysokich obrotach spada do 1,3 więc jest niższe niż to w kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej, nie wiem jak to się ma do odczytów z kompa, ale mi niezależnie od tego czy mam zasilanie benzyną czy lpg pokazuje tak samo - na wolnych absolute mam 0,34 bar (czyli relatywnie -0,66 bara) a podczas klepki 2.1~2.2 bara (czyli relatywnie 1.1~1.2 bara) z tym, że moje auto jest po remapie.

 

ciśnienie gazu tu chyba nie ma nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rundka po mieście z kompem, parametr MAP ma w nazwie "absolute", na wolnych pokazało 40 kPa, a podczas jazdy nawet mniej, do 30 kPa w dół. Przy starcie z pod świateł, przepustnica 85%, obroty ponad 5k MAP skoczyło do 155 kPa. Czyli 1,5 BAR'a. Zastanawiam się jak to się ma do ciśnienia w instalacji LPG, które na wolnych wynosi 1,5 BAR'a a przy wysokich obrotach spada do 1,3 więc jest niższe niż to w kolektorze.

 

Wlaczyles złe parametry :) a dodatkowo jednostki , lepiej będzie jak ktoś Ci albo na żywo wytłumaczy , bo od absolute , trzeba odjąć cis. atm. , itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

innego parametru niż absolute, dotyczącego intake mainflood nie ma :) Jednostki są takie jak napisałem... kPa. Od relatywnego ciśnienia w kolektorze bardziej mnie interesuje jak to się ma do ciśnienia gazu. Co w sytuacji gdy rzeczywiste cisnienie dolotu będzie większe niż gazu z reduktora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy starcie z pod świateł, przepustnica 85%, obroty ponad 5k MAP skoczyło do 155 kPa. Czyli 1,5 BAR'a. Zastanawiam się jak to się ma do ciśnienia w instalacji LPG, które na wolnych wynosi 1,5 BAR'a a przy wysokich obrotach spada do 1,3 więc jest niższe niż to w kolektorze.

 

Najpewniej masz "relatywny" czujnik ciśnienia gazu, więc pokazuje o ile wyższe jest ciśnienie lpg od ciśnienienia w kolektorze ssącym. Więc się nie stresuj spadkiem ciśnienia do 1,3bar - masz problem gdzie indziej - zbadaj parametr lambda pod pełnym butem na 4 biegu i zobacz jak kształtują się wartości powyżej 3000rpm i jakie są czasy wtrysków w tym czasie - i beny i lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...