Jump to content

ciśnienie w dolocie dla 2.0 turbo


olej
 Share

Recommended Posts

wolne obroty

minus 0,45-0,6 bara zależne od pogody i obrotów biegu jałowego raz temp.silnika

 

pełne obciążenie,kolektor ssący

automat czy manual mają ciut różne wartości maks. doładowania 0,45-0,6 bara

Edited by PKocial
Link to comment
Share on other sites

mam automata i na ciepłym motorze przy +3 stopnia na dworze programik diagnostyczny (scan master) pokazywał mi MAP jakieś pół bara (~45 kPa). Czyli pod obciążeniem mogę się spodziewać wartości do 120-130 kPa?

Link to comment
Share on other sites

zależy jaki rodzaj ciś. pokazuje lub na jakie w skanerze się patrzy (względne lub bezwzględne) z reguły pokazują względne czyli

0,45-0,6 bara doładowania, bezw.ciś + ciś. atmo... daje 1,45-1,6 bara przy przyjęciu atm.ciś 1 bar i takie wartości scanner powinien pokazywać

Edited by PKocial
Link to comment
Share on other sites

rundka po mieście z kompem, parametr MAP ma w nazwie "absolute", na wolnych pokazało 40 kPa, a podczas jazdy nawet mniej, do 30 kPa w dół. Przy starcie z pod świateł, przepustnica 85%, obroty ponad 5k MAP skoczyło do 155 kPa. Czyli 1,5 BAR'a. Zastanawiam się jak to się ma do ciśnienia w instalacji LPG, które na wolnych wynosi 1,5 BAR'a a przy wysokich obrotach spada do 1,3 więc jest niższe niż to w kolektorze.

Link to comment
Share on other sites

olej, nie wiem jak to się ma do odczytów z kompa, ale mi niezależnie od tego czy mam zasilanie benzyną czy lpg pokazuje tak samo - na wolnych absolute mam 0,34 bar (czyli relatywnie -0,66 bara) a podczas klepki 2.1~2.2 bara (czyli relatywnie 1.1~1.2 bara) z tym, że moje auto jest po remapie.

 

ciśnienie gazu tu chyba nie ma nic do rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

rundka po mieście z kompem, parametr MAP ma w nazwie "absolute", na wolnych pokazało 40 kPa, a podczas jazdy nawet mniej, do 30 kPa w dół. Przy starcie z pod świateł, przepustnica 85%, obroty ponad 5k MAP skoczyło do 155 kPa. Czyli 1,5 BAR'a. Zastanawiam się jak to się ma do ciśnienia w instalacji LPG, które na wolnych wynosi 1,5 BAR'a a przy wysokich obrotach spada do 1,3 więc jest niższe niż to w kolektorze.

 

Wlaczyles złe parametry :) a dodatkowo jednostki , lepiej będzie jak ktoś Ci albo na żywo wytłumaczy , bo od absolute , trzeba odjąć cis. atm. , itp.

Link to comment
Share on other sites

innego parametru niż absolute, dotyczącego intake mainflood nie ma :) Jednostki są takie jak napisałem... kPa. Od relatywnego ciśnienia w kolektorze bardziej mnie interesuje jak to się ma do ciśnienia gazu. Co w sytuacji gdy rzeczywiste cisnienie dolotu będzie większe niż gazu z reduktora?

Link to comment
Share on other sites

Przy starcie z pod świateł, przepustnica 85%, obroty ponad 5k MAP skoczyło do 155 kPa. Czyli 1,5 BAR'a. Zastanawiam się jak to się ma do ciśnienia w instalacji LPG, które na wolnych wynosi 1,5 BAR'a a przy wysokich obrotach spada do 1,3 więc jest niższe niż to w kolektorze.

 

Najpewniej masz "relatywny" czujnik ciśnienia gazu, więc pokazuje o ile wyższe jest ciśnienie lpg od ciśnienienia w kolektorze ssącym. Więc się nie stresuj spadkiem ciśnienia do 1,3bar - masz problem gdzie indziej - zbadaj parametr lambda pod pełnym butem na 4 biegu i zobacz jak kształtują się wartości powyżej 3000rpm i jakie są czasy wtrysków w tym czasie - i beny i lpg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...