Skocz do zawartości

Różnica pomiędzy oponą zapasową a standardową


nieuprzejmygbur

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie jestem na etapie zakupu zapasu do autka.Zaniepokoiła mnie jedna rzecz. Otóż przyjmując katalogowe wielkości opon tj 225/60 R16 do outbacka producent zaleca zapas 145/80 R16 no to wychodzi różnica 38mm na średnicy. Wszędzie trąbią iż już niewielka różnica może spowodować uszkodzenie wiskozy czy też skrzyni a tu taka róznica... Czy przejazd na takim kole( nie do kupienia nigdzie bo są dostępne tylko mniejsze rozmiary 135/70 R16 mniejsze o 81mm) powiedzmy 30km nie spowoduje uszczerbku na zdrowiu podzespołów?

 

A wy jakie macie zapasy w swoich? Jakie dojazdówki macie w swoich 16" , 17" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dojazdówkę ze Swojego GF'a...Autko sprzedałem a dojazdówka została...jakoś :P

Koło jest jak nówka-na Moje oko nigdy nie używane...Opona bridgestone'a...Nie pamiętam teraz jej wymiarów ale koło napewno 16"

Jakbyś był zainteresowany wal na PW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówię o dojazdówce, czy one zawsze są mniejsze?... źródło to manual do Ootbacka z 2002 roku

 

OUTBACK

Type Steel belted radial, Tubeless

Size P225/60R16 97H

Temporary spare T145/80R16

Pressure

Front 30 psi (210 kPa, 2.1 kg/cm2)

Trailer towing 30 psi (210 kPa, 2.1 kg/cm2)

Rear 29 psi (200 kPa, 2.0 kg/cm2)

Trailer towing 32 psi (220 kPa, 2.2 kg/cm2)

Temporary spare 60 psi (420 kPa, 4.2 kg/cm2)

Wheel size 16 x 61/2JJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec wygląda na to że kilka centymetrów na obwodzie w stosunku do normalnych kół jest czymś normalnym i można bezpiecznie pokonać na tym te 20-30km... Dzieki wielkie za odzew :)

 

nie wiem jak na wyposażeniu europejskich subarynek ale w wersji USA w Tribece jest dojazdówka na której naklejono masę naklejek z różnymi informacjami między innymi taka że nie wolno jechać szybciej niż 50 mil/h i wracając od Helmutów do Łodzi zaraz po minięciu granicy w Polsce przebiłem oponę i musiałem te 400 km jechać na dojazdówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na dojazdówce jest taki rozmiar: T155/70D17 110M. Rozmiar fabryczny opon to 225/55R17, więc różnica w obwodzie, to 30,5 mm

 

Wiec wygląda na to że kilka centymetrów na obwodzie w stosunku do normalnych kół jest czymś normalnym i można bezpiecznie pokonać na tym te 20-30km.

 

Panowie, proponuję na początek rozgraniczyć pojęcia "różnica w obwodzie" i "różnica w średnicy" a potem kalkulować ;)

 

Ad meritum: jeśli będziecie stosować się zaleceń producenta co do rozmiarów dojazdówek i dozwolonej prędkości poruszania na nich to problemu nie będzie B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na dojazdówce jest taki rozmiar: T155/70D17 110M. Rozmiar fabryczny opon to 225/55R17, więc różnica w obwodzie, to 30,5 mm

 

Wiec wygląda na to że kilka centymetrów na obwodzie w stosunku do normalnych kół jest czymś normalnym i można bezpiecznie pokonać na tym te 20-30km.

 

Panowie, proponuję na początek rozgraniczyć pojęcia "różnica w obwodzie" i "różnica w średnicy" a potem kalkulować ;)

 

Ad meritum: jeśli będziecie stosować się zaleceń producenta co do rozmiarów dojazdówek i dozwolonej prędkości poruszania na nich to problemu nie będzie B)

 

Już poprawiłem ten "obwód" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A macie jakiś kalkulator który tez podaje obwód opony? Bo 30mm na obwodzie, a na średnicy to raczej duża różnica :P

 

U mnie na dojazdówce jest taki rozmiar: T155/70D17 110M. Rozmiar fabryczny opon to 225/55R17, więc różnica w obwodzie, to 30,5 mm

 

Wiec wygląda na to że kilka centymetrów na obwodzie w stosunku do normalnych kół jest czymś normalnym i można bezpiecznie pokonać na tym te 20-30km.

 

Panowie, proponuję na początek rozgraniczyć pojęcia "różnica w obwodzie" i "różnica w średnicy" a potem kalkulować ;)

 

Ad meritum: jeśli będziecie stosować się zaleceń producenta co do rozmiarów dojazdówek i dozwolonej prędkości poruszania na nich to problemu nie będzie B)

 

Już poprawiłem ten "obwód" ;)

 

Kolego poprawiłeś ale tylko nazwę.

 

30,5mm to masz różnicę tak jak najpierw napisałeś - w średnicy kół. Ale różnica w obwodzie to 95,82mm co daje 4,7%.

Edytowane przez silverwagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poprawiłeś ale tylko nazwę. 30,5mm to masz różnicę tak jak najpierw napisałeś - w średnicy kół. Ale różnica w obwodzie to 95,82mm co daje 4,7%.

 

Kolego najpierw, to błędnie użyłem słowa "obwód" i poprawiłem na "średnica" - wartość 30,5 mm bez zmian. Liczyć obwodu tych kółek nie mam zamiaru zapewne masz rację, tylko co z tego wynika dla użytkownika? Można używać czy nie? Japońce się pomylili, czy ....?

Przekazałem tylko informację autorowi wątku o fabrycznym kole dojazdowym, w które został wyposażony mój forek, bo ta kwestia go obecnie nurtuje.

Mam nadzieję, że nie będę zmuszony używać tego kółka, dlatego leży grzecznie w garażu - w razie co assistance ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio rozmawiałem z userem suborowym i powiedział że różnica w dojazdówce będzie. Przykładem było jego auto gdzie miał koła 205/55/16 a dojazdówka 135/70/16. Powiedział że już używał mniejszej dojazdówki względem pozostałych kół, ale trzeba dojazdowe założyć na oś przednią i poruszać się do 50km/h.

Edytowane przez silverwagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...