Jump to content

STI MY 06 Przerywanie i brak mocy


sole3
 Share

Recommended Posts

Witam.

U Mnie klątwa jakaś.

Auto bez mocy , przerywa przy przyspieszaniu.

Węże podciśnienia , selenoid , przepływka , rezystor - posprawdzane .

Wąż turbo- intercooler sprawdzony.

 

Jak zresetuję komputer, Sti śmiga jak nowy przez ok 20-40 km . Potem zaczyna się znowu to samo.

Tak myślę, że jak by to było uszkodzenie mechaniczne to zresetowanie kompa by niewiele pomogło. Może jakiś czujnik podaje złe wartości i komp wariuje .

 

Ma ktoś jakiś pomysł ?

 

Komp nie pokazuje żadnych błędów .

Link to comment
Share on other sites

Świec jeszcze nie sprawdzałem , a przy cewce powinien chyba komp zareagować . Auto ma 50kkm świece by już pa pa powiedziały ?

ja u siebie dosłownie na dniach miałem podobnie( w n/a)

na wolnych chodziło idealnie, podczas jazdy przy przyspieszaniu do 3tyś czuć było szarpanie i jakby go coś za D trzymało.

Wymiana świec pomogła mi w tym przypadku

Link to comment
Share on other sites

Świece zmień jak przebieg ma 50tys to najwyższy czas je wymienić. Ale wątpię że wymiana coś pomoże...

 

Ale w tych autach świece przecież wymienia się co 105 tys.... :huh:

 

Co nie znaczy że wymiana wcześniej nie pomoże.

Link to comment
Share on other sites

A DV / BOV? Mi podobne objawy wywalało przy każdej muce z owymi urządzeniami. CEL się nie zapalał, ale komputer przechodził w tryb "bezpieczny" i ładował tak 0.8 bara. Pierwszym objawem awarii tych urządzeń (a przerobiłem ich kilka), było nierówne przyspieszanie i falowanie obrotów.

 

Jakie masz turbo? Może przycina się "klapka" WG?

Edited by Przemeq
Link to comment
Share on other sites

W lecie miałem podobny przypadek, podczas jazdy w długiej trasie (Sti '02). Przy mocnym przyspieszaniu, silnik nie pracował płynnie powyżej 4k obr. Po zatankowaniu świeżego paliwa, problem zniknął. Od tego czasu zrobiłem juz 7kkm i wszystko jest ok. "Feralne" paliwo tankowałem na renomowanej stacji na A1. Spotkaliście się z tym?

Link to comment
Share on other sites

podmień sterownik pompy paliwa

 

Gdy podmienię to trzeba zresetować ECU ?

 

Jakie masz turbo? Może przycina się "klapka" WG?

Turbo seria - klapka przerabiana

 

BOV?

Podmieniany - obroty nie falują , na wolnych chodzi idealnie

Szczerze powiem że pomimo zapoznania się z lekturą w temacie bov-a na forum , nie stwierdziłem różnicy w kulturze pracy silnika pomiędzy oryginałem a upustowym .

 

Ps.

Czy ten koszmarny lag w 06r. spowodowany jest zmianą przepustnicy na elektryczną ?

 

?

Edited by sole3
Link to comment
Share on other sites

Gdy podmienię to trzeba zresetować ECU ?

nie trzeba , moze by jeszcze kilka rzeczy np. zacinajacie sie klapki TGV , ale bez logów z ECU to oczywiscie troche wrozenie z fusów , proponuje pojedź do kogoś kto ma sprzet i sie na tym zna , zanim wymienisz pół auta:)

Czy ten koszmarny lag w 06r. spowodowany jest zmianą przepustnicy na elektryczną ?

masz wersje US ? czu EU

Link to comment
Share on other sites

EU

 

to i tak pikuś :) , wersja US ( niektóre softy ) maja tragicznie zaprogramowaną przepustnice , wersje EU są o wiele lepsze, choc remap w 100

% to poprawia :)

Link to comment
Share on other sites

Edwinie kochany niestety nie pomogła wymiana sterownika pompy ( Dwie różne zakładałem - zawsze podmieniana też może być nieteges). Chyba że się musi komp nauczyć zpowrotem poprawnego działania.

Jako ciekawoska sterownik z Wrx 2.0 jest taki sam jak z STI 2,5 06' , natomiast z Wrx 2,5 06' ma już inne numery.

 

Logi : kabel/programy mam - ale które parametry do logów ustawić ...........

Chyba jednak będę musiał Cię odwiedzić . Jest to robota od ręki (przynajmniej diagnostyka) ?

 

Święta a Ja w garażu przy aucie.....

Link to comment
Share on other sites

Chyba że się musi komp nauczyć zpowrotem poprawnego działania.

 

nie musi

 

ale które parametry do logów ustawić ...........

zloguj TGV lewe i prawe głowice

Jest to robota od ręki (przynajmniej diagnostyka) ?

tak , tylko musze miec czas , najwczesniej po nowym roku :( po za tym , teraz droga KRK-NS to 45 min. jak jest autostrada

Edited by carfit
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wielkie DZIĘKI dla CARFIT - a :) , przycinające się lewe TGV . Naprawa polegała na odkręceniu czujnika położenia i pokręceniu/rozruszaniu wałkiem, postrzelaniu ze sprężyny .

Przejechałem już ok 200km , bez resetu i jest więcej niż OK.

Szkoda że nie wyskakuje check - skoro już tak się przycinał .

Kiedyś czytałem , że generalnie TGV to takie ekologiczne gofno , czasem się psujące i można to to wywalić B) .

Jeszcze raz MEGA SZACUN

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wielkie DZIĘKI dla CARFIT - a :) , przycinające się lewe TGV . Naprawa polegała na odkręceniu czujnika położenia i pokręceniu/rozruszaniu wałkiem, postrzelaniu ze sprężyny .

Przejechałem już ok 200km , bez resetu i jest więcej niż OK.

Szkoda że nie wyskakuje check - skoro już tak się przycinał .

Kiedyś czytałem , że generalnie TGV to takie ekologiczne gofno , czasem się psujące i można to to wywalić B) .

Jeszcze raz MEGA SZACUN

 

Chyba uruchomie infolinie 0-700 CAR FIT 9,99 min + VAT za zdalne naprawy ;)

 

P.S. Ciesze się ze ok , ale pewnie problem wróci , trzeba wymienić lub wyrwać na stałe chwasta :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...