Jump to content

Swap do 2.0 sti na 2.5wrx


scuaz
 Share

Recommended Posts

stoi sobie sti z uszkodzonym silnikiem i tak się zastanawiam co by się nadnim zlitować i usprawnić

i tak sobie myśle jak to zrobić szybko i nie wydać 10tyś

i tak wymyśliłem jak by założyć silniik z wrx 2.5 ,z tego co wiem brakuje jednego czujnika ale podobno da się dorobić z czym moge mieć jeszcz problem przy takiej operacji (oczywiście o dopasowaniu mapy wiem)

a jak by to jeździło to w przyszłości wyremontował bym orginalny silnik ,znaczy podoba mi się stroker co by było optymalnie

Link to comment
Share on other sites

Średni sens. STI z silnikiem WRX jest jakby nie patrzeć skundlone.Poza tym technicznie będzie to bardzo skomplikowane bo będzie się wiązało z wymianą wiązki. Koszty i tak będą a efekt słaby.Lepiej wyremontować silnik i cieszyć się jazdą.

Link to comment
Share on other sites

To tak 2.5 wydaje mi się ze jest półzamknięty z wrx (tak jak 2.0 z sti)

Dlaczego sądzisz że trzeba wymieniać wiązki?

Efekt :lepszy moment i po pozostawieniu turbiny td05 i strojeniu bedzie ponad 300KM o nm nie wspominam

Remont jak najbardziej tak , ale chciał bym zrobić konkretnie nie licząc kosztów , poprostu dobrze i tu sprawa opiera się o kase bo troche to czasu zajmie

Link to comment
Share on other sites

a czym się różni 2.5wrx od 2.5sti??

wydaje mi się ,że są półzamknięte

to jest duży plus

jest jeszcze opcja dołu silnika 2.5sti z głowicami 2.0sti ale niewiem jakiej grubości zastosować uszcelki

i to rozwiązanie pozostało by na stałe

według mnie to jednak pare niutonów ale 2.5 zbiera się odczuwalnie lepiej

Link to comment
Share on other sites

No na forum był taki wątek,że forumowicz kupił takie STI z dołem od WRX i nie był szczęśliwy ale tam było chyba 2,0 na 2,0. Z uszczelką to będzie najmniejszy problem.Zadzwonisz do 4T lub innego serwisu i bez problemu kupisz odpowiednią.

 

W/g mnie dół silnika WRX nie wytrzyma długo 300KM zamontowany do tego samochodu. Lepiej znajdź doł EJ207.

Link to comment
Share on other sites

z tymi 300KM to akurat sprawe mam obcykaną i wiem ,że te silniki z wrx dają rade

odecnie mam wrx 2.5 i na wiosne miała być w nim wymieniona turbina na td05 i remap na 300KM

i te silniki znoszą taką moc do czasu gdy nie dopadnie ich bolączka wydmuchanej uszczelki i co najlepsze skrzynia to znosi

w 2.0 mniejsze ryzyko wydmuchania uszczelki ale lubi se panewkami poobracać

@@Jacky X, a miałeś doczynienia w imprezie z silnikiem 2.5??

Link to comment
Share on other sites

Ludzie , opamietajcie sie :) , żeby to zrobic , to trzeba pół auta rozebrac i wymnienic prawie wszystko

Link to comment
Share on other sites

głowicami

ale jak bym zapodał swoje głowice z 2.0 to było by łatwiej?

 

zdecydowanie , jak chcesz silnik z wrx-a 2.5 , to pół auta do wymiany , ECU , wiązka , pedał gazu , i przeróbka instalacji , mega rzeźba

Link to comment
Share on other sites

tak , ale sobie wymyśliłem ,że tylko słupek zapodam ,kolektory zostaną z 2.0

nie myśle nad przeróbką nieodwracalną i czasochłonną bo jak mam wywalić całą wiązke to wolał bym postawić pod płotem auto i zbierać kase na remont silnika 2.0

Link to comment
Share on other sites

wrx

jakiego masz na myśli ?

 

że tylko słupek zapodam

 

nie ogarniam co to jest słupek, domyślam sie że short block ? jeśli tak to no problem :)

Link to comment
Share on other sites

jakiego masz na myśli ?

z podpisu wynika robak wrx

a wracając do mojego tematu zakup silnika 2.5 z głowicami nie ma sensu ?

nie ogarniam co to jest słupek, domyślam sie że short block ? jeśli tak to no problem :)

tak dokładnie shor block nazywam słupkiem

a w jednym aso znalazłem taki short block 2.5 z wymienionymi 2 tłokami i jest gwarancjia na to że ma chodzić czy można coś takiego kupić?

Edited by scuaz
Link to comment
Share on other sites

zakup silnika 2.5 z głowicami nie ma sensu ?

 

żadnego , nie odpalisz auta zwyczajnie :) bez grubej rzexby

Link to comment
Share on other sites

z tego co czytam ,to za remont nie mam zamiaru się brać , choć w innych autach robiłem i chodziły zacnie

jak dobrać grubość uszczelek pod głowice (blok 2.5 a głowice z sti 2.0)?

Link to comment
Share on other sites

jak dobrać grubość uszczelek pod głowice (blok 2.5 a głowice z sti 2.0)?

 

trzeba obliczyc ;)

Link to comment
Share on other sites

żywot silnika będzie krótki

 

 

jak założysz uzywany seryjny silnik , bez inspekcji , to żywot moze byc jeszcze krótszy :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

 

jak założysz uzywany seryjny silnik , bez inspekcji , to żywot moze byc jeszcze krótszy :rolleyes:

bez znaczenia z jakim przeiegiem?

czy bywały przypadki inspekcji bez dodatkowych kosztów?

Link to comment
Share on other sites

bez znaczenia z jakim przeiegiem?

tak

czy bywały przypadki inspekcji bez dodatkowych kosztów?

nie , rozbierajac blok , musisz poniesc dodatkowe koszty

Link to comment
Share on other sites

rozbierajac blok , musisz poniesc dodatkowe koszty

mając blok 2.5 , głowice 2.0sti od ilu do ilu może wyjśc inspekcjia + złożenie wszystkiego w calość (chodzi mi o przybliżoną sume)

Edited by scuaz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...