carfit Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 masz u mnie beczkę piwa Ciesze sie że mogłem pomóc , a podobno w świeta dobre uczynki liczą sie podwójnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 No wielki gratki,że udało się uniknąć kosztów i zdiagnozować zdalnie przez neta.Zostawiając dla potomnych : czy taki przypadek niedokręconej świecy to właśnie po nagrzaniu się silnika objawia ? Wydaje mi się,że raczej na zimnym powinno być jak elementy są zimne a potem się uszczelniają. Np. jak jest nieszczelność wogół wtrysku w dieslu to właśnie kompresja spierdziela na zimnym a potem się uszczelnia. Proszę o kilka słów komentarza o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 to dosc czesty przypadek , niestety miałem klienta , któremu pewien znany serwis który niby specjalizuje sie w Subaru , rozebrali silnik , skasowali profilaktycznie klienta 7k , za nowe panewki , pierscienie , uszczelki, roboicizne itd. a problem po remoncie nie ustał ......... powiedzieli że głowice do wymiany ..... . Wiem ze sprawa skonczyła sie w sądzie , ale efektu nie znam , ja tylko wiem ze dokrecilismy swiece i problem znikł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Aby poszerzyć wiedzę forumową co do ewentualnych przyczyn wywołujących stukanie niby panewek dodam swój przypadek: tarcza sprzęgła. Tak dokładnie, tarcza sprzęgła wydawała stukanie (jakiś element latał w środku) podobne do panewek. Problem rozwiązany by @Carfit. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 masz u mnie beczkę piwa Ciesze sie że mogłem pomóc , a podobno w świeta dobre uczynki liczą sie podwójnie po modliłem sie za Ciebie na pasterce i twoje auto żeby jeździło jak mazenie i nie stukalo to dosc czesty przypadek , niestety miałem klienta , któremu pewien znany serwis który niby specjalizuje sie w Subaru , rozebrali silnik , skasowali profilaktycznie klienta 7k , za nowe panewki , pierscienie , uszczelki, roboicizne itd. a problem po remoncie nie ustał ......... powiedzieli że głowice do wymiany ..... . Wiem ze sprawa skonczyła sie w sądzie , ale efektu nie znam , ja tylko wiem ze dokrecilismy swiece i problem znikł silnik był remontowany w 2010 roku i nie wiadomo jak ta świeca była długo niedokręcona, gdy to zobaczyłem martwiłem sie o gwint w głowicy ale dokręciliśmy na 20pare mn i wczoraj zrobiłem 150 mil i wszystko w jak najlepszym porządku, w styczniu bede sie brał za przekładkę ( bedzie fotorelacja na forum) to silnik do porządku sobie przejże. Jak narazie jestem bardzo zadowolony, co ciekawe przy lekkiej jeździe miasto trasa itd. na mapie 249 hp spaliło na 100 km 12 litrów jestem mocno zaskoczony tak niskim spalaniem. Pozdrawiam Kamil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Aby poszerzyć wiedzę forumową co do ewentualnych przyczyn wywołujących stukanie niby panewek dodam swój przypadek: tarcza sprzęgła. Tak dokładnie, tarcza sprzęgła wydawała stukanie (jakiś element latał w środku) podobne do panewek. Problem rozwiązany by @Carfit. Oj dokładnie !!! sam byłem w szoku, tłumiki drgań w tarczy w pewnych obrotach dawały dzwiek charakterystczny dla panewek po modliłem sie za Ciebie na pasterce i twoje auto żeby jeździło jak mazenie i nie stukalo dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 masz u mnie beczkę piwa Ciesze sie że mogłem pomóc , a podobno w świeta dobre uczynki liczą sie podwójnie swieta swietami lepiej ustal kiedy ta beczke piwa podrzuci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 masz u mnie beczkę piwa Ciesze sie że mogłem pomóc , a podobno w świeta dobre uczynki liczą sie podwójnie swieta swietami lepiej ustal kiedy ta beczke piwa podrzuci na jakims dwu dniowym zlocie sie na pewno obstawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirubaII Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Cześć.Chciałem nawiązać do tematu dziwnych odgłosów tarczy sprzęgłowej (być może się mylę) Objawy panewki występowały po wciśnięciu pedału sprzegła na b.jałowym ,przy wyższych obrotach, ale w odwrotnej pozycji była cisza( silnik nagrzany) Kpl. sprzęgła nowy,ory.Tak było przed wymianą silnika, w którym 'coś' (tłoki?) na zimnym zaczęło stukać.Czy jest jakieś powiązanie między lużnymi tłokami lub panewką, a pracą sprzęgła? Może jest jakaś totalnie inna przyczyna?Trochę to może skomplikowane, ale w obecnym silniku dzieje się podobnie Dzięki za jakieś sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 nagraj tak jak ja filmik duzo lepiej sie zrozumie problem. P.S sprawdz swiece Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1989 Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) Witam, mam problem z moim wrxem, coś zaczęło stukać :/ stuki są jedynie na ciepłym i przy obrotach 3 tys. w górę. Co dziwne stuków nie ma przy zwiększaniu obrotów czy przy schodzeniu z obrotów lecz jedynie przy stałych obrotach lub delikatnym muskaniem i odpuszczaniu gazu. Dodam, że dwa raz zapalił mi sie czujnik położenia wałka rozrządu po czym sam gasł. Na jutro się umówiłem w ASO, telefonicznie powiedzieli że trzeba podłączyć pod kompa i sprawdzić, pod kompa sam podpinałem kablem vagowski przez freessm i innych błędów nie ma. Nie ukrywam, że do ASO auta na ewentualną rozbiórkę nie postawię bo mnie ceny zabiją, ciekawi mnie tylko czy na słuch mechanik byłby w stanie zdiagnozować co to może być, a może któraś mądra głowa z forum coś podpowie? rozrząd został zmieniony jakieś 500km temu, olej zalany świeży valvoline świeczek jeszcze nie zmieniałem, leżą nowe i czekają na wolną chwile. Od tak sobie by mogły się poluzować? tłumik drgań można zdiagnozować jedynie demontując sprzegło?i jeszcze jedno, czy rozcinając filtr oleju będę miał 100% pewność czy to pani panewka czy nie? się zastanawiam czy narazie nie odwołać wizyty w serwisie i w weekend sprawdzić ten filtr i świece https://www.youtube.com/watch?v=3fPRycLT6p4&feature=youtu.be tak to brzmi, a brzmi mi to drogo, dobrze ze dzis w totka zagralem Edytowane 18 Marca 2015 przez bartek1989 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Brzmi bardzo "panewkowo",niestety. Rozcinając filtr oleju będziesz miał pewność co do diagnozy,duża ilość "brokatu" w filtrze i sprawa jasna. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulczyk Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Troche słaba jakość ale z tego co udaje sie uslyszeć to brzmi jak brzmialo u mnie czyli panewaa niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldi33 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 tak czy owak trzeba cos z tym zrobić, ale np teraz gdy sie zagrzał to lekko tyka praktycznie w ogóle a czasami slychać mocno. Nic no przy przekladce silnik do 4t i niech sprawdzaja bo sam sie z to nie bd pchał. Oby to była kwestia regulacji zaworów Powiem tak , dopiero się zacznie... Witamy w klubie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1989 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 dziś mija równo 2mc od zakupu = czyli się wkopałem, no nic trudno trzeba usterkę usunąć i cieszyć się dalej. Właśnie wróciłem z ASO i diagnoza "coś w układzie korbowym" ale bez rozbiórki 100% diagnozy nie ma. W sumie i tak wiadomo co to i przez co dziś w nocy spać nie mogłem Teraz pozostaje odwieczny dylemat remontować czy ryzykować i kupić goły słupekJaki będzie przybliżony koszt remontu?a jaki kupno używanego słupka. Całość składał by znajomy mechanikbym był wdzięczny jakby mi ktoś pomógł to do kupy poskładać i oszacować koszty remontu-zacząć od rozbiórki, mierzenie i sprawdzanie w zakładzie (wał, blok, cylindry, głowice)-jeżeli blok będzie okej i nowy wał to tylko dobrać panewki i składać?-cylindry do szlifu bo łapał slapa na zimnym + tłoki nadwymiar-korby mogą zostać stare?-głowice wystarczy sprawdzenie, planowanie +nowe uszczelniacze?-rozrzad założony nowy wiec to już odpada-zostają chyba uszczelki pod głowice i reszta uszczelek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldi33 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 dziś mija równo 2mc od zakupu = czyli się wkopałem, no nic trudno trzeba usterkę usunąć i cieszyć się dalej. Właśnie wróciłem z ASO i diagnoza "coś w układzie korbowym" ale bez rozbiórki 100% diagnozy nie ma. W sumie i tak wiadomo co to i przez co dziś w nocy spać nie mogłem Teraz pozostaje odwieczny dylemat remontować czy ryzykować i kupić goły słupek Jaki będzie przybliżony koszt remontu?a jaki kupno używanego słupka. Całość składał by znajomy mechanik bym był wdzięczny jakby mi ktoś pomógł to do kupy poskładać i oszacować koszty remontu -zacząć od rozbiórki, mierzenie i sprawdzanie w zakładzie (wał, blok, cylindry, głowice) -jeżeli blok będzie okej i nowy wał to tylko dobrać panewki i składać? -cylindry do szlifu bo łapał slapa na zimnym + tłoki nadwymiar -korby mogą zostać stare? -głowice wystarczy sprawdzenie, planowanie +nowe uszczelniacze? -rozrzad założony nowy wiec to już odpada -zostają chyba uszczelki pod głowice i reszta uszczelek mówiłem to dosc czesty przypadek , niestety miałem klienta , któremu pewien znany serwis który niby specjalizuje sie w Subaru , rozebrali silnik , skasowali profilaktycznie klienta 7k , za nowe panewki , pierscienie , uszczelki, roboicizne itd. a problem po remoncie nie ustał ......... powiedzieli że głowice do wymiany ..... . Wiem ze sprawa skonczyła sie w sądzie , ale efektu nie znam , ja tylko wiem ze dokrecilismy swiece i problem znikł aha, czyli co na wymianę świec do was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Właśnie wróciłem z ASO i diagnoza "coś w układzie korbowym" ale bez rozbiórki 100% diagnozy nie ma. W sumie i tak wiadomo co to i przez co dziś w nocy spać nie mogłem Podejrzenie panewki?Filtr oleju rozcinali? -zacząć od rozbiórki, mierzenie i sprawdzanie w zakładzie (wał, blok, cylindry, głowice) -jeżeli blok będzie okej i nowy wał to tylko dobrać panewki i składać? -cylindry do szlifu bo łapał slapa na zimnym + tłoki nadwymiar -korby mogą zostać stare? -głowice wystarczy sprawdzenie, planowanie +nowe uszczelniacze? -rozrzad założony nowy wiec to już odpada -zostają chyba uszczelki pod głowice i reszta uszczelek Rozbiórka i diagnoza,jeśli wyjdzie panewka,to wszystko do dokładnego mycia,pompa oleju do wymiany,cała hydraulika olejowa rozrządu również. Pomiary wału i bloku,jak był piston slap,to skłaniałbym się do szlifu bloku na nadwymiar.Tłoki mogą być HBR,jeśli nie planujesz mocy powyżej 300KM,są wystarczające a kosztują połowę ceny kutych. Korby po weryfikacji spokojnie mogą zostać,głowice sprawdzenie szczelności,stanu gniazd,prowadnic itp,zostają. Komplet nowych uszczelek konieczny. Dylemat remontować czy kupić używkę,poruszany na Forum wielokrotnie.Pytanie ile wytrzyma używany silnik,jeśli tyle samo co obecny,to zonk. Remont w takim wymiarze wyniesie 6-7tys.zł.Używkę kupisz za ok.3tys.zł,ale pewności co do stanu zakupionego silnika,mieć nie będziesz. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1989 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Zobaczymy co wyjdzie po rozbiorce, a taki myk zrobic i kupic uzywke i odrazu panewki w niej zmienic Filtra nie rozcinali, moze w weekend wjedzie na warsztat i zacznie sie cos dzialac. Gdzie mozna dorwac manual do silnika zeby wiedziec jakie momenty dokrecania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Z manualem spróbuj tu http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/ a taki myk zrobic i kupic uzywke i odrazu panewki w niej zmienic Wtedy koszty się robią porównywalne do remontu swojego silnika,przynajmniej zakładając,że nie wyjdą inne kwiatki. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1989 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 (edytowane) Znalazłem http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2001/ imp01_sec2_9 Dzięki Cybel za pomoc tak to wygląda w rozciętym filtrze, brokacik miedzianego koloru Edytowane 20 Marca 2015 przez bartek1989 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1989 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Blok mam pomierzony, nominał i niby nie trzeba nadwymiaru, wał będzie nowy bo stary trzeba szlifować. Zastanawiam się nad tłokami na pierwszy nadwymiar, ponieważ wydaje mi się że łapał pistona na zimnym chyba że to były panewki bo aż 3 szt były dość mocno zajechane. Co byście doradzili szlif na 0.25mm i nowe tłoki czy tylko pierścionki nowe i honowanie bloku? Pompę olejową też daje nową 11, panewki chcę acl race ale mam propozycje king racing , i uszczelki pod główkę oem. Do tego wleci sprzęgiełko organiczne od radzikowskiego. A i jeszcze jedno, śruby głowicy mogą zostać stare? większych mocy nie planuję, jedynie może lekki remap. Proszę o rady bo chcę jutro części pozamawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Ja wszystko stare montuje no oczywiście nowe panewki niby tez na tłokach małe obtarcia sa pistonslap ale nie zmieniam a co do tych panewek to sporo posiadaczy jest w trakcie albo po zmianie masakra jakaś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Blok mam pomierzony, nominał i niby nie trzeba nadwymiaru, Jak nie ma rys na tulejach czy nadmiernego owalu,może zostać nominał. Co byście doradzili szlif na 0.25mm i nowe tłoki czy tylko pierścionki nowe i honowanie bloku? A jak wyglądają stare tłoki?Półki na pierścienie nie są "wyjechane"? A i jeszcze jedno, śruby głowicy mogą zostać stare? Zależy od ich stanu czy są 'wyciągnięte' czy nie. większych mocy nie planuję, jedynie może lekki remap Do tego wleci sprzęgiełko organiczne od radzikowskiego. A w takim przypadku,to nie jest potrzebne,może tylko przysporzyć kłopotów w razie nieodpowiedniej grubości okładzin tarczy,co im się ostatnio dość często zdarza. Oryginalne sprzęgło jest wystarczające w zupełności,o ile wszystkie jego komponenty są sprawne. Bierz sprawdzone ACL albo oryginalne. Co do reszty,to o wszystkim decydują pomiary i stan bloku,tłoków czy śrub. Remont ze szlifem na nadwymiar i nowe tłoki,pierścienie dają podstawy do zrobienia większych przebiegów,ale też i koszty sporo większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1989 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) Tloki pamietam ze mialy rysy ponizej pierscieni, koszty tlokow hbr +0.25mm z pierscieniami to 1400zl, same pierscienie 600 nie jest taka az wielka roznica a jak juz remontowaz to zeby z glowa chyba trzeba odbolec tego tysia i dac tloczki nowe. To panewki wleca acl-e. A co do sprzegla to tarczy mam 7.5mm, czyli biedy nie ma ale tez duzo mieska nie zostalo. Sprzeglo mam dosc dziwne bo 225 ale ten temat poruszalem juz w innym watku. A co do srub to w serwisowce jest podany ich limit? Edytowane 27 Marca 2015 przez bartek1989 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1989 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Już się wyjaśniło Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez bartek1989 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się