Skocz do zawartości

stukanie w silniku 2.0T wrx 03, filmik


kamilos1919

Rekomendowane odpowiedzi

No wielki gratki,że udało się uniknąć kosztów i zdiagnozować zdalnie przez neta.Zostawiając dla potomnych : czy taki przypadek niedokręconej świecy to właśnie po nagrzaniu się silnika objawia ? Wydaje mi się,że raczej na zimnym powinno być jak elementy są zimne a potem się uszczelniają. Np. jak jest nieszczelność wogół wtrysku w dieslu to właśnie kompresja spierdziela na zimnym a potem się uszczelnia. Proszę o kilka słów komentarza o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dosc czesty przypadek , niestety miałem klienta , któremu pewien znany serwis który niby specjalizuje sie w Subaru , rozebrali silnik , skasowali profilaktycznie klienta 7k , za nowe panewki , pierscienie , uszczelki, roboicizne itd. a problem po remoncie nie ustał ......... powiedzieli że głowice do wymiany ..... B) . Wiem ze sprawa skonczyła sie w sądzie , ale efektu nie znam , ja tylko wiem ze dokrecilismy swiece i problem znikł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby poszerzyć wiedzę forumową co do ewentualnych przyczyn wywołujących stukanie niby panewek dodam swój przypadek: tarcza sprzęgła. Tak dokładnie, tarcza sprzęgła wydawała stukanie (jakiś element latał w środku) podobne do panewek. Problem rozwiązany by @Carfit.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz u mnie beczkę piwa

 

Ciesze sie że mogłem pomóc , a podobno w świeta dobre uczynki liczą sie podwójnie :biglol:;)

 

po modliłem sie za Ciebie na pasterce i twoje auto żeby jeździło jak mazenie i nie stukalo :D

 

to dosc czesty przypadek , niestety miałem klienta , któremu pewien znany serwis który niby specjalizuje sie w Subaru , rozebrali silnik , skasowali profilaktycznie klienta 7k , za nowe panewki , pierscienie , uszczelki, roboicizne itd. a problem po remoncie nie ustał ......... powiedzieli że głowice do wymiany ..... B) . Wiem ze sprawa skonczyła sie w sądzie , ale efektu nie znam , ja tylko wiem ze dokrecilismy swiece i problem znikł :)

 

silnik był remontowany w 2010 roku i nie wiadomo jak ta świeca była długo niedokręcona, gdy to zobaczyłem martwiłem sie o gwint w głowicy ale dokręciliśmy na 20pare mn i wczoraj zrobiłem 150 mil i wszystko w jak najlepszym porządku, w styczniu bede sie brał za przekładkę ( bedzie fotorelacja na forum) to silnik do porządku sobie przejże. Jak narazie jestem bardzo zadowolony, co ciekawe przy lekkiej jeździe miasto trasa itd. na mapie 249 hp spaliło na 100 km 12 litrów jestem mocno zaskoczony tak niskim spalaniem.

 

Pozdrawiam Kamil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby poszerzyć wiedzę forumową co do ewentualnych przyczyn wywołujących stukanie niby panewek dodam swój przypadek: tarcza sprzęgła. Tak dokładnie, tarcza sprzęgła wydawała stukanie (jakiś element latał w środku) podobne do panewek. Problem rozwiązany by @Carfit.

 

Oj dokładnie !!! sam byłem w szoku, tłumiki drgań w tarczy w pewnych obrotach dawały dzwiek charakterystczny dla panewek :)

 

po modliłem sie za Ciebie na pasterce i twoje auto żeby jeździło jak mazenie i nie stukalo :D

 

dziękuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz u mnie beczkę piwa

 

Ciesze sie że mogłem pomóc , a podobno w świeta dobre uczynki liczą sie podwójnie :biglol:;)

swieta swietami lepiej ustal kiedy ta beczke piwa podrzuci ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Chciałem nawiązać do tematu dziwnych odgłosów tarczy sprzęgłowej (być może się mylę) Objawy panewki występowały po wciśnięciu pedału sprzegła na b.jałowym ,przy wyższych obrotach, ale w odwrotnej pozycji była cisza( silnik nagrzany) Kpl. sprzęgła nowy,ory.Tak było przed wymianą silnika, w którym 'coś' (tłoki?) na zimnym zaczęło stukać.Czy jest jakieś powiązanie między lużnymi tłokami lub panewką, a pracą sprzęgła? Może jest jakaś totalnie inna przyczyna?Trochę to może skomplikowane, ale w obecnym silniku dzieje się podobnie :wacko:

Dzięki za jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, mam problem z moim wrxem, coś zaczęło stukać :/ stuki są jedynie na ciepłym i przy obrotach 3 tys. w górę. Co dziwne stuków nie ma przy zwiększaniu obrotów czy przy schodzeniu z obrotów lecz jedynie przy stałych obrotach lub delikatnym muskaniem i odpuszczaniu gazu. Dodam, że dwa raz zapalił mi sie czujnik położenia wałka rozrządu po czym sam gasł.

Na jutro się umówiłem w ASO, telefonicznie powiedzieli że trzeba podłączyć pod kompa i sprawdzić, pod kompa sam podpinałem kablem vagowski przez freessm i innych błędów nie ma. Nie ukrywam, że do ASO auta na ewentualną rozbiórkę nie postawię bo mnie ceny zabiją, ciekawi mnie tylko czy na słuch mechanik byłby w stanie zdiagnozować co to może być, a może któraś mądra głowa z forum coś podpowie?

rozrząd został zmieniony jakieś 500km temu, olej zalany świeży valvoline

świeczek jeszcze nie zmieniałem, leżą nowe i czekają na wolną chwile. Od tak sobie by mogły się poluzować?

tłumik drgań można zdiagnozować jedynie demontując sprzegło?i

 jeszcze jedno, czy rozcinając filtr oleju będę miał 100% pewność czy to pani panewka czy nie?

się zastanawiam czy narazie nie odwołać wizyty w serwisie i w weekend sprawdzić ten filtr i świece


https://www.youtube.com/watch?v=3fPRycLT6p4&feature=youtu.be tak to brzmi, a brzmi mi to drogo, dobrze ze dzis w totka zagralem :P

Edytowane przez bartek1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy owak trzeba cos z tym zrobić, ale np teraz gdy sie zagrzał to lekko tyka praktycznie w ogóle a czasami slychać mocno. Nic no przy przekladce silnik do 4t i niech sprawdzaja bo sam sie z to nie bd pchał. Oby to była kwestia regulacji zaworów :D

Powiem tak , dopiero się zacznie... Witamy w klubie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś mija równo 2mc od zakupu = czyli się wkopałem, no nic trudno trzeba usterkę usunąć i cieszyć się dalej. Właśnie wróciłem z ASO i diagnoza "coś w układzie korbowym" ale bez rozbiórki 100% diagnozy nie ma. W sumie i tak wiadomo co to i przez co dziś w nocy spać nie mogłem :P

Teraz pozostaje odwieczny dylemat remontować czy ryzykować i kupić goły słupek

Jaki będzie przybliżony koszt remontu?a jaki kupno używanego słupka. Całość składał by znajomy mechanik

bym był wdzięczny jakby mi ktoś pomógł to do kupy poskładać i oszacować koszty remontu
-zacząć od rozbiórki, mierzenie i sprawdzanie w zakładzie (wał, blok, cylindry, głowice)
-jeżeli blok będzie okej i nowy wał to tylko dobrać panewki i składać?
-cylindry do szlifu bo łapał slapa na zimnym + tłoki nadwymiar
-korby mogą zostać stare?
-głowice wystarczy sprawdzenie, planowanie +nowe uszczelniacze?
-rozrzad założony nowy wiec to już odpada
-zostają chyba uszczelki pod głowice i reszta uszczelek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś mija równo 2mc od zakupu = czyli się wkopałem, no nic trudno trzeba usterkę usunąć i cieszyć się dalej. Właśnie wróciłem z ASO i diagnoza "coś w układzie korbowym" ale bez rozbiórki 100% diagnozy nie ma. W sumie i tak wiadomo co to i przez co dziś w nocy spać nie mogłem :P

 

Teraz pozostaje odwieczny dylemat remontować czy ryzykować i kupić goły słupek

 

Jaki będzie przybliżony koszt remontu?a jaki kupno używanego słupka. Całość składał by znajomy mechanik

 

bym był wdzięczny jakby mi ktoś pomógł to do kupy poskładać i oszacować koszty remontu

-zacząć od rozbiórki, mierzenie i sprawdzanie w zakładzie (wał, blok, cylindry, głowice)

-jeżeli blok będzie okej i nowy wał to tylko dobrać panewki i składać?

-cylindry do szlifu bo łapał slapa na zimnym + tłoki nadwymiar

-korby mogą zostać stare?

-głowice wystarczy sprawdzenie, planowanie +nowe uszczelniacze?

-rozrzad założony nowy wiec to już odpada

-zostają chyba uszczelki pod głowice i reszta uszczelek

mówiłem  :biglol:

to dosc czesty przypadek , niestety miałem klienta , któremu pewien znany serwis który niby specjalizuje sie w Subaru , rozebrali silnik , skasowali profilaktycznie klienta 7k , za nowe panewki , pierscienie , uszczelki, roboicizne itd. a problem po remoncie nie ustał ......... powiedzieli że głowice do wymiany ..... B) . Wiem ze sprawa skonczyła sie w sądzie , ale efektu nie znam , ja tylko wiem ze dokrecilismy swiece i problem znikł :)

aha, czyli co na wymianę świec do was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Właśnie wróciłem z ASO i diagnoza "coś w układzie korbowym" ale bez rozbiórki 100% diagnozy nie ma. W sumie i tak wiadomo co to i przez co dziś w nocy spać nie mogłem

Podejrzenie panewki?Filtr oleju rozcinali?

 

 

 

-zacząć od rozbiórki, mierzenie i sprawdzanie w zakładzie (wał, blok, cylindry, głowice) -jeżeli blok będzie okej i nowy wał to tylko dobrać panewki i składać? -cylindry do szlifu bo łapał slapa na zimnym + tłoki nadwymiar -korby mogą zostać stare? -głowice wystarczy sprawdzenie, planowanie +nowe uszczelniacze? -rozrzad założony nowy wiec to już odpada -zostają chyba uszczelki pod głowice i reszta uszczelek

Rozbiórka i diagnoza,jeśli wyjdzie panewka,to wszystko do dokładnego mycia,pompa oleju do wymiany,cała hydraulika olejowa rozrządu również.

Pomiary wału i bloku,jak był piston slap,to skłaniałbym się do szlifu bloku na nadwymiar.Tłoki mogą być HBR,jeśli nie planujesz mocy powyżej 300KM,są wystarczające a kosztują połowę ceny kutych.

Korby po weryfikacji spokojnie mogą zostać,głowice sprawdzenie szczelności,stanu gniazd,prowadnic itp,zostają.

Komplet nowych uszczelek konieczny.

Dylemat remontować czy kupić używkę,poruszany na Forum wielokrotnie.Pytanie ile wytrzyma używany silnik,jeśli tyle samo co obecny,to zonk. :(

Remont w takim wymiarze wyniesie 6-7tys.zł.Używkę kupisz za ok.3tys.zł,ale pewności co do stanu zakupionego silnika,mieć nie będziesz. ;)  

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co wyjdzie po rozbiorce, a taki myk zrobic i kupic uzywke i odrazu panewki w niej zmienic :D

Filtra nie rozcinali, moze w weekend wjedzie na warsztat i zacznie sie cos dzialac.

Gdzie mozna dorwac manual do silnika zeby wiedziec jakie momenty dokrecania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok mam pomierzony, nominał i niby nie trzeba nadwymiaru, wał będzie nowy bo stary trzeba szlifować. Zastanawiam się nad tłokami na pierwszy nadwymiar, ponieważ wydaje mi się że łapał pistona na zimnym chyba że to były panewki bo aż 3 szt były dość mocno zajechane. Co byście doradzili szlif na 0.25mm i nowe tłoki czy tylko pierścionki nowe i honowanie bloku?  Pompę olejową też daje nową 11, panewki chcę acl race ale mam propozycje king racing , i uszczelki pod główkę oem. Do tego wleci sprzęgiełko organiczne od radzikowskiego.

A i jeszcze jedno, śruby głowicy mogą zostać stare? większych mocy nie planuję, jedynie może lekki remap.

Proszę o rady bo chcę jutro części pozamawiać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Blok mam pomierzony, nominał i niby nie trzeba nadwymiaru,

Jak nie ma rys na tulejach czy nadmiernego owalu,może zostać nominał. 

 

 

Co byście doradzili szlif na 0.25mm i nowe tłoki czy tylko pierścionki nowe i honowanie bloku?

A jak wyglądają stare tłoki?Półki na pierścienie nie są "wyjechane"?

 

 

A i jeszcze jedno, śruby głowicy mogą zostać stare?
 

Zależy od ich stanu czy są 'wyciągnięte' czy nie.

 

 

większych mocy nie planuję, jedynie może lekki remap

 

 

Do tego wleci sprzęgiełko organiczne od radzikowskiego.

A w takim przypadku,to nie jest potrzebne,może tylko przysporzyć kłopotów w razie nieodpowiedniej grubości okładzin tarczy,co im się ostatnio dość często zdarza.

Oryginalne sprzęgło jest wystarczające w zupełności,o ile wszystkie jego komponenty są sprawne.

Bierz sprawdzone ACL albo oryginalne.

Co do reszty,to o wszystkim decydują pomiary i stan bloku,tłoków czy śrub.

Remont ze szlifem na nadwymiar i nowe tłoki,pierścienie dają podstawy do zrobienia większych przebiegów,ale też i koszty sporo większe. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tloki pamietam ze mialy rysy ponizej pierscieni, koszty tlokow hbr +0.25mm z pierscieniami to 1400zl, same pierscienie 600 nie jest taka az wielka roznica a jak juz remontowaz to zeby z glowa :P chyba trzeba odbolec tego tysia i dac tloczki nowe. To panewki wleca acl-e. A co do sprzegla to tarczy mam 7.5mm, czyli biedy nie ma ale tez duzo mieska nie zostalo. Sprzeglo mam dosc dziwne bo 225 ale ten temat poruszalem juz w innym watku. A co do srub to w serwisowce jest podany ich limit?

Edytowane przez bartek1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...