Jump to content

stukanie w silniku 2.0T wrx 03, filmik


kamilos1919
 Share

Recommended Posts

Witam. Jestem nowy na forum subaru, subaru szukałem długo, bez wypadkowego, z pełna historia, z pierwszej reki, w niebieskim kolorze i najlepiej stylizowanego na sti aż w końcu trafiła sie śliczna stuka w Irlandii wiec posłałem tak kuzyna z rodziny który mieszka na wyspach żeby podjechał i go zobaczył. Auto z pierwszej reki z kompletna historia na papierku wiec kupiłem, dzisiaj dojechało do mnie i zaraz po odpaleniu usłyszałem lekki stukot w silniku. Nowe panewki i wał, remont byl robiony 20 000 mil temu udokumentowane, wiec teraz mam pytanie co tam może stukać, zalatuje mi to na zawór ale czasami stuka a czasami nie.

 

Link to comment
Share on other sites

Witam. Jestem nowy na forum subaru, subaru szukałem długo, bez wypadkowego, z pełna historia, z pierwszej reki, w niebieskim kolorze i najlepiej stylizowanego na sti aż w końcu trafiła sie śliczna stuka w Irlandii wiec posłałem tak kuzyna z rodziny który mieszka na wyspach żeby podjechał i go zobaczył. Auto z pierwszej reki z kompletna historia na papierku wiec kupiłem, dzisiaj dojechało do mnie i zaraz po odpaleniu usłyszałem lekki stukot w silniku. Nowe panewki i wał, remont byl robiony 20 000 mil temu udokumentowane, wiec teraz mam pytanie co tam może stukać, zalatuje mi to na zawór ale czasami stuka a czasami nie.

 

To jest na zimnym czy już ciepłym silniku?

Generalnie i tak musisz podjechać do jakiegoś warsztatu bo taka diagnostyka przez internet jest wróżeniem z fusów.

Edited by Kapic
Link to comment
Share on other sites

na zimnym i na cieplym tak samo, olej wymieniany 2000mil temu 3/4 bagnetu,

warsztat to ja mam dość duży za domem ale szczerze w boxerach to tylko naprawy bieżace robimy,

gdzie proponujecie ? od (+-200km) od Katowic, bo i tak jak będę robil przekladkę to silnik chce gdzieś oddać na regulacje zaworów i wymianę rozrządu.

Link to comment
Share on other sites

Nowe panewki i wał, remont byl robiony 20 000 mil temu

to że był nie znaczy już że po tym czasie nie może się nic wysypać :unsure:

taka diagnostyka przez internet jest wróżeniem z fusów

a jak ktoś pije rozpuszczalną :P

Link to comment
Share on other sites

tak czy owak trzeba cos z tym zrobić, ale np teraz gdy sie zagrzał to lekko tyka praktycznie w ogóle a czasami slychać mocno. Nic no przy przekladce silnik do 4t i niech sprawdzaja bo sam sie z to nie bd pchał. Oby to była kwestia regulacji zaworów :D

 

Link to comment
Share on other sites

napisałeś +- 200km więc do Dzierżoniowa może do Marasa i przekładkę zrobi a napewno poprawnie zdiagnozuje......

przekładkę robie sam bo mam calego dawde EU wiec zero problemy a warunki mam bardzo dobre, jak dokręcenie kola nie pomoze i regulacja zaworow to zajade do 4t zeby to po słuchali i zrobili.

 

Sprawdź dokręcenie głównego koła pasowego... Już co najmniej w dwóch przypadkach na panewkę pomogło. ;-)

 

mam nadzieje jezeli to pomoze to masz duze piwo u mnie

 

Noo tak przepraszam mój błąd, na początek sprawdziłbym koło pasowe tak jak mówią koledzy, najlepiej w 2 osoby to zrobić :) ew. ściagnąć pasek z rzorządu i sprawdzić rolki czy któraś nie stuka bo i tak przypadki były :P

 

Krystian przyjdz ok 13 na warsztat to dokrecimy to kolo i sie zobaczy co bd dalej.

 

 

stuka tylko na cieplym silniku na zimnym nie slychac nic dopiero po ok 5 min jak sie zagrzeje to slychac lekkie stukanie a gdy jest juz mocno zagrzany to tak jak na filmiku, kolo pasowe przykrecone, rozrząd wizualnie dobry wymieniony 20 000 ml temu wpis, nie ruszam tego narazie zobaczymy przy przekladce czy regulacja zaworow i wymiana rozrzadu pomoze jak nie to bedziemy dalej myslec.

 

pozdrawiam Kamil

Edited by kamilos1919
Link to comment
Share on other sites

Zobacz czy dokrecone się świece i kompresja nie ucieka obok popuszczonej świecy !!!! serio :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zobacz czy dokrecone się świece i kompresja nie ucieka obok popuszczonej świecy !!!! serio :)

Dokładnie...Też widziałem taki przypadek, dźwięk identyczny i też pojawiał się po nagrzaniu. Sprawdź świece i fajki czy dobrze siedzą.
Link to comment
Share on other sites

.. śliczna stuka w Irlandii ....

 

Nieźle napierdziela. Daj znać co pokazała diagnoza.

 

Napierdziela nie powiedział bym, na filmiku rzeczywiście głośno ale w rzeczywistości stukot tak średni, koło pasowe dokrecaliśmy i nie było to one, spróbujemy jeszcze dokrecić świece i sprawdzić fajki, panewka na pewno to nie jest, panewki wymieniane w 2010 maja przebieg 32tyś km, do tego założony był nowy wał. A reszte niech napisze kamil :)

 

Wszystko zdiagnowzowane luźna świeca :) przy okazji sprawdziliśmy reszte, teraz już cisza :) silnik chodzi jak marzenie :P

Edited by Prodigy95
Link to comment
Share on other sites

Zobacz czy dokrecone się świece i kompresja nie ucieka obok popuszczonej świecy !!!! serio :)

 

masz u mnie beczkę piwa :D jednak okazało sie ze nie była dokręcona świeca az nie możliwe ze wydobywa sie przez nia taki stukot, wszystko po sprawdzane kolo pasowe itd patrzymy na swiece aa tu luźna strasznie ( wiadomo od razu banan i oczywiście święta z karpiem :D ) ok 1 zwój sie wykręciła dalej ja chyba fajko cewka nie puściła. Dokręciłem z momentem 22nm bo nie wiedziałem ile ma byc dokładnie, ale musze przyznać gwinty subaru to ma słabe strasznie miękko sie dokręca.

Wczoraj po oglądałem wszystkie dokumenty dokładnie z serwisów, napraw, tuningu i hamowni a papierków jest tyle do tego samochodu ze właściciel nawet zostawiał faktory za wywarzanie koł :D, auto od pierwszego właściciela przebieg 132000 mil, serwis w subaru co 9000mil, przy przebiegu 98000mil wymiana walu na nowy

"supply and fit an STI 9 nitrided crankshaft, ACL RACE big end and main bearings,

Supply and fit used connecting rods

supply and fit timing belt

remove, strip and deep clean engine due to big end failure

Reassemble engine with Genuine Subaru gaskets and seals throughout

Supply and fit Standard Exedy clutch kit

Replece modine (oil cooler)

"

caly serwis kosztowal 2500funtow w roku 2010,

i wiele innych wiec panewke na 80% wykluczałem ale chodziło mi to po głowie i pieniadze ktore by to kosztowalo.

Na szczescie cala historia skonczyla sie happy End'em, dzieki wielkie panowie za pomoc !! mam nadzieje ze sie kiedys na jakims zlocie spotkamy.

Pozdrawiam Kamil.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...