kamilos1919 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Witam. Jestem nowy na forum subaru, subaru szukałem długo, bez wypadkowego, z pełna historia, z pierwszej reki, w niebieskim kolorze i najlepiej stylizowanego na sti aż w końcu trafiła sie śliczna stuka w Irlandii wiec posłałem tak kuzyna z rodziny który mieszka na wyspach żeby podjechał i go zobaczył. Auto z pierwszej reki z kompletna historia na papierku wiec kupiłem, dzisiaj dojechało do mnie i zaraz po odpaleniu usłyszałem lekki stukot w silniku. Nowe panewki i wał, remont byl robiony 20 000 mil temu udokumentowane, wiec teraz mam pytanie co tam może stukać, zalatuje mi to na zawór ale czasami stuka a czasami nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 (edytowane) Witam. Jestem nowy na forum subaru, subaru szukałem długo, bez wypadkowego, z pełna historia, z pierwszej reki, w niebieskim kolorze i najlepiej stylizowanego na sti aż w końcu trafiła sie śliczna stuka w Irlandii wiec posłałem tak kuzyna z rodziny który mieszka na wyspach żeby podjechał i go zobaczył. Auto z pierwszej reki z kompletna historia na papierku wiec kupiłem, dzisiaj dojechało do mnie i zaraz po odpaleniu usłyszałem lekki stukot w silniku. Nowe panewki i wał, remont byl robiony 20 000 mil temu udokumentowane, wiec teraz mam pytanie co tam może stukać, zalatuje mi to na zawór ale czasami stuka a czasami nie. To jest na zimnym czy już ciepłym silniku?Generalnie i tak musisz podjechać do jakiegoś warsztatu bo taka diagnostyka przez internet jest wróżeniem z fusów. Edytowane 22 Grudnia 2012 przez Kapic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 na zimnym i na cieplym tak samo, olej wymieniany 2000mil temu 3/4 bagnetu, warsztat to ja mam dość duży za domem ale szczerze w boxerach to tylko naprawy bieżace robimy, gdzie proponujecie ? od (+-200km) od Katowic, bo i tak jak będę robil przekladkę to silnik chce gdzieś oddać na regulacje zaworów i wymianę rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 No to najlepiej katowice 4 wiatraki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 (edytowane) 4turboo ? Edytowane 22 Grudnia 2012 przez kamilos1919 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Nowe panewki i wał, remont byl robiony 20 000 mil temu to że był nie znaczy już że po tym czasie nie może się nic wysypać taka diagnostyka przez internet jest wróżeniem z fusów a jak ktoś pije rozpuszczalną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 jak ktos go 20 000 mil katował na pseudo torze to mogło znow paść ;p, a przebieg udokumentowany to 138 000 mil wiec spory. dobra to teraz mowcie komu zaufanemu to zawieśc do rentgena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Często jak coś stuka, to Pani panewka się odzywa - tfu tfu czego nie życzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Jakoś jak na panewkę to troszkę dziwny ten stukot , bardziej bym tłok obstawiał też przeszedłem remoncik i wiem czym to pachnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Optymistycznie mówiąc może to coś przy rozrządzie być. Jedz w Kato do 4T tam wymyśla co to może być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 tak czy owak trzeba cos z tym zrobić, ale np teraz gdy sie zagrzał to lekko tyka praktycznie w ogóle a czasami slychać mocno. Nic no przy przekladce silnik do 4t i niech sprawdzaja bo sam sie z to nie bd pchał. Oby to była kwestia regulacji zaworów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 napisałeś +- 200km więc do Dzierżoniowa może do Marasa i przekładkę zrobi a napewno poprawnie zdiagnozuje...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 ja tam słyszę remont i to taki powiedziałbym "drogi" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Sprawdź dokręcenie głównego koła pasowego... Już co najmniej w dwóch przypadkach na panewkę pomogło. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Pudełko Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 (edytowane) Sprawdź dokręcenie głównego koła pasowego... Już co najmniej w dwóch przypadkach na panewkę pomogło. ;-) http://www.forum.sub...silniku-piston/ zajrzyj Edytowane 22 Grudnia 2012 przez Prodigy95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 (edytowane) @@jpol, dobrze mówi Edytowane 22 Grudnia 2012 przez Mike85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Sprawdź dokręcenie głównego koła pasowego... Już co najmniej w dwóch przypadkach na panewkę pomogło. ;-) http://www.forum.sub...silniku-piston/ zajrzyj Raczej tu: ;-) http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/57818-stuki-w-silniku/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Pudełko Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 (edytowane) Noo tak przepraszam mój błąd, na początek sprawdziłbym koło pasowe tak jak mówią koledzy, najlepiej w 2 osoby to zrobić ew. ściagnąć pasek z rzorządu i sprawdzić rolki czy któraś nie stuka bo i tak przypadki były Edytowane 23 Grudnia 2012 przez Prodigy95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 (edytowane) napisałeś +- 200km więc do Dzierżoniowa może do Marasa i przekładkę zrobi a napewno poprawnie zdiagnozuje...... przekładkę robie sam bo mam calego dawde EU wiec zero problemy a warunki mam bardzo dobre, jak dokręcenie kola nie pomoze i regulacja zaworow to zajade do 4t zeby to po słuchali i zrobili. Sprawdź dokręcenie głównego koła pasowego... Już co najmniej w dwóch przypadkach na panewkę pomogło. ;-) mam nadzieje jezeli to pomoze to masz duze piwo u mnie Noo tak przepraszam mój błąd, na początek sprawdziłbym koło pasowe tak jak mówią koledzy, najlepiej w 2 osoby to zrobić ew. ściagnąć pasek z rzorządu i sprawdzić rolki czy któraś nie stuka bo i tak przypadki były Krystian przyjdz ok 13 na warsztat to dokrecimy to kolo i sie zobaczy co bd dalej. stuka tylko na cieplym silniku na zimnym nie slychac nic dopiero po ok 5 min jak sie zagrzeje to slychac lekkie stukanie a gdy jest juz mocno zagrzany to tak jak na filmiku, kolo pasowe przykrecone, rozrząd wizualnie dobry wymieniony 20 000 ml temu wpis, nie ruszam tego narazie zobaczymy przy przekladce czy regulacja zaworow i wymiana rozrzadu pomoze jak nie to bedziemy dalej myslec. pozdrawiam Kamil Edytowane 23 Grudnia 2012 przez kamilos1919 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 .. śliczna stuka w Irlandii .... Nieźle napierdziela. Daj znać co pokazała diagnoza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zobacz czy dokrecone się świece i kompresja nie ucieka obok popuszczonej świecy !!!! serio 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zobacz czy dokrecone się świece i kompresja nie ucieka obok popuszczonej świecy !!!! serio Dokładnie...Też widziałem taki przypadek, dźwięk identyczny i też pojawiał się po nagrzaniu. Sprawdź świece i fajki czy dobrze siedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Pudełko Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 (edytowane) .. śliczna stuka w Irlandii .... Nieźle napierdziela. Daj znać co pokazała diagnoza. Napierdziela nie powiedział bym, na filmiku rzeczywiście głośno ale w rzeczywistości stukot tak średni, koło pasowe dokrecaliśmy i nie było to one, spróbujemy jeszcze dokrecić świece i sprawdzić fajki, panewka na pewno to nie jest, panewki wymieniane w 2010 maja przebieg 32tyś km, do tego założony był nowy wał. A reszte niech napisze kamil Wszystko zdiagnowzowane luźna świeca przy okazji sprawdziliśmy reszte, teraz już cisza silnik chodzi jak marzenie Edytowane 23 Grudnia 2012 przez Prodigy95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Zobacz czy dokrecone się świece i kompresja nie ucieka obok popuszczonej świecy !!!! serio masz u mnie beczkę piwa jednak okazało sie ze nie była dokręcona świeca az nie możliwe ze wydobywa sie przez nia taki stukot, wszystko po sprawdzane kolo pasowe itd patrzymy na swiece aa tu luźna strasznie ( wiadomo od razu banan i oczywiście święta z karpiem ) ok 1 zwój sie wykręciła dalej ja chyba fajko cewka nie puściła. Dokręciłem z momentem 22nm bo nie wiedziałem ile ma byc dokładnie, ale musze przyznać gwinty subaru to ma słabe strasznie miękko sie dokręca. Wczoraj po oglądałem wszystkie dokumenty dokładnie z serwisów, napraw, tuningu i hamowni a papierków jest tyle do tego samochodu ze właściciel nawet zostawiał faktory za wywarzanie koł , auto od pierwszego właściciela przebieg 132000 mil, serwis w subaru co 9000mil, przy przebiegu 98000mil wymiana walu na nowy "supply and fit an STI 9 nitrided crankshaft, ACL RACE big end and main bearings, Supply and fit used connecting rods supply and fit timing belt remove, strip and deep clean engine due to big end failure Reassemble engine with Genuine Subaru gaskets and seals throughout Supply and fit Standard Exedy clutch kit Replece modine (oil cooler) " caly serwis kosztowal 2500funtow w roku 2010, i wiele innych wiec panewke na 80% wykluczałem ale chodziło mi to po głowie i pieniadze ktore by to kosztowalo. Na szczescie cala historia skonczyla sie happy End'em, dzieki wielkie panowie za pomoc !! mam nadzieje ze sie kiedys na jakims zlocie spotkamy. Pozdrawiam Kamil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 To dobrze że to tylko świeca To życzę spokojnej jazdy i bez awaryjnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się