Jump to content

Zmiana bębnów na tarcze - jaki rozmiar szczęk?


pawlaswrc
 Share

Recommended Posts

Temat wałkowany nieraz, ale jakoś nie znalazłem szczegółowych informacji, więc zakładam nowy.

Po częstszym niż wiosną użyciu ręcznego :evil: okazało się, że kończą mi się okładziny w tylnych bębnach (hałasują na początku, póki się nie dotrą). W sumie sprawa by była jasna, wymienić szczęki i po kłopocie, ale problem polega na tym, że już od dwóch lat czekają kompletne hamulce z RSa, czyli zacisk jednotłoczkowy z tarczami niewentylowanymi (taki jak w GTku) i nie chciałbym sobie robić zbędnych kosztów.

Pytanie: czy szczęki bębna z RX+ są takie same jak do tarczobębna z GTka?

Nie mam teraz za bardzo możliwości tego sprawdzić, bo w sumie mógłbym pomierzyć średnice, i już.

Aha, pacjent - Impreza RX+ rok 1997, 2.0 N/A

Edited by pawlaswrc
Link to comment
Share on other sites

są inne, sam odkupiłem od Krisa82 (z pamięci, jak przekreciłem to przepraszam) szczeki Lucasa, kupione do GT. Okazały sie być za duże, sam bęben jest dużo większy niż gtkowy.

 

Moge Cie ew poratować symbolem z moich, choć pewnie prędzej dostaniesz ten gtkowy ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Matiz, no to teraz pozostaje kwestia, swapować czy kupić szczęki. Żeby swapowć, musiałbym kupić jeszcze zwrotnice GTkowe i linkę ręcznego.

Jak masz, to sprawdź ten nr. części.

Na opposedforces to nr.3. czyli 26298AA010 :

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_40/brake_system/rear_brake/illustration_1/

Link to comment
Share on other sites

ja też chciałem swapować ,ale zostane na bębnach. Szczerze to nie narzekam nawet na te jednotłoczki. Jedynie dokupie tarcze Brembo do przodu, bo mam już rowek. Na kropce leżą ,ale co chwila coś wyskakuje ;)

 

Moje lucasy mają symbol GS8584. W sumie to dostaniesz np w Intercarsie gdzie można podskoczyć osobiście, co innego jak zamawiasz przez net

Link to comment
Share on other sites

@@pawlaswrc, nie wiem jak to jest z bębnami z wolnego ssaka, ale ja przerabiałem temat ze szczękami z GTka (gdzies tu nawet temat był założony) i na koniec kupiłem szczęki OEMowe, bo żadne inne po prostu nie hamowały :blink: . W grę wchodziły jeszcze endlessy ale to już kawior... Tak więc jakbyś jednak zostawał przy bębnach.. to popytaj jak to jest ze skutecznością szczęk innych producentów w wolnym ssaku.

Link to comment
Share on other sites

O GTkowych wiem, czytałem Twój wątek, no i rzeczywiście bida....ale kurde z tymi bębnowymi szczękami, to mi zasiałeś teraz ziarno niepewności.

Ktoś coś wie na temat szczęk do bębnów w N/A???

Edited by pawlaswrc
Link to comment
Share on other sites

OEM ma znakomity stosunek jakości do ceny. Ostatnio okładziny ręcznego kupiłem w gdańskim ASO za ... 180 zł brutto :) promocja :)

 

No ja we wrocławskim ASO kupowałem miej więcej w tym samym czasie i już takiej promocji niestety nie dostałem <_< Ale skuteczność hamowania potwierdzam.

Link to comment
Share on other sites

Myśle @pawlaswrc że w wolnossaku nie ma to takie znaczenia. Ja osobiście wolałbym dać do przodu 2 tłoczek + jakieś lepsze tarcze niż babrać sie z tym bębnem.

 

Szkoda że nie wiem co tam mam teraz ,ale jako dość szybko zużywajacy sie element musiał być już zmieniany w PL, więc nie obstawiam nic mega drogiego....

 

I raczej nie OEM ,bo mam pare rachunków z pl i moja nie była raczej traktowana jak księżniczka :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...