Jump to content

Subaru XV Diesel


Recommended Posts

Krótki meldunek związany z opisywaną przeze mnie historią XV:

 

Przed wakacjami trafił tam diesel z 2012 roku z przebiegiem 80 tys km (przebieg autostradowy).

Objawy to rozpoczynanie wypalania filtra, przerwanie, wypalanie itd. wysoka temperatura, rozrzedzanie oleju.

Po podpięciu do kompa dpf zapełniony w 20%. Żadnych błędów nie znaleziono. Po nocy w serwisie wyjazd na A9 i problem od nowa.

Taki ketivv mode.

Mechanik się zawziął i powyczepiał wszystkie czujniki. Ten od temperatury spalin był uwalony ale tak parszywie,

że nie generował żadnych błędów mimo że podawał fałszywe dane do sterownika.

O ile dobrze zapamiętałem to różnica na testerze była mniejsza od 1 milivolta co by to nie miało znaczyć. Delikatne poruszenie drutem

dochodzącym do czujnika powodowało skoki napięcia.

Po wymianie czujnika auto zrobiło kilka tysięcy na przykład byli w Chorwacji i silnik pracuje bezproblemowo.

Jesienią bedzie na przeglądzie po 90 kkm i dowiem się czy nadal jest OK

 

Auto trafiło 8 października na przegląd z przebiegiem 90400 km.

Absolutnie wszystko w porządku :)

 

to jest przykład jak niewielka awaria, na którą nie ma wpływu użytkownik pojazdu może zepsuć funkcjonalność obecnego diesla a przy DPF łatwo i prosto zrzucić można całą odpowiedzialność na użytkownika 

 

dla mnie nauczka, nigdy więcej diesla 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 263
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Się pogubiłem....

nie lubie diesli bo są głośniejsze

XV - czyli V10, nie ma co się dziwić

Posted Images

dla mnie nauczka, nigdy więcej diesla

po prostu trafiles na felerny egzemplarz + słaby serwis (pomimo szczerych checi usterki nie znalezli) i tyle. Felerne egzemplarze w benzynie tez sie zdarzaja - nawet na forum komus wymienili caly silnik w XT bo naprawic nie potrafili. Szkoda ze temat odpuściłeś bo pewnie w twoim przypadku skończyłoby sie tak samo. Nie ma co sie zrazac do diesli.

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

zgadzam się, trafiła mi się pewnie "kumulacja" ;) do tego w aucie, które ogólnie jest łagodnie mówiąc nie najlepiej wykonane, być może kolejne zmiany wniosły pozytywne zmiany

 

natomiast co do diesli zdania nie zmienię, nie warto pchać się w nowoczesne diesle w tym i te spod znaku Plejad

nawet na forum komus wymienili caly silnik w XT bo naprawic nie potrafili

 

chodzi pewnie o sprawę z tego wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/71311-assistance-subaru-brawo/

która co by nie powiedzieć wydaje się być daleka od wzorowej

Edited by ketivv
Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Witam!

Jestem nowym uzytkownikiem, i przymiezam sie do zakupu Subaru XV, zastanawiam sie czy wybrac 2.0 diesla czy jednak 1.6 benzyne... o dieslu od Subaru za duzo nie slyszalem a 1.6 benzyna wydaje sie za mala, czy ktos by mi mogl tu wkleic linki z forum na ten temat, gdyz przegladnalem wiele watkow i takowej odpowiedzi do konca nie znalazlem- co lepsze petrol czy diesel?

Dziekuje i prosze o wyrozumialosc ;-)

Link to post
Share on other sites

Uwielbiam takie pytania....

Przecież wybór silnika zależy od sposobu użytkowania auta. A o tym nic nie piszesz.

Nie piszesz też czy kupujesz nowe czy używane auto.

Nic o swoich wymaganiach... czy lubisz przycisnąć czy nie... czy ważne niskie spalanie czy ogień na światłach...

 

Więc na tak zadanie pytanie to musisz odpowiedzi szukać na forum wróżek ;)

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dziekuje;-)

Nie nie kupuje nowego, rocznik jaki mnie interesuje to 2014, potrzebuje auta 4x4 gdyz pare razy w miesiacu ciagne lodke. Rowniez dojezdzam do pracy ok 45km w jedna strone - trasa mieszana autostrada/droga lokalna. Co do wymagan to raczej ognia na swiatlach nie potrzebuje...

Obecnie uzytkuje Honde CR-V ke 2,2 w dieslu, na zegarze ponad 330 tys km, poza wymiana sprzegla i dwumasy i serwisu nic wiecej nie robilem. Pora na zmaine a ze wiekszosc CR-V ek teraz to 1,6 to chcialbym sprobowac innej marki.

Link to post
Share on other sites

Najlepszą opcją wydaje się być 2.0 PB, chociaż osiągi nie powalają to w całym rozrachunku wychodzi najlepiej . Po przesiadce z TD będzie Ci brakowało momentu w dolnym zakresie obrotów, ale za to prowadzenie i trakcja są górą.

Link to post
Share on other sites

Piszesz, że ciągniesz łódkę. Ciężka? Bo to też ważne z względu na maksymalny uciąg samochodu.

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi sie, ze nie za ciezka ;-) lodz jest aluminiowa dl. 3m, jezdze z zawieszonym na stale silnikiem - tego wage znam dokladnie - 56kg.  Koleczka w przyczepce czesto dogladane - lozyska + smarowanko takze nie ma tu oporow.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...