Jump to content
soprano

Subaru XV Diesel

Recommended Posts

Krótki meldunek związany z opisywaną przeze mnie historią XV:

 

Przed wakacjami trafił tam diesel z 2012 roku z przebiegiem 80 tys km (przebieg autostradowy).

Objawy to rozpoczynanie wypalania filtra, przerwanie, wypalanie itd. wysoka temperatura, rozrzedzanie oleju.

Po podpięciu do kompa dpf zapełniony w 20%. Żadnych błędów nie znaleziono. Po nocy w serwisie wyjazd na A9 i problem od nowa.

Taki ketivv mode.

Mechanik się zawziął i powyczepiał wszystkie czujniki. Ten od temperatury spalin był uwalony ale tak parszywie,

że nie generował żadnych błędów mimo że podawał fałszywe dane do sterownika.

O ile dobrze zapamiętałem to różnica na testerze była mniejsza od 1 milivolta co by to nie miało znaczyć. Delikatne poruszenie drutem

dochodzącym do czujnika powodowało skoki napięcia.

Po wymianie czujnika auto zrobiło kilka tysięcy na przykład byli w Chorwacji i silnik pracuje bezproblemowo.

Jesienią bedzie na przeglądzie po 90 kkm i dowiem się czy nadal jest OK

 

Auto trafiło 8 października na przegląd z przebiegiem 90400 km.

Absolutnie wszystko w porządku :)

 

to jest przykład jak niewielka awaria, na którą nie ma wpływu użytkownik pojazdu może zepsuć funkcjonalność obecnego diesla a przy DPF łatwo i prosto zrzucić można całą odpowiedzialność na użytkownika 

 

dla mnie nauczka, nigdy więcej diesla 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

dla mnie nauczka, nigdy więcej diesla ...

 

Albo lepszy service  :) przecież mechanicy to też ludzie: potrafią naprawić lub zepsuć dosłownie wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dla mnie nauczka, nigdy więcej diesla

po prostu trafiles na felerny egzemplarz + słaby serwis (pomimo szczerych checi usterki nie znalezli) i tyle. Felerne egzemplarze w benzynie tez sie zdarzaja - nawet na forum komus wymienili caly silnik w XT bo naprawic nie potrafili. Szkoda ze temat odpuściłeś bo pewnie w twoim przypadku skończyłoby sie tak samo. Nie ma co sie zrazac do diesli.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgadzam się, trafiła mi się pewnie "kumulacja" ;) do tego w aucie, które ogólnie jest łagodnie mówiąc nie najlepiej wykonane, być może kolejne zmiany wniosły pozytywne zmiany

 

natomiast co do diesli zdania nie zmienię, nie warto pchać się w nowoczesne diesle w tym i te spod znaku Plejad

nawet na forum komus wymienili caly silnik w XT bo naprawic nie potrafili

 

chodzi pewnie o sprawę z tego wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/71311-assistance-subaru-brawo/

która co by nie powiedzieć wydaje się być daleka od wzorowej

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

w takim razie to 2 wymieniony silnik w XT. Uzytkownik Kukson tez mial. Jak widac niektóre ASO po prostu słabo ogarniają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Jestem nowym uzytkownikiem, i przymiezam sie do zakupu Subaru XV, zastanawiam sie czy wybrac 2.0 diesla czy jednak 1.6 benzyne... o dieslu od Subaru za duzo nie slyszalem a 1.6 benzyna wydaje sie za mala, czy ktos by mi mogl tu wkleic linki z forum na ten temat, gdyz przegladnalem wiele watkow i takowej odpowiedzi do konca nie znalazlem- co lepsze petrol czy diesel?

Dziekuje i prosze o wyrozumialosc ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwielbiam takie pytania....

Przecież wybór silnika zależy od sposobu użytkowania auta. A o tym nic nie piszesz.

Nie piszesz też czy kupujesz nowe czy używane auto.

Nic o swoich wymaganiach... czy lubisz przycisnąć czy nie... czy ważne niskie spalanie czy ogień na światłach...

 

Więc na tak zadanie pytanie to musisz odpowiedzi szukać na forum wróżek ;)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

p.s. Diesel zaczyna być passé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje;-)

Nie nie kupuje nowego, rocznik jaki mnie interesuje to 2014, potrzebuje auta 4x4 gdyz pare razy w miesiacu ciagne lodke. Rowniez dojezdzam do pracy ok 45km w jedna strone - trasa mieszana autostrada/droga lokalna. Co do wymagan to raczej ognia na swiatlach nie potrzebuje...

Obecnie uzytkuje Honde CR-V ke 2,2 w dieslu, na zegarze ponad 330 tys km, poza wymiana sprzegla i dwumasy i serwisu nic wiecej nie robilem. Pora na zmaine a ze wiekszosc CR-V ek teraz to 1,6 to chcialbym sprobowac innej marki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszą opcją wydaje się być 2.0 PB, chociaż osiągi nie powalają to w całym rozrachunku wychodzi najlepiej . Po przesiadce z TD będzie Ci brakowało momentu w dolnym zakresie obrotów, ale za to prowadzenie i trakcja są górą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie  szedłbym tą drogą. jak koniecznie chcesz sbd szukałbym  forestera z cvt, chociaz XV diesla można kupic  za całkiem przyzwoite $$

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszesz, że ciągniesz łódkę. Ciężka? Bo to też ważne z względu na maksymalny uciąg samochodu.

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi sie, ze nie za ciezka ;-) lodz jest aluminiowa dl. 3m, jezdze z zawieszonym na stale silnikiem - tego wage znam dokladnie - 56kg.  Koleczka w przyczepce czesto dogladane - lozyska + smarowanko takze nie ma tu oporow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za pomoc Panowie, jednak skonczy sie na CR-V I dalej 2,2 w dieselku , oczywiscie 4x4, wersja Black Edition.

cr-v.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...