Skocz do zawartości

Subaru vs reszta Świata


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wczoraj "miałem przyjemność" VW Polo Diesel. Powiem krótko: dźwięczący starymi nakrętkami zimny SDB z rozkalibrowanymi lub zabrudzonymi wtryskami to Pan Pikuś przy tym.

Nie rozumiem, co ludziska w tych VW widzą. :huh:

Pewnie to było 3 cylindrowe 1.4TDI - faktycznie Ursus przy tym to ma kulturę pracy na wysokim poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ostatnio możliwość przejechać się nowym Leonem FR 1.4 TSI 140KM i napiszę tyle, auto którego w życiu bym nie brał pod uwagę zrobiło na mnie naprawdę super wrażenie. Wygląd super (opcja z full LED pakietem), te nowe jednostki TSI naprawdę dają radę i wcale nie trzeba być zawalidrogą (ciekawe tylko jak z ich żywotnością czy trafią to grupy bezawaryjności z wcześniejszymi konstrukcjami), wnętrze nie oszałamia ale multimedia, które są odstępne są akurat takie jakie powinno posiadać przyjazne kierowcy auto. 

Jednymi słowy, nie ma się co zamykać na jedną markę, nie jeżdżę wszystkim nowymi autami jakie są na rynku (tak naprawdę prawie nie mam takiej okazji) ale uświadomiłem sobie, że na rynku są fajne auta które potrafią super wyglądać, dobrze się prowadzić (elektroniczna szpera też daje radę) i nie kosztować fortuny. I wcale nie muszą być też japońskie o dziwo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem mój wieśniak otrzymał ostatnie dodatki - doszły pasy na maskę oraz zza wielkiej kałuzy przyleciały ledowe DRL  montowane częściowo w miejsce wlotów w zderzaku - są idelnie dopasowane kształtem i kolorem, wiec wyglądaja jakby były fabryczne. 

post-2365-0-10132500-1398886515_thumb.jpg

post-2365-0-81678200-1398886530_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak się zastanawiam,dlaczego Subaru nie próbuje otworzyć montowni w Europie?Zrobili to w Stanach a przecież Europa to prawie trzykrotnie większy rynek!Różnorodność klimatu daje pewność sprzedaży dobrego 4x4 jakim jest SAWD.

Honda może,Toyota może,Nissan może i to z wielkim powodzeniem,to dlaczego Subaru nie może,ku uciesze wszystkich?

 

Nie pojmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Europa to prawie trzykrotnie większy rynek!
????

Ale masz jakieś wsparcie? :) :) :);) 

 

http://www.fhi.co.jp/english/news/press/2014/14_04_23e_98544.html

 

FHI Announces Production, Japan Sales and Export Results
for March 2014 and FY2014 (Flash Report) < March 2014 >   March 2014 Jan-Mar 2014 Units 2014 vs 2013 Units '14 vs '13   Domestic Production *1
62,069
+11.2% First y/y increase in 2 months 167,625 +6.4% Overseas Production *2 15,884 -4.9% Decreased y/y for 11th consecutive month 43,809 -11.4% Global Production Total
77,953
+7.5% First y/y increase in 2 months 211,434 +2.2%   Passenger Vehicles 19,619 +15.6% Increased y/y for 3rd consecutive month 40,370 +8.2% Mini Vehicles 9,164 +19.7% Increased y/y for 7th consecutive month 19,542 +17.9% Japan Sales Total 28,783 +16.9% Increased y/y for 3rd consecutive month 59,912 +11.2% Export Total *3
52,285
+49.0% Increased y/y for 14th consecutive month 127,554 +28.3%

☆: Record high for the month of March
★: Record high for a single month

< Production > Domestic Production: Increased y/y due to strong demand for the Forester. Overseas Production: Decreased y/y due to inventory adjustments prior to the launch of the all-new Legacy and Outback. < Japan Sales > Passenger Vehicles: Increased y/y led by strong sales of the Impreza series and Forester. Mini Vehicles: Increased y/y led by strong sales of the Pleo, Sambar and other models. < Exports > Increased y/y due to strong demand for the Forester in North America and other markets.
< April 2013 - March 2014 >   FY2014 (Apr 2013 - Mar 2014) Units 2014 vs 2013   Domestic Production *1
649,911
+11.5% Increased for 4th consecutive year Overseas Production *2 163,511 -9.8% First decrease in 5 years Global Production Total
813,422
+6.4% Increased for 4th consecutive year   Passenger Vehicles 129,031 +11.1% Increased for 3rd consecutive year Mini Vehicles 57,814 +9.0% First increase in 2 years Japan Sales Total 186,845 +10.4% First increase in 2 years Export Total *3
499,194
+30.2% Increased for 2nd consecutive year

★: Record high for the April-March period

< Production > Domestic Production: Increased over the previous year due to strong demand for the Forester. Overseas Production: Decreased over the previous year as inventory levels of the Legacy and Outback got improved. < Japan Sales > Passenger Vehicles: Increased over the previous year led by strong sales of the Impreza series and Forester. Mini Vehicles: Increased over the previous year led mainly by the Stella mini passenger car. < Exports > Increased over the previous year due to continued strong sales in North America as well as high demand for the Impreza series and Forester in major overseas markets.

*1 JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association Inc.) report basis (CBU)
*2 Local line-off basis
*3 JAMA report basis

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie pojmuję.

Bo w EU sprzedają 10% tego co w USA? I przy obecnych restrykcjach ekooszołomów marne szanse na istotne zwiększenie sprzedaży?

 

 

 

Mieszasz przyczynę ze skutkiem.Sprzedają tyle,również dzięki temu ,że tam są montownie.

 

 

W 2013:

UE - 12 mln

US - 7,5 mln

Chiny - 19 mln

 

Źródło: http://www.oica.net/wp-content/uploads//pc-sales-2013.pdf

 

 

I co? ;)

 

 

Powtarzam:Hondzie się opłaca,Toyocie się opłaca,Nissanowi się opłaca,to czemu ma się nie opłacać Subaru??!!!

 

 

Parafrazując klasyka:"

Duza by już mogli mieć,/ Ino oni nie chcom chcieć! ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mieszasz przyczynę ze skutkiem.Sprzedają tyle,również dzięki temu ,że tam są montownie.

A problem flotowej emisji CO2? Subaru nie ma aut (na Europę) z małymi silnikami o spalaniu 3-5l. Wobec zbliżającego się rozluźnienia ceł między EU a USA podejrzewam, że prędzej w USA na Europę zaczną składać by cenę nieco zbić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W 2013:

UE - 12 mln

US - 7,5 mln

Chiny - 19 mln

 

Źródło: http://www.oica.net/wp-content/uploads//pc-sales-2013.pdf

 

 

I co? ;)

 

 

Powtarzam:Hondzie się opłaca,Toyocie się opłaca,Nissanowi się opłaca,to czemu ma się nie opłacać Subaru??!!!

 

 

I nic. Jeżeli mają gdzieś inwestować, to zainwestują w Chinach, gdzie sprzedaż rośnie bardzo szybko, a marża jest nieporównywalnie wyższa niż w EU albo US. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mieszasz przyczynę ze skutkiem.Sprzedają tyle,również dzięki temu ,że tam są montownie.

A problem flotowej emisji CO2? Subaru nie ma aut (na Europę) z małymi silnikami o spalaniu 3-5l. Wobec zbliżającego się rozluźnienia ceł między EU a USA podejrzewam, że prędzej w USA na Europę zaczną składać by cenę nieco zbić. 

 

 

No w końcu X3 robi się jedynie w USA :biglol:

 

 

 

 

W 2013:

UE - 12 mln

US - 7,5 mln

Chiny - 19 mln

 

Źródło: http://www.oica.net/wp-content/uploads//pc-sales-2013.pdf

 

 

I co? ;)

 

 

Powtarzam:Hondzie się opłaca,Toyocie się opłaca,Nissanowi się opłaca,to czemu ma się nie opłacać Subaru??!!!

 

 

I nic. Jeżeli mają gdzieś inwestować, to zainwestują w Chinach, gdzie sprzedaż rośnie bardzo szybko, a marża jest nieporównywalnie wyższa niż w EU albo US. 

 

 

Rozumiem,że montowanie w Chinach(którego póki co nie ma) wyklucza montowanie w Europie?

 

 

 

Jeszcze raz proszę o wytłumaczenie mi opłacalności montowania w Europie Hondy,Toyoty i Nissana(włącznie z projektowaniem,bo QQ to projekt brytyjski jedynie podzespoły są japońskie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rozumiem,że montowanie w Chinach(którego póki co nie ma) wyklucza montowanie w Europie?

 

 

 

Jeszcze raz proszę o wytłumaczenie mi opłacalności montowania w Europie Hondy,Toyoty i Nissana(włącznie z projektowaniem,bo QQ to projekt brytyjski jedynie podzespoły są japońskie).

 

 

 

Honda, Toyota i Nissan swoje europejskie fabryki/R&D  wybudowały w latach 90tych, czyli w okresie prosperity japońskich marek w Europie. Najprawdopodobniej teraz żadna z tych firm by się nie zdecydowała na ten krok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rozumiem,że montowanie w Chinach(którego póki co nie ma) wyklucza montowanie w Europie?

 

 

 

Jeszcze raz proszę o wytłumaczenie mi opłacalności montowania w Europie Hondy,Toyoty i Nissana(włącznie z projektowaniem,bo QQ to projekt brytyjski jedynie podzespoły są japońskie).

 

 

 

Honda, Toyota i Nissan swoje europejskie fabryki/R&D  wybudowały w latach 90tych, czyli w okresie prosperity japońskich marek w Europie. Najprawdopodobniej teraz żadna z tych firm by się nie zdecydowała na ten krok. 

 

 

 

Myślisz,że wybudowanie hal produkcyjnych byłoby aż taką przeszkodą?Inwestycje są mile widziane w każdym kraju(takim jak Polska,Słowacja etc..) szczególnie w okresie kryzysu,to właśnie teraz jest czas żeby inwestować.Tak mi się zdaje,nie jestem ekonomistą.

 

Mnie się wydaje ,że przeszkodą dla Subaru jest brak mocy przerobowych różnego typu i ogólne "niechciejstwo"

 

 

Montownia Subaru w byłym FSC Lublin.....a co? Pomarzyć nie wolno? ;)

 

 

 

 

 

W 2013:

UE - 12 mln

US - 7,5 mln

Chiny - 19 mln

 

Źródło: http://www.oica.net/wp-content/uploads//pc-sales-2013.pdf

 

 

I co? ;)

 

 

 

 

 

I nic. 

 

 

 

Moment,moment, ale porównywliśmy rynki Europejski i USA-ański ;)  i mimo tylu kłód pod nogi nadal pozostajemy dwukrotnie większym rynkiem :) (co ciekawe,że to dokładnie odzwierciedla różnice w ilości mieszkańców)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie FHI może produkować auta nawet na Marsie ;) Ważne by oferowali je w Polsce, a gdyby jeszcze sprzedawali limitowane wersje JDM ... oczywiście w wariancie LHD :) Ech ... rozmarzyłem się ... wiem, wiem. Ale u nas pogoda dla marzycieli ... więc można się chwilę zadumać, na przykład nad S402.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam,dlaczego Subaru nie próbuje otworzyć montowni w Europie?

 

jakis czas temu byly plotki o fabryce/montowni w obwodzie Kaliningradzkim (na dlugo przed Ukraina-2014 ;):D )

Rosja, jezeli mnie pamiec nie myli, przynajmniej kilka lat temu, byla dla FHI najwiekszym rynkiem w Europie i bodajze 5 czy 6 na calym swiecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru ma swaja ostrozna nieekspansyjna polityke i uporczywie sie jej trzyma oni po prostu chyba nie chca sie zrobic za duzi. Taki kaprys :) jak i smieszy Boxer i SAWD, ktore sa z punktu widzenia normalos niepotrzebne

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...