Skocz do zawartości

Subaru vs reszta Świata


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

Naped na 4 kola jest moim zdaniem mniej podatny na watracenie z rownoagi. Moc jest oddawana na wszystkie 4 kola i np metalowe laczenia na wiaduktach w zaktrecie calkiem inaczej oddzalowywuja na auto. Np RWD chwilowo traci calkowicie przeniesienie napedu co powoduje np. zarzcenie tylu a to moze doprowadzic do obrotu.

 

fizyki nie da da sie oszukac , przy zdjeciu nogi z gazu FWD i AWD zachowa sie dokladnie tak samo czyli masa przerzuca sie na przod odciazany zostanie tyl i zaczyna nam uciekac.Jedyna rozniaca jest taka ze FWD jest zazwyczaj lzejsze z tylu dlatego ten "transfer masy" dzieje sie szybciej.Spora roznica jest za to w wyprowadzaniu auta z takich krytycznych sytuacji niedzy AWD i FWD.

FWD bardziej wybacza gdzyz w sytuacji gdzie odjedzie nam tyl najskuteczniejszym rozwiazaniem jest wcisnac gaz w podloge , wtedy tyl odzyska przyczepnosc a przod nas ladnie wyciagnie , z AWD nie jest juz to takie proste i niestety w niektorych sytuacja w AWD juz nie ma powrotu.

 

Bylem ostatnio na Audi Ice Driving Experience i mielismy mase cwiczen polegajacych wlasnie na przerzucaniu masy.Swietne cwiczenie na zrozumienie jakie sily dzialaja na samochod kiedy przyspieszamy , hamujemy , odejmujemy noge z gazu i jak mozna ja wykozystac to praktycznie w roznych sytuacjach.Przy odrobinie wprawy zdejmujac noge z gazu mozna samochod obrocic ( i to ciezki AWD bo jezdzilismy S4 ) o 180 stopni tak jak przy uzyciu recznego , lub sterowac samochodem w slalomie tylko przy uzyciu gazu robiac jedynie delikatnie korekcje kierownica.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sorry za offtop :) ale tak dziś sobie przeczytałem, ze w cenniku VW pojawił sie najmocniejszy Passek. Ja rozumiem, ze mocny, ze w full opcji itd. Ale...kosztuje prawie 200k!! :D to mozna kupić Forka XT i jeszcze jakiś samochód dla zony :)

Kto to w ogóle kupi takie cudo????

 

A ja uważam, że to bardzo ciekawa propozycja budżetowa.. Masz auto klasy średniej w ful wypasie, V6, 300 KM, 4-motion jaki by on nie był i 5.5 s do setki i to wszystko raptem za 180 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWD trzeba się nauczyć,ja mam już drugą zimę Legaca mam wrażenie że coraz lepiej się rozumiemy.Kiedy przesiadam się do Hondy różnice zimą są ewidentne,chociaż nie wynikają one jedynie z AWD ale również niższego środka ciężkości,wysokości budy,układu kierowniczego,lepszych hamulców.Jak na moje potrzeby jazda Legacy w zimie to bajka,również autostradą pomijając być może subiektywnie lepszą przyczepność jest zdecydowanie mniejsza wrażliwość na boczne podmuchy i niespodziewane wpadnięcie w kałużę,a w zasadzie to wogóle się tego nie odczuwa.Wiele czynników składa się na to że Subaru lepiej jeździ w zimie.Natomiast przy założeniu,że samochód jedzie w łuku w szczególności bez gazu(sytuacja moim zdaniem jedynie hipotetyczna) to oczywiście że rodzaj napędu nie ma znaczenia.Należy też pamiętać że chyba dużo korzystniejsza jest sytuacja kiedy komputer steruje kontrolą trakcji 4 koła niż jedynie dwa,co zwiększa możliwość zapanowania nad autem.Oczywiście nieumiejętne raptowne dodanie gazu w AWD nie mówiąc o RWD będzie gorsze w skutkach niż w FWD.Tak mi się wydaje z dotychczasowej praktyki jeżdżenia zimą czy to u siebie czy na narty etc.W razie czego napewno mnie skorygujecie ;)

 

Zastanawiam się w takim razie co powiesz na to......

 

 

A tak na powaznie filmik tak stary jak internet i nawet nie wnikam gdzie byłeś w tym czasie ze go nie widziałeś w każdym razie trochę zdrowego rozsądku bo mam wrażenie że pisząc takie mocne komentarze piszesz je tylko po to żeby zrobić i zacząć dym.....

 

Cóż mogę na to powiedzieć ?Mam nadzieję że to samo co Ty :)

 

Co do oskarżenia o zadymiarstwo,to nie miałem takiego zamiaru.Nie mogłem jednak się pogodzić że nikt nie skrytykował "kierowcy" za brawurę a jedynie docenił jego wątpliwy kunszt którego ja jakoś nie dostrzegam.Sztuka jeżdżenia to również sztuka przewidywania która jak mniemam jest dużo prostsza na suchej autostradzie.Jeśli ktoś odczytał moją reakcję jako histeryczną to sory,na drugi raz będę się pilnował ;)

 

 

Pasek CC to piękne wozidełko,rzeczywiście gdyby dołożyli Haldexa byłaby ciekawa propozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyl zarzuci ale przod pociagnie

a to inna kwestia.

 

Z AWD jest tak, że jak dasz "przeciętnemu" kierowcy (please nie róbmy dywagacji na trzysta stron kto to taki) auto z awd na śliskim (np śnieg, breja) i poprosimy żeby pojechał po zakrętach, to idę o zakład, że wypadnie z drogi szybciej niż FWD. AWD trzeba umieć jeździć, trzeba być świadomym tego jak takie auto jeździ. Jest powszechne - mylne - postrzeganie , że samochody z AWD nie wpadają w poślizg.

 

 

AWD trzeba się nauczyć,ja mam już drugą zimę Legaca mam wrażenie że coraz lepiej się rozumiemy.Kiedy przesiadam się do Hondy różnice zimą są ewidentne,chociaż nie wynikają one jedynie z AWD ale również niższego środka ciężkości,wysokości budy,układu kierowniczego,lepszych hamulców.Jak na moje potrzeby jazda Legacy w zimie to bajka,również autostradą pomijając być może subiektywnie lepszą przyczepność jest zdecydowanie mniejsza wrażliwość na boczne podmuchy i niespodziewane wpadnięcie w kałużę,a w zasadzie to wogóle się tego nie odczuwa.Wiele czynników składa się na to że Subaru lepiej jeździ w zimie.Natomiast przy założeniu,że samochód jedzie w łuku w szczególności bez gazu(sytuacja moim zdaniem jedynie hipotetyczna) to oczywiście że rodzaj napędu nie ma znaczenia.Należy też pamiętać że chyba dużo korzystniejsza jest sytuacja kiedy komputer steruje kontrolą trakcji 4 koła niż jedynie dwa,co zwiększa możliwość zapanowania nad autem.Oczywiście nieumiejętne raptowne dodanie gazu w AWD nie mówiąc o RWD będzie gorsze w skutkach niż w FWD.Tak mi się wydaje z dotychczasowej praktyki jeżdżenia zimą czy to u siebie czy na narty etc.W razie czego napewno mnie skorygujecie ;)

 

Zastanawiam się w takim razie co powiesz na to......

 

A tak na powaznie filmik tak stary jak internet i nawet nie wnikam gdzie byłeś w tym czasie ze go nie widziałeś w każdym razie trochę zdrowego rozsądku bo mam wrażenie że pisząc takie mocne komentarze piszesz je tylko po to żeby zrobić i zacząć dym.....

 

Cóż mogę na to powiedzieć ?Mam nadzieję że to samo co Ty :)

 

Co do oskarżenia o zadymiarstwo,to nie miałem takiego zamiaru.Nie mogłem jednak się pogodzić że nikt nie skrytykował "kierowcy" za brawurę a jedynie docenił jego wątpliwy kunszt którego ja jakoś nie dostrzegam.Sztuka jeżdżenia to również sztuka przewidywania która jak mniemam jest dużo prostsza na suchej autostradzie.Jeśli ktoś odczytał moją reakcję jako histeryczną to sory,na drugi raz będę się pilnował ;)

 

Pasek CC to piękne wozidełko,rzeczywiście gdyby dołożyli Haldexa byłaby ciekawa propozycja.

 

Ja jako świerzy kierowca Legacy Z SAWD mogę się zgodzić z tymi opiniami o prowadzeniu i przesiadce z FWD...na początku zimy miałem mylne wyobrażenie o prowadzeniu auta z takim napędem, ale szybko nauczyłem się pokory (dodatkowa pojeżdżawka na Winter Open tez sporo mnie nauczyła o prowadzeniu tego samochodu na śliskiej nawierzchni ;) ).

Stach, żaden system nie zastąpi rozumu i myślenia za kierownicą. Jedyne co można robić to szkolić się i mieć nadzieję, że wypadek losowy na drodze będzie na tyle przychylny, że nasze umiejętności wystarczą żeby wyjść z niego cało i nie uszkodzić nikogo innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Natomiast przy założeniu,że samochód jedzie w łuku w szczególności bez gazu(sytuacja moim zdaniem jedynie hipotetyczna)

Nikt nie mówi o jeździe bez gazu, czyli de facto zwalnianiu/hamowaniu silnikiem, tylko o jeździe ze stała prędkością/stałym gazem lub ewentualnie lekkim przyśpieszaniu - ito juz nie jest sytuacja hipotetyczna tylko tak pokonujesz pewnie 99% wszystkich zakrętów, łuków itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co poradzilibyście w temacie Spec-B - vs - Honda Legend SH-AWD ? Parametry podobne, Spec-B bardziej nadaje się do zabawy ze względu na manual, natomiast wnętrze Legenda podoba mi się znacznie bardziej.

Oba auta chleją jak stary żul :mrgreen: ale w ruchu miejskim to ja spędzam z 10%. Auto ma być wygodne na długie trasy, nie pocić się na niemieckich autobahnach i dowieźć na narty w zimie. Wózek musi wejść do bagażnika również.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja że:

Mocniejszy diesel(ala Madox ;))

DIT w legacy z manualem

Nowy Sti

Kurnik

 

Wtedy napewno subaru wygra z reszta świata :)

 

Co do kurnika, to jestem przeciw od chwili gdy dowiedziłem się, że stanowi zagrożenie dla pieszych. Powinni też zakazać wieśniackiego orurowania przodu, bo nie po to konstruktorzy projektują przód aut możliwie najbezpieczniejszy dla pieszych w razie kolizji, by później orurowaniem wszystko zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugim planie zaraz za Siemankim stoja dwa Audi i dopiero gdzies daleko w rogu widac jakieś STI.Bus serwisowy tez dlubany w firmie specjzlizujacej się w VAG :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie sprawa ceny zadecyduje....

że nie latałby po bezdrożach? chyba były jakieś badania że wiekszość właścicieli SUVa wogóle nie zjeżdża z asfaltu.

 

Faktycznie w środku może być ciemnica,to co akurat ja bardzo cenię w subaru to właśnie widoczność nawet kosztem urody.W żadnym ze znanych mi samochodów nie ma takiej widoczności jak w moim Legacy i foresterze-jeszcze w tym starym bo w nowym nawet nie siedziałem.

No ale bardzo wielu przymknie oko na wąskie szybki bo cała reszta może byc całkiem niezła.

 

Dziś w auto Moto przeczytałem że VAG szykuje potężną ofenzywę SUVową-SUVy na bazie Polo 3 i 5 drzwiowy,Nowy Tiguan w tym odmiana powiększona+,Nowy Tuareg a jak dodamy SUVY skody na dwóch platformach ,ojjj gęsto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nie latałby po bezdrożach? chyba były jakieś badania że wiekszość właścicieli SUVa wogóle nie zjeżdża z asfaltu.

ale co mnie badania i co inni ze swoimi autami robią. Jeśli auto wygląda jak SUV ma jeździć jak SUV, jeśli wygląda na sport , ma zap@#$% . "Nie ma udawanych".

Ja SUVa kupuje po to , żeby nim móc wjechać NA plażę, żeby móc jechać po szutrze i mieć przy tym "FUN", żebym mógł dojechać do leśniczówki w mega zamieci.

A ten - bardzo moim zdaniem ciekawy stylistycznie bysior - wygląda trochę jak X6, które...nie nadaje sie do niczego poza poprawą samopoczucia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...