Skocz do zawartości

Forester 2,5 XT MY05 jakie mocniejsze turbo? czy wtryski 850cc


bambino5

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 218
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

przede wszystkim procesor Alpine wjedzie na pokład żeby dzwięk już był bardziej hajendowy
to napisz jakie wrażenia - a jakie głośniki i wzmaczniacz to napędza?

 

Micro-Precision 7.16 (Coloris)(na zmianę z Braxem 6.1PP, lub DLS Scand) na dole i Scanspeak Neo 29 na górze - na razie jest 2way, chociaż kable pod średniaki są położone.

a wzmacniacze to Genesis - do lat jestem związany z tą firmą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że się wtrącę do wątku fotelowego. Przednie siedzenia w MY05 (buda przed liftem) - te w pełni skórzane - są moim zdaniem rewelacyjne, nikt nie bierze ich pod uwagę? Co do tyłu się nie wypowiem, bo tam nie jeżdżę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że się wtrącę do wątku fotelowego. Przednie siedzenia w MY05 (buda przed liftem) - te w pełni skórzane - są moim zdaniem rewelacyjne, nikt nie bierze ich pod uwagę? Co do tyłu się nie wypowiem, bo tam nie jeżdżę ;)

 

Potwierdzam dobre są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znajomy robił niedawno forka też tak jak mój w nowej budzie 2.5xt, chciał "lekki" program i dlatego wykres jak poniżej. Różnica w odczuciach w stosunku do serii i mojego forka(zamulone 2.5 turbo 7s do 100) jest gigantyczna dlatego trochę nie chciało mi się wierzyć, że tylko tyle mocy wyszło na hamowni. Chyba sam moment tyle robi albo mój forek nie ma seryjnych 230 koni.

Zastanawiam się nad zrobieniem takiego samego strojenia ale na seryjnych gratach.

Wykres poniże

2013-03-04_1719.pngj

 

W serii niby mój powinien mieć 230 przy 5200 a na tym wykresie po remapie widać, że łapie ten forek tą moc przy ~5600. Ciekawe co hamownia na moim pokaże.

Edytowane przez kitewinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwolnij wydech i zrób profesjonalny remap a wartości na pewno będą "ładniejsze" w twoim. Nie wiem czy jest sens w podnoszeniu mocy o 10 lub 15 km.

 

Właśnie nie za bardzo chcę robić modyfikacje mechaniczne a tutaj raczej te 60Nm robi różnicę odczuwalną, nie zależy mi w celowaniu w kosmiczne wartości a o poprawę elastyczności. Po prostu jestem bardzo zdziwiony jaka różnica jest pomiędzy tymi 60NM i 12km a moją serią.Wiadomo fajniej żeby było 260 i 400 Nm ale pytanie czy to jednak nie byłoby za dużo na serię, chociaż w USA jest to właśnie Stage 1 Cobb'a

Edytowane przez kitewinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież ja prawie "tyle" mam w serii

co roku jeżdżę na wiosnę i to badam :D

subaruforester25XT2005-hamownia.jpg

wykresy.jpg

 

super ważny jest nadmuch na ic bo na ciepłym dużo tracisz- w kosakowie gdzie to badam, wogóle mają problem z dostawą świerzego powietrza do dolotu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie za bardzo chcę robić modyfikacje mechaniczne a tutaj raczej te 60Nm robi różnicę odczuwalną, nie zależy mi w celowaniu w kosmiczne wartości a o poprawę elastyczności. Po prostu jestem bardzo zdziwiony jaka różnica jest pomiędzy tymi 60NM i 12km a moją serią.Wiadomo fajniej żeby było 260 i 400 Nm ale pytanie czy to jednak nie byłoby za dużo na serię, chociaż w USA jest to właśnie Stage 1 Cobb'a

wytrzyma, subaru oficjalnie to nawet sprzedawało

 

http://www.acboom.cz...orester_PPP.pdf

a nawet więcej bo te same graty a nawt lepsza skrzynia w forku - dot my06 i niektórych niższych

http://www.acboom.cz.../MY_WRX_PPP.pdf

ofiijalnie 270km i 420Nm

 

pozdrawiam

 

Combined with

the Forester XT's slightly shorter gearing, the

package delivers excellent all-weather

acceleration, with 0 - 60 mph being achieved

in just 5.3 seconds.

 

Rób wydech i porogram i będzie inna bajka

patrząc na powyższe robienie wydechu to bzdura, tym bardziej, że ten sam silnik robi znacznie więcej w sti z prawie tym samym wydechem (co najmniej do cata) co ma forek

 

http://www.acboom.cz.../MY_STi_PPP.pdf

 

ale po sti widać, że pompa paliwa działa na skraju wydajności

 

pozdrawiam

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem w innym wątku, ale chyba tu będzie lepiej: jakie wartości są maksymalne, ale nadal bezpieczne dla skrzyni automatycznej z mojego modelu Forka? Jest to auto na co dzień, chciałbym je trochę pomodzic, ale bezawaryjnosc przede wszystkim - także w jakie moce mogę w ogóle celowac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc na powyższe robienie wydechu to bzdura,
że ten sam silnik robi znacznie więcej w sti z prawie tym samym wydechem

 

Adam no ja Cie prosze ................... :facepalm:

 

Napisałem w innym wątku, ale chyba tu będzie lepiej: jakie wartości są maksymalne, ale nadal bezpieczne dla skrzyni automatycznej z mojego modelu Forka? Jest to auto na co dzień, chciałbym je trochę pomodzic, ale bezawaryjnosc przede wszystkim - także w jakie moce mogę w ogóle celowac??

 

Twoja skrzynia jest pancerna , o to bym sie zupełnie nie martwił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam no ja Cie prosze ...................

no ja Cie proszę... mówimy o 400Nm+

sti i fxt ma ten sam cata a sti my06 ma w serii niecałe 400Nm więc to nie jest ograniczenie

i żebym to ja musiał to pisać :D

uppipe

http://opposedforces.com/parts/info/44614AA000/

cata

http://opposedforces.com/parts/info/44612AA040/

 

więc jak widać, te graty nie ograniczają a uwolnienie wydechu jest często rozumiane jako wywalenie cata.

Pakiet PPP zawiera tylko sterownik backbox i większy IC. O ile back box prodrive sam mam z tego pakietu to sama średnica od strony dolotu jest podobna. Na upartego można powiedzieć, że trzeba wymienić backbox ale to nie równa się cały wydech.

Jeżeli już coś jest większym ograniczeniem to IC i nie wiem czy serie ogranicza go zdolność chłodzenia czy ograniczenia są w przepływie - stawiam na to drugie. SB jest ten sam więc nie ma dyskusji, głowica jest inna ale ze względu na zmienne fazy na wylocie więc góra nie ma takiego potencjału. Pompa paliwa w sti i fxt jest ta sama.

wtryski te same

http://opposedforces.com/parts/info/16611AA720/

Ja tunerem nie jestem ale kiedyś sprawdzałem jaki potencjał ma seryjna graciarnia z FXT i skoro pakiet PPP był oryginalna częścią to 420Nm i 270km auto wytrzymuje. w ASO gdańsk montowali jeden taki pakiet i auto jeździło super. Potem klient był na wzmocnieniu w warszawie i tam mocno skrytykowali ten program, że zrobiony na kolanie (ciekawe) i zrobili sporo więcej

Jak dla mnie TD04L to optymalna opcja dla 400Nm. Jak mi się uszczelka w końcu wywali lub będę miał 200k to wtedy będę mocno myślał o turbo z STI bo Ic jak znajdę w okazyjnej cenie to kupię z buta.

 

Pozdrawiam

 

aha, proszę napisz jaki jest potencjał Nm na seryjnej graciarni i czy faktycznym ograniczeniem jest IC

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież ja prawie "tyle" mam w serii

co roku jeżdżę na wiosnę i to badam :D

subaruforester25XT2005-hamownia.jpg

wykresy.jpg

 

super ważny jest nadmuch na ic bo na ciepłym dużo tracisz- w kosakowie gdzie to badam, wogóle mają problem z dostawą świerzego powietrza do dolotu.

 

pozdrawiam

 

Twój pomiar z tego co widzę jest z hamowni na rolkach a tam niestety przekłamania są znaczne, zamieszczony przeze mnie wykres jest z hamowni drogowej, na rolkach było 250 i 402 Nm a na innej 210 - problem z nadmuchem :P

Z tego co wiem to Kocar też używa hamowni drogowej do strojenia aut więc chyba jednak coś w tym musi być.

Edytowane przez kitewinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wierzę w dokładny pomiar na hamowni drogowej ale w przyrosty już tak. W kosakowie byłem bardzo wieloma autami, razem z ekipą trójmiejsą i wychodziło seria tam gdze była seria i moc taka jakiej user się spodziewał no i niejednokrotnie nie domagania jakich user się nie spodziewał. generalnie zawsze się zgadzało, wiec wybacz dla mnie to wiarygodne odniesienie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wierzę w dokładny pomiar na hamowni drogowej ale w przyrosty już tak. W kosakowie byłem bardzo wieloma autami, razem z ekipą trójmiejsą i wychodziło seria tam gdze była seria i moc taka jakiej user się spodziewał no i niejednokrotnie nie domagania jakich user się nie spodziewał. generalnie zawsze się zgadzało, wiec wybacz dla mnie to wiarygodne odniesienie.

 

pozdrawiam

 

nie chciałem kwestionować tym bardziej, że poprzednie forki raczej wychodziły mocniejsze niż dane seryjne. Jedni mówią że rolki dają pewniejszy pomiar inni, że drogowa.

 

Ale żeby różnica 40 km? Rozumiem 10-15km. Sporo chyba też zależy od jakości hamowni. W ostateczności i tak dojdziemy do wniosku że najbardziej wiarygodna jest dupo-hamownia :) .

 

Tak nawet 40, ponieważ źle nadmuch był ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam no ja Cie prosze ...................

no ja Cie proszę... mówimy o 400Nm+

sti i fxt ma ten sam cata a sti my06 ma w serii niecałe 400Nm więc to nie jest ograniczenie

i żebym to ja musiał to pisać :D

uppipe

http://opposedforces.com/parts/info/44614AA000/

cata

http://opposedforces.com/parts/info/44612AA040/

 

więc jak widać, te graty nie ograniczają a uwolnienie wydechu jest często rozumiane jako wywalenie cata.

Pakiet PPP zawiera tylko sterownik backbox i większy IC. O ile back box prodrive sam mam z tego pakietu to sama średnica od strony dolotu jest podobna. Na upartego można powiedzieć, że trzeba wymienić backbox ale to nie równa się cały wydech.

Jeżeli już coś jest większym ograniczeniem to IC i nie wiem czy serie ogranicza go zdolność chłodzenia czy ograniczenia są w przepływie - stawiam na to drugie. SB jest ten sam więc nie ma dyskusji, głowica jest inna ale ze względu na zmienne fazy na wylocie więc góra nie ma takiego potencjału. Pompa paliwa w sti i fxt jest ta sama.

wtryski te same

http://opposedforces.com/parts/info/16611AA720/

Ja tunerem nie jestem ale kiedyś sprawdzałem jaki potencjał ma seryjna graciarnia z FXT i skoro pakiet PPP był oryginalna częścią to 420Nm i 270km auto wytrzymuje. w ASO gdańsk montowali jeden taki pakiet i auto jeździło super. Potem klient był na wzmocnieniu w warszawie i tam mocno skrytykowali ten program, że zrobiony na kolanie (ciekawe) i zrobili sporo więcej

Jak dla mnie TD04L to optymalna opcja dla 400Nm. Jak mi się uszczelka w końcu wywali lub będę miał 200k to wtedy będę mocno myślał o turbo z STI bo Ic jak znajdę w okazyjnej cenie to kupię z buta.

 

Pozdrawiam

 

aha, proszę napisz jaki jest potencjał Nm na seryjnej graciarni i czy faktycznym ograniczeniem jest IC

 

Pozdrawiam

 

Adam , nie chce mi sie tu elaborotow pisać , ale w kilku słowach . Czemu wersje Solberg , czy niektóre PPP miały pakiet wydechu ze sportowym katem ? Czemu wciąż powtarzasz ze silnik FXT , a STI jest taki sam ? skoro nie jest :) naprawdę diabeł tkwi w szczegółach . Przyjedz do mnie pojedziemy na jedyna w Polsce profi hamownie ROTO TEST DYNO do kolegi , zmierzymy auto na serii , potem na np. Samym DP z kat. Sportowym , bez remapu , naprawdę sie zdziwisz.... Różnica jest porażająca , spytał sie Evana ile seryjny Focus RS wyplul i jego i mój na hamowni , bez remapu , tylko sam wydech !!!! Różnica u mnie była 50KM i Mateusza tez !!!! Aż trudno uwierzyć , ale tak jest .

Co do hamowni , to założyłem wątek w nielegalu , poczytaj sobie , popatrz , przyjedz na południe tym autem , i zbadaj auto przy cis. Atm w granicach 980 hpa ( takie u nas w gorach jest standartem ) i zobaczysz ze nagle masz 215 KM :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...