Skocz do zawartości

Forester 2,5 XT MY05 jakie mocniejsze turbo? czy wtryski 850cc


bambino5

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 218
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

temp. moze spokojnie dosjc i do 50-60 st. , wtedy moc moze spokojnie zjechac o 20KM i wiecej

u mnie przy trzecim hamowaniu latem bez podnoszenia maski ledwo 200km wyszło. Dlatego uważam, że sam większy ic to nie najlepsze rozwiązanie i najpierwtrzeb zrobić CAI co w foresterze jest dość proste dzięki kurnikowi.

 

jest na to jakis prosty sposób, czy też rzeżba z dolotem ?

pod maskę podczepiasz prostokątą rurę ala spiro z alu. Po lewej stronie od kurnkia masz kratkę z nawiewem na turbo, rura ma wyglądać jak peryskop, wpada zimne powietrze z kurnika, idzie do przodu rurą i wpada bezpośrednio do otworu wlotu powietrza po demontażu tego oryginalnego czerpaka. Różnica w temp dolotu jest ogromna. Auto zdecydowanie lepiej idzie/ pęd powietrza w rurze jest ogromy, mi tą tuta odpadła ale miałem robioną druciarnię z krtonu na potrzeby testu. nawet jazda miejska wystarczy do wstrzykiwania zimnego powietrza do dolotu. Róznica latem wynosiła chyba ze 30stC!

ponownie tej rury nie zrobiłem ale na pewno zrobię. dużo tańsze rozwiązanie niż ic z sti który i tak szału nie robi przy jeździe w mieście. Potem nawet ruszyć ostro nie można bo przez wysoką temp w dolocie knocki się sypią. i trzeba wychłodzić dolot aby było zdrowiej dla silnika.

 

pozdrawiam

 

 

dobrze zrozumiałem, że kierujesz powietrze ze splitera pod kurnikiem na masce,które normalnie "chłodzi" turbo ?

Edytowane przez KACPERO_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

które normalnie "chłodzi" turbo ?

 

to praktycznie nie chłodzi turbo , bo turbo jest chłodzone olejem oraz płynem chłodniczym , po za tym , turbo ma osłonę termiczną wiec to chłodzenie jest chyba słabe , w sumie łątwo jest to sprawdzic ile to daje i czy wogóle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

które normalnie "chłodzi" turbo ?

 

to praktycznie nie chłodzi turbo , bo turbo jest chłodzone olejem oraz płynem chłodniczym , po za tym , turbo ma osłonę termiczną wiec to chłodzenie jest chyba słabe , w sumie łątwo jest to sprawdzic ile to daje i czy wogóle

 

acha

po co więc ten dodatkowy "kanał wlotu" w spliterze ?

oprócz nawiewu dla IC, jest też dodatkowy i widzę że niektóre firmy robią specjalne kanały - między spliterem a turbo ?

np :

http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?cPath=21_24_27_43&products_id=47

 

chyba take rozwiązanie było by najlepsze

post-8284-0-95470200-1356604309_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziś uzyskałem niepokojącą mnie informacje od osoby która zajmuje się tunningiem mechanicznym i elektronicznym..nie będę robił reklamy, ale jest to osoba bardzo ceniona w światku. Usłyszałem, że silniki 2,5 turbo nie bardzo nadają się reprogu,bez ingerencji w sprawy mechaniczne...o wydmuchanej uszczelce słyszałem, ale ponoć problem jest tam z wałem??To prawda, że trzeba najpierw poprawiać fabrykę?

 

Pozdro koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@bambino5,te światki są różne. ;)

Wszystko zależy od tego w co celujemy,jakie moce i niutki.

Możesz bliżej określić problemy z wałem? :huh:

 

jest za ,,miękki"...będę osobiście rozmawiał po nowym roku, więc będę widział więcej.

 

a ile mocy? hmm...do ok.260-270km.

 

hmmm....a może to tylko sposób na szukanie nowych klientów...? nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja a wlasciwie Carfit poprawil fabryke i chyba warto zrobic raz a dobrze i profesjonalnie i miec spokoj , i cieszyc sie na codzien subaru... tylko ze mnie nie chodzilo o moc i Nm ale o trwalosc .... moc i Nm wyszlo jakby wtornie zreszta nie bardzo wiem ile jest , pu pa jednak mowi ze jest celujaco inny samochod do listopada inny samochod od listopada ....

Edytowane przez cieba7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego zmieniłem Imprezę na Forestera :) dla rodziny to dużo lepszy wybór. Ale gdybym był sam, celowalbym na pewno w STi.

A skoro trzeba to jakoś połączyć, to... tez się wstępnie z Carfitem zaczynam umawiać na przyszły rok :D

Dlatego będę śledził pilnie ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego zmieniłem Imprezę na Forestera :) dla rodziny to dużo lepszy wybór. Ale gdybym był sam, celowalbym na pewno w STi.

A skoro trzeba to jakoś połączyć, to... tez się wstępnie z Carfitem zaczynam umawiać na przyszły rok :D

Dlatego będę śledził pilnie ten wątek.

 

to jak ja :lol:

tylko ja już jestem po 1szej wizycie i na wiosnę będę szedł dalej :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko troszkę daleko do Nowego Sącza.

 

Dzwoniłem wczoraj z ciekawości do nie-ASO i pytałem o reamp. Troszkę mi wybili większe mody:(. Do 250-260 seria tylko z dobrym wydechem. Dalej...to już większa sprawa...więc ja chyba na typ poprzestane...starczy do normalnej jazdy. Pytałem też z ciekawości o gaz do tego modelu...zdecydowanie powiedziano mi nie!! a słyszałem już tyle dobrego o lpg, że zacząłem się zatanawiać nad jakąś dobrą instalacją?...by JAKO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko troszkę daleko do Nowego Sącza.

 

Dzwoniłem wczoraj z ciekawości do nie-ASO i pytałem o reamp. Troszkę mi wybili większe mody:(. Do 250-260 seria tylko z dobrym wydechem. Dalej...to już większa sprawa...więc ja chyba na typ poprzestane...starczy do normalnej jazdy. Pytałem też z ciekawości o gaz do tego modelu...zdecydowanie powiedziano mi nie!! a słyszałem już tyle dobrego o lpg, że zacząłem się zatanawiać nad jakąś dobrą instalacją?...by JAKO

 

te moce przy dobrych umiejętnościach - wystarczą, tak jak piszą przy większych mocach - więcej rzeżby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Amstaff23,określ te moce.

Inaczej sytuacja wygląda przy 300KM+,a jeszcze inaczej przy 400-500KM+.

Przy mocach ok.350KM i utrzymaniu jak najbliżej serii,auto starannie złożone i wystrojone,będzie mało obsługowe i tak awaryjne jak zadbana seria.Przy wyższych mocach autko zrobi się bardziej obsługowe,kwestia co zostanie przebudowane i na jakich podzespołach,których koszty mogą zaskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie, czy idąc w większe moce, nawet najlepszymi metodami/częściami, u najlepszych specow - da się zachować niezawodność samochodu?

 

zależy jeszcze od pózniejszej eksploatacji auta :)

moim skromnym zdaniem 300KM to już max w takim aucie, bo można więcej, tylko rodzi się proste pytanie:

po co, więcej w Forku :P

Edytowane przez KACPERO_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ma już skrzynie 6. Przyznać sie czyje to

 

ma skrzynie STI , hamulce STI P+T , dyfer , półosie , sprzegło, turbo , IC z STI 08 i wiele innych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...