Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy jestem tempa RK w Rajdzie Szwecji, nie dość że Pirelli opony wydają się być lepsze od Michałów na tej nawierzchni, to 90% OSów będzie taka sama jak w zeszłym roku gdzie Robert ma już doświadczenie jazdy samochodem WRC, do tego odległa pozycja na starcie z pewnością będzie pomagać. Na fajerwerki nie liczę, ale miejsce w top 10 byłoby miłe. :D

 

Też bardzo jestem ciekaw.Szwecja jest specyficzna.W zasadzie można nie punktowac w Szwecji i dalej mieć szansę bycia mistrzem świata. O ile reszta rajdów w zależności od szczęścia pójdzie Robsonowi lepiej lub trochę gorzej to Szwecja jest prawdziwą zagadną.W zeszłym roku Robert przechodził prawdziwe męki.

 

PS. Nie jestem pewien czy Pirelki są lepsze na Szwecji od Michelinów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2013 była porządna zima i koleiny były wyraźnie płytsze niż rok temu przy odwilży 

 

Jak jest ciepło to jeszcze robią głębsza koleinę w szutrze, jak jest porządny mróz to dokopują się do lodu i w sumie niewiele dalej, tak jak to widać na filmie powyżej. Materiały z zeszłego roku, dla porównania, każdy może sobie znaleźć na własną rękę.

Otóż to, takie coś na warunki WRC, to żadna koleina.

Gość pomylił mokry szuter, z twardym, ubitym śniegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Też bardzo jestem ciekaw.Szwecja jest specyficzna.W zasadzie można nie punktowac w Szwecji i dalej mieć szansę bycia mistrzem świata. O ile reszta rajdów w zależności od szczęścia pójdzie Robsonowi lepiej lub trochę gorzej to Szwecja jest prawdziwą zagadną.W zeszłym roku Robert przechodził prawdziwe męki.

 

12 lutego zdaje sie pierwszy dzień.
Trzymamy kciuki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert będzie jechał bombą, więc na pewno będą momenty i wycieczki poza drogę. To nieuniknione w tego typu rajdzie, na tak zdradliwej nawierzchni, gdzie unieruchomić auto może sterta śnieżnego puchu. Trzeba trzymać kciuki, żeby Robert miał więcej szczęścia i wychodził z przygód bez dużych strat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardzo fajnie ! Po pierwsze robi się konkurencja i fajny klimat,którego od dawna nie było. A po drugie będzie popyt na niezbyt długiej liście topowych kierowców. Gdzie to subaru , gdzie mitsubishi. Brakuje już tylko wielkiej dwójki.

 

PS. Kocham rajd Szwecji algo go nie przeceniam. Uważam,że RK jest w stanie wskoczyć na pudło MŚ nawet jak nie będzie punktował w Szwecji choć oczywiście mu to nie pomoże. Powszechnie wiadomo,że ze względu na rodzaj nawierzchni i małe na niej doświadczenie RK będzie mu tam najtrudniej. Choć z drugiej strony Sołowow całkiem soldnie zwykle jeździł w Szwecji i choć to doświadczony zawodnik to gdzie mu tam do skandynawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W 2013 była porządna zima i koleiny były wyraźnie płytsze niż rok temu przy odwilży https://www.youtube.com/watch?v=U7yg8INgjz4 

 

Jak jest ciepło to jeszcze robią głębsza koleinę w szutrze, jak jest porządny mróz to dokopują się do lodu i w sumie niewiele dalej, tak jak to widać na filmie powyżej. Materiały z zeszłego roku, dla porównania, każdy może sobie znaleźć na własną rękę.

 

Otóż to, takie coś na warunki WRC, to żadna koleina.

Gość pomylił mokry szuter, z twardym, ubitym śniegiem.

Kolego "gościem" to na razie jesteś tutaj ty a wracając do sedna sprawy to zapewne dla teamów inżynierów I calego sztabu nie ma różnicy między koleina szwedzka w lodzie a koleina w mokrym śniegu I szutsze I tylko dla wiec wydają majątek dla funu żeby specjalnie dostosować felgi.

BTW zadalem ci pytanie na które nie odpowiedziałeś a bylo proste i brzmiało czy byłeś chociaż raz na rajdzie szwecji I widziałeś jak wygląda oes przejeżdżany przy -20 a jak przy +5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to faktycznie były na Szwecję specjalne felgi 16" oraz węższe niż obecnie opony. Taka opona przez mniejszą powieżchnię styku z podłożem pozwalała łatwiej przebić się kolcowi przez śnieg do lodu, bo wiadomo że kolec zapewnia optymalną przyczepność przy styku z lodem, a nie luźnym śniegiem. Jak na OSie było dyżo śniegu to szybko się mogłą w nim robić koleina, ale tak jak na tym filmie który wrzuciłem jeśli jest mało śniegu, a praktycznie zaraz zaczyna się lód to koleiny są stosunkowo płytkie. Obecnie używa się 15 calowych opon na tej samej feldze jaka jest stosowana w rajdach szutrowych. Dlatego opony na Szwecję są szersze od stosowanych kiedyś, ale i tak charakterystycznie zwężają się do zewnętrzej. Nawet można sobie obejrzeć na zdjęciach z zeszłego roku że RK i M-Sport jechali na nowym mocniejszym modelu felgi szutrowej, reszta Fiest na starszej feldze na szuter.

Edytowane przez thorig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ja czekam na oficjalne gadżety

 

w przyszłym tygodniu ( pod koniec ) zapytam jak sie sprawy mają , ale jeszcze chyba nieprędko , bo to jest rzecz ostatniej potrzeby w przypadku zapoczątkowania nowego teamu, ale naciski z mojej strony będą :) .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ja czekam na oficjalne gadżety

 

 

w przyszłym tygodniu ( pod koniec ) zapytam jak sie sprawy mają , ale jeszcze chyba nieprędko , bo to jest rzecz ostatniej potrzeby w przypadku zapoczątkowania nowego teamu, ale naciski z mojej strony będą :) .

 

Kurtki, bluzy, koszulki, czapki, smycze, naklejki ;D

Już odkładam pieniądzory na to ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...