Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Bo zacznijmy od tego ze Anders Grøndal jest bardziej utalentowany niż Mads tylko nikt o tym nie wie ;)

Ale fakt to dobry prognostyk

 

Tak w ramach ciekawostki oficjalna mapka rajdu ze strony organizatora :)

 

 

http://www.nmkhadeland.com/images/stories/kart_alle_ss_rally_hadeland_2015.pdf

 

To runda mistrzostw Norwegi jak by ktoś sie zastanawiał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam Mads narzekał na to, że musiał odkurzać. Przyznam się, że nie śledziłem tego rajdu i nie wiem w której kolejności jechał Grondal. Nie wiadomo co tam testowali, więc nie ma co też wyciągać jakichś daleko idących wniosków.

 

Wg Autohebdo, RK dostanie nową Fiestę od Portugalii wraz z Evansem i Tannakiem. Źródło raczej konkretne. Sam jestem narazie sceptyczny z tym debiutem nowej Fiesty, ale ostatnie głosy Colina i teraz Autohebdo mogą napawać lekkim optymizmem na dotrzymanie terminu debiutu.

 

http://www.diariomotor.com/competicion/2015/01/31/robert-kubica-tendra-un-ford-fiesta-rs-wrc-2015-para-portugal/

Edytowane przez konar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, niepotrzebnie Robert pcha się w koszty zamawiając nowy model fiesty, przecież on nie powinien byc priorytetem :D A nowy silnik to w sumie tylko jakiś mało istotny gadżet... przez który dostawał baty od mocniejszych VW i Citroenów na ostatnich suchych OSach MC :unsure:  Masz jeszcze jakieś genialne rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam Mads narzekał na to, że musiał odkurzać. Przyznam się, że nie śledziłem tego rajdu i nie wiem w której kolejności jechał Grondal. Nie wiadomo co tam testowali, więc nie ma co też wyciągać jakichś daleko idących wniosków.

 

Wg Autohebdo, RK dostanie nową Fiestę od Portugalii wraz z Evansem i Tannakiem. Źródło raczej konkretne. Sam jestem narazie sceptyczny z tym debiutem nowej Fiesty, ale ostatnie głosy Colina i teraz Autohebdo mogą napawać lekkim optymizmem na dotrzymanie terminu debiutu.

 

http://www.diariomotor.com/competicion/2015/01/31/robert-kubica-tendra-un-ford-fiesta-rs-wrc-2015-para-portugal/

Janie wyciagam wniosków po tym rajdzie tylko stwierdzam fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, niepotrzebnie Robert pcha się w koszty zamawiając nowy model fiesty, przecież on nie powinien byc priorytetem :D A nowy silnik to w sumie tylko jakiś mało istotny gadżet... przez który dostawał baty od mocniejszych VW i Citroenów na ostatnich suchych OSach MC :unsure:  Masz jeszcze jakieś genialne rady?

 

Skąd wiesz,żę nowy silnik jest mocniejszy,ma lepszę charakterystykę, jest bardziej niezawodny ? Ja nie znalałem wiele informacji ale widać wiesz coś więcej.

 

Podobnie z nowym przodem. Ja czytałem tylko,że pogarszał chłodzenie i nie miał ŻADNYCH wymiernych zalet. Ale jeśli uważasz ,że pogorszenie chłodzenia a poprawienie wizulane pozwol jechać szybciej.

Nowe jest fajne ale pod warunkiem,że jest lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cholera, niepotrzebnie Robert pcha się w koszty zamawiając nowy model fiesty, przecież on nie powinien byc priorytetem :D A nowy silnik to w sumie tylko jakiś mało istotny gadżet... przez który dostawał baty od mocniejszych VW i Citroenów na ostatnich suchych OSach MC :unsure:  Masz jeszcze jakieś genialne rady?

 

 

Skąd wiesz,żę nowy silnik jest mocniejszy,ma lepszę charakterystykę, jest bardziej niezawodny ? Ja nie znalałem wiele informacji ale widać wiesz coś więcej.

 

Podobnie z nowym przodem. Ja czytałem tylko,że pogarszał chłodzenie i nie miał ŻADNYCH wymiernych zalet. Ale jeśli uważasz ,że pogorszenie chłodzenia a poprawienie wizulane pozwol jechać szybciej.

Nowe jest fajne ale pod warunkiem,że jest lepsze.

Jacky nowy przód był podyktowany listem Fiesty a nie chęcią Msportu.Ja by nie było ford gdzieś tam sie w jakiś sposób dorzuca wiec chcieli żeby model był reprezentowany na bazie najnowszej palety.I tak dobrze bo Focus nigdy lifting sie nie doczekał i miał naklejki zamiast lamp.

Fiesta to stara konstrukcja wiec jest pewnie dużo do nadrobienia i myśle ze samemu Msportowi tez zależy żeby było lepiej a nie gorzej skoro wydają na to pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ambitnie Robert podchodzi do swojego zespołu. Chłopak wie o co w tym wszystkim chodzi, wyciągnął wnioski i widzi jasną drogę. Trzymamy kciuki, żeby ten zespół dorównał w przyszłości VW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie to wszystko z tym teamem wygląda szczerze mówiąc. Wygląda to jak projekt na lata, a nie na chwilę . Hmmm

To jest projekt na dwa lata do 2017 roku ;)

Tak na dobra sprawę to dla Toyoty to tez był by niezły deal.Robert pracuje swietnie z inżynierami myśle ze jak by budował to auto z nimi z jego doświadczeniem i dbałością o szczegóły z F1 to na asfaltu auto by było kiler.Do tego teraz moze sie wystrzelą czas swoje wiec dla nich tez ryzyko mniejsze.Wogle to mogło być tak ze RK juz wiedział wczesniej o wejściu Toyoty i dlatego postanowił nie wiązać sie z nikim innym tylko zbudować swój zespół na przeczekanie bo co jak co to Toyota zawsze była typowym zespołem WRC i mało prawdopodobnie aby w tym razem było inaczej.Teraz pozostaje to tylko mądrze rozegrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"- Chcę być bardziej skuteczny, ale nie chcę tego robić kosztem szybkości. To różnica, którą mają dobrzy kierowcy - docierają do mety ustanawiając po drodze najlepsze czasy. W każdym motorsporcie, to oznaka najwyższej jakości " :)

Uwielbiam gościa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem tempa RK w Rajdzie Szwecji, nie dość że Pirelli opony wydają się być lepsze od Michałów na tej nawierzchni, to 90% OSów będzie taka sama jak w zeszłym roku gdzie Robert ma już doświadczenie jazdy samochodem WRC, do tego odległa pozycja na starcie z pewnością będzie pomagać. Na fajerwerki nie liczę, ale miejsce w top 10 byłoby miłe. :D

Edytowane przez Dudu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca WRC na kolcu robią straszne koleiny i na pierwszy przejazd ( na drugim i tak jest juz wszystko zgrane ) ta pozycja jest zdecydowanie za daleka.Idealnie by było startować w pierwszej 5 a tak to bedzie niec juz zgrana trasę w stosunku do pierwszych zawodników.Ogonie w jego przypadku to nie oesu czy nawierzchnia jest problemem tylko właśnie koleiny ze względu na ograniczenia ruchowe.To bardzo ciężki fizycznie rajd dla niego ale jak pojedzie czysto to top 10 ma z palcem w nosie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca WRC na kolcu robią straszne koleiny i na pierwszy przejazd ( na drugim i tak jest juz wszystko zgrane ) ta pozycja jest zdecydowanie za daleka.Idealnie by było startować w pierwszej 5 a tak to bedzie niec juz zgrana trasę w stosunku do pierwszych zawodników.Ogonie w jego przypadku to nie oesu czy nawierzchnia jest problemem tylko właśnie koleiny ze względu na ograniczenia ruchowe.To bardzo ciężki fizycznie rajd dla niego ale jak pojedzie czysto to top 10 ma z palcem w nosie

Straszne koleiny się robią wtedy, kiedy panują dodatnie temperatury tak jak to było w zeszłym roku. W tym natomiast ma być prawdziwa mroźna zima patrząc na prognozy. Wracają jeszcze do poprzedniego roku na tych prawdziwych śnieżnych OSach auta WRC2 objeżdżały WRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto ci takich glupot naopowiadał zarówno ad.1 jak i ad.2

Koleina sie robi zwłaszcza jak jest minus i jest bardzo wąska jak tory tramwajowe.Nie wiem czy wiesz ale felgi na Szwecję pod kolce są robione ze specjalnym ujemnym ET do WRC zeby zmniejszyć jak najbardziej rozstaw kół tak aby właśnie pasowały pod wąskie koleiny które wyrabiają samochody z innych klas.Inaczej WRC by sie nie dało jechać jedno koło by nie trafiało w koleine i byś walczy autem zeby go utrzymać na odpowiednim torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto ci takich glupot naopowiadał zarówno ad.1 jak i ad.2

Koleina sie robi zwłaszcza jak jest minus i jest bardzo wąska jak tory tramwajowe.Nie wiem czy wiesz ale felgi na Szwecję pod kolce są robione ze specjalnym ujemnym ET do WRC zeby zmniejszyć jak najbardziej rozstaw kół tak aby właśnie pasowały pod wąskie koleiny które wyrabiają samochody z innych klas.Inaczej WRC by sie nie dało jechać jedno koło by nie trafiało w koleine i byś walczy autem zeby go utrzymać na odpowiednim torze.

Nie głupoty tylko fakty. Jeżeli warstwa śniegu jest odpowiednio gruba, to żeby zrobiła się koleina-musi przejechać kilkadziesiąt aut, a nie kilkanaście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty byłeś chociaż raz na rajdzie Szwecji ? po pierwszym przejeździe masz wycięte tory głębokości 10 cm. Im jest zimniej tym Koleina jest węższa i głębsza im cieplej tym bardziej przypomina ta na rajdach szutrowych.

Ujemne ET to felga odsadzona bardziej  na zewnątrz = zwiększenie rozstawu kół.

Racja chodziło mi o ujemny stosunek środka obręczy do płaszczyzny piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2013 była porządna zima i koleiny były wyraźnie płytsze niż rok temu przy odwilży 

 

Jak jest ciepło to jeszcze robią głębsza koleinę w szutrze, jak jest porządny mróz to dokopują się do lodu i w sumie niewiele dalej, tak jak to widać na filmie powyżej. Materiały z zeszłego roku, dla porównania, każdy może sobie znaleźć na własną rękę.

Edytowane przez thorig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...