Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądając onboard z 13 oesu dobrze widać, gdzie Robert traci do fiest m-sportu -> nawroty pod górę i rozpędzanie po nich. Na zjazdach nadrabia (np. okolice 4 minuty). Fajnie to widać na onboardach na wrc+ w porównaniu z Tanakiem i Evansem. Lepiej patrzeć na jakieś punkty charakterystyczne na trasie niż na straty/przewagi pokazywane w lewym dolnym rogu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądając onboard z 13 oesu dobrze widać, gdzie Robert traci do fiest m-sportu -> nawroty pod górę i rozpędzanie po nich. Na zjazdach nadrabia (np. okolice 4 minuty). Fajnie to widać na onboardach na wrc+ w porównaniu z Tanakiem i Evansem. Lepiej patrzeć na jakieś punkty charakterystyczne na trasie niż na straty/przewagi pokazywane w lewym dolnym rogu

 

Najlepiej to by bylo , jak by wsadzić do Fiesty silnik z Citroena ;) , to by bylo najszybsze auto w stawce. Silnikowo Citroen jest nie do pobicia . Pozostaje miec nadzieje ze nowa Fiesta z nowym silnikiem zapowiadana od kwietnia , bedzie sporo szybsza 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i Robert dla Cezary Gutowski:

Ogólna teoria prędkości
part: 1

Instruktaż jazdy autorstwa RK poparta materiałem wizualnym

Długo gadaliśmy, wracając także do tego, co w ten weekend było bardzo pozytywne. Skończyło się na przykładach z Formuły 1 i ogólniej teorii prędkości, którą warto poznać, bo została wyłożona przez geniusza w dziedzinie niemiłosiernego zap... eeeee... Mam na myśli, że ten pan naprawdę szybko jeździć umie.

Wyrwane z półgodzinnej rozmowy:
- Wygrywałeś oesy z mistrzami świata, a szczególnie wczoraj - jeszcze raz powtórzę - złamaliście system. Pół minuty nad kolejnym kierowcą. Prawie dwie nad Sebastienem Ogierem...
RK: Czasami takie "wpadki" w historii rajdów się zdarzają. Sądzę, że dobrych kilka czynników się na to złożyło. Cała przewaga została zrobiona na 5-6 kilometrowej partii z lodem, gdzie na pewno nasze opony bardzo dobrze pracowały, a mi się udało pojechać sprytnie i bezbłędnie. Właśnie w takich partiach człowiekowi zawsze się wydaje, że jedzie wolno. Każdy tak ma. 
Często jechało się 20-30 km/h. Jednak przy takich prędkościach, gdy pojedziesz o 5 km/h więcej od przeciwnika to jest tak, jakbyś przy 120 jechał o 30 więcej. Zawsze, nawet na torach Formuły 1, największe różnice robiło się właśnie na wolniejszych sekcjach, a konkretnie w ostatniej fazie hamowania, gdy samochód jedzie dużo wolniej niż na przykład 300 km/h. W takiej sytuacji wjechanie w zakręt o 5-6 km/h szybciej daje dużo więcej, niż kiedy ktoś jedzie 200, a ty pojedziesz 205. Im szybciej jedziesz, tym mniejszą sprawia to różnicę. Takie są prawa fizyki i matematyki, więc tu Ameryki nie odkryłem.

Z mojej perspektywy lepiej (od 10 oesu) wyszedł akurat odcinek Sisteron, gdzie jechałem po raz pierwszy. Jest to kultowy oes, który jedzie się praktycznie co roku. Partię z lodem pojechałem bardzo spokojnie, bo nie chciałem ryzykować, a poza tym mieliśmy awarię hamulca ręcznego i też udało się pojechać bardzo dobrze. 
Loeb był chyba bardzo blisko mnie, dopóki jechaliśmy po suchym asfalcie, a później na lodzie po raz kolejny stracił. Na pewno pomogły opony, ale rok temu, na pierwszych oesach było podobnie. Przewaga może nie była tak duża, ale na pierwszym wygranym oesie, dopóki było mokro, byłem za paroma zawodnikami, a na pięciokilometrowym zjeździe po lodzie wyrobiłem sobie dużą przewagę...

Edytowane przez canmaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co nie zmienia kwestii, ze nie wyobrazam sobie, zeby nikt nie stosowal AC

 

No to musisz zmienic światopogląd ;), bo doslownie nikt tego nie stosuje :) i nie wynika to z oszczednosci , a czystej kalkulacji  :) . Ubezpieczenie AC na cały sezon 13 rund może wynieśc ok 60-80k funtów  za kazda runde ! i wiecej w zależnosci od historii kierowcy  + tzw. udział własny . biorąc pod uwagę że odpisanie na 100% auta ( np. spalenie ) wystepuje nader rzadko , jest to zwyczajnie nie oplacalne . Ja z ostatnich lat pamietam 3 odpisane auta , w tamtym roku Hirvonen , w 2011 C4 Kubicy na rajdzie Du Var , i podaj w 2010 Focus Prokopa w Niemczech . 

Zresztą daleko nie trzeba szukać , duże firmy transportowe , floty, mające po kilkadziesiat / kilkanascie aut , odchodzą od ubezpieczen AC i robią sobie w zamian specjalny fundusz na naprawy powypadkowe a czesto posiadaja swoj serwis , warsztat 


Poczekajmy na Carfita , może będzie miał dobre wieści  nt gadżetów i ciuchów 

 

 

szczerze , nawet nie zapytałem i nic nie wiem , ale niedługo bede miał okazję to zapytam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Trójce - druga informacja sportowa to o Kubku i bardzo ładnie, że szalał, że wygrał OSy, a hamulec się "tylko" zepsuł, do listy naszych powinności, oprócz opon Pirelli, benzyny Lotosu, trza doliczyć płacenie abonamentu! Wyszło profiskalnie a nie miało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja z ostatnich lat pamietam 3 odpisane auta , w tamtym roku Hirvonen , w 2011 C4 Kubicy na rajdzie Du Var , i podaj w 2010 Focus Prokopa w Niemczech .

C4 Kubicy i Fiesta Prokopa spaliły się w tym samym roku 2012

Edytowane przez kaszalot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wypowiedziami niektorych sportowcow jest tak,ze bardza chca zablysnac  i maja ogromne parcie na szklo jak politycy, :P natomiast skoro wszystko wiedza i sa tak doskonali to czemu ich brak na WRC, :biglol: przeca u nas jezdza sami geniusze co widac po niektorych wypowiedziach a ja widze tu tylko jednego i trzymac za niego kciuki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"RK wymiata ! Potrafi pojechać szybciej niż mistrzowie świata. Samo bycie na mecie nie jest na dzień dzisiejszy aż tak istotne. Na mecie może być każdy szofer, a wygrywać z całym światem może tylko on. Droga do jego mistrzostwa niebawem się zacznie. "

 

Wojtek Chuchała dodał taki wpis. Można mu podziękować i życzyć powodzenia w ERC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu macie prawdziwy Rajd Monte Carlo i prawdziwe rajdowki ,a te teraz to elektroniczne zabawki :P az sie lezka kreci jak toogladam :D juz widze Robsona za kierownica Lanci Stratos ,oj tym  by pokazal jak sie jezdzi :D

No i proszę Skoda Rapid też pięknie wyszła :) Kiedyś ojciec miał takiego „skorupiaka” - tylko chyba silnik nie taki mocarny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ricardo co roku jest Monte Carlo Historique w którym uczestniczą również Polacy.

 

http://acm.mc/rallye-monte-carlo-historique/

 

Np. mój kolega z pracy, Staś Postawka. Wcześniej regularnie startował z ojcem Fiatem 125p:

http://moto.pl/Motorsport/1,126719,11082348,Rajd_Monte_Carlo___Polski_Fiat_125_w_czolowce.html

 

a w tym roku widzę, że z żoną w zastavie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ricardo co roku jest Monte Carlo Historique w którym uczestniczą również Polacy.

 

http://acm.mc/rallye-monte-carlo-historique/

Historyki to teraz takie zabawki kazdy dmucha aby tylko blyszczal ,a kiedys takie jezdzily jako podstawa i rewelacyjna klasa B ktora miala tzw.ile samochod wazyl tyle mial koni przyklad Lanci Stratos ,oj dosc tego bo sie rozmarzylem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...