Jump to content

Robert Kubica w rajdach


carfit

Recommended Posts

 

 

Robert myślał o takiej opcji?

 

Robert to najlepszy komputer Mac Pro , ja jestem Commodore na kasety  ;)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Szkoda przede wszystkim Roberta, bo zrobił moim zdaniem ogromne postępy, jest dużo pewniejszym kierowcą, potrafi pojechać mądrze, tam gdzie trzeba odpuścić.

 

Nie wierzę w przypadek, że akurat Fiesta Roberta, przypomnę, że to nowe auto spec2015, non stop się  psuje, problemy z silnikiem w DE i po 200 km nowy silnik zaczyna znowu kopcić. Tu ewidentnie Robert dostaje gorsze części, zużyte i przez to tyle awarii. M-Sport doskonale wie, że w takim samym aucie co ma Tannak i Evans Robert by ich zmiażdżył, a to nie jest na rękę Malcolmowi.

 

Wierzę, że te trzy lata doświadczenia i nauki nie pójdą na marne. Robert jest tytanem pracy, już widać tego efekty, nie wierzę, że odpuści, bo brakuje naprawdę niewiele, żeby zacząć odnosić sukcesy. Robert dodatkowo jest bardzo medialny, przyciąga ludzi, sponsorów co też nie jest bez znaczenia dla "fabryk". 

 

Apeluję do zarządzających tymi fabrykami, dajcie szansę Robertowi, a niedługo będziecie wspólnie odnosić sukcesy. Ja bardzo mocno myślę tutaj o Hiundaiu w nowym specu. Przecież oni mają kasę, nie liczą się z kosztami, Robert pomoże dopracować auto i mogą powalczyć w sezonie 2017 o mistrza.

 

Każda inna decyzja niż pozostanie w WRC będzie dla mnie porażką, no chyba, że F1, ale na to raczej nie ma szans.

 

Robson nie poddawaj się, walcz, ja będę kibicował Ci zawsze niezależnie od wyników i trudności. Nie mieliśmy w naszej historii tak "pełnego" kierowcy jak Robert.

Link to comment
Share on other sites

dla mnie zadziwiające jest utrzymywanie przez fabryczne zespoły takich zawodników jak Sordo, czy Ostberg, którzy od lat bez spektakularnych efektów jeżdżą żeby jeździć, bo poza pojedynczymi oesami (jak już to gdzieś w czubie, bo wygrane to w ogóle rzadkość), nie są materiałem na mistrza i nie zanosi się na progres taki jak u RK... podobnie Mikkelsen...

 

zakładam, że chodzi o układy/sponsorów/managerów, trochę jak w F1...

Zgadza sie masz absolutna racje ale nie jezeli chodzi o Mikkelsena.To stosunkowo młody zawodnik dalej i ma na prawdę potencjał co pokazał nawet ten rajd.Gdyby nie odwołane dwa oesu dojechał by drugi i to bez testów.Objechal Meeke ktory jest kierowca asfaltowych a Mikkelsen lepiej jeździ po szutrach.Ma jeszcze jeden problem ktory stawia go w cieniu.jego koledzy teamowi to obecnie dwóch najszybszych kierowcow cyklu w najlepszych samochodach i podejrzewam ze auto Mikkelsena mimo ze 2015 nie do końca moze byc takie samo jak Latvali i ogiera.

Ja dalej bardzo liczę na to ze miejsce w cytrynę w przyszłym roku zajmie Robert bo na dziś nie wiem co miał by tam jeszcze robić Østberg.

Jedna rzecz mi się rzuciła w oczy. RK zawsze mówił o uczeniu się, nabieraniu doświadczenia i tak dalej. Teraz po rajdzie mówi, że: PUDŁO BYŁO W MOIM ZASIĘGU, A MOŻE COŚ WIĘCEJ" - jak dla mnie to jest sygnał - OK, jestem gotowy. Teraz potrzebuję na prawdę TOPowy sprzęt. Pytanie tylko czy któryś z zespołów będzie na tyle odważny aby coś zmienić w swoim składzie - mam na myśli M-Sport i Citroena, reszta raczej nie wchodzi w grę, szkoda że Toyota dopiero za rok.

Tez mi sie tak wydaje ze paradoksalnie fabryczne auto mogło by przynieść regularność bo odpadło by całe zarządzanie teamem 24h i mog by sie skupić na tym co ważne a nie co konieczne.

Link to comment
Share on other sites

Jedna rzecz mi się rzuciła w oczy. RK zawsze mówił o uczeniu się, nabieraniu doświadczenia i tak dalej. Teraz po rajdzie mówi, że: PUDŁO BYŁO W MOIM ZASIĘGU, A MOŻE COŚ WIĘCEJ" - jak dla mnie to jest sygnał - OK, jestem gotowy. 

 

Też mnie to uderzyło. Ewidentnie Robson poczuł moc.

 

dla mnie zadziwiające jest utrzymywanie przez fabryczne zespoły takich zawodników jak Sordo, czy Ostberg

 

Z czysto egoistycznych pobudek chciałbym, żeby kiedyś Robert pojechał w jednym zespole

z Krisem, bo obu zwyczajnie cenię i lubię, a poza tym wariat z wariatem zawsze się dogada.  :P

Ten norweski "rally driver" faktycznie wygląda na wypalonego, a więc...  ;)

Link to comment
Share on other sites

Citroen to niech dziękuje bogu ze ma taki wynik jaki ma , pamietacie jak Kriss narzekał ze nie ma testów ? Niestety u nich też widać brak budzetu i wynik jest jaki jest. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Z czysto egoistycznych pobudek chciałbym, żeby kiedyś Robert pojechał w jednym zespole z Krisem, bo obu zwyczajnie cenię i lubię, a poza tym wariat z wariatem zawsze się dogada. :P Ten norweski "rally driver" faktycznie wygląda na wypalonego, a więc... ;)

 

też bym widział KM i RK w cytrynie w 2016...

 

 

 

jezeli chodzi o Mikkelsena.To stosunkowo młody zawodnik dalej i ma na prawdę potencjał co pokazał nawet ten rajd.Gdyby nie odwołane dwa oesu dojechał by drugi i to bez testów.Objechal Meeke ktory jest kierowca asfaltowych a Mikkelsen lepiej jeździ po szutrach.Ma jeszcze jeden problem ktory stawia go w cieniu.jego koledzy teamowi to obecnie dwóch najszybszych kierowcow cyklu w najlepszych samochodach i podejrzewam ze auto Mikkelsena mimo ze 2015 nie do końca moze byc takie samo jak Latvali i ogiera. Ja dalej bardzo liczę na to ze miejsce w cytrynę w przyszłym roku zajmie Robert bo na dziś nie wiem co miał by tam jeszcze robić Østberg.

 

w sumie racja, ale pytanie jak długo VW będzie utrzymywał jako 3 auto...

 

co do Hyundai'a - nie wiem jak bardzo tam maczają paluchy panowie z Korei, ale z autopsji nikomu nie życzę współpracy z Azjatami... "trudne sprawy" ;)

Link to comment
Share on other sites

Gratulacje Robson za doskonaly wynik na koniec rajdu,co do czesci Forda drugiej zorty to coraz bardziej w to zaczynam wierzyc, po sytuacjach jakie sie Robsonowi przytrafiaja,jak bedzie mial naprawde mocnego sponsora  w typie Abramowicza to nawet fabryka nie jest potrzebna i wszystko bedzie najlepsze , wtedy sie skupi tylko na tym do czego zostal stworzony czyli jazdy :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Oby się nie okazało że M-Sport sprzedaje prywaciarzom "troszkę" gorszy sprzęt.

 

Przecież to żadna tajemnica, że klient nigdy nie dostanie takiego sprzętu jak fabryka ("pół-fabryka" w przypadku M-Sportu).

 

Swoją drogą auto Evansa ponoć też puszczało dyma, więc to nie jest tak, że tylko RK ma taki problem.

 

 

 

W 2013 roku testował przeciez Mercedesa i po kilku kółkach zapoznawczych klepnął Paffetowi chyba 3-4 s. na kółku

0,5 sekundy

 

 

 

Paffet to był chyba wicemistrz z 2012 r.

Przede wszystkim Mistrz z 2005 r.

 

Edwin - Robert jechał na tym silniku, który został założony "awaryjnie" w Niemczech ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

0,5 sekundy

na suchym , na mokrym 3-4 sek. jestem tego pewien :)  


 

 

który został założony "awaryjnie" w Niemczech ?

nie , na nówka dlatego opozniały sie testy na Korsyce  


 

 

że klient nigdy nie dostanie takiego sprzętu jak fabryka ("pół-fabryka" w przypadku M-Sportu).

 

dokładnie , pamietam jak Leszek Kuzaj kupił prywatną Skode S2000 ,  jak sam mówił , miedzy fabryką a tym co dostał i słono zapłacił to niestety dwa inne swiaty 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Swoją drogą auto Evansa ponoć też puszczało dyma, więc to nie jest tak, że tylko RK ma taki problem.

 

zgadza sie, jak odpalasz Fieste WRC czy r5 na zimno , leci dym z rury i to spory , to efekt pewnie luźnego spasowania tłok/cylinder , jak sie nagrzeje jest ok , problem jest inny niż poranne dymienie , ale nie jestem upoważniony do podejmowania takich dyskusji tutaj  

Link to comment
Share on other sites

 

 

zgadza sie, jak odpalasz Fieste WRC czy r5 na zimno , leci dym z rury i to spory , to efekt pewnie luźnego spasowania tłok/cylinder , jak sie nagrzeje jest ok , problem jest inny niż poranne dymienie , ale nie jestem upoważniony do podejmowania takich dyskusji tutaj  
 

 

Aaa.... uspokoiłeś mnie, teraz już wiem skąd ten dymek lekki z rana :P

 

 

Swoją drogą jestem ciekaw czy te trzy lata w rajdach pomogły zrobić jakiś progress jeżeli chodzi o sprawy rehabilitacyjne? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

na suchym , na mokrym 3-4 sek. jestem tego pewien  
 

Nie było oficjalnego timingu z tej sesji testowej, ale nieoficjalne doniesienia mówiły o 0,5 sekundy właśnie na mokrym. Na suchym z tego co pamiętam Paffet był minimalnie szybszy. Zresztą nie ma to większego znaczenia teraz.

 

http://wyscigi.autoklub.pl/news/kubica-poznawal-c-coupe,47055

http://wyscigi.autoklub.pl/news/dtm-jedna-z-opcji,47059

Link to comment
Share on other sites

ale może rzeczywiście opcja DTM  + rajdy europejskie nie kolidujące z terminami DTM ( sezon rusza dość późno w okolicach maja)  nie są złą opcją na przeczekanie do fabryki.

Robert w serii: "Timo, wypchnij go z toru" - dajcie spokój. Wszystko lepsze niż DTM...
Link to comment
Share on other sites

Odnośnie jakości sprzętu fabrycznego i klienckiego.

Rozumiem motywację producenta (Skoda, Citroen, VW), że nie ma ochoty na to aby skromny klient objeżdżał kierowcę fabrycznego. Źle to wygląda i może wpłynąć na niezadowolenie zarządu.

Nie rozumiem jednak takiego postępowania w przypadku MSportu, gdzie firma zarabia na sprzedaży całych pakietów (samochód, części, serwis...). Przecież jeśli Kubica zdobyłby na dostarczonym przez nich sprzęcie wysokie miejsce w klasyfikacji, to byłaby to świetna promocja ich usług. To że przy tym zostawiłby fabrycznych kierowców za sobą nie byłoby dla MS takim wizerunkowym lub marketingowym uszczerbkiem jak w przypadku wspomnianych fabryk.

Jedyną motywacją dla niecnych praktyk, którą mogę sobie wyobrazić to chęć promowania swoich kierowców. Tylko jaki zysk miałby z tego MS?

 

Może więc nieco dramatyzujemy, ponieważ niedostatki MS pechowo koncentrują się na Robercie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...