Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

 

....

Gdybyś był szefem teamu, zatrudniłbyś Roberta? Patrząc tak na zimno, biorąc pod uwagę interesy sponsorów (z jednej strony RK to marka, z drugiej widok auta w rowie co rajd nie pomaga itd.). Ja pewnie miałbym spore wątpliwości.

 

 

Patrząc bezpośrednio....

Ale patrząc na liczby to bym zaryzykował. Znając mentalność, talent i charyzmę , wiedząc,że z małym doświadczeniem wygrywa OEsy i  ma naturalną szybkość to być może wykopsał bym innego kierowcę , solidnego rzemieślnika ,który nigdy nie otrze się o geniusz i dał szanse Robertowi bo.......... tak się tworzy historię , która jest czymś najpiękniejszym w sporcie. Jeśli Kubek będzie szedł wyznaczoną drogą i wiecej pech go nie dogonii musi być LEGENDĄ a któraś z fabryk może się pod nią podpiąć.

 

 

Nie rozumiem dlaczego wogóle ręka Roberta jest przedmiotem Twoich rozważań. Komu to ma przeszkadzać? Może jednak wyedytuj ten fragment?

 

 

WRC 2017 Propozycja zmian:

 

"Komisja WRC wnioskuje, by utrzymać samochody WRC na tej samej bazie co obecnie. 35-milimetrowa zwężka ma zapewnić wzrost mocy o około 50 KM - do 370 KM. Moment obrotowy powinien zbliżyć się do 500 Nm. Samochody będą lżejsze o 30 kg i szersze o 100 mm. Przewidziano bardziej agresywną aerodynamikę. Główna zmiana w układzie transmisyjnym obejmie powrót elektronicznego środkowego dyferencjału."

 

:yahoo: :yahoo: :yahoo:

Dobre, dobre :biglol::thumbup:

Dobry kierunek, chociaż ja bym jeszcze widział bolidy z większego segmentu. No ale wiadomo, nie chcą narzucać kosztów istniejącym zespołom...

Z drugiej strony jakaś tan ewolucja - na tyle poważna, że jacyś nowi gracze mogą się pojawić gdyby ktoś chciał po 2016 odejść (np. Citroen).

JEST GIT! :ok:

 

Ja bym widział najchętniej proponowana zmianę: dopuszczalne sa tylko samochody o Minimalnym rozstawie osi 2.650mm; silniki o układzie przeciwsobnym moga mieć 1mm większa zwezke; kolor niebieski jest premiowany +5% punktów za rajd ;)

+1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info od kolegi z FB

 

 

INFORMACJA Z OSTATNIEJ CHWILI:

Wczoraj na testach Toyoty w Finlandii Sebastian Lindholm zrolował Toyotę WRC. Załoga cała. Auto rolowało przez przód.

Info od informatora z Finlandii

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie sie to szczerze powiedziawszy nie podoba. WTCC tez zrobilo bardziej ekstremalny regulamin, mocniejsze auta, bardziej ekstremalna aerodynamika itd itd. Czy cos to dalo?

 

 

Wspomniane zmiany pociagaja za soba wzrost kosztow, ale nie wnosza nic nowego do kwestii sportowej. FIA sie mota i nie wie co robic, taka jest prawa. Wprowadzono RRC/S2000/R5 po to, aby wlasnie zmniejszyc koszty przy pomocy wspolnej bazy z WRC. A teraz w tyl zwrot?  :rolleyes: Jestem sceptyczny...

 

Powinni dac mozliwosc uczestnictwa dla wiekszej ilosci prywaciarzy. Tak naprawde tylko M-Sport jeszcze jako tako realizuje te filozofie, cala reszta to tylko farbryki i tyle. Robert jest jedynym prywatnym kierowca, ktory liczy sie w walce o zwyciestwo. Tego powinno byc wiecej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC 2017 Propozycja zmian:

 

"Komisja WRC wnioskuje, by utrzymać samochody WRC na tej samej bazie co obecnie. 35-milimetrowa zwężka ma zapewnić wzrost mocy o około 50 KM - do 370 KM. Moment obrotowy powinien zbliżyć się do 500 Nm. Samochody będą lżejsze o 30 kg i szersze o 100 mm. Przewidziano bardziej agresywną aerodynamikę. Główna zmiana w układzie transmisyjnym obejmie powrót elektronicznego środkowego dyferencjału."

 

:yahoo: :yahoo: :yahoo:

To akkurat nie za dobra wiadomość bo z aktywnym dyferenclaj znow bedą jezdzic jak od cyrkla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajmy na bardziej oficjalne info, wszyscy są zgodni co do tego, że obecne wurce są zbyt łatwe w prowadzeniu. Z jednej strony wprowadzenie większej mocy i momentu ma to utrudnić, a z drugiej aktywny dyfer będzie poprawiał prowadzenie.

Swoją drogą to ciekawe ile obecne wurce mają kucyków, np taki VW albo Ford

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnych wrc moc nie jest problemem problemem jest Nm który wynosi ok 450 nm podczas gdy 2.0 miały 700 nm wiec podniesienie mocy niewiele zmieni gdyż jak wiem w tym sporcie jeździ sie Nm a nie KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem krokiem na przód byłoby zwiększenie zwężki do tych 35mm , to są małe relatywnie koszty , ale podnoszą mocno widowiskowość dla kibiców . Auta petardy, z głośnym wydechem zawsze bedą bardziej akceptowalne przez kibiców . Aktywny centralny dyfer nie zmieni dużo prowadzenia , jeśli pozostałe dyfry bedą mechaniczne , Kierowcy tez przestaną narzekać na brak mocy na rajdach Meksyku czy Monte ,

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowcy w Monte narzekają na brak mocy  ;)

 

1436560493.jpg

http://www.autosport.com/news/report.php/id/119933

 

W skrócie:

- zwężka 36mm

- max ciśnienie turbo 2,5 bar

- zwiększenie mocy o 80 km

- większa swoboda w aero

- większe tylne spojlery

- auta lżejsze o 25 kg

- aktywny centralny dyfer

- zwiększenie max szerokości o 55 mm

- to są tylko propozycje, które będą omawiane na następnych posiedzeniach

Edytowane przez konar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak dźwięk.Chcą mieć bardziej widowiskowy show to powinni cos z tym zrobic bo obecne WRC sa za ciche.Jedyny jako taki był Mini a tak to lepsze efekty dźwiękowe ma Nkowa E9 na starej elektronice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi pomysł aut pod 400 koni się podoba i tyle :)

 

Kierowcy wielokrotnie narzekali, że nowe WRC jadą gorzej od starych 2.0, więc dostaną to za czym tęsknią :)

 

Ja mogę tylko powiedzieć to co mówił mi kiedyś ktoś znany, stare WRC szło!!!! nie ważne jaki bieg robiło robotę, w tych nowych trzeba być już wirtuozem i trafiać idealnie... Własnie te pogadanki uświadomiły mi ile jest rzeczy, o których nie wiemy, a z których Robert wychodzi obronną ręką (jacky to dla ciebie ) ;)

Z tego co mówił Hirvonen o jeździe współczesnym WRC to to co robi Robert jest dla mnie niebywałe. FULL SZACUN ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaja. Każdy chyba był podbudowany formą Meeka a szef jednak chce więcej, regularności i braku błędów. Czy to nie jest aby zapowiedź zmian ???

http://sport.wp.pl/kat,1778,title,Rajdowe-MS-szef-Citroena-krytykuje-Krisa-Meekea,wid,17705289,wiadomosc.html?ticaid=115381

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie, że powinniśmy się cieszyć, że Robert nie trafił do Citroena. Taka presja nie byłaby motywująca.

To może za dużo powiedziane: cieszyć się,że RK nie trafił do zespołu fabrycznego Citroena. Ale pewnym jest,że Kubek potrzebuje jeszcze trochę czasu,doświadczenia i rutyny . Ile ? Może sezon może dwa. Robert sam sobie wyznacza cele i surowo się ocenia.Nie potrzebuje motywacji zewnętrznej.

 

PS. A zmiany w regulaminie tak sobie mi się podobają. Lubiłem stare rajdówki jeżdżące bokiem i powrótu takich bym sobie życzył.Włącznie z trochę większymi modelami sedanów a'la impreza,lancer,sierra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Matton nie powinien wylewać swoich żalów publicznie, pokazuje że sam już nie trzyma ciśnienia. To co ma powiedzieć Capito na temat JML ? W mediach cisza, a nie wiadomo co się dzieje w kuluarach. I tak powinno być w Citroenie, każdy różnie sobie radzi z presją, ale nie wiem czy takie słowa i dodatkowe ciśnienie pomoże Meekowi, który i tak bardzo emocjonalnie przeżywał swoje wypadki (Australia 2013, Portugalia 2014). Mam nadzieje, że Kris pojedzie drugą połowę równie dobrze co w ubiegłym roku albo i lepiej. Bo wolę oglądać takiego fajtera i gościa który idzie wszystko niż bezpłciowego Ostberga.

 

Felieton RK dla Omnicorse:

http://powrotroberta.blogspot.com/2015/07/kubica-podsumowuje-rajd-polski.html

 

A mi się podobają takie małe, napompowane potworki:

CJ0eNy4UAAEJGQx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...