Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Ze wzgledu na wspolprace z Subaru budowali Nki rajdowe. Z tym ze nie byli jedynymi producentami, bo wiele stajni zajmowalo/zajmuje sie budowa Ngrupowych Subaru. Jednak jakoscia i rzetelnoscia przewyzszali konkurencje i to zdecydowanie. Maja w zwiazku z tym kupe doswiadczenia, ktore niewatpliwie sa w stanie przeniesc na projekt WRC. Toyota Motorsport GmbH tego doswiadczenia w ostatnich latach nie zbieralo wcale (owszem, w innych dyscyplinach motorsportu i owszem, ale juz od zeszlego roku mowi sie, ze cos im sie nie powodzi jesli chodzi o wspolprace z Japonia generalnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom , zbudowanie auta WRC , to nie jest problem jeśli jest $$$ , silnik wyprodukuje pewnie Oreca , skrzynia Sadev , zawias Reiger i masz WRC ;) . Największym problemem jest to wszystko poskładać tak do kupy aby to działało niezawodnie , było szybkie , konkurencyjne , do tego sa potrzebne ogromne środki finansowe , i kierowcy a tu nie widze póki co ani tego ani tego . Jak wchodzil Hyundai to BB prawie z niego nie wychodził tyle testowali . Jeśli Tommy sie to zabrał to moze być dobrym szefem , choc przeniesienie tego do siedziby Makinen Racing moim zdaniem średni pomysł ale to tylko moje domysły i prawda moze być inna, pożyjemy zobaczymy :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tego co idzie ostatnio wyczytać to fabryka (Kolonia) ogarnie jedynie silnik i przeniesienie napędu. Resztą ma się zając Makkinen, który przyznaje, że na tę chwilę nie mają wystarczającej infrastruktury do ogarnięcia tego projektu.

 

To już mi się bardziej podoba ---> http://www.rallye-magazin.de/wm/nachrichten/artikel/d/2015/07/08/maekinen-plant-toyota-team-in-finnland/

czyli chęć zatrudnienia Mikko Hirovonena jako kierowcy testowego.

 

Nie ukrywam, że przydałby im się kierowca pokroju Roberta, potrafiący spędzać godziny z inżynierami, wyciągnąć wszystko z auta i podać odpowiednie wskazówki do co rozwoju i zachowania całego pakietu. Bo nie oszukujmy się, kierowców WRC z TOPu jest może z 10-15, a jeszcze mniej takich potrafiących współpracować z inżynierami i odpowiednio treściwie przekazywać to co sam odczuwa za kółkiem. A to + odpowiednio ogarnięta kadra techniczna (posługując się przykładem VW, który skompletował ekipę, z kilku teamów: Prodrive, Citroen (Smeets), M-Sport czy choćby taki gość jak Willy Rampf) w połączeniu z ambicjami Toyoty i stosunkowo krótkim czasem, bedzie potrzebne aby od razu wejść na bardzo dobrym poziome (vide VW).

Robert byłby bardzo dobrą opcją dla Toyki, tylko czy ich kierownictwo tak samo myśli jak my  :D ? Dlatego, dobra, równa, systematyczna jazda (jak w RP) w drugiej części sezonu, będzie jednym z głównych czynników przybliżających RK do fabryki, a młodych i ambitnych nie brakuje, jak np. Paddon, który mnie zadziwia swoją jazdą w ostatnich 3 rundach. na tle bardziej doświadczonego Neuvilla. Słuchając wywiadów, da się odczuć, że gość ma podobne podejście do Roberta, czyli ciągłe popawianie siebie i auta (komentarz na Polskim, o analizie wraz z inżynierem danych po pierwszym dniu i od razu widoczna poprawa następnego dnia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zapominacie, ze sam Tommi tez potrafi dawac wskazowki jesli chodzi o rozwoj samochodu :) Jasne, ze trzeba kilku kierowcow, ale on sam juz ma olbrzymie doswiadczenie w tej materii, ktorego byc moze nie ma nikt inny. Poza tym jestem spokojny o to, ze on bez problemu znajdzie partnerow za kierownicy; przez jego HQ regularnie przewijaja sie nazwiska Rovanpera, Kankkunen, Raikkonen etc. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zapominacie, ze sam Tommi tez potrafi dawac wskazowki jesli chodzi o rozwoj samochodu :) Jasne, ze trzeba kilku kierowcow, ale on sam juz ma olbrzymie doswiadczenie w tej materii, ktorego byc moze nie ma nikt inny. Poza tym jestem spokojny o to, ze on bez problemu znajdzie partnerow za kierownicy; przez jego HQ regularnie przewijaja sie nazwiska Rovanpera, Kankkunen, Raikkonen etc. ;)

 

Than, możemy sobie gdybać .... jedno jest pewne , jak będzie duży budżet to Toyota będzie konkurencyjna , jeśli będzie to na zasadzie "macania" to i Makinen nie podoła , choćby miał za testowego Hirvonena . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba zapominacie, ze sam Tommi tez potrafi dawac wskazowki jesli chodzi o rozwoj samochodu :) Jasne, ze trzeba kilku kierowcow, ale on sam juz ma olbrzymie doswiadczenie w tej materii, ktorego byc moze nie ma nikt inny. Poza tym jestem spokojny o to, ze on bez problemu znajdzie partnerow za kierownicy; przez jego HQ regularnie przewijaja sie nazwiska Rovanpera, Kankkunen, Raikkonen etc. ;)

 

 

Than, możemy sobie gdybać .... jedno jest pewne , jak będzie duży budżet to Toyota będzie konkurencyjna , jeśli będzie to na zasadzie "macania" to i Makinen nie podoła , choćby miał za testowego Hirvonena . :)

Poczujemy zobaczymy.Troche dziwnie sie do tego zabierają w kazdym razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może Makinen Hołka zatrudni ?  :P

 

W Finlandii , to już byś mu paczki do więźnia słał, za przekroczenie prędkości   ;)  :biglol:  :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Edwin Ciebie tam nie zamknęli, to i Hołek by sobie poradził

 

Ja tam jeżdże jak pipa grochowa ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to jest dobrze jak koledzy bajają,żeby nasz kochany Kubica pomagał nie niekomu innemu jak MISTRZOWI SWIATA. Nie ujmując nic nikomu. Rzekłbym jeden wart drugiego !!!

Trochę mnie Toyota rozczarowała i ktoś Sepuku powinien popełnić , choć na niby. Nie z tego są Japońce znani ,że pasują przy pierwszej okazji choć z F1 czmychnęli z podkulonym ogonem.

 

 

Ale szef Hyundaya to nasłodził Kubicy bosko. Jak Kubek drugą część sezonu będzie miał dobrą to napewno Hyunday zacznie podchody o ile tekst ten właśnie już tego nie zwiastuje.

 

PS. A tu to samo info o TM ale w całkowicie innym kontekście. Owszem TM jako lider zespołu konstrukcyjnego-funkcjonalnego Toyoty ale projekt realizowany przez ośrodek w Kolonii jednak.

http://sport.wp.pl/kat,138236,title,WRC-Tommi-Makinen-szefem-zespolu-Toyoty,wid,17693536,wiadomosc.html?ticaid=1152fe

 

Toyota pojedzie pod nazwą Toyota Gazoo Racing. Samochód Yaris WRC zostanie zbudowany i rozwijany w całości w centrum technologicznym w Kolonii.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin Ciebie tam nie zamknęli, to i Hołek by sobie poradził ;)

 

A tak serio , ja naprawdę mega doceniam Hołka , mało tego on jako jeden z niewielu "ze starszej daty rajdowców" szczerze docenia talent Roberta , bo doskonale wie , ( chyba jako jedyny w Polsce ) jaki jest poziom kierowców w WRC . Dowiedział sie niestety gdzie jest jego miejsce w szeregu w tamtym roku , w tym roku postanowił w WRC2 , i chwała mu za to ! . Niestety prawda jest taka , że stawka w WRC2 , jest również bardzo wysoka , i niestety "ściany" nie pomagają bo kierowcy są rozjeżdzeni, i nie ma dla nich znacenia gdzie są . Ale to tylko dlatego , ze poziom jest mega wyskoki, i sam Hołek o tym wspominał . Jak mam być szczery , to ja bym bardzo chciał żeby Hołek jeszcze startował , może lepiej w klasie Historyk , tak jak np. w rajdzie Niemiec, czy Finlandii , uwierzcie mi , to żadna ujma , tam startuja sławy sportu motorowego , a kibice wariują jak widzą np. Marasa w GT , Deltę , Stratos czy Audi 80. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit, nie wysyłaj jeszcze Hołka na emeryturę, skoro ma chęci ;) Nie da się wsiąść do rajdówki raz w roku i być w czubie - jak sam wspomniałeś chłopaki są rozjeżdżeni i bardzo szybcy, a mimo to Hołek w WRC2 punkcik przywiózł :) Niech chłop dobije do tych 25 startów w Rajdzie Polski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edwin wszystko sie zgadza, nie wjezdzony i przede wszystkim brak motywacji takiej jak u młodych wilków, żeby grzać wszystko... Po co mu kontuzja po ewentualnym dzwonie?

Gdyby na Mazurach wystąpił Carlos Sainz (podobny wiek) nikt od niego by nie oczekiwał żeby jechał tempem Ogiera, a w Hołku ludzie jeszcze pokładają nadzieje :) to niesamowite, ludzie jakby nie zauważyli że ma ponad 50 lat a karierę rajdową zakończył 10 czy 11 lat temu.

W tym wieku juz raczej odcina sie kupony...

Ale skoro Holek ma radochę, kibice sie cieszą to dobrze, że jeździ, czasy są drugorzędne ;)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale skoro Holek ma radochę, kibice sie cieszą to dobrze, że jeździ, czasy są drugorzędne

 

ma radochę i to wielką, sam wiesz ;)  :D  a kibice na Warmińskim po uszkodzeniu rajdówki na prologu owacje na stojąco mu zrobili jakby cały rajd wygrał  :yahoo:  :yahoo:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...