Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie pomysł zmniejszenia rajdówek pare lat temu był nie udany, a powrót i projektowanie nowych na bazie większych aut to gigantyczne koszty. Robią co mogą, jeśli nie można zmienić bazy to i tak zmiany w dobrą stronę...auta będą szybsze :) A kwestie wizualne ? Nic nie przebije tych brzydkich kaczątek w F1 które pojawiły się wraz z 2009 rokiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko powiedzieć co lepsze na pewno mógł by sie lepiej przygotować bo organizacja odpadnie tyle ze znow auto moze byc padlina :( chociaz i tak gorzej juz chyba byc nie moze wiec co za różnica.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/2015/08/malcolm-wilson-o-skladzie-na-sezon-2016/

"Podsumowując stwierdził także, że kierowca rajdowy aby móc się prawidłowo rozwinąć oraz zacząć wygrywać rundy WRC potrzebuje od 3 do 5 lat w topowym, fabrycznym zespole."

 

I to tyle w temacie RK dla tych co mysla, ze bedzie wygrywal juz teraz...

Edytowane przez wiechu100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając jeszcze do Roberta, to zostając w Fieście będzie oznaczać powrót do wujka Malcolma, bo sam powiedział podczas RP, że jest to jego ostatni sezon w RK WRT.

 

Serio tak powiedział, czy to zostało źle odebrane przez media ? Nie przypominam sobie takiej stanowczej wypowiedzi. Wydaję mi się, że mówił coś w stylu, że jeżeli to będzie tak wyglądać (jak do czasu RP, czyli brak testów, potrzeba doglądania wszystkiego samemu itp.) to nie ma sensu kontynuować tego w przyszłym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/2015/08/malcolm-wilson-o-skladzie-na-sezon-2016/

"Podsumowując stwierdził także, że kierowca rajdowy aby móc się prawidłowo rozwinąć oraz zacząć wygrywać rundy WRC potrzebuje od 3 do 5 lat w topowym, fabrycznym zespole."

 

I to tyle w temacie RK dla tych co mysla, ze bedzie wygrywal juz teraz...

Nie ma takiej opcji zeby takim autem cos wygrać a nawet wjechać na pudło.Kazde miejsce w pierwszej 5-6 trzeba uznać za mega wynik omile bedzie meta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wracając jeszcze do Roberta, to zostając w Fieście będzie oznaczać powrót do wujka Malcolma, bo sam powiedział podczas RP, że jest to jego ostatni sezon w RK WRT.

 

Serio tak powiedział, czy to zostało źle odebrane przez media ? Nie przypominam sobie takiej stanowczej wypowiedzi. Wydaję mi się, że mówił coś w stylu, że jeżeli to będzie tak wyglądać (jak do czasu RP, czyli brak testów, potrzeba doglądania wszystkiego samemu itp.) to nie ma sensu kontynuować tego w przyszłym roku.

 

Zdecydowanie tak powiedział wyraźnie. W kilku mediach można było wyczytać. Pewnie dlatego, że powstały perturbacje z A-Style.

Padaka z M-Sportem głównie była związana ze skrzynią biegów i ręcznym, ale okoliczności wszyscy znamy- niewiele się wtedy dało zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale kierowcy muszą się dostosować do samochodu

 

 

nom, nie do końca, w dwu ostatnich przypadkach  Mistrzów Świata, obecnego i byłego- to samochody przez fabryki były budowane pod kierowców  ;)

 

Bo tak powinno byc j daje wieksze mozliwosci na sukces ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale kierowcy muszą się dostosować do samochodu

 

 

nom, nie do końca, w dwu ostatnich przypadkach  Mistrzów Świata, obecnego i byłego- to samochody przez fabryki były budowane pod kierowców  ;)

 

Przecież nie o to mi chodzi. Chodzi mi o  dostosowanie się do aktualnie dostępnej przyczepności.

 

E: czy też jak policja mówi, dostosowanie prędkości do warunków na drodze;)

Edytowane przez MadYarpen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uchylone oficjalnie trochę rąbka tajemnicy :) 

 

Kubica: Marzę o bezproblemowym weekendzie
 
11217657_834909419891746_431516116100441
Na łamach Omnicorse zamieszczony został kolejny felieton - tym razem podsumowujący oczywiście ubiegłotygodniowy Rajd Niemiec. Robert przyznaje, że w Niemczech było wiele błędów i problemów, opisuje swoje zmagania z ustawieniami samochodu podczas jazdy i kończy optymistycznie, mając nadzieję na czysty weekend rajdowy. Przeczytajcie cały jego wpis!

Jestem trochę zły ponieważ w 2015 roku popełniłem kilka błędów, ale w coraz większej liczbie przypadków, pech mocno wpływa na moje wyniki w rajdach. Na przykład w Rajdzie Niemiec w ubiegłym tygodniu, gdzie wiedziałem co prawda, że będę miał problemy na asfaltach, ale bardzo czekałem na asfaltowy rajd. Testy nie przyniosły pozytywnych wyników ponieważ ustawienie samochodu nie było takie, na jakie liczyłem i nie pasowało mojemu stylowi jazdy, ale wiedziałem po prostu, że muszę się dostosować.


Zepsuty silnik na shakedownie

Niestety, od razu przyszedł zimny prysznic. Na shakedownie w czwartek silnik w mojej Fieście padł. W rezultacie dostałem 5 minut kary i to skończyło moją walkę o miejsce w generalce. Oczywiście mechanicy wykonali znakomitą robotę, wymieniając silnik (na używany). Zawód był wielki bo już w Finlandii mieliśmy problem z alternatorem, przez który nie ukończyliśmy rajdu, a w Polsce też były problemy z silnikiem.
Postanowiliśmy potestować na maksimum

W tym momencie, wiedząc, że nie powalczymy w klasyfikacji generalnej, zdecydowaliśmy się poświęcić ten rajd w całości na testowanie. Nie było sensu jechać 350 kilometrów powoli więc cisnęliśmy na maksa aby sprawdzić auto.
Zbita szyba - dobrze, ze były okulary

Dokonaliśmy pewnych zmian w ustawieniach, była pewna poprawa. W piątek popełniłem błąd, który kosztował mnie zbitą przednią szybę. Zawsze wozimy gogle w samochodzie więc w tych retro-goglach mogliśmy jechać i bardzo nam one pomogły. Przyspieszając w aucie czułem jednak spore turbulencje więc staraliśmy się tylko dojechać bez problemów na metę i to się udało.
Samochód był fatalny w środku zakrętów
Ogólnie, praca nad ustawieniami była interesująca, chociaż niektóre z rozwiązań sprawiły, że samochód był bardzo trudny w prowadzeniu w nawrotach i zakrętach i to spowodowało wiele błędów. Jednym z nich było uderzenie w cementowy blok, który otaczał drogę. Miałem ustawienia, które nie pozwalały mi hamować i skręcać samochodu i pojechał on prosto. Ale takie doświadczenia pomagają ci dowiedzieć się, w którym kierunku pracować. To jest to, co zespoły fabryczne robią podczas testów, gdy wiele osób pracuje z różnymi kierowcami.

Świetne rezultaty w niedzielę
Owoce pracy, którą wykonywaliśmy wcześniej, były widoczne w niedzielę, kiedy wyniki były świetne. Zachowanie mojej Fiesty było bardzo dobre i paradoksalnie, spisywała się również dobrze w winnicach, gdzie drogi są bardzo wąskie. Zwykle mam tam problemy, ale dzięki oponom Pirelli i dobremu balansowi, byłem w stanie jechać szybko. Zajęliśmy dwa piąte i dwa siódme miejsca i dowiedziałem się, jak ważne jest takie testowanie. Nie mogliśmy prosić o więcej. Teraz marzę o weekendzie bez problemów, rundzie Mistrzostw Świata, podczas której będziemy pracować bez zewnętrznych elementów przeszkadzających nam.
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem to wkleić, dobrze Robert to podsumował, że fabryka sprawdza takie rzeczy podczas testów, a on niestety musi to robić podczas rajdów. Ciekawe ile ten używany silnik miał km...

Oby udało się to wszystko przetestować przed Korsyką. Tak aby RK mógł się w 100% skupić na przejechaniu rajdu, a nie na testowaniu rzeczy podczas rajdu. Trzymamy kciuki.

 

Na łamach autosportu Robert powiedział jeszcze jedną interesującą rzecz, że lepiej (na asfalcie) prowadziła się Fiesta z 2014 roku.

 

Jeszcze na wieczorną lekturkę, albo poranną wywiad z inżynierem RK

http://www.swiatwyscigow.pl/artykuly/wywiady-sw/item/7535-lewis-allen-o-rajdzie-niemiec

http://www.swiatwyscigow.pl/artykuly/wywiady-sw/item/7628-lewis-allen-o-swojej-pracy-i-rk-world-rally-team

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ciekawe ile ten używany silnik miał km...

 

lepiej żebyś nie wiedział ….  


 

 

inżynierem RK

Lewis dobrze gra w bilarda ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że RK to w jakimś stopniu powiedział. Teraz trzeba patrzeć na rajd Niemiec trochę pod innym kątem, niż to robiliśmy w czasie jego trwania. Pewnie mu wrzucili jakiegoś kartofla, którego katują podczas testów.

 

Sugerujesz, że Lewis niezbyt dobrze się sprawdza w swojej roli. Czy tylko ja już próbuje się doszukiwać drugiego dna ?  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że Lewis niezbyt dobrze się sprawdza w swojej roli.

 

Absolutnie nie !!!!! Lewis to super gość ! przesympatyczny i pasuje do zespołu , tylko grałem z nim bilarda i dobrze gra ! co do jego fachowosci oczywiscie nie jestem w stanie nic powiedziec , bo nie mam z nim do czynienia i tylko Robert pewnie wie , ja z nim czasem , mam tylko kontakt  po godzinach  pracy . :)   

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ciekawe ile ten używany silnik miał km... lepiej żebyś nie wiedział ….

A teraz kupuje funkielnówkę, czy już będzie jeździł na tym ?

 

 

Za dużo chciałbyś wiedziec ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do kogoś kto ogarnia technicznie / regulaminowo WRC, może Carfit bedzie mógł mi odpowiedzieć napewno ma dużą wiedzę od środka tego sportu :)

Po shakedownie Robert powiedział że nie udało sie po testach ustawić odpowiedniego balansu Fiesty i niestety bedą musieli tak przejechać/przemęczyć cały rajd bo dyfry są już zaplombowane...
W niedziele Robert mówił że już Fiesta lepiej jeździ. To zasługa jedynie zmiany ustawień setup'u? czy wymienili dyfer?

Na wrc w podsumowaniu kierowców znalazłem taki tekst:
Kevin Abbring (Hyundai i20)
Rajd Niemiec był dla Abbringa trzecim startem w barwach zespołu koreańskiego producenta. Holender był zaskoczony tym, jak nieswojo auto prowadziło się pierwszego dnia. Zmiana dyferencjału poprawiła sytuację, ale Abbringowi wciąż brakowało pewności siebie, szczególnie podczas hamowania. Zmiany ustawień tylko pogarszały sytuację.


W jakich okolicznościach można wymienić dyfer lub coś w nim po zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...