Tapicefor Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Witam Wszystkich! od kilku dni szczególnie zaraz po odpaleniu silnika (2.0 R, 160 km) dochodzi z niego świst i pisk. To samo słychać czasami podczas jazdy. Na moje ucho odgłosy dochodzą z rejonu rolek alternatora / klimy. Przeglądałem co nieco Forum i z tego co przeczytałem wynika, że mogą to być zarówno paski jak i na przykład łożysko alternatora. Co ciekawe odgłosy nie pojawiają zawsze, jak na razie nie zauważyłem jakiejś reguły Chciałem wkleić krótki filmik z odgłosami, ale otrzymałem taki komunikat - "Nie masz uprawnień by wgrywać ten rodzaj pliku", pomoże ktoś? Z góry dzięki za wsparcie Tapicefor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTe Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Jaki przebieg? mi przy 84tyś w Imprezie RS z tym silnikiem dzialo sie to samo, pozmienialem wszystkie paski i ustało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Weź sobie WD40, lub tym podobny spray i psiknij delikatnie na pasek który podejrzewasz o wydawanie odgłosów. Jeśli to nic nie da to będzie łożysko. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) U mnie przebieg 87 tys - przy odpalaniu lub chwile po rozruchu jest podobnie - świst. Obstawiam paski, ale za chwile przegląd to będziemy z tym walczyć. Najweselej, że nie zawsze zjawisko występuje, więc przy wizycie w seriwsie może akurat się nie pojawić. Edytowane 16 Grudnia 2012 przez bmarcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Gdy się ściągnie paski wielorowkowe z klimy i alternatora to i odpaleniu zaraz się dowiesz czy ten dźwięk z tego dochodzi. Wystarczy też pokręcić alternatorem czy rolkami aby usłyszeć szum. Albo rolka na rozrządzie szumi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Weź sobie WD40, lub tym podobny spray i psiknij delikatnie na pasek który podejrzewasz o wydawanie odgłosów. Jeśli to nic nie da to będzie łożysko. Pozdrawiam W żadnym wypadku !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Weź sobie WD40, lub tym podobny spray i psiknij delikatnie na pasek który podejrzewasz o wydawanie odgłosów. Jeśli to nic nie da to będzie łożysko. Pozdrawiam W żadnym wypadku !!! Dlaczego Kilka razy tak robiłem, co prawda nie w Subaraku i żadnych skutków ubocznych nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Weź sobie WD40, lub tym podobny spray i psiknij delikatnie na pasek który podejrzewasz o wydawanie odgłosów. Jeśli to nic nie da to będzie łożysko. Pozdrawiam W żadnym wypadku !!! Dlaczego Kilka razy tak robiłem, co prawda nie w Subaraku i żadnych skutków ubocznych nie było Vude 40 źle oddziałowy wuje na gumę. U mnie przebieg 87 tys - przy odpalaniu lub chwile po rozruchu jest podobnie - świst. Obstawiam paski, ale za chwile przegląd to będziemy z tym walczyć. Najweselej, że nie zawsze zjawisko występuje, więc przy wizycie w seriwsie może akurat się nie pojawić. Miałem podobnie u siebie niedawno(jak pojawiły się bardziej ujemne temp). U mnie okazała się rolka napinacza paska klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Ale po co psikać WD40 po paskach jak można go łatwo zdjąć i pokręcić rolkami czy alternatorem i usłyszeć szum/pisk. A tak z innej beczki czemu WóDek 40% źle działa na gumę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gdynia Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 WD 40 zawiera naftę, która dobrze rozpuszcza inne smary ale szybko odparowuje i w konsekwencji "wysusza materiał". Dlatego dobre to to do mycia, czyszczenia, wstępnego rozruszania ale nigdy do smarowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Dzięki za wszystkie podpowiedzi - faktycznie zrobiłem według zaleceń - ściągnąłem oba paski i okazało się, że rolka napinacza jest juz lekko "zajechana", jak na razie nasmarowałem i póki co jakos działa, ale pewnie będzie wkrótce do wymiany. Przebieg jaki mam to 119 tys. km. Najgorzej było właśnie przy odpalaniu, na zimnym silniku. Dzięki trzymam kciuki żeby jakoś działało..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wąż Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 będzie działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 będzie działać Ale tylko na chwilę Więc wymiana i tak pewna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się