Skocz do zawartości

Nieprawidłowy zakres pracy lambdy i przepływomierza?


waka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio byłem w 4wiatrakach na diagnostykę komputerową. Po sprawdzeniu powiedzieli, że lambda pracuje tylko w zakresie do 0,35, a w przepływomierzu korekcja osiąga do 25%(jeżeli dobrze zrozumiałem).

Podobno lambda ma pracować w zakresie do 1 a przepływomierz do 5%.

Powinienem wymienić obie części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy podłączyć analizator spalin i sprawdzić wartość lambda. I masz 100% pewności, czy wskazania sondy się pokrywają z analizatorem. Jeśli nie, trzeba zacząć od wymiany sondy. Zbadanie rzeczywistego składu spalin jest powiedziałbym wręcz podstawowe przy takich problemach.

Dziwię się że niektórzy tylko podmieniać umieją :facepalm: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej jednak, jesli widac, ze sonda nie pracuje w prawidlowym zakresie, to sie z nia tez za wiele czarowac nie ma co, tylko jednak wymienic. Chocby dla testu - co w warsztacie nie powinno byc problemem (bo oczywicie, przyczyn nieprwidlowej mieszanki moze byc troche roznych - ale w specjalistycznym warsztacie powinni to widziec/wiedziec i umiec wytypowac czesc, ktora powinna byc wymieniona - i w zasadzie w tym konkretnym przypadku nie watpie, ze warsztat jest w stanie to zrobic)

 

Natomiast inicjator watku - skoro byl w serwisie, jakas diagnostyke mu tam poczynili, to chyba tam powinni mu tez powiedziec, co jest do wymiany i za ile.

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli widac, ze sonda nie pracuje w prawidlowym zakresie

 

TO ŚWIADCZY albo o AWARII SONDY, albo NIEPRAWIDŁOWYM SKŁADZIE MIESZANKI. A do S-turbo pasuje każda 3-przewodowa sonda uniwersalna (polecam NGK), więc problem z jej "niemaniem" jest śmieszny. Niemniej sonda używana nie może być zwrócona i dlatego wcześniej warto sprawdzić skład spalin, co kosztuje pewnie ze 20 zeta na dowolnej SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wierze, ze we wspomnianym warsztacie tez umieja sprawdzic skla mieszanki w wydechu. Generalnie, po prostu, pytanie o to, co powinno byc naprawione/wymienione, powinno pasc w warsztacie w sumie, a nie na forum. A jak nie ufamy warsztatowi, to jedziemy do takiego, ktoremu ufamy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, po prostu, pytanie o to, co powinno byc naprawione/wymienione, powinno pasc w warsztacie w sumie, a nie na forum. A jak nie ufamy warsztatowi, to jedziemy do takiego, ktoremu ufamy. :)

 

Święte słowa, inaczej będzie :th_dash: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...