Jump to content

Zmiana Ecu i turbo z GT-ka do Leśnika Turbo


Recommended Posts

Mam pytanie wpadłem na pomysł bo nudy ostatnio żeby zrobić swapa zawias z wrx turbo i ecu do mojego forestera 99 S/TB

 

Wiem że z zawiasem nie ma problemu natomiast jak to jest z ecu i turbo czy jeżeli wymienię ECU razem z stacyjką i kluczem plus turbo to wszystko będzie działać i powiedzmy że forek zacznie jeździć jak gtk??.

Link to post
Share on other sites
Wydech mam przelot i pompę paliwa walbro 255.Dziś jadę po graty i zobaczymy co się urodzi

 

Samo turbo możesz przełożyć, natomiast włożenie ECU do GTka spowoduje sporo problemów, szczególnie dotyczących rozjechanego rozrządu. GT/WRX ma głowicach wałki z innymi krzywkami, niż S-turbo. Będzie problem.

 

Dodatkowo, włożenie większego turbo (TF35 vs. TD04) i nie skręcenie go do wartości seryjnego doładowania (0,6-0,7 br), bez korekty mapy również jest nie do końca zdrowym rozwiązaniem.

 

 

Generalnie przekładanie ECU, bez uwzględnienia specyfiki EJ205 z Foresława i EJ205 z GT/WRX a głównie różnic w osprzęcie, jest drogą na skróty, która mi osobiście kojarzy się z drutem i problemami.

 

Czy nie rozsądniej jest wybrać się z tą większą turbiną i pewną ilością gotówki do Poznania i tam zamontować turbo a następnie wystroić oryginalne ECU ? Pytanie jest tak naprawdę retoryczne ale "nikt tu nikogo pod pistoletem nie trzyma" :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki Grzesiek gdybym projekt robił w PL to zapewne bym tak zrobił ale w Irlandii jest kiepsko bo mało kto się bawi w te klocki robię głównie auta na gnojówkę i nie ma hamowni na 4x4 i ogólnie jest lipa.Gdzieś czytałem że ecu z 99 s-turbo jest nie mapowalne.

Link to post
Share on other sites

Dzięki Grzesiek gdybym projekt robił w PL to zapewne bym tak zrobił ale w Irlandii jest kiepsko bo mało kto się bawi w te klocki robię głównie auta na gnojówkę i nie ma hamowni na 4x4 i ogólnie jest lipa.Gdzieś czytałem że ecu z 99 s-turbo jest nie mapowalne.

 

Chyba troche przesadzasz. Tzn. domyslam sie, ze byc moze w Tralee nie ma hamowni 4x4, ale Irlandia to nie Afryka, troche drogi mozna zrobic i przygotowac auto jak nalezy w odpowiednim warsztacie.

 

Generalnie jakby co to odezwij sie na priv, to Cie moge skierowac w pare miejsc i do paru osob :)

Edited by AMI
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Gdzieś czytałem że ecu z 99 s-turbo jest nie mapowalne.

 

Jeżeli to faktycznie MY99 to już jest remapowalne z całą pewnością. Jedyny problem, to że natywne ECU (w odróżnieniu od jakiś APEXI FC) jest remapowalne jedynie via ECUTEK. Część ECU MY98 też była remapowalna ale tu już większa loteria.

 

O właśnie, jest dobry duch tego (i nie tylko) Forum @AMI, uderz do Niego, On dobry :evil:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to post
Share on other sites

Osprzęnt GT i Forka 99 taki sam wałki inne.Mam od roku w Forku od GT komp super i tanio mapa pewna bo orginał.

Link to post
Share on other sites
wałki inne.Mam od roku w Forku od GT komp super i tanio mapa pewna bo orginał.

 

No i właśnie o to chodzi. Mapa oryginalna a wałki od Forka zostały, czy też przekładałeś od GT/WRX ?

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to post
Share on other sites
A może warto by było całość z GT-ka przełożyć

Sama jednostka (shortblock) EJ205 jest identyczna GT vs S-turbo. Także wartości dodanej niet.

 

STi EJ207 półzamknięty (bo są również i otwarte) już tak. Ale to większa robota, niż wymiana wałków w głowicach plus ECU pod nogami pasażera (no i teoretycznie można nie ruszać seryjnej mapy, choć moim zdaniem ją zawsze warto "ruszyć" :mrgreen: ). Przyznasz ?

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Ten temat mnie bardzo kusi wałki wiadomo GT + TD04L ok i teraz jakiego kompa szukać żeby wszystko pasiło i nie był potrzebny wyjazdu do poznania , jakis konkretny nr ECU moze ktos podać?

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Ucichło.. a chętnie bym doczytał.. ktoś więcej może powiedzieć ?

 

 

 

Ten temat mnie bardzo kusi wałki wiadomo GT + TD04L ok i teraz jakiego kompa szukać żeby wszystko pasiło i nie był potrzebny wyjazdu do poznania , jakis konkretny nr ECU moze ktos podać?
 
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam.

Chcialbym sie podpiac pod temat.

Mam forestera z 2000r i z tego co slyszalem jest to przejsciowka i ma katalogowo 170hp.

Czy jak wsadze tam turbo td-04l to musze wymieniac ecu czy wystarczy remap, strojenie? Czy lepiej wrzucic kompa z gt-ka?

Przy okazji chcialbym zrobic wydech przelotowy.

Ma to wszystko jakis madrzejszy sens?

Bardzo prosze kogos o opinnie.

Link to post
Share on other sites

 

 

Czy jak wsadze tam turbo td-04l to musze wymieniac ecu czy wystarczy remap, strojenie?

Remap konieczny i wystarczający.

 

 

Przy okazji chcialbym zrobic wydech przelotowy. Ma to wszystko jakis madrzejszy sens?

Sens ma,jeśli celem jest lekkie podniesienie mocy żeby jeździło się przyjemniej. ;)  

Link to post
Share on other sites

A samo robienie wydechu cos daje? Nie bardzo ogarniam silniki turbo a w wolnossakach poza lepszym dzwiekiem nic wiecej (moze 2-3hp)

Bochetnie byl zrobil wydech a 2miesiace pozniej turbo tylko czy za kazdym razem remap?

Link to post
Share on other sites

Przy wymianie turbo na inny model remap jest konieczny,przy uwolnieniu wydechu czasem nie ma takiej potrzeby.Zrobienie wydechu nie podniesie mocy,sytuacja podobna jak w wolnossących.

Najlepiej zrobić wszystko razem.

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Podepną się pod temat. Też knuję zmiany w swoim s-turbo MY00. Jestem już pewien, że ECU jest nie mapowalne OpenECU jedynie EcuTek. Podłączaliśmy się tactrixem i wszystko jasne. Ale szczerze powiedziawszy, nie chcę EcuTek-a ze względu na "zamknięty soft", potem coś zmienię i kolejny remap 3k? Nie dzięki. 

 

Więc ku potomności drodzy właściciele S-trubo MY00 170KM mamy takie opcje:

 

1) Remap ecutek

2) apexi power fc

3) swap ecu + wałki + trubo z GC8

4) ecu Cobb

5) płytka ESL (345 Funtów)

 

Jeżeli się gdzieś pomyliłem proszę o sprostowanie.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...