wichercat Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Witam, jaka jest idea doboru grubości stabilizatora..... czy przód powinien byc cieńszy od tyłu czy na odwrót bądź takie same? jaką grubośc dobrać aby nie przesadzić...... ja myślałem o 22mm na przód i tył ale czy to sluszny kierunek....... dzieki za wskazówki i podpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Zależy, jaki efekt chcesz uzyskać zmieniając stabilizator. Poza tym stabilizator trzeba rozpatrywać w kontekście całego zawieszenia. Generalnie (poprawcie, jesli się mylę) sztywniejszy (grubszy) stabilizator z tyłu powinien zmniejszyć podsterowność, czyli wypluwanie przodem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike85 Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 stabilizator z tyłu powinien zmniejszyć podsterowność, czyli wypluwanie przodem Jak zakłada się grubszy, to auto się tak nie wychyla i tył trzyma "fason" bardziej i dla tego zmniejsza się(chyba) podsterowność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wichercat Posted December 14, 2012 Author Share Posted December 14, 2012 hmmmm by wynikało że tył ma być grubszy od przodu na alle jest taki zestaw eibacha 23 - przód 24 - tył tylko biorąc pod uwagę że seria to 17mmm jeśli się nie mylę to czy montaż zbyt grubego nie zrobi z samochodu taczek....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyssy23 Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Ja mam z tyłu 22 mm i do tego też grube łączniki i wg mnie nie jeżdżę jak taczką. Na zakrętach wg mnie rewelka. Z przodu nie mierzyłem średnicy staba. Nie mam porównania do innych wrx BUG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basta85 Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 ja mam tez z tylu WHITELINE 22mm i auto stabilnie sie zachowuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jano Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Ja mam w STi zawieszenie tein na dośc tawardych sprężynach i topmountach ustawionych maksymalnie skośno by trzymało na boki, oprócz tego staby whiteline i wszytko na poliuretanie + anti lift kit itp i muszę przyznać że jest naprawde twardo, ale za to samochód bardzo ładnie trzyma się drogi i przynajmniej nie buja jak na statku :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Ja mam w STi zawieszenie tein na dośc tawardych sprężynach i topmountach ustawionych maksymalnie skośno by trzymało na boki, oprócz tego staby whiteline i wszytko na poliuretanie + anti lift kit itp i muszę przyznać że jest naprawde twardo, ale za to samochód bardzo ładnie trzyma się drogi i przynajmniej nie buja jak na statku :D szczerze , chciałbym ten setup widziec na codzień po dziurawych i nierównych drogach , to setup super na tor , ale sorry , na naszych drogach wyobrazam sobie za dosc niebezpieczne Link to comment Share on other sites More sharing options...
wichercat Posted December 14, 2012 Author Share Posted December 14, 2012 ja u siebie też mam anty lifta ale na seryjnych drągach buja na winklach więc stąd poruszenie tematu i przodem ryje.........jak to śfynia ale z tego co widzę opinie to 22 mm na tył (regulowana w zamyśle) ale czy przód zostawić docelowo całkiem seria czy chociaż 20mm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 ja u siebie też mam anty lifta ale na seryjnych drągach buja na winklach więc stąd poruszenie tematu i przodem ryje.........jak to śfynia ale z tego co widzę opinie to 22 mm na tył (regulowana w zamyśle) ale czy przód zostawić docelowo całkiem seria czy chociaż 20mm? z przodu masz seryjny 20mm, z tyłu pewnie też (jak to sedan) możesz śmiało założyć na tył 22 i zobacz czy poczujesz wystarczającą poprawę. PS. jakie masz sprężyny i amorki ? seria ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wichercat Posted December 14, 2012 Author Share Posted December 14, 2012 z tego co wiem to tak.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jano Posted December 17, 2012 Share Posted December 17, 2012 szczerze , chciałbym ten setup widziec na codzień po dziurawych i nierównych drogach , to setup super na tor , ale sorry , na naszych drogach wyobrazam sobie za dosc niebezpieczne Dokładnie zgodzę się z tobą, ale jeżeli samochodem jeżdżę tylko ja to wiem o co chodzi i czego się spodziewać, a tak jak pisałeś to faktycznie trzeba uważać na dziurach i nierównościach. Poza tym autem zazwyczaj jeżdżę tylko do pracy, gdzie nie ma dziurawych dróg, natomiast do wyjazdów i innego rodzaju podróż służy mi inny samochód. Nie dość tego na zimę zakładam seryjny zawias na sprężynie WRX, a ze stabami będę w tym roku eksperymentował jakie ustawienie jest dla mnie najlepsze na zimę. . z tego co wiem to tak.... A jak byś zastosował jakąś progresywną sprężynę do amortyzatorów, tak żeby na co dzień nie było uciążliwe, a przy mocniejszym ugięciu nie pozwalała by za mocno ryć śfyni Link to comment Share on other sites More sharing options...
wichercat Posted December 17, 2012 Author Share Posted December 17, 2012 (edited) myślę, że na początek założę 22mm na tył (regulowany whiteline) i zobaczymy. Jak na razie jestem po przeglądzie i musze środki na przedni hebel zebrać bo się kończy Dzisiaj jeszcze rozpórka na kielichy przyszła zobaczymy jej działanie Edited December 17, 2012 by wichercat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now