Skocz do zawartości
Raheya

Boxer diesel skrzynia 5 biegowa vs 6 biegowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymierzam się do zakupu Outbacka. Niestety zmartwiła mnie informacja, że 2008 i 2009 były dostępne tylko z 5 biegową skrzynią.

Chciałem się spytać, czy ktoś orientuje się może, czy duża jest to różnica, czy powinna mieć nieduży wpływ na decyzję.

 

Jakie jest wyciszenie 5-biegówki przy ~140km/h do około 180km/h? Czy spalanie przy takiej prędkości nie zaczyna być "duże"?

Mile widziany dodatkowy feedback, wiadomo, że 6m lepsze, ale do wersji 2010+ musiałbym trochę kasy dozbierać, czy aż tak warto :-)

 

Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dużo jeździsz po autostradach dozbieraj na 6mt w innym przypadku piątka zupełnie wystarczy.

Edytowane przez Tommo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy prędkościach +140km/h i tak szumy aerodynamiczne zagłuszą 5-biegówkę, więc jeśli dużo jeździsz po autostradach dozbieraj do nowszej generacji z 6-tką!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W OBK 2.5NA 5MT 160km/h to 4.000obr. i jest dość głośno. W 2.0D 6MT kręcisz do ok. 3000obr. i jest zdecydowanie ciszej. Osobna kwestia, że MY10 nowszy model, 2,5N/A tylko z CVT oraz wszystkie plusy i minusy diesla.

Edytowane przez Adam12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To trochę nie tak.

 

6MT jest lepsza do miasta niż 5MT. Przełożenia ostatnich biegów (V i VI) są takie same lub prawie takie same. Za to niższe biegi w 6MT są krótsze i ciaśniej zestopniowane.

 

Pozdr.

Edytowane przez Knurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To trochę nie tak.

 

6MT jest lepsza do miasta niż 5MT. Przełożenia ostatnich biegów (V i VI) są takie same lub prawie takie same. Za to niższe biegi w 6MT są krótsze i ciaśniej zestopniowane.

 

Pozdr.

 

Zgadza się - subiektywnie nie ma bardzo dużej różnicy w czasie jazdy autostradowej między szóstką z nowego modelu a piątką ze starszego. W nowym ja piątkę używam sporadycznie. Zazwyczaj zmieniam z czwórki na szóstkę.

Racheya - nie fiksuj się na wybór modelu patrząc tylko przez pryzmat skrzyni biegów. Tak naprawdę to są dwa zupełnie różne samochody o różnej wielkości i tylko od twoich potrzeb i oczekiwań zależy wybór. Jest wiele bardziej istotnych różnic pomiędzy tymi modelami, niż skrzynia biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zazwyczaj zmieniam z czwórki na szóstkę.
+1

najlepsze by by o 5+ reduktor ale niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami na autostradzie będzie mała różnica natomiast największe różnice powinny być na 1-2 biegu tzn w 5MT dłuższe. Mnie osobiście 5Mt bardzo odpowiada bo często powożę za miastem. Natomiast w mieście lepiej sprawdzi się 6 Mt choć lepszy byłby oczywiście automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze na autostradzie irytują mnie wysokie obroty przy dużych prędkościach w moim 5mt. Rośnie wedy znacznie zuzycie paliwa i byłem pewien że 6mt jest lepiej, a tu klops :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze na autostradzie irytują mnie wysokie obroty przy dużych prędkościach w moim 5mt. Rośnie wedy znacznie zuzycie paliwa i byłem pewien że 6mt jest lepiej, a tu klops :unsure:

Polecam terapeutyczną przejażdżkę dowolnym modelem benzynowej toyoty ;) Ponad 4000 przy 140km/h to chyba taki korporacyjny standard ;)

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 5Mt przy 140 jest 2700 rpm przy 160 ok 3100 rpm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w obecnym SBD jest odpowiednio 2400 i 2900 obr. Soft w ostatniej wersji.

Edytowane przez Adam12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda katalogowe zużycie paliwa dla skrzyń 5MT i 6MT ?

 

Zdziwiłem się mocno gdy przejrzałem instrukcję Mondeo tdci żony i tam jest tabelka zużycia paliwa. Okazuje się, że 6MT w każdej sytuacji pali więcej od 5MT :)

Nie wiem oczywiście na ile to ma odbicie w rzeczywistości ale już sam fakt, że tak pisze producent o czymś świadczy.

Edytowane przez pablonas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdziwiłem się mocno gdy przejrzałem instrukcję Mondeo tdci żony i tam jest tabelka zużycia paliwa. Okazuje się, że 6MT w każdej sytuacji pali więcej od 5MT :)

Pablonas, to jest raczej wyjątek od reguły (być może wynikający z innej masy pojazdu). Skrzynie o większej liczbie przełożeń wprowadza się właśnie w celu obniżenia zużycia (patrz 8 biegowe skrzynie automatyczne w BMW, które było prekursorem takiego podejścia).

Edytowane przez subleo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda katalogowe zużycie paliwa dla skrzyń 5MT i 6MT ?

 

Wcześniej miałem Legacy 2008, teraz OBK 2012 - realne zużycie eksploatacyjne jest bardzo podobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu z ciekawości zrobiłem test spalania na 4. i 5. biegu w moim OBK.

Jeżdżę czesto takim mało używanym odcinkiem drogi, względnie płaskim o długości 7 km.

Test polegał na przejechaniu tego odcinka ze stała prędkością 100 km/h przy użyciu tempomatu

najpierw na 4. biegu a następnie na 5. Za każdym razem komputer wskazywał prawie jednakowe spalanie chwilowe.

Wychodzi więc na to, że silnik na 4. biegu pracuje na wyższych obrotach niż na 5. biegu

ale jest mniej obciążony i komputer prawdopodobnie dawkuje mniej paliwa w przeliczeniu na jeden obrót silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi więc na to, że silnik na 4. biegu pracuje na wyższych obrotach niż na 5. biegu

ale jest mniej obciążony i komputer prawdopodobnie dawkuje mniej paliwa w przeliczeniu na jeden obrót silnika.

Twój post dedykuję wszystkim, którzy uważają że "diesel lubi niskie obroty", "jak się toczy 80km/h to można spokojnie na V biegu" itp ;)

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś przerabiał wstawienie 6mt zamiast 5mt w Subaru Legacy lub Outback diesel? Samych skrzyni 6mt jest sporo i w dobrych cenach - pytanie jednak jak z kompatybilnością zamach, dwumasa, sprzęgło, wał itp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×