Jump to content

Boxer diesel skrzynia 5 biegowa vs 6 biegowa


Raheya
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Przymierzam się do zakupu Outbacka. Niestety zmartwiła mnie informacja, że 2008 i 2009 były dostępne tylko z 5 biegową skrzynią.

Chciałem się spytać, czy ktoś orientuje się może, czy duża jest to różnica, czy powinna mieć nieduży wpływ na decyzję.

 

Jakie jest wyciszenie 5-biegówki przy ~140km/h do około 180km/h? Czy spalanie przy takiej prędkości nie zaczyna być "duże"?

Mile widziany dodatkowy feedback, wiadomo, że 6m lepsze, ale do wersji 2010+ musiałbym trochę kasy dozbierać, czy aż tak warto :-)

 

Dzięki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Przy prędkościach +140km/h i tak szumy aerodynamiczne zagłuszą 5-biegówkę, więc jeśli dużo jeździsz po autostradach dozbieraj do nowszej generacji z 6-tką!

Link to comment
Share on other sites

W OBK 2.5NA 5MT 160km/h to 4.000obr. i jest dość głośno. W 2.0D 6MT kręcisz do ok. 3000obr. i jest zdecydowanie ciszej. Osobna kwestia, że MY10 nowszy model, 2,5N/A tylko z CVT oraz wszystkie plusy i minusy diesla.

Edited by Adam12
Link to comment
Share on other sites

To trochę nie tak.

 

6MT jest lepsza do miasta niż 5MT. Przełożenia ostatnich biegów (V i VI) są takie same lub prawie takie same. Za to niższe biegi w 6MT są krótsze i ciaśniej zestopniowane.

 

Pozdr.

Edited by Knurek
Link to comment
Share on other sites

To trochę nie tak.

 

6MT jest lepsza do miasta niż 5MT. Przełożenia ostatnich biegów (V i VI) są takie same lub prawie takie same. Za to niższe biegi w 6MT są krótsze i ciaśniej zestopniowane.

 

Pozdr.

 

Zgadza się - subiektywnie nie ma bardzo dużej różnicy w czasie jazdy autostradowej między szóstką z nowego modelu a piątką ze starszego. W nowym ja piątkę używam sporadycznie. Zazwyczaj zmieniam z czwórki na szóstkę.

Racheya - nie fiksuj się na wybór modelu patrząc tylko przez pryzmat skrzyni biegów. Tak naprawdę to są dwa zupełnie różne samochody o różnej wielkości i tylko od twoich potrzeb i oczekiwań zależy wybór. Jest wiele bardziej istotnych różnic pomiędzy tymi modelami, niż skrzynia biegów.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówcami na autostradzie będzie mała różnica natomiast największe różnice powinny być na 1-2 biegu tzn w 5MT dłuższe. Mnie osobiście 5Mt bardzo odpowiada bo często powożę za miastem. Natomiast w mieście lepiej sprawdzi się 6 Mt choć lepszy byłby oczywiście automat.

Link to comment
Share on other sites

Zawsze na autostradzie irytują mnie wysokie obroty przy dużych prędkościach w moim 5mt. Rośnie wedy znacznie zuzycie paliwa i byłem pewien że 6mt jest lepiej, a tu klops :unsure:

Polecam terapeutyczną przejażdżkę dowolnym modelem benzynowej toyoty ;) Ponad 4000 przy 140km/h to chyba taki korporacyjny standard ;)

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

A jak wygląda katalogowe zużycie paliwa dla skrzyń 5MT i 6MT ?

 

Zdziwiłem się mocno gdy przejrzałem instrukcję Mondeo tdci żony i tam jest tabelka zużycia paliwa. Okazuje się, że 6MT w każdej sytuacji pali więcej od 5MT :)

Nie wiem oczywiście na ile to ma odbicie w rzeczywistości ale już sam fakt, że tak pisze producent o czymś świadczy.

Edited by pablonas
Link to comment
Share on other sites

Zdziwiłem się mocno gdy przejrzałem instrukcję Mondeo tdci żony i tam jest tabelka zużycia paliwa. Okazuje się, że 6MT w każdej sytuacji pali więcej od 5MT :)

Pablonas, to jest raczej wyjątek od reguły (być może wynikający z innej masy pojazdu). Skrzynie o większej liczbie przełożeń wprowadza się właśnie w celu obniżenia zużycia (patrz 8 biegowe skrzynie automatyczne w BMW, które było prekursorem takiego podejścia).

Edited by subleo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jakiś czas temu z ciekawości zrobiłem test spalania na 4. i 5. biegu w moim OBK.

Jeżdżę czesto takim mało używanym odcinkiem drogi, względnie płaskim o długości 7 km.

Test polegał na przejechaniu tego odcinka ze stała prędkością 100 km/h przy użyciu tempomatu

najpierw na 4. biegu a następnie na 5. Za każdym razem komputer wskazywał prawie jednakowe spalanie chwilowe.

Wychodzi więc na to, że silnik na 4. biegu pracuje na wyższych obrotach niż na 5. biegu

ale jest mniej obciążony i komputer prawdopodobnie dawkuje mniej paliwa w przeliczeniu na jeden obrót silnika.

Link to comment
Share on other sites

Wychodzi więc na to, że silnik na 4. biegu pracuje na wyższych obrotach niż na 5. biegu

ale jest mniej obciążony i komputer prawdopodobnie dawkuje mniej paliwa w przeliczeniu na jeden obrót silnika.

Twój post dedykuję wszystkim, którzy uważają że "diesel lubi niskie obroty", "jak się toczy 80km/h to można spokojnie na V biegu" itp ;)

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Czy ktoś przerabiał wstawienie 6mt zamiast 5mt w Subaru Legacy lub Outback diesel? Samych skrzyni 6mt jest sporo i w dobrych cenach - pytanie jednak jak z kompatybilnością zamach, dwumasa, sprzęgło, wał itp?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...