Raheya Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Witam, Przymierzam się do zakupu Outbacka. Niestety zmartwiła mnie informacja, że 2008 i 2009 były dostępne tylko z 5 biegową skrzynią. Chciałem się spytać, czy ktoś orientuje się może, czy duża jest to różnica, czy powinna mieć nieduży wpływ na decyzję. Jakie jest wyciszenie 5-biegówki przy ~140km/h do około 180km/h? Czy spalanie przy takiej prędkości nie zaczyna być "duże"? Mile widziany dodatkowy feedback, wiadomo, że 6m lepsze, ale do wersji 2010+ musiałbym trochę kasy dozbierać, czy aż tak warto :-) Dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 (edytowane) Jak dużo jeździsz po autostradach dozbieraj na 6mt w innym przypadku piątka zupełnie wystarczy. Edytowane 10 Grudnia 2012 przez Tommo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durbos Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Przy prędkościach +140km/h i tak szumy aerodynamiczne zagłuszą 5-biegówkę, więc jeśli dużo jeździsz po autostradach dozbieraj do nowszej generacji z 6-tką! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 (edytowane) W OBK 2.5NA 5MT 160km/h to 4.000obr. i jest dość głośno. W 2.0D 6MT kręcisz do ok. 3000obr. i jest zdecydowanie ciszej. Osobna kwestia, że MY10 nowszy model, 2,5N/A tylko z CVT oraz wszystkie plusy i minusy diesla. Edytowane 11 Grudnia 2012 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 (edytowane) To trochę nie tak. 6MT jest lepsza do miasta niż 5MT. Przełożenia ostatnich biegów (V i VI) są takie same lub prawie takie same. Za to niższe biegi w 6MT są krótsze i ciaśniej zestopniowane. Pozdr. Edytowane 11 Grudnia 2012 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 To trochę nie tak. 6MT jest lepsza do miasta niż 5MT. Przełożenia ostatnich biegów (V i VI) są takie same lub prawie takie same. Za to niższe biegi w 6MT są krótsze i ciaśniej zestopniowane. Pozdr. Zgadza się - subiektywnie nie ma bardzo dużej różnicy w czasie jazdy autostradowej między szóstką z nowego modelu a piątką ze starszego. W nowym ja piątkę używam sporadycznie. Zazwyczaj zmieniam z czwórki na szóstkę. Racheya - nie fiksuj się na wybór modelu patrząc tylko przez pryzmat skrzyni biegów. Tak naprawdę to są dwa zupełnie różne samochody o różnej wielkości i tylko od twoich potrzeb i oczekiwań zależy wybór. Jest wiele bardziej istotnych różnic pomiędzy tymi modelami, niż skrzynia biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zazwyczaj zmieniam z czwórki na szóstkę. +1najlepsze by by o 5+ reduktor ale niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgadzam się z przedmówcami na autostradzie będzie mała różnica natomiast największe różnice powinny być na 1-2 biegu tzn w 5MT dłuższe. Mnie osobiście 5Mt bardzo odpowiada bo często powożę za miastem. Natomiast w mieście lepiej sprawdzi się 6 Mt choć lepszy byłby oczywiście automat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zawsze na autostradzie irytują mnie wysokie obroty przy dużych prędkościach w moim 5mt. Rośnie wedy znacznie zuzycie paliwa i byłem pewien że 6mt jest lepiej, a tu klops Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zawsze na autostradzie irytują mnie wysokie obroty przy dużych prędkościach w moim 5mt. Rośnie wedy znacznie zuzycie paliwa i byłem pewien że 6mt jest lepiej, a tu klops Polecam terapeutyczną przejażdżkę dowolnym modelem benzynowej toyoty Ponad 4000 przy 140km/h to chyba taki korporacyjny standard Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 U mnie w 5Mt przy 140 jest 2700 rpm przy 160 ok 3100 rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 (edytowane) w obecnym SBD jest odpowiednio 2400 i 2900 obr. Soft w ostatniej wersji. Edytowane 13 Grudnia 2012 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 (edytowane) A jak wygląda katalogowe zużycie paliwa dla skrzyń 5MT i 6MT ? Zdziwiłem się mocno gdy przejrzałem instrukcję Mondeo tdci żony i tam jest tabelka zużycia paliwa. Okazuje się, że 6MT w każdej sytuacji pali więcej od 5MT Nie wiem oczywiście na ile to ma odbicie w rzeczywistości ale już sam fakt, że tak pisze producent o czymś świadczy. Edytowane 13 Grudnia 2012 przez pablonas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 (edytowane) Zdziwiłem się mocno gdy przejrzałem instrukcję Mondeo tdci żony i tam jest tabelka zużycia paliwa. Okazuje się, że 6MT w każdej sytuacji pali więcej od 5MT Pablonas, to jest raczej wyjątek od reguły (być może wynikający z innej masy pojazdu). Skrzynie o większej liczbie przełożeń wprowadza się właśnie w celu obniżenia zużycia (patrz 8 biegowe skrzynie automatyczne w BMW, które było prekursorem takiego podejścia). Edytowane 13 Grudnia 2012 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 A jak wygląda katalogowe zużycie paliwa dla skrzyń 5MT i 6MT ? Wcześniej miałem Legacy 2008, teraz OBK 2012 - realne zużycie eksploatacyjne jest bardzo podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bazyli Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Jakiś czas temu z ciekawości zrobiłem test spalania na 4. i 5. biegu w moim OBK. Jeżdżę czesto takim mało używanym odcinkiem drogi, względnie płaskim o długości 7 km. Test polegał na przejechaniu tego odcinka ze stała prędkością 100 km/h przy użyciu tempomatu najpierw na 4. biegu a następnie na 5. Za każdym razem komputer wskazywał prawie jednakowe spalanie chwilowe. Wychodzi więc na to, że silnik na 4. biegu pracuje na wyższych obrotach niż na 5. biegu ale jest mniej obciążony i komputer prawdopodobnie dawkuje mniej paliwa w przeliczeniu na jeden obrót silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Wychodzi więc na to, że silnik na 4. biegu pracuje na wyższych obrotach niż na 5. biegu ale jest mniej obciążony i komputer prawdopodobnie dawkuje mniej paliwa w przeliczeniu na jeden obrót silnika. Twój post dedykuję wszystkim, którzy uważają że "diesel lubi niskie obroty", "jak się toczy 80km/h to można spokojnie na V biegu" itp Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 4 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2018 Czy ktoś przerabiał wstawienie 6mt zamiast 5mt w Subaru Legacy lub Outback diesel? Samych skrzyni 6mt jest sporo i w dobrych cenach - pytanie jednak jak z kompatybilnością zamach, dwumasa, sprzęgło, wał itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się