Skocz do zawartości

Boxer diesel skrzynia 5 biegowa vs 6 biegowa


Raheya

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymierzam się do zakupu Outbacka. Niestety zmartwiła mnie informacja, że 2008 i 2009 były dostępne tylko z 5 biegową skrzynią.

Chciałem się spytać, czy ktoś orientuje się może, czy duża jest to różnica, czy powinna mieć nieduży wpływ na decyzję.

 

Jakie jest wyciszenie 5-biegówki przy ~140km/h do około 180km/h? Czy spalanie przy takiej prędkości nie zaczyna być "duże"?

Mile widziany dodatkowy feedback, wiadomo, że 6m lepsze, ale do wersji 2010+ musiałbym trochę kasy dozbierać, czy aż tak warto :-)

 

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W OBK 2.5NA 5MT 160km/h to 4.000obr. i jest dość głośno. W 2.0D 6MT kręcisz do ok. 3000obr. i jest zdecydowanie ciszej. Osobna kwestia, że MY10 nowszy model, 2,5N/A tylko z CVT oraz wszystkie plusy i minusy diesla.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę nie tak.

 

6MT jest lepsza do miasta niż 5MT. Przełożenia ostatnich biegów (V i VI) są takie same lub prawie takie same. Za to niższe biegi w 6MT są krótsze i ciaśniej zestopniowane.

 

Pozdr.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę nie tak.

 

6MT jest lepsza do miasta niż 5MT. Przełożenia ostatnich biegów (V i VI) są takie same lub prawie takie same. Za to niższe biegi w 6MT są krótsze i ciaśniej zestopniowane.

 

Pozdr.

 

Zgadza się - subiektywnie nie ma bardzo dużej różnicy w czasie jazdy autostradowej między szóstką z nowego modelu a piątką ze starszego. W nowym ja piątkę używam sporadycznie. Zazwyczaj zmieniam z czwórki na szóstkę.

Racheya - nie fiksuj się na wybór modelu patrząc tylko przez pryzmat skrzyni biegów. Tak naprawdę to są dwa zupełnie różne samochody o różnej wielkości i tylko od twoich potrzeb i oczekiwań zależy wybór. Jest wiele bardziej istotnych różnic pomiędzy tymi modelami, niż skrzynia biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami na autostradzie będzie mała różnica natomiast największe różnice powinny być na 1-2 biegu tzn w 5MT dłuższe. Mnie osobiście 5Mt bardzo odpowiada bo często powożę za miastem. Natomiast w mieście lepiej sprawdzi się 6 Mt choć lepszy byłby oczywiście automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze na autostradzie irytują mnie wysokie obroty przy dużych prędkościach w moim 5mt. Rośnie wedy znacznie zuzycie paliwa i byłem pewien że 6mt jest lepiej, a tu klops :unsure:

Polecam terapeutyczną przejażdżkę dowolnym modelem benzynowej toyoty ;) Ponad 4000 przy 140km/h to chyba taki korporacyjny standard ;)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda katalogowe zużycie paliwa dla skrzyń 5MT i 6MT ?

 

Zdziwiłem się mocno gdy przejrzałem instrukcję Mondeo tdci żony i tam jest tabelka zużycia paliwa. Okazuje się, że 6MT w każdej sytuacji pali więcej od 5MT :)

Nie wiem oczywiście na ile to ma odbicie w rzeczywistości ale już sam fakt, że tak pisze producent o czymś świadczy.

Edytowane przez pablonas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdziwiłem się mocno gdy przejrzałem instrukcję Mondeo tdci żony i tam jest tabelka zużycia paliwa. Okazuje się, że 6MT w każdej sytuacji pali więcej od 5MT :)

Pablonas, to jest raczej wyjątek od reguły (być może wynikający z innej masy pojazdu). Skrzynie o większej liczbie przełożeń wprowadza się właśnie w celu obniżenia zużycia (patrz 8 biegowe skrzynie automatyczne w BMW, które było prekursorem takiego podejścia).

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakiś czas temu z ciekawości zrobiłem test spalania na 4. i 5. biegu w moim OBK.

Jeżdżę czesto takim mało używanym odcinkiem drogi, względnie płaskim o długości 7 km.

Test polegał na przejechaniu tego odcinka ze stała prędkością 100 km/h przy użyciu tempomatu

najpierw na 4. biegu a następnie na 5. Za każdym razem komputer wskazywał prawie jednakowe spalanie chwilowe.

Wychodzi więc na to, że silnik na 4. biegu pracuje na wyższych obrotach niż na 5. biegu

ale jest mniej obciążony i komputer prawdopodobnie dawkuje mniej paliwa w przeliczeniu na jeden obrót silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi więc na to, że silnik na 4. biegu pracuje na wyższych obrotach niż na 5. biegu

ale jest mniej obciążony i komputer prawdopodobnie dawkuje mniej paliwa w przeliczeniu na jeden obrót silnika.

Twój post dedykuję wszystkim, którzy uważają że "diesel lubi niskie obroty", "jak się toczy 80km/h to można spokojnie na V biegu" itp ;)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Czy ktoś przerabiał wstawienie 6mt zamiast 5mt w Subaru Legacy lub Outback diesel? Samych skrzyni 6mt jest sporo i w dobrych cenach - pytanie jednak jak z kompatybilnością zamach, dwumasa, sprzęgło, wał itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...