yarro Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Koledzy! Czy ktoś z was ma informacje na temat wymiany chłodnicy silnika w forku 2,5xt z MY05. Są tam jakieś problemy z demontażem (odkręcanie zdarzaka, pasa przedniego itp.) Czy układ trzeba odpowietrzać czy może zrobi to się samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 ) Czy układ trzeba odpowietrzać czy może zrobi to się samo? moze byc problem z odpowietrzeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarro Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Panie Andrzeju rozumiem że pominięcie początku mojego pytania oznacza brak komplikacji? Kilka śrub, opasek i do góry :-). Takie rzeczy lubię zrobić sam więc jak z tym odpowietrzeniem, nie ma na układzie żadnych odpowietrzników, więc jakie możliwości pozostają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Jak pamietam.....kilka razy trzeba sprawdzać , dolewać , uciskac węże ...az do skutku.....w każdym razie po zalaniu plynu do pelna ..nie myslec , że jest ok. .W MY 05 korek wlewu jest tylko w zbiorniczku a nie ma w chłodnicy i to troche utrudnia odpowietrzenie. W MY 06 sa juz dwa i jest łatwiej... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBA_M Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 (edytowane) Dokładnie jak Andrzej Koper napisał. Mój odpowietrzał się cholernie długo. Dopiero po tygodniu wszystko wróciło do normy. MTS chłodnicę wymienił mi w 1h, nie zauważyłem jakiś trudności. Edytowane 8 Grudnia 2012 przez SEBA_M 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarro Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 (edytowane) Jak pamietam.....kilka razy trzeba sprawdzać , dolewać , uciskac węże ...az do skutku.....w każdym razie po zalaniu plynu do pelna ..nie myslec , że jest ok. .W MY 05 korek wlewu jest tylko w zbiorniczku a nie ma w chłodnicy i to troche utrudnia odpowietrzenie. W MY 06 sa juz dwa i jest łatwiej... Czyli standardowa procedura, no to sie cieszę na relaksik w garażu :cool: Co do chłodnicy to ja mam taką Niestety nie ma w niej korka i trzeba będzie wlewać przez zbiorniczek przy turbo, nie znalazłem w ofercie takich z korkiem i żeby miały te dwa krućce na dole. Gdzie idą dwa wężyki z dolnej części chłodnicy bo nie bardzo tam coś można zobaczyć. Czy to jest chłodzenie turbosprężarki. :?: Edytowane 8 Grudnia 2012 przez yarro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 (edytowane) Gdzie idą dwa wężyki z dolnej części chłodnicy bo nie bardzo tam coś można zobaczyć. Czy to jest chłodzenie turbosprężarki. dotyczy wyłacznie skrzyni AT. Jak MT to nic nie podlaczamy..... ps. przy odpowietrzaniu/nalewaniu dobrze zdjąć ze zbiorniczka cienki przewod idący do chlodnicy- łatwiej odpowietrzyc/nalac Edytowane 8 Grudnia 2012 przez Andrzej Koper 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarro Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Jak MT to nic nie podlaczamy..... kiedy ja mam manuala i widzę że wężyki sa podłączone. Chłodnica wyglada na oryginalną więc nie sadzę żeby ktoś wcześniej połączył je razem bo akurat taką chłodnice miał. Ma ktoś manuala do forka II? Mógłby wrzucić rysunki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 kiedy ja mam manuala i widzę że wężyki sa podłączone. nie pamietam jak jest my05.....ale wystarczy ...podłaczyć je tam gdzie .....są podłaczone... :-P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarro Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 No jasne! Dzięki za pomoc! A dla tych co chcieli by więcej bardzo proszę Chwała Google i Youtube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarro Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Operacja zakończona, w warunkach garażowych nie jest łatwo ale da się zrobić . Te dolne podłączenia to jest chłodzenie oleju w skrzyni biegów, również w MT, nie ma problemu z demontażem i nawet po ściągnięciu węzyków nie leje się za dużo (polecam sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego po zakończeniu prac). Napełnianie układu chłodzenia to mozolna czynność. Nalewanie przez korek to prawdopodobnie kilka godzin ale zaopatrując się w lejek, lepiej odłączyć górny przewód w chłodnicy i wlewać do oporu w chłodnicę, silnik i do zbiorniczka, będzie znacznie szybciej . Odpowietrzanie trawa kilka dni i trzeba sprawdzać zbiornik wyrównawczy na każdym postoju, ja po 5 dniach osiągnąłem poj. 6,5 litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Witam Podpowiedzcie mi jak sprawdzać poziom płynu. Na zimnym czy ciepłym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal1232 Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 (edytowane) odpowietrzenie ukladu jest proste starczy ze zbiorniczka zdjac jeden przewod ten od strony grodzi podlaczyc wysysarke od wymiany plynu hamulcowego i dolewac do zbiornicza az w pwysysarce zacznie pojawiac sie plyn chlodniczy i uklad zostanie odpowietrzony ,co do demontarzu niem aproblemu trzeba odkrecic dwa uchwyty z gory klucz 12 z dolu odpiac kostki wentylatorow i odkrecic kleme od przewodu wodnego sprawdzic plyn chlodniczy na zimnym silniku najlepiej po nocy Edytowane 11 Marca 2013 przez sal1232 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alien_TM Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Nie wiem jak w tym forku , ale w 2006 roku jak kupisz zamiennik ze stanów to trzeba dospawać jeden z króćców (usa chyba nie ma zbiorniczka wyrównawczego, ewentualnie kupiłem nie od XT) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 A podłączę się i odgrzebię temat sprzed lat, może komuś się przyda. Niespełna miesiąc temu przegnałem Forka po ekspresówce, jadąc tak 140 - 150 km/h. Po zatrzymaniu się widzę jakieś dymy i opary spod maski, a w kabinie charakterystyczny, słodkawy zapach płynu chodzącego. Otwieram maskę, a tam wszystko od góry zabryzgane płynem: Okazało się, że chłodnica rozszczelniła się u góry - podobno to dość standardowy problem... Na szczęście z wymianą nie ma żadnego problemu, jest to dość prosta operacja. Na miejsce starej miała wlecieć nowa chłodnica Nissens. Przyszła, ale do jakiejś innej wersji, więc zwróciłem. Ponieważ zależało mi na czasie, zamiast niej zamontowana została ostatecznie chłodnica NRF (podobna cena do Nissens, a też podobno OK). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się