Jump to content

Vehicle Dynamics Control system needs to be checked


jan111
 Share

Recommended Posts

Do szczur 75 Czy znasz angielski ? Jeśli pojawia się taki komunikat , komputer nie pokazuje żadnego błędu i serwis nie może sobie z tym poradzić to oczywiste jest pytanie do działu technicznego importera aby wypowiedział się na ten temat .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Co jakiś czas na wyświetlaczu pojawia się komunikat Vehicle Dynamics Control system needs to be checked ? Byłem trzy razy w serwisie komputer pokazuje zero błędów . Zadałem pytanie do Działu technicznego zero odpowiedzi . Jakie działania podjął dział techniczny czy wystapił z zapytaniem do producenta i kiedy na ten temat dostane odpowiedz ?? Dostałem ankietę na temat Subaru od GFK i na razie nie mam zamiaru jej wypełnić i odesłać .

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Przykro mi, ze jeszcze nie otrzymał Pan odpowiedzi z DT - przekazałem sprawę do działu.

Niemniej - sam komunikat bez jednoczesnego zapalenia kotrolki nie jest powodem do niepokoju.

Sprawdzenie działania systemu jest w aktualnych warunkach dość proste - wystarczy wjechac na zaśnieżoną nawierzchnię i ostro przyspieszając na I-szym biegu sprawdzić, czy włączył się system kontroli trakcji ( sprzężony z VDC ).

Niestety współczesna elektronika działa tak, że po wielokrotnym włączeniu / wyłączeniu silnika przy braku powtórzenia błędu w systemie tenże ulega automatycznie skasowaniu - to może być przyczyną, dla której serwis po podłączeniu testera nie był w stanie znaleźć usterki.

No cóż - nawet laptop którego używam ( skądinąd bardzo dobry !) do napisania tych słów czasem się "zawala" i cos tam melduje; po restarcie wszystko jest znowu w porządku.

 

Pozdrowienia

Edited by Dyrekcja
Link to comment
Share on other sites

„Z pustego nawet Salomon nie naleje”, ta sentencja określa, iż mając ubogie, zdawkowe dane nie da się przybliżyć do rozwiązania problemu, a tym bardziej określić jego przyczyny! ;)

Jedynie ASO Subaru jest w stanie pomóc w tej materii. :o

Jeżeli błąd ten powtarza się/występuje cyklicznie, ale w momencie wizyty w ASO zwyczajnie „jakby wyparował”, :D to wówczas w mojej ocenie nie pozostaje nic innego jak tylko pozostawić samochód na kilka dni w serwisie. Takie postępowanie ma na celu wywołanie błędu, o którym Pan wspomina. Jeżeli uda się go wywołać, to wówczas diagnostyka będzie o wiele łatwiejsza. :)

 

Proszę mieć na uwadze, iż błędy pojawiające się od czasu do czasu, a niezapisywane w pamięci sterownika są NAJTRUDNIESZE do zdiagnozowania. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jakie działania podjął dział techniczny czy wystapił z zapytaniem do producenta i kiedy na ten temat dostane odpowiedz

 

Moim skromnym zdaniem wróżenie z fusów należy pozostawić osobom do tego uprawnionym/upoważnionym. :P Osoby, które mają do czynienia z techniką Subaru takich rzeczy czynić nie powinni chyba, że są to tylko sugestie co do metodyki postępowania.

Aby zadać konkretne pytanie, co zrobić w danej materii nie wystarczy napisać: „popsuł mi się samochód – pomóżcie”. Wówczas na tak zadane pytanie będzie odpowiedź: „jedź do serwisu”. ;)

 

Dlatego moim zdaniem nie pozostaje Panu nic innego jak pozostawić samochód na kilka dni w ASO Subaru.

Pracownicy serwisu będą wykonywać jazdy testowe, aby wywołać błąd, o których Pan wspomina. Ma to na celu zdiagnozowanie przyczyny usterki, jeżeli takowa się pojawi.

Proszę mieć na uwadze, iż raczej nie da się określić przyczyny problemu, jeżeli on nie występuje podczas diagnostyki (brak także kodu błędu w ECM). :(

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry,

Zgadzamy się wypowiedzią Pana Dyrektora, iż tego typu zdarzania mogą mieć miejsce sporadycznie, po czym wszystko wraca do normy.

Pragnę Pana zapewnić, iż nie ma powodu do niepokoju, ponieważ gdyby pojawił się błąd np. pochodzący od VDC to zostałby on zapisany w pamięci sterownika jednocześnie zapaliłyby się adekwatne kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.

W przypadku ponownego pojawienia się tego typu komunikatu warto by odnotować, w jakich warunkach (okolicznościach) się on ujawnił. Tego typu podpowiedzi mogą okazać się pomocne dla diagnosty w ocenie danej sytuacji.

Jednocześnie Pragniemy zwrócić uwagę, iż wypowiedź m_dz jest jak najbardziej słuszna. Jeżeli ma się jakieś zastrzeżenia/spostrzeżenia, co do funkcjonowania samochodu zawsze można, a nawet powinno się zwrócić do ASO Subaru, celem ich weryfikacji nawet, jeśli trwać to będzie kilka dni.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zadąłem pytanie…… Jakie działania podjął Dział Techniczny czy wystąpił z zapytaniem do producenta i kiedy na ten temat dostane odpowiedz . I na to pytanie oczekuje odpowiedzi bo tylko ten kto programował komputer w XV czyli producent wie jaki sygnał powoduje pojawienie się tego komunikatu i z jakich czujników pochodzi i jak te sygnały są przez komputer analizowane. Może jest to błąd oprogramowania i komputery powinny być przeprogramowane we wszystkich XV . Dziwie się kompetencji Działu Technicznego bo uważam ze dawanie dobrych rad powołując się na wpis m_dz „jak pozostawić samochód na kilka dni w ASO Subaru” jest śmieszne . Mam zostawić moje Subaru na kilka dni i ma być testowane przez pracownika jak i gdzie ? „Pracownicy serwisu będą wykonywać jazdy testowe, aby wywołać błąd, o których Pan wspomina” . m_dz możesz dąć swoją Corsa GSi na kilka dni aby ja testowali pracownicy serwisu jak jesteś tak inteligentny . Daj mi swoją Corse na kilka dni to przetestuje poprawność działania systemów trakcji na zakręcie , oblodzonym , suchym , mokrym ….itp. Jeśli jeszcze raz dostane taką radę od Działu Technicznego to na tym forum udzielę cennych rad komu do testowania dać żonę . Umówiłem się już wcześniej z serwisem ze jak pojawi się ten komunikat to przyjadę do serwisu i komputer zostanie wtedy podłączony z widocznym komunikatem na wyświetlaczu może wtedy wyskoczy błąd . Gdybym taka wskazówkę otrzymał od DT to była by kompetentna. Chciałby również zwrócić uwagę dyrekcji i DT ze jak jechałem na wakacje i zatrzymałem się w serwisie po drodze to dowiedziałem się ze jest to nowy samochód i jeszcze nie byli szkoleni z XV . Wiec mam pytanie czy już pracownicy serwisów byli szkoleni i czy sygnalizowali ten problem ? Z odpowiedzi DT wynika ze jeszcze nie byli szkoleni albo nie zgłaszali tego problemu ? Jeśli problem jest na poziomie komputera to żaden serwis tego nie rozwiąże nawet przeszkolony chyba że jest uszkodzony jakiś czujnik . Chciałbym zwrócić uwagę Dyrekcji że jak ma się problemy z laptopem to nie idzie się do „elektryka samochodowego” tylko do serwisu komputerowego .

 

Pytanie do Dyrekcji . Chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie szczur75 może decydować na jakim forum mogę umieszczać mój problem z XV bo z jednego forum Vehicle Dynamics..........został usunięty kiedy po raz pierwszy sygnalizowałem ten problem?

Link to comment
Share on other sites

jak jesteś tak inteligentny
komu do testowania dać żonę

Bardzo proszę powstrzymać się od tego typu aluzji :pstryk:

 

Chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie szczur75 może decydować na jakim forum mogę umieszczać mój problem
W tym konkretnym przypadku jeden z wątków został usunięty z przyczyn porządkowych ponieważ założone zostały dwa identyczne tematy w dwóch różnych miejscach. Moderator umotywował to tu.

 

Wracając do sedna sprawy to odpowiedź DT wydaje się być jedyną możliwą. Rozumiem, że komunikat jest frustrujący, ale bez namierzenia przyczyn jego występowania nikt nie postawi zdalnej diagnozy. Diagnostykę może wykonać tylko ASO, a forum mimo szczerej chęci niesienia pomocy użytkownikom nie jest ASO wirtualnym. Rozsądnym rozwiązaniem jest podjechanie do ASO bezpośrednio po wyświetleniu komunikatu, albo podstawienie samochodu do testów. Z wypowiedzi Dyrekcji:

Sprawdzenie działania systemu jest w aktualnych warunkach dość proste - wystarczy wjechac na zaśnieżoną nawierzchnię i ostro przyspieszając na I-szym biegu sprawdzić, czy włączył się system kontroli trakcji ( sprzężony z VDC ).
wynika, że diagnostyka nie jest zbyt skomplikowana i całkiem możliwe, że nie będzie musiało to trwać kilka dni.

Należy wziąć też pod uwagę, że:

sam komunikat bez jednoczesnego zapalenia kotrolki nie jest powodem do niepokoju.

 

Zadąłem pytanie…… Jakie działania podjął Dział Techniczny czy wystąpił z zapytaniem do producenta i kiedy na ten temat dostane odpowiedz

Myślę, że DT może podjąć działania dopiero po otrzymaniu z ASO szczegółowych danych z komputera samochodu.

Proszę dać jeszcze szansę ASO :) niektóre problemy niestety nie są łatwe do zdiagnozowania.

Edited by Urabus
Link to comment
Share on other sites

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edited by m_dz
Link to comment
Share on other sites

Czy ten komunikat pojawia się chwilę po uruchomieniu silnika czy nie ma to z tym związku? Co prawda nie w Subaru, ale miałem podobną sytuację też nie błąd nie był logowany i jak się okazało przyczyną był niedoładowany akumulator.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
Jeśli jeszcze raz dostane taką radę od Działu Technicznego to na tym forum udzielę cennych rad komu do testowania dać żonę
Chciałbym zwrócić uwagę Dyrekcji że jak ma się problemy z laptopem to nie idzie się do „elektryka samochodowego” tylko do serwisu komputerowego .

I parę innych wypowiedzi sugeruje, że p.t. Autor uległ klasycznej problematyce stressu świątecznego.

Mam nadzieję, że "odreagowanie" na niniejszych łamach pomogło. :rolleyes:

 

A więc dla Forumowicza jan111, ale także wszystkich innych Forumowiczów

 

wszystkiego najlepszego w Nowym Roku !

Edited by Dyrekcja
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Urabus i szczur75 dopiero jak powtórzyłem wpis po miesiącu ( najpierw zablokowany ) do Pytania do Dyrekcji to Dział Techniczny się odezwał więc rozwiązywanie problemu Vehicle Dynamics Control system needs to be checked zacznijcie od jego rozwiązania . Jak nie potraficie rozwiązać problemu to go cenzurujecie ? Kiedy wystąpicie do Subaru jak serwis ma zdjagnozować ten komunikat ???????

Jaki problem jest aby Importer Subaru wystąpił do producenta , twórcy oprogramowania , aby ten zbadał ten problem i udzielił wskazówek serwisowi jak ma zdiagnozować ten komunikat ?To wystąpienie jest w interesie Subaru i nnych właścicieli XV którym taki komunikat może się pojawić . Byłem w serwisie już cztery razy , bez rezultatu i ile jeszcze razy mam tracić czas ? Przecież jest to normalne że Dział Techniczny i Dyrekcja występują do producenta w przypadku problemów technicznych których nie jest w stanie rozwiązać serwis na poziomie testera błędów ( odsyłanie mnie do nie przeszkolonego serwisu ?– na to pytanie nie dostałem odpowiedzi ) . Tak zachowuje się każdy prawdziwy importer !!!!! Przypominają mi te odpowiedzi na forum Dyrekcji i Działu Technicznego jakąś komunistyczną firmę której wszystkie działy stosują spychotechnikę byle tylko mieć miej pracy mimo że starałem się logicznie uzasadnić dlaczego proponuje wystąpienie do producenta ( patrz moje wpisy na forum ) . Sprawę skieruje do Zarządu Subaru Import Polska a jak to nie pomoże to do Subaru ale wtedy z sugestią aby zmienić Importera . Problem zgłosiłem 13 listopada , jak do tej pory Dyrekcja złożyła mi życzenia Świąteczne , po miesiącu po interwencji , odezwał się DT z sugestia żeby MIŁOŚNIK Subaru oddał pracownikowi serwisu samochód do testowania na kilka dni . Ocenę pracy „Dyrekcji” i Działu Technicznego pozostawiam Właścicielowi Subaru Import Polska a ocenę Importera Producentowi Subaru i innym właścicielom i miłośnikom Subaru

Link to comment
Share on other sites

@@jan111, prosiłem Cię na PW, żebyś nie wstawiał tych samych postów w kilku wątkach tyle i tylko tyle. Nikt tu nie próbuje cenzurować Twoich postów, staramy się jedynie zaprowadzić jakiś elementarny porządek, tak by jedna sprawa nie miała wielu wcieleń.

Pytam się zatem, w którym dziale mam umieścić Twoją?

 

Na razie oba wątki (ten z Pytań do Działu Technicznego i ten z Pytań do Dyrekcji) zostały połączone i umieszczone w Pytaniach do Dyrekcji :idea: Wnioskuję, że na tym dziale zależy Ci najbardziej ;) Jakbyś jednak zmienił zdanie to proszę nie zakładaj kolejnego wątku na ten sam temat, tylko daj znać, a przeniesiemy go tam gdzie zechcesz :)

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
Przecież jest to normalne że Dział Techniczny i Dyrekcja występują do producenta w przypadku problemów technicznych których nie jest w stanie rozwiązać serwis na poziomie testera błędów

Dziękuję za pouczenie.

Zapytanie zostało wystosowane.

Przypominają mi te odpowiedzi na forum Dyrekcji i Działu Technicznego jakąś komunistyczną firmę której wszystkie działy stosują spychotechnikę byle tylko mieć miej pracy

No cóż, czasy komunistyczne pamiętam... ale tej wypowiedzi nie będę komentował.

Sprawę skieruje do Zarządu Subaru Import Polska
:facepalm:

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kiedy wystąpicie do Subaru jak serwis ma zdjagnozować ten komunikat

Stosowne zapytanie zostało do producenta wystosowane ;)

 

Otrzymaliśmy pewne wskazówki, co do metodyki postępowania. :book: W związku z powyższym nie ma konieczności wystosowywania pisma do zarządu Subaru Import Polska sp. z o.o., :scenic: lecz w zamian swój wysiłek proszę ukierunkować na udzielenie informacji, do jakiej ASO Subaru może Pan podjechać. :superhero:

Dla nas jest to o tyle istotna wiedza, iż owe wskazówki będziemy mogli bezpośrednio przekazać danemu serwisowi.

Oczywiście nr VIN samochodu również będzie pomocny.

 

Z wyrazami szacun :hi: ku

Edited by DZIAŁ TECHNICZNY
Link to comment
Share on other sites

„ ….lecz w zamian swój wysiłek proszę ukierunkować na udzielenie informacji….” Przede wszystkim to niech DT swój wysiłek ukierunkuje na terminy odpowiedzi i poziom wiedzy i granice kultury obsługi klienta i wiarygodności Importera . Również niech” cenzorzy” od elementarnego porządku swój wysiłek ukierunkują mocniej na bardziej terminowe odpowiedzi i dyscyplinowanie odpowiedzialnych. Cytat Dyrekcja .....Dziękuję za pouczenie....... Za co obraziła się na klienta Dyrekcja ? . To nie jest śmieszne ale żałosne czytając moje wpisy powyżej . Pozostaje postawić pytanie po co jest Dział Techniczny o niskiej wiedzy technicznej który przeprasza i nic więcej po interwencji …..Pracownicy serwisu będą wykonywać jazdy testowe, aby wywołać błąd…..iż wypowiedź m_dz jest jak najbardziej słuszna….. i Dyrekcja o mentalności obrażania się . Serwis łatwo weryfikuje rynek , jedzie się do drugiego . Dyrekcja Importera na razie jest obrażona na klienta który ma samochód na gwarancji . Publiczne przyznanie się do tego na forum internetowym jest dyskwalifikacją handlową . Dyrekcja cytat jaki znalazłem na forum Niewłaściwy akumulator Moja wiedza na temat akumulatorów zatrzymała się na etapie Fiata 126 ( czyli ok. 30 lat temu ).” Poraża szczerość ale inteligencją ( nie chce napisać dosadniej ) . Od 13 listopada czyli po 4 miesiącach udowadniania Dyrekcji że jest mądrzejsza na „etapie Fiata 126p” od producenta Subaru wreszcie wystąpiono do niego z zapytaniem . Subaru marka Premium Dyrekcja i Dział techniczny ………………………… chyba z innej bajki . Zadzwoniłem do serwisem aby skontaktował się z Importerem , po moim powrocie z zagranicy ustalimy termin wizyty .

Link to comment
Share on other sites

To nie jest śmieszne ale żałosne czytając moje wpisy powyżej

Nie sposób się nie zgodzić. Czytając Twoje wpisy powyżej ewidentnie widać, że rejestrując się na naszym forum nie przeczytałeś regulaminu, którego zgodziłeś się przestrzegać. Nie próbowałeś poczuć panującej tu atmosfery, a kiedy zniecierpliwiłeś się oczekiwaniem na odpowiedź postanowiłeś nas obrazić. Dostało się nawet użytkownikowi, który w dobrej wierze zasugerował, że przyczyną Twoich problemów może być niedoładowany akumulator.

Zadzwoniłem do serwisem aby skontaktował się z Importerem , po moim powrocie z zagranicy ustalimy termin wizyty

Mam nadzieję, że serwisowi uda się w końcu rozwiązać Twój problem, a w trakcie dalszego pobytu za granicą pozostawisz po sobie lepsze wrażenie o rodakach znad Wisły niż to, które wyziera z Twoich postów.

Link to comment
Share on other sites

Na problem niedoładowanego akumulatora zwrócił uwagę Dobi 1972 a nie m_dz więc zacznij po prostu od elementarnej prawdy . Życzę po prostu BUDUJCIE WIARYGODNOŚĆ SUBARU IMPORT POLSKA przez wiedze i kompetencje techniczną bo mam już dosyć …… Nie próbowałeś poczuć panującej tu atmosfery …. postanowiłeś nas obrazić…..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...