house_1 Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Po prostu w naszym kraju panuje praktyka zamiatania niewygodnych tematów pod dywan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1leszek Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 Wydaje mi się a tak naprawdę robię się tego pewien ,że problemem silników SBD jest wytwarzanie dużej ilości sadzy. To ona zatyka silnik tj. kanaliki olejowe i powoduje uszkodzenia silnika. U mnie notorycznie dochodzi do zatykania filtra olejowego oraz wysadzania oleju pod filtrem. Jak do tej pory zwalałem to na nieprawidłowy dobór oleju. Silnik jest wrażliwy na rodzaj oleju. Na olejach c3 5W30 zatyka się notorycznie i nie da siedłuzej jeździć na jednym oleju jak 7000km. Natomiast na 0W30 (castrol edge prof. c3 0W30) udało mi się przejeździć 10000km. Podobnie jest na olejach klasy C2. Ja problem tworzenia sadzy widze w złej konstrukcji silnika: silnik mocno krótkoskokowy jak na diesla ma mało czasu na spalanie mieszanki i jest przez to czuły na niedokładność lub złe ustawienie kata wtrysku. Na dodatek nieprawidłowe ciśnienie na hydraulice zaworów powoduje złe czasy otwarcia zaworów i w sumie mamy kupe sadzy. Zdejmowałem rure wydechową bo zakładałem hak i widziałem wnętrze wydechu przed dpf : kuuuuuuuuuuuuuuuupe sadzy . Niestety te silniki są źle zaprojektowane a na dodatek producent olał dobór oleju i nie stworzył normy olejowej do silnika. Zastosował tylko ogólną ACEA i nie sprecywał czy C2 czy C3. W manualu jest wpisane ,ze może jeździć nawet na 5W20 (tak mówił Pan z SIP). Wiec tak na prawde producent dał ciała i zlewa klientów. Aha przy oleju C2 niestety mamy nieprawidłowe steorwanie mieszanką. Nie wiem czy to zamałe ciśnienie na zaworach czy za słabe naciąganie łańcucha rozrządu i przez to nie dokońca prawidłowy kat wtrysku . Faktem jest że silnik szarpie przy ujmowaniu i dodawaniu gazu. Na 0W30 natomiast jest w miare ok . Jest to olej pełno syntetyczny i silnik nie ma na nim dobrej kultury pracy. Krótki skok daje o sobie znać i powoduje słabe rozprzestrzenia się płomienia co w konsekwencji przyczynia się do szarpania choć delikatnego 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Prędzej czy później wszystko sprowadza się do kasy... Z tego co ja sobie liczyłem uwzględniając różnice w cenie zakupu, rocznych kosztów paliwa, kosztu przeglądów to w ciągu 5 lat diesel wyniesie mnie ok. 50 kPLN mniej niż benzyna -- to ponad 30% ceny zakupu tego auta (dużo ). Dodając to, że fajniej mi się jeździło dieslem wybór był jasny (chociaż lektura niektórych wątków na forum trochę odstraszała ) u mnie ta kalkulacja działa trochę inaczej popatrzmy: różnica w cenie zakupu nowego: 11.000 (2,500EUR, wersje activ, manual) Różnica na paliwie po 150k km: ca. 20k PLN (srednio 7,5 dizel, 10 benzyna, różnica w cenie paliw 6 groszy) 31k to i tak na szortblok i inne duperele chyba wystarczy,? może nawet na pół litra jescze zostanie To chyba jeszcze raz musisz przeliczyc Rozumiem ze roznica w cenie 11tys zl to na korzysc benzyniaka, skoro roznica w cenie paliwa 20tys zl to po 150tys km do przodu bedziesz o 9tys, a nie prawie 30tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Korton paradoksalnie w Subaru benzyna w OBK jest droższa niż diesel (2,5 powoduje różnicę w akcyzie), więc kalkulacja się w tym aspekcie zgadza Ale jaki jest sens oszczędzać na paliwie przez parę lat, żeby starczyło na nowy silnik - tego nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Korton paradoksalnie w Subaru benzyna w OBK jest droższa niż diesel (2,5 powoduje różnicę w akcyzie), więc kalkulacja się w tym aspekcie zgadza Ale jaki jest sens oszczędzać na paliwie przez parę lat, żeby starczyło na nowy silnik - tego nie wiem O widzisz, nie wiedzialem, praktycznie zawsze dizel jest drozszy od benzyny (o porownywalnych parametrach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 W sumie praktycznego znaczenia to i tak nie ma, bo kto kupi w PL za takie pieniądze OBK 2,5 benzynę... Może pasjonat jakiś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 W sumie praktycznego znaczenia to i tak nie ma, bo kto kupi w PL za takie pieniądze OBK 2,5 benzynę... Może pasjonat jakiś Szczególnie jak jest teraz SBD z CVT. Wcześniej było to jakoś uzasadnione, no chyba, że ktoś wybitnie nie lubi diesla wtedy jest to jakieś uzasadnienie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Diesel z CVT powinien być bardziej trwały niż w manualu, no ale o tym to się przekonamy pewnie jak zwykle za 2-3 lata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 W sumie praktycznego znaczenia to i tak nie ma, bo kto kupi w PL za takie pieniądze OBK 2,5 benzynę... Może pasjonat jakiś Szczególnie jak jest teraz SBD z CVT. Wcześniej było to jakoś uzasadnione, no chyba, że ktoś wybitnie nie lubi diesla wtedy jest to jakieś uzasadnienie jest. Wystarczy to forum poczytac, zeby go znienawidzic. O ile pamietam 2.0Dl zawsze w Outbackach byl najtansza opcja, bo i w sumie najslabsza, ale oczywiscie akcyza swoje robi. Odnosnie pasjonatow to ja swojego nowego za przeszlo 51k Euro bym na pewno nie kupil, mimo ze lubie to auto to za takie pieniadza mozna kupic cos lepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Wystarczy to forum poczytac, zeby go znienawidzic. O ile pamietam 2.0Dl zawsze w Outbackach byl najtansza opcja, bo i w sumie najslabsza, ale oczywiscie akcyza swoje robi. Odnosnie pasjonatow to ja swojego nowego za przeszlo 51k Euro bym na pewno nie kupil, mimo ze lubie to auto to za takie pieniadza mozna kupic cos lepszego Ano tak, coś za dużo tych awarii, wiadomo że Forum to się pisze zwykle o problemach ale w porównaniu z innymi markami aż tak dobrze nie jest. Czy w cenie H6 można by kupić coś lepszego o porównywalnych parametrach to nie wiem (A6 Allroad czy Volvo XC70 chyba jednak więcej kosztują). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 (A6 Allroad czy Volvo XC70 chyba jednak więcej kosztują). chyba ? A6 z V6 kosztuje pod 280k pln..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 (A6 Allroad czy Volvo XC70 chyba jednak więcej kosztują). chyba ? A6 z V6 kosztuje pod 280k pln..... "Chyba" bo może ktoś za chwile napisze jakie tam rabaty dają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 (edytowane) Ostatnio robiłem duży przegląd rynku. Z kwotą ok 50 000 Eur nie ma nawet co pojawiać się w salonach (w praktyce, bo reklamy swoje ), jeśli oczekujesz czegoś rozsądnie wyposażonego i z ponad 2l silnikiem. Więc taka cena za H6 była jak najbardziej korzystna. Szukałem czegoś w kwocie do 220 - 230 kPLN, skończyło się na ... FXT Gdyby w ofercie był OBK H6 - Wówczas on by stał pod moim domem Edytowane 2 Października 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Wystarczy to forum poczytac, zeby go znienawidzic. O ile pamietam 2.0Dl zawsze w Outbackach byl najtansza opcja, bo i w sumie najslabsza, ale oczywiscie akcyza swoje robi. Odnosnie pasjonatow to ja swojego nowego za przeszlo 51k Euro bym na pewno nie kupil, mimo ze lubie to auto to za takie pieniadza mozna kupic cos lepszego Ano tak, coś za dużo tych awarii, wiadomo że Forum to się pisze zwykle o problemach ale w porównaniu z innymi markami aż tak dobrze nie jest. Czy w cenie H6 można by kupić coś lepszego o porównywalnych parametrach to nie wiem (A6 Allroad czy Volvo XC70 chyba jednak więcej kosztują). ok nie chodzi w sumie tylko o Forum, mój serwis naprawiał w tym roku przeszło 20szt takich jednostek z roczników 2008-2012 . Za 200-250kzł myślę, że dużo aut ciekawych by się znalazło, kolega ostatnio kupił 525 xd za deko pow 200kzł, jakieś A4 z quatrro też pewnie da się kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Wystarczy to forum poczytac, zeby go znienawidzic. O ile pamietam 2.0Dl zawsze w Outbackach byl najtansza opcja, bo i w sumie najslabsza, ale oczywiscie akcyza swoje robi. Odnosnie pasjonatow to ja swojego nowego za przeszlo 51k Euro bym na pewno nie kupil, mimo ze lubie to auto to za takie pieniadza mozna kupic cos lepszego Ano tak, coś za dużo tych awarii, wiadomo że Forum to się pisze zwykle o problemach ale w porównaniu z innymi markami aż tak dobrze nie jest. Czy w cenie H6 można by kupić coś lepszego o porównywalnych parametrach to nie wiem (A6 Allroad czy Volvo XC70 chyba jednak więcej kosztują). ok nie chodzi w sumie tylko o Forum, mój serwis naprawiał w tym roku przeszło 20szt takich jednostek z roczników 2008-2012 . Za 200-250kzł myślę, że dużo aut ciekawych by się znalazło, kolega ostatnio kupił 525 xd za deko pow 200kzł, jakieś A4 z quatrro też pewnie da się kupić. BMW 5 czy A4 to trochę inna klasa samochodu w stosunku do OBK prześwit, wielkość. Tanio to BMW wyszło, ostatnio jeździłem BMW 320xd gdzie cena wynosiła coś koło 223kPLN (wg. cennika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo11 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Gdyby w ofercie był OBK H6 - Wówczas on by stał pod moim domem 3.6 H6 wróć do nas!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 ok nie chodzi w sumie tylko o Forum, mój serwis naprawiał w tym roku przeszło 20szt takich jednostek z roczników 2008-2012 . Za 200-250kzł myślę, że dużo aut ciekawych by się znalazło, kolega ostatnio kupił 525 xd za deko pow 200kzł, jakieś A4 z quatrro też pewnie da się kupić. Porównaj wielkości wnętrz. A4 bardzo ciasne, a 525 jeszcze gorsze (z tyłu). Więc żaden z nich nie nadaje się na pojazd rodzinny, jeśli myślisz również o komforcie dzieciaków. Z BMW musielibyśmy brać 5GT, a to już znacznie więcej, lub 3GT (akurat podoba mi się) - ale z ponad 200 konnym motorem też osiąga w praktyce znacznie ponad 200 kPLN ,a w niczym nie jest lepsza od kosztującego połowę tego FXT. - trochę pojeździłem i ... byłem zawiedziony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 ok nie chodzi w sumie tylko o Forum, mój serwis naprawiał w tym roku przeszło 20szt takich jednostek z roczników 2008-2012 . Za 200-250kzł myślę, że dużo aut ciekawych by się znalazło, kolega ostatnio kupił 525 xd za deko pow 200kzł, jakieś A4 z quatrro też pewnie da się kupić. Porównaj wielkości wnętrz. A4 bardzo ciasne, a 525 jeszcze gorsze (z tyłu). Więc żaden z nich nie nadaje się na pojazd rodzinny, jeśli myślisz również o komforcie dzieciaków. Z BMW musielibyśmy brać 5GT, a to już znacznie więcej, lub 3GT (akurat podoba mi się) - ale z ponad 200 konnym motorem też osiąga w praktyce znacznie ponad 200 kPLN ,a w niczym nie jest lepsza od kosztującego połowę tego FXT. - trochę pojeździłem i ... byłem zawiedziony. Moje Subaru w środku jakieś przepastne nie jest, jak najbardziej można je przyrównać do BMW 5, w A4 (od B8) też jest podobna ilość miejsca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Na tapatoku nie widzę jaki masz model, ale po treści wnioskuję, że nie jest to nowy OBK, a do takiego je porównywałem Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 A4 to, do golfa możecie sobie tylko porównać - nie do OBK!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 A4 to, do golfa możecie sobie tylko porównać - nie do OBK!! Tak a Obk to do A8 najlepiej porównywać , jak już do Golfa z A3 się porównuje bo ta sama klasa jak i płyta podłogowa. Odnosnie porównania wymiarów Obk My08-09 i A4 My08-09 (B8) to którymi wg Ciebie ustępuje ? Ja widzę, że rozstaw ma o aż 13cm większy, w środku miejsca jest też porównywalnie albo deko więcej niż w Subaru. Na tapatoku nie widzę jaki masz model, ale po treści wnioskuję, że nie jest to nowy OBK, a do takiego je porównywałem Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Tak pisałem o cenie nowego mojego auta, czyli My08. Nowego modelu tym bardziej bym nie kupił, bo niestety nie akceptuje jego urody , także niestety to moje nie pierwsze Subaru ale chyba ostatnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Ja widzę, że rozstaw ma o aż 13cm większy, A4 ma większy rozstaw ale to głównie przekłada się na komfort. Wewnątrz A4 ma podobną ilość miejsca co poprzednie Legacy/OBK. Obecna wersja audi nieco urosła ale daleko mu do przestronności OBK. Zwłaszcza dla pasażerów z tyłu. także niestety to moje nie pierwsze Subaru ale chyba ostatnie . nie ma co dramatyzować. Pojawią się pewnie oferty OBK H6 w nowej wersji z importu z US. Podobnie jak Legacy. Wystarczy poczekać kilka miesięcy, może rok. Tak a Obk to do A8 najlepiej porównywać , ilością miejsca z tyłu może troczę popróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Nowego modelu tym bardziej bym nie kupił, bo niestety nie akceptuje jego urody , także niestety to moje nie pierwsze Subaru ale chyba ostatnie . Masz na mysli te MY10-14? Czy MY15? NIe podoba Ci sie nowy OBK? Jest zblizony do tych 04-09 stylistycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Ja widzę, że rozstaw ma o aż 13cm większy, A4 ma większy rozstaw ale to głównie przekłada się na komfort. Wewnątrz A4 ma podobną ilość miejsca co poprzednie Legacy/OBK. Obecna wersja audi nieco urosła ale daleko mu do przestronności OBK. Zwłaszcza dla pasażerów z tyłu. także niestety to moje nie pierwsze Subaru ale chyba ostatnie . nie ma co dramatyzować. Pojawią się pewnie oferty OBK H6 w nowej wersji z importu z US. Podobnie jak Legacy. Wystarczy poczekać kilka miesięcy, może rok. Tak a Obk to do A8 najlepiej porównywać , ilością miejsca z tyłu może troczę popróbować. Tak przecież napisałem, że A4 i Obk z tch lat (2008-2009) są jak najbardziej porównywalne, w Audi środek wydawał mi się deko większy za to bagażnik deko większy w Subaru. Nowszy Obk jest oczywiście znacznie przestronniejszy coś ala A6. Ten nowy Obk nawet MY15 mi nie podchodzi, moźe i jest lepiej niż My10-14, ale nadal jako całość mi nie pasuje. Poza tym brakuje wersji pow 200KM z jakimś szybszym automatem a wnętrze nadal sporo odstaje od konkurencji z niemiec. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Ten nowy Obk nawet MY15 mi nie podchodzi, moźe i jest lepiej niż My10-14, ale nadal jako całość mi nie pasuje. Poza tym brakuje wersji pow 200KM z jakimś szybszym automatem a wnętrze nadal sporo odstaje od konkurencji z niemiec. Takie tam gadanie, najarałeś się na nowe Audi i tyle Przyznaj się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się