Jump to content

Impreza 2.0 N/A - kolejna historia z dławieniem


Macjek
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Piszę to aby podsumować sobie wykonane dotąd czynności w walce o poprawną pracę mojej Imprezy i podzielić się wnioskami z wciąż nierozwiązanego problemu.

 

Dwa miesiące temu kupiłem Subaru Imprezę 2.0 GX 2002r. z przebiegiem 150kkm i auto wymagało trochę poprawek mechanicznych. Po wymianie wszystkich płynów, filtrów, rozrządu, itp został mi do załatania wydech (obecnie wywalony drugi kat i przelot do końca) i palący się CEL oraz zasygnalizowane błędy sondy lambda i czujnika spalania stukowego.

 

Po analizie okazało się, że sonda lambda jest sprawna, ale wypięta, przez co samochód chodził w trybie awaryjnym i nie pokazywał swojej prawdziwej usterki. Po wpięciu sondy lambda samochód na zimno nie chce jechać, gubi obroty, krztusi się, dławi, przerywa a to wszystko do 3k rpm, z wielkim trudem osiąganych. Powyżej tej granicy jest OK. Im cieplejsze auto tym chętniej jedzie. Podejrzenie chłopaków z serwisu padło na MAP sensor, który został wymieniony na inny. Po wymianie auto zaczęło normalnie jeździć ale tylko do czasu kiedy się rozgrzało. Po rozgrzaniu znowu CEL, przerywanie, dławienie. W celu dalszej diagnostyki jeżdżę przez weekend na zmianę wpinając i zaślepiając ten gumowy przewód odpowiedzialny za regulację ciśnienia paliwa docierającego do silnika. Było różnie, ale wczoraj przegoniłem auto po obrotach i już jest źle w każdej konfiguracji - przewód wpięty i zaślepiony, auto ciepłe i zimne. Dodatkowo zacząłem słyszeć czasem takie miarowe stukanie spod maski - nie wiem czy to objaw spalania stukowego czy wypadania zapłonów, ale czasem się to pojawia. CEL czasem świeci, czasem nie, a komputer pokazuje już tylko błąd czujnika spalania stukowego.

 

Jutro znów odstawiam do serwisu na dalsze poszukiwania usterki. Informacje zdobyte przez ten weekend sugerują, że nie jest to problem zasilania w paliwo, a raczej błędnych sygnałów gdzieś w elektronice silnika. Nie znam się na tym zbyt dobrze, ale chyba pora odnieść się do tego błędu knock sensora, bo z tego co czytałem to jego usterka może dawać podobne objawy.

 

Będę informować o postępach, bo wiem, że problem jest częsty i ma niejedno rozwiązanie.

 

P.

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Witaj! Zawory regulowałeś? Rozrząd powinien być wymieniony przy 105kkm, ktoś nie wymienił czy nie miałes pewności ,że był wymieniony również przy 105kkm powinien być sprawdzony luz na zaworach. Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Witaj! Zawory regulowałeś? Rozrząd powinien być wymieniony przy 105kkm, ktoś nie wymienił czy nie miałes pewności ,że był wymieniony również przy 105kkm powinien być sprawdzony luz na zaworach. Pozdr.

 

Z tego co wiem rozrząd był wymieniany po kupnie przez poprzedniego właściciela, przy 70kkm.

Ja wymieniłem, żeby mieć to z bani i nie ryzykować.

 

Od mechanika wiem, że ten silnik ma samoregulatory i luzu się nie dotyka, ale mogę się upewnić. Czy luz zaworowy może dawać takie objawy?

edit: właśnie sprawdziłem nalepkę na masce - regulacja luzów zaworowych co 100kkm, powinni to więc zrobić.

M.

Edited by Macjek
Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

kolejny dzień diagnozowania w warsztacie wyłonił nowego podejrzanego - I sonda lambda. Dzisiaj będzie dokładnie badana i ew. będzie poszukiwane coś w zamian.

Oryginał w subaru kosztuje ponoć grubo ponad 1k pln, więc panowie będą próbowali podpasować coś z VW.

 

Moja sonda, w przeciwieństwie do większości, jakie widywali w tych silnikach, ma 6 kabelków, a nie 4. Ktoś trenował temat i wie czy można dobrać coś zamiast oryginału?

 

M.

Link to comment
Share on other sites

Wątek zbiorczy jeden już chyba jest:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-dlawienie-20-na-2-3-tys-rpm-cos-nowego/

 

Ja zobaczę jak będzie to wyglądać u mnie po zaworach, a ew potem po wizycie na teście sprawności wtryskiwaczy gazowych i rekalibracji mapy, wtedy też napiszę w swoim temacie.

Jak coś się wyjaśni będzie można postarać się sklecić z kilku wątków jeden w tematyce stukowca, lambdy, zaworów itp

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

kolejny dzień diagnozowania w warsztacie wyłonił nowego podejrzanego - I sonda lambda. Dzisiaj będzie dokładnie badana i ew. będzie poszukiwane coś w zamian.

Oryginał w subaru kosztuje ponoć grubo ponad 1k pln, więc panowie będą próbowali podpasować coś z VW.

 

Moja sonda, w przeciwieństwie do większości, jakie widywali w tych silnikach, ma 6 kabelków, a nie 4. Ktoś trenował temat i wie czy można dobrać coś zamiast oryginału?

 

M.

 

Nie wiem jaka jest różnica, ale niedawno wymieniałem II (tą za katalizatorem) w MTS Dzierżoniów i kosztowała ~ 600,00zł (ori).

 

P.S. Też mam jakąś nie za często występującą (wyszło jak podałem VIN).

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu w celach testowych - mam sprawdzić jak będzie zachowywać się na ciepłym a jak na zimnym. Przejechałem z 30km, raz butująć, raz spokojnie i jak już podjechałem po piwo do sklepu to podczas parkowania zapalił się CEL. Auto z kontrolką jedzie tak samo jak bez czyli o niebo lepiej niż kiedykolwiek odkąd je mam, z następującymi wyjątkami:

 

- przy zmianie biegów podbija obroty.

- gdy puszczam pedał gazu to hamowanie silnikiem rozpoczyna się z chwilowym opóźnieniem. Samochód zaczyna po prostu zwalniać z opóźnieniem jakichś 2 sekund

- czasem falują obroty na wolnych, zdarzyło mu się zejść prawie do zera ze 2 razy przy spokojnym dojezdzaniu do świateł. Nigdy nie zgasł.

 

Dam głowę sobie uciąć, że jutro na kompie wykryje tylko błąd knock sensora. Zostały więc dwa tematy: kontrola luzów zaworowych i ogarnięcie tego knock sensora.

 

M.

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

kolejny dzień diagnozowania w warsztacie wyłonił nowego podejrzanego - I sonda lambda. Dzisiaj będzie dokładnie badana i ew. będzie poszukiwane coś w zamian.

Oryginał w subaru kosztuje ponoć grubo ponad 1k pln, więc panowie będą próbowali podpasować coś z VW.

 

Moja sonda, w przeciwieństwie do większości, jakie widywali w tych silnikach, ma 6 kabelków, a nie 4. Ktoś trenował temat i wie czy można dobrać coś zamiast oryginału?

 

M.

 

 

Nie 6 kabelkow , a 5 ! 6 moze mieć wtyczka a przewodów jest 5 i wcale ta sonda nie kosztuje 1000> :) !

Ta sonda w tych autach jest bardzo ważna !!!!

Link to comment
Share on other sites

Nie 6 kabelkow , a 5 ! 6 moze mieć wtyczka a przewodów jest 5 i wcale ta sonda nie kosztuje 1000> ! Ta sonda w tych autach jest bardzo ważna !!!!

 

Racja, mój błąd, jest 5 przewodów. Sonda kosztowała znacznie mniej niż 1000pln.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

czesc, ja mam problemy z legacy EJ22, w sumie to dopiero zaczynam walke, legas jest zagazowany i na cyklonie smiga bez zarzutow :) na benzynie pali "od strzala" ale tak jak by na trzy moze nawet dwa garki. kreci sie, z duzymi oporam,i do 5k, przy owej 5-tce wydaje z siebie dziwny dzwiek, troche jak by wydech zatykalo, przestaje leciec dymek z wydechu za to czuc go w aucie, a z pod maski sie tli.. podobny dzwiek wydawal swift gti jak byl rozrzad przestawiony, tutaj rozrzad byl robiony pare km temu.. jak by mial ktos jakies pomysly co moge sprawdzic, bylo by fajnie :P

ps check sie czasem zaswieca na gazie, roznie, czasem i 1000 km zrobie bez kontrolki na blacie :D na benie nie jezdze duzo to i nawet nie mial czasu sie zaswiecic ;)

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

kolejny dzień diagnozowania w warsztacie wyłonił nowego podejrzanego - I sonda lambda. Dzisiaj będzie dokładnie badana i ew. będzie poszukiwane coś w zamian.

Oryginał w subaru kosztuje ponoć grubo ponad 1k pln, więc panowie będą próbowali podpasować coś z VW.

 

Moja sonda, w przeciwieństwie do większości, jakie widywali w tych silnikach, ma 6 kabelków, a nie 4. Ktoś trenował temat i wie czy można dobrać coś zamiast oryginału?

 

M.

 

 

Nie 6 kabelkow , a 5 ! 6 moze mieć wtyczka a przewodów jest 5 i wcale ta sonda nie kosztuje 1000> :) !

Ta sonda w tych autach jest bardzo ważna !!!!

 

 

Moze trzeba zrobić diagnostykę solidną,a nie trafiac, może to,a może tamto :unsure: ,no chyba ze kogos stać na to. :P i ma czas.

Edited by Maras
Link to comment
Share on other sites

ja miałem podobny problem - ogólnie z nierówną pracą na wolnych obrotach (czasami na chwilę pojawiał mi się check engine) - regulacja zaworów oraz czyszczenie przepustnicy bardzo dużo dało. Wymieniałem kable na nowe, swiece itp. . Obecnie problem wyeliminowany w 95%, muszę jeszcze od kogoś spróbować podmienić silnik krokowy i zobaczyć czy to on nie miesza, bo nie jest idalnie, czasami zdarzy mu się pofalować, teraz dodatkowo kuna mi pogryzła 1 kabel, to muszę go wymienić.

Link to comment
Share on other sites

Belgusie, w sumie to nie jestem pewien.. zostawilem bratu auto na pol roku i nie wiem co sie dzialo, a on sam nie wie jak bylo a jak jest :D w miedzy czasie wyslalem go zeby rozrzad wymienil.

osluchiwal dzisiaj znajomy silnik i twierdzi ze zawory stukaja <_< zapomnialem o tej przypadlosci subarek :huh: pol godziny pozniej - strzal w dolot na benzynie.. takze teraz poszukuje jakis info na temat regulacji, gdzies to tu widzialem... :biglol: jak by ktos mial pod reka to moglby wrzucic :) legacy BD 94r 2.2

Tedimy wydajke mi sie ze zatykal by tak samo spaliny na gazie B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...