Skocz do zawartości

Justy do zabawy na sniegu - ktorej generacji


kataryniarz

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Poszukuje jakiegos auta do zabawy na sniegu. Pomyslalem o Justy, ktora generacje polecacie?

Pierwsza czy druga? Jakie sa wady i zalety obu generacji?

Co rdzewieje najbardziej w pierwszej?

Co sprawdzac podczas kupna?

Ktora jest lepsza do nauki jazdy na sniegu (np. ktora prosciej jest cwiczyc wahadlo)?

 

Czy trzecia generacja(ta na bazie suzuki ingnis) ma naped na 4 kola?

 

Z gory dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w rodzinie i bawiłem się zarówno klasycznym Justy, jak i Swift-Justy. Pierwsze - po zapięciu przyciskiem na lewarku zmiany biegów - ma stały napęd na cztery koła. Swift-Justy ma zaś wiskozę, która tylną oś dołącza tylko w przypadku uślizgu. Stara Justynka jest krótsza, bodaj lżejsza i ma chyba nieco wyższy prześwit. Niemniej jednak - znacznie więcej jeździłem Swift-Justy, i w poślizgach na zaśnieżonych placach była ona całkiem miła. Kwestia gustu i dostępności - niemniej, prawdziwym Subaru jest tylko stara Justy I.

 

Co do Ignis-Justy, to tak, ma napęd na cztery koła - ale zapewne podobny jak w Swift-Justy (dołączający się przy uślizgu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak poczekasz do pierwszych opadów śniegu, to Ci powiem, czy 50 koni wystarczy, ale 75 na pewno nie zaszkodzi :)

 

silniki to wbrew pozorom bardzo mocne konstrukcje, bez zająknięcia powinny przyjąć 120 koni z dołożonego turbo. napęd podobnie, jeśli nie jeździsz po suchym na włączonym napędzie, tylko wykorzystujesz go zgodnie z przeznaczeniem (z tyłu w Justy jest jakby szpera 100%, przynajmniej tak mi się wydaje) to nic ze skrzynią nie powinno się dziać. ogółem, to brać, lać, upalać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

Co do justy I, gdzie ona lubi korodowac? Ktore miejsca sprawdzic przy kupnie?

Czy 50 koni wystarczy do jazdy po sniegu(glownie bokiem) czy lepiej jednak 75 konna?

Ile wytrzymuja silniki, naped? Jest jedna do kupienia z przegiegiem 270kkm czy to nie za duzo na maly litrowy

silnik?

 

Sprawdz kielichy przod/tyl oraz podloge.

Lepiej wziac 75 konia niz pozniej zalowac.

Justy w liczniku nie ma rzedu setek tysiecy km wiec nigdy sie nie dowiesz czy to 70k 170k 270k przebiegu. Jakby co silniki nie sa drogie.

Ogolnie na snieg to mala, fajna zabaweczka. Polecam z czystym sumieniem jednoczesnie wyczekujac na wieksze opady ;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie pierwsza generacja i zdecydowanie silnik MPFI 75 kucyków. Po usunieciu katalizatora i zamontowaniu w jego miejsce puszki rozpręznika oraz wydechu przelotowego zdecydowanie poprawia się elastyczność w dolnych partiach obrotów i zyskuje nowe życie na wysokich. Robota prosta koszt niewielki a serducho zaczyna bić z zaskakującą siłą :)

Spokojnie startuje z dwójki i lata bokami aż miło :D

Co do korozji to krawędzie tylnych nadkoli i tylne kielichy amorków to paskudne miejsca. Wydaje sie że korozja niewielka a jak sie zaczyna dłubać to sie okazuje że blacha się gdzieś ulotnił a i nie ma już do czego spawać. Trzeba dobrze sprawdzić. Podobnie z przednimi kielichami a także otwory przez które przechodzą drążki kierownicze. Zgrzew kanapkowy tam zastosowany to jakaś porażka, gnije tam aż miło a robota wredna żeby to połatać.

Sprawdz też mocowania tylnych stabilizatorów wzdłużnych w miejscu gdzie są dokręcone do budy (okolice tylnego końca progu) Jeśli tam zgnije to wyrwiesz to na pierwszym krawężniku tak jak ja to zrobiłem :)

Po za tym maszyna przecudna, krótka, zwrotna i naprawdę rwie do przodu jak mało które nowoczesne autko w tym segmencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za pomoc.

 

Po waszych postach napalilem sie troche na serie 1, niestety w okolicy byly 2 sensowne egzemplarze i oba sie sprzedaly w weekend.

Zostal juz sam zlom + jeden egzemplarz za kosmiczna cene. Pewnie skonczy sie na seri 2, bo zima juz tuz tuz i szkoda stracic sezon.

 

Ile kosztuja justy I serii w dobrym stanie?

Znalazlem taka:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=223297443&cd=634874767690000000

 

Da sie jeszcze utargowac, ale ciagle bedzie dosc droga, jaki jest rozsadna cena za takie auto?

To ponoc nie ma w ogole rdzy i mechanicznie jest dobre, przebieg jest udokumentowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuja justy I serii w dobrym stanie? Znalazlem taka: http://www.autoscout...874767690000000

Za tą cene możesz już kupić jakąś wolnossącą impreze

 

Pytanie tylko czy wolnossaca impreza bedzie lepsza do upalania na sniegu niz justy 1.

 

115/125KM vs 75KM. O momencie obrotowym 2.0 vs 1,2 nawet nie wspominam. Niski środek ciężkości (bokser), więcej możliwości usprawnienia Imprezy.

 

Dopóki nie planujesz śmigać pomiędzy drzewami/w ciasnych zaułkach... ^^

 

Powiem tak - bawiłem się Justy I 1,2 na gaźniku, Justy II 1,3 i Imprezą 2,0. Wszystkie dają frajdę.

 

Ale Impreza dostarcza jej aż w nadmiarze ;)

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

115/125KM vs 75KM. O momencie obrotowym 2.0 vs 1,2 nawet nie wspominam. Niski środek ciężkości (bokser), więcej możliwości usprawnienia Imprezy. Dopóki nie planujesz śmigać pomiędzy drzewami/w ciasnych zaułkach... ^^ Powiem tak - bawiłem się Justy I 1,2 na gaźniku, Justy II 1,3 i Imprezą 2,0. Wszystkie dają frajdę. Ale Impreza dostarcza jej aż w nadmiarze ;)

Justy na śniegu i lodzie szybkościa miażdży Imprezę, nawet STi :twisted:

Niedowiarków zapraszam do przeczytania"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...