Damhall Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Witam, Mam Legasia 2006 2.0 DOHC LPG. Objaw nr 1. Auto na biegu jałowym na postoju ma tendencje do szarpania, rzucania (takiej nierównej pracy). Obrotomierz wskazuje jakies 500-550 obr/min. Jak silnik ma lekko poniżej 1 tyś na jałowym wszystko działa pięknie po czym silnik po kilki sekundach postoju obniża sobie te obroty do wspomnianych 500-550 obr i je utrzymuje (jakby to była jego normalna prędkość obrotowa na jałowym, co mi się wydaje ze jest za niska i powinna być bliżej 1 tyś.), ale zaczyna nim szarpać jakby to było stanowczo za mało, do zadławienia, ale nigdy nie przygasa. Objaw nr 2. Auto przy wyhamowywaniu przy wciśnięciu sprzęgła przydusza silnik tak, że obrotmierz spada na sam dół (ale nie gasi silnika) i sam sobie tak 1-2 razy podbije go do ponad 1,5-2 tyś by uspokoić sytuacje i wraca do normy. To samo się potrafi stać gdy stoi sie do jakiego wyjazdu na sprzegle. Za wszelkie sygestie co do diagnozy z góry serdecznie dziękuję. POZDRAWIAM Damian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Witam, Mam Legasia 2006 2.0 DOHC LPG. Objaw nr 1. Auto na biegu jałowym na postoju ma tendencje do szarpania, rzucania (takiej nierównej pracy). Obrotomierz wskazuje jakies 500-550 obr/min. Jak silnik ma lekko poniżej 1 tyś na jałowym wszystko działa pięknie po czym silnik po kilki sekundach postoju obniża sobie te obroty do wspomnianych 500-550 obr i je utrzymuje (jakby to była jego normalna prędkość obrotowa na jałowym, co mi się wydaje ze jest za niska i powinna być bliżej 1 tyś.), ale zaczyna nim szarpać jakby to było stanowczo za mało, do zadławienia, ale nigdy nie przygasa. Objaw nr 2. Auto przy wyhamowywaniu przy wciśnięciu sprzęgła przydusza silnik tak, że obrotmierz spada na sam dół (ale nie gasi silnika) i sam sobie tak 1-2 razy podbije go do ponad 1,5-2 tyś by uspokoić sytuacje i wraca do normy. To samo się potrafi stać gdy stoi sie do jakiego wyjazdu na sprzegle. Zobacz, Moze tu znajdziesz odpowiedź. http://www.forum.sub...krokowy legacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielofski Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 ...też pomyślałem o krokowym. Czyszczenie na pewno nie zawadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 a ja sugeruje kompensacje luzów zaworowych ...też pomyślałem o krokowym. Czyszczenie na pewno nie zawadzi. w tym modelu jest elektroniczna przepustnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Dokladnie, w tym modelu nie ma silniczka krokowego tylko elektronicznie sterowana przepustnica. Przerabiam to obecnie.. Moje sugestie: czyszczenie przepustnicy regulacja zaworow swiece sonda podpinales pod komputer? jakies bledy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Dokladnie, w tym modelu nie ma silniczka krokowego tylko elektronicznie sterowana przepustnica. Przerabiam to obecnie.. Moje sugestie: czyszczenie przepustnicy regulacja zaworow swiece sonda podpinales pod komputer? jakies bledy? I jeszcze kable. Przyłączam się do pytania (przy okazji: checka nie wywala?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 (edytowane) Zdecydowanie luzy zaworowe. Jaki przebieg na LPG? Edytowane 28 Listopada 2012 przez pablonas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Albo źle wyregulowana instalacja gazowa, a jeśli na benzynie, to też się zdarza, po dłuższej jeździe na gazie przy źle wyregulowanej inst gazowej. Wynika z różnic w mapach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Witam, Mam Legasia 2006 2.0 DOHC LPG. Objaw nr 1. Auto na biegu jałowym na postoju ma tendencje do szarpania, rzucania (takiej nierównej pracy). Obrotomierz wskazuje jakies 500-550 obr/min. Jak silnik ma lekko poniżej 1 tyś na jałowym wszystko działa pięknie po czym silnik po kilki sekundach postoju obniża sobie te obroty do wspomnianych 500-550 obr i je utrzymuje (jakby to była jego normalna prędkość obrotowa na jałowym, co mi się wydaje ze jest za niska i powinna być bliżej 1 tyś.), ale zaczyna nim szarpać jakby to było stanowczo za mało, do zadławienia, ale nigdy nie przygasa. Objaw nr 2. Auto przy wyhamowywaniu przy wciśnięciu sprzęgła przydusza silnik tak, że obrotmierz spada na sam dół (ale nie gasi silnika) i sam sobie tak 1-2 razy podbije go do ponad 1,5-2 tyś by uspokoić sytuacje i wraca do normy. To samo się potrafi stać gdy stoi sie do jakiego wyjazdu na sprzegle. Za wszelkie sygestie co do diagnozy z góry serdecznie dziękuję. POZDRAWIAM Damian Ja bym zaczal od sprawdzenia LPG oraz resetu autoadaptacji. Dokladnie takei objawy sa po resecie ECU przez kilka pierwszych km.Moze byles ostatnio w serwisie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mus Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 na 99% luzy zaworowe , jaki masz przebieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danus00 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 podepnę się do tematu , u mnie jak np. dojeżdżam do świateł i wyrzucam na luz z 30 tys obrotów to obrotomierz spada mi aż do 0 tak jak by się odbił od dna i wraca do 10 tys obrotów i ponownie do zera i tak z 3 razy i staje na prawidłowych , mam silnik 2,0 165km i instalacje gazowa od 3 miesięcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 podepnę się do tematu , u mnie jak np. dojeżdżam do świateł i wyrzucam na luz z 30 tys obrotów to obrotomierz spada mi aż do 0 tak jak by się odbił od dna i wraca do 10 tys obrotów i ponownie do zera i tak z 3 razy i staje na prawidłowych , mam silnik 2,0 165km i instalacje gazowa od 3 miesięcy wiedziałem, ze boxery są wysokoobrotowe, ale żeby aż tak? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danus00 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 podepnę się do tematu , u mnie jak np. dojeżdżam do świateł i wyrzucam na luz z 30 tys obrotów to obrotomierz spada mi aż do 0 tak jak by się odbił od dna i wraca do 10 tys obrotów i ponownie do zera i tak z 3 razy i staje na prawidłowych , mam silnik 2,0 165km i instalacje gazowa od 3 miesięcy wiedziałem, ze boxery są wysokoobrotowe, ale żeby aż tak? :shock: oj no pomylilem się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucu Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 (edytowane) podepnę się do tematu , u mnie jak np. dojeżdżam do świateł i wyrzucam na luz z 30 tys obrotów to obrotomierz spada mi aż do 0 tak jak by się odbił od dna i wraca do 10 tys obrotów i ponownie do zera i tak z 3 razy i staje na prawidłowych , mam silnik 2,0 165km i instalacje gazowa od 3 miesięcy Dojeżdżasz do świateł mając 30tys obr? to przy ilu tys obr zaczyna Ci się czerwone pole!? Sorry ale musiałem :mrgreen: :mrgreen: Edytowane 29 Listopada 2012 przez Pucu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danus00 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damhall Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Instalacja gazowa od samego początku, czyli wg mojej wiedzy 168 tyś km. Objawy są i na gazie i na lpg choć na lpg zdecydowanie cześciej i intensywniej. Check engine się nie pojawia nawet na chwilę. Swiece wymieniałem, przewodów w tym silniku nie ma tylko cewka na każdą swiece. Czyszczenie przepustnicy nastąpi nie bawem, co do luzów zaworowych to już gruby temat i na to na razie nie ma finansowania:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mus Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Radzę jednak sprawdzić i wyrególować zawory, jak będą podpartę i długo będziesz tak jeździł to powypalasz gniazda zaworów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 (edytowane) Instalacja gazowa od samego początku, czyli wg mojej wiedzy 168 tyś km. Objawy są i na gazie i na lpg choć na lpg zdecydowanie cześciej i intensywniej. Check engine się nie pojawia nawet na chwilę. Swiece wymieniałem, przewodów w tym silniku nie ma tylko cewka na każdą swiece. Czyszczenie przepustnicy nastąpi nie bawem, co do luzów zaworowych to już gruby temat i na to na razie nie ma finansowania:P Nie jest z tym tak źle, 200-300 zl, ja nie zauważyłem nawet na rachunku:P A chodził równiej. Edytowane 30 Listopada 2012 przez Zbigniew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Instalacja gazowa od samego początku, czyli wg mojej wiedzy 168 tyś km. Objawy są i na gazie i na lpg choć na lpg zdecydowanie cześciej i intensywniej. Check engine się nie pojawia nawet na chwilę. Swiece wymieniałem, przewodów w tym silniku nie ma tylko cewka na każdą swiece. Czyszczenie przepustnicy nastąpi nie bawem, co do luzów zaworowych to już gruby temat i na to na razie nie ma finansowania:P Nie jest z tym tak źle, 200-300 zl, ja nie zauważyłem nawet na rachunku:P A chodził równiej. witam tez mam legacy 2008r. z lpg od nowego i takie same mam objawy z nierównymi obrotami i drganiami silnika. Mam pytanie poszukuje dobrego warsztatu ktory by wykonałregulacje zaworów bo świece i cewki już wymieniłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mus Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Instalacja gazowa od samego początku, czyli wg mojej wiedzy 168 tyś km. Objawy są i na gazie i na lpg choć na lpg zdecydowanie cześciej i intensywniej. Check engine się nie pojawia nawet na chwilę. Swiece wymieniałem, przewodów w tym silniku nie ma tylko cewka na każdą swiece. Czyszczenie przepustnicy nastąpi nie bawem, co do luzów zaworowych to już gruby temat i na to na razie nie ma finansowania:P Nie jest z tym tak źle, 200-300 zl, ja nie zauważyłem nawet na rachunku:P A chodził równiej. 200-300 to sohc 137 KM , dohc napewno sporo więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 na 99% luzy zaworowe , jaki masz przebieg? witam kolego widze że jestes z bydgoszczy ja też mieszkam w okolicach i tez mam podobny problem z legasiem i szukam jakiegoś dobrego warsztatu może masz jakies namiary na taki serwis to byłbym wdzieczny pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damhall Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 W ASO w Łodzi za regulacje zaworów zawołali 3500 za samą robocizne...... bez koniecznych kosztów uszczelek, oleju itd.... Cena zabójcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 W ASO w Łodzi za regulacje zaworów zawołali 3500 za samą robocizne...... bez koniecznych kosztów uszczelek, oleju itd.... Cena zabójcza. piszcie proszę w jakim silniku, chociaż nawet dla H6 to sporo..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
protosogt Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Witam To ile w końcu kosztuje ta regulacja zaworów w 2.0 165KM (serwis ewentualnie dobry warsztat) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się