Jump to content

stukanie - czy to kolumna?


goldii_M
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

od jakiegoś czasu przy jeździe na nierównościach przy skręconych kołach w lewo, z prawej strony słyszę przy wpadaniu w dziurę mocne stuki. Pierwsza diagnoza to gumy stabilizatorów, jednak ich wymiana niewiele pomogła. ASO stwierdziło, że to stukanie pochodzi z luzów na kolumnie kierowniczej i doradzają wymianę któregoś zaworka przy pompie, który ma zwiększyć ciśnienie i może (ale jak sami mówią, nie musi) pomóc.

Pytanko, czy faktycznie kolumna może stukać głównie przy skręconych kołach w jedną stronę i czy zwiększenie ciśnienia nie wysili za bardzo pompy?

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

podobno żadnych luzów nie ma - sprawdzane w ASO i dwóch innych warsztatach. Zastanawia mnie to, że stukanie słychać przy kołach skręconych tylko w jedną stronę.

Najprościej zalozyć "zestaw" i przestanie stukać. Zestaw chyba <400 zł ale maglownice trzeba wyjać.

ps. mozna probować regulacją ale to na długo nie starcza.

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez stuka ;( Gumy i laczniki wymienione, poprawy brak. Czy ten tajemniczy zestaw pasuje tez do MY07? Jak skomplikowana jest wymiana (czasowo/kosztowo)?

 

goldii_M, wyglada na to, ze mamy identyczne auta i obydwa jezdza po Gdansku ;) I maja ten sam problem :(

 

T.

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie i rozmawiając z kilkoma osobami zajmującymi się naprawą Subaru (nie ASO) usłyszałem, że nie warto do końca tego naprawiać. Oczywiście można (np regeneracja albo przynajmniej wymiany jakiś zaworków) ale podobno dość szybko problem wraca. Chyba zostanie się przyzwyczaić.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście można (np regeneracja albo przynajmniej wymiany jakiś zaworków) ale podobno dość szybko problem wraca.

 

wszystkie inne proby lacznie z regeneracją nie daja trwalego efektu....i problem powraca....chyba , ze sie kupi i zamontuje zestaw "od stukania na skretach" :mrgreen: ...to wtedy nie stuka......ale najprościej sie przyzwyczaić..... :cool:

Link to comment
Share on other sites

 

jest troche zamieszania z wymontowaniem maglownicy....

 

Panie Andrzeju, jak pięknie dyplomatycznie :cool:

 

Hehehe ;)

W/w serwis mowi 250zl przewody, 250zl geometria, ~300zl robocizna, calkowity koszt powinien sie zamknac w 750-800zl.

Teraz musze zmeczyc lokalne ASO, zeby mi sprzedali taki zestaw, bo do wawy 'ciut' za daleko ;)

 

marcinboro zeby to bylo stukanie... to jest mega glosne walenie, jakby cos odpadalo od samochodu :o

 

T.

Link to comment
Share on other sites

W/w serwis mowi 250zl przewody, 250zl geometria, ~300zl robocizna, calkowity koszt powinien sie zamknac w 750-800zl.

 

no a płynu do wspomagania nie policzyli..... :mrgreen:

 

Racja, z plynem to juz "klasycznie subarowsko tysiąc pińcet" by bylo :D

 

goldii_M zamailowalem juz do dzialu czesci, Andrzej tam pracujacy jest imho ogarniety, zobaczymy, co odpowie ;) W najgorszym przypadku:

a.) zrobimy "group buy" w Wawie + wysylka

b.) jednak sie przyzwyczaimy :)

 

T.

Edited by Tummi
Link to comment
Share on other sites

Witajcie Panowie,

 

również borykam się z problemem stuków przy skręconych kołach. Dowiedziałem się, że problem lezy w przewodach od wspomagania.

 

Czy ktos rozmawiał już z ASO Gdańsk w sprawie kosztów? Może podzielić się wnioskami na w/w temat?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...