Jump to content

Temperatura Subaru STI n12 2,5l - pomocy!


Recommended Posts

Witam! Zwracam się do bardziej obeznanych niż ja w tym temacie. Posiadam Subaru Imprezę STI z 2006r. (sedan).

Przebieg nie jest tak ważny ponieważ w zeszłym roku ok 10 tyś km temu został zakuty silnik w firmie Carfit w Nowym Sączu przez poprzedniego właściciela. Przechodząc do rzeczy. Kupiłem samochód jakiś czas temu. Jest to moje 3 Subaru i kolejne w tej samej budzie lecz pierwsze z zakutym silnikiem. Wczoraj byłem trochę pojeździć. Przy intensywnej jeździe było wszystko w porządku - temperatura standardowo pokazywała delikatnie poniżej środkowej skali. Natomiast gdy się zatrzymałem, któryś raz z kolei nagle zaczęła rosnąć. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym znacznie przekroczył poziom "full" ruszyłem więc z myślą, że przy spokojnej jeździe silnik mimo wszystko pod wpływem wiatru będzie lepiej chłodzony. Temperatura jednak praktycznie wzrosła do maksimum. Z obawy (nie wiem czy dobrze zrobiłem) zgasiłem silnik pozostawiając przekręcony kluczyk. Wiatrak chodził aż temperatura spadła do normalnego poziomu. Postanowiłem odpalić i wrócić do domu. Jednak po kilku sekundach powtórzyła się ta sama sytuacja. Domyślam się jakie skutki mogą być takiego przegrzania. Choć z chęcią wysłuchałbym kogoś z obszerniejszą wiedzą. Moje pytanie brzmi czym może to być spowodowane? Termostat się zaciął? Dziś zapewne wsiądę do samochodu i będzie trzymać temperaturę bo tak stało mi się kilka tyg wcześniej... Forumowicze HELP!

 

Chyba znalazłem sobie odpowiedź na to... Nie spodziewałem się po prostu, że przy zrobionym silniku jest ten sam problem z uszczelką...

Edited by ArtekMTB
Link to comment
Share on other sites

Teraz sprawdziłem jak wygląda sytuacja gdy silnik wystygnął. Jak się zagrzeje (spokojna jazda) zaczyna rosnąć ponad normę :( Pytanie czy to sama uszczelka...?

 

objawy które Pan opisał wczesniej wskazują na koniecznosc wymiany UPG. Można zakładać , że to termostat lub "żle odpowietrzony układ" ale to mało prawdopodobne skoro wczesniej było dobrze a UPG najczęściej daje znać po intensywnej jeżdzie.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...