ArtekMTB Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) Witam! Zwracam się do bardziej obeznanych niż ja w tym temacie. Posiadam Subaru Imprezę STI z 2006r. (sedan). Przebieg nie jest tak ważny ponieważ w zeszłym roku ok 10 tyś km temu został zakuty silnik w firmie Carfit w Nowym Sączu przez poprzedniego właściciela. Przechodząc do rzeczy. Kupiłem samochód jakiś czas temu. Jest to moje 3 Subaru i kolejne w tej samej budzie lecz pierwsze z zakutym silnikiem. Wczoraj byłem trochę pojeździć. Przy intensywnej jeździe było wszystko w porządku - temperatura standardowo pokazywała delikatnie poniżej środkowej skali. Natomiast gdy się zatrzymałem, któryś raz z kolei nagle zaczęła rosnąć. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym znacznie przekroczył poziom "full" ruszyłem więc z myślą, że przy spokojnej jeździe silnik mimo wszystko pod wpływem wiatru będzie lepiej chłodzony. Temperatura jednak praktycznie wzrosła do maksimum. Z obawy (nie wiem czy dobrze zrobiłem) zgasiłem silnik pozostawiając przekręcony kluczyk. Wiatrak chodził aż temperatura spadła do normalnego poziomu. Postanowiłem odpalić i wrócić do domu. Jednak po kilku sekundach powtórzyła się ta sama sytuacja. Domyślam się jakie skutki mogą być takiego przegrzania. Choć z chęcią wysłuchałbym kogoś z obszerniejszą wiedzą. Moje pytanie brzmi czym może to być spowodowane? Termostat się zaciął? Dziś zapewne wsiądę do samochodu i będzie trzymać temperaturę bo tak stało mi się kilka tyg wcześniej... Forumowicze HELP! Chyba znalazłem sobie odpowiedź na to... Nie spodziewałem się po prostu, że przy zrobionym silniku jest ten sam problem z uszczelką... Edytowane 27 Listopada 2012 przez ArtekMTB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 UPG , zakucie nie ma związku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekMTB Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Teraz sprawdziłem jak wygląda sytuacja gdy silnik wystygnął. Jak się zagrzeje (spokojna jazda) zaczyna rosnąć ponad normę Pytanie czy to sama uszczelka...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Teraz sprawdziłem jak wygląda sytuacja gdy silnik wystygnął. Jak się zagrzeje (spokojna jazda) zaczyna rosnąć ponad normę Pytanie czy to sama uszczelka...? objawy które Pan opisał wczesniej wskazują na koniecznosc wymiany UPG. Można zakładać , że to termostat lub "żle odpowietrzony układ" ale to mało prawdopodobne skoro wczesniej było dobrze a UPG najczęściej daje znać po intensywnej jeżdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Najlepiej sprawdzić płyn chłodniczy na zawartość "spalin" i będzie jasność, ale tak jak Andrzej Koper mówi, 99% uszczelka. Podmień jeszcze korkek na chłodnicy, może nie trzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Dla mnie też opis jednoznacznie wskazuje na uszczelkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Witam, To i tak dobry wynik, 10tys km, bez usterki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi