mati19999 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Witam wszystkich forumowiczów Ostatnimi czasy stałem się szczęśliwym posiadaczem subaru imprezy STI V2 z 1996 roku. Jest to wersja JDM przełożona do europejskiej budy. Silnik to EJ20 o seryjnej mocy 275KM. Przeszukałem szereg wątków na forum odnośnie paliwa jakie lejecie do swoich aut i udało mi się wyczytać, że prawdopodobnie wersje JDM były fabrycznie programowane na 100 oktanów ? Z tego co udało mi się też wyczytać to przy stosowaniu paliwa o niższej liczbie oktanowej powoduje ono spalanie stukowe i negatywnie wpływa na jednostkę. W związku z tym prosiłbym o porady co lać do mojego autka bo póki co tankowałem kilka razy auto i wlewałem tylko 98 verva. Z góry dziękuję za sugestie i porady. Pozdrawiam, Mateusz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 w roczniku '96 możesz lać 98. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 wielkie dzięki za rozwianie wątpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarczak Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Ja bym lał więcej oktanów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Ja bym lał więcej oktanów... Jakaś argumentacja? Ja też mam wersję JDM, która przed strojeniem była niby przystosowana do 100okt i na vervie jeździła bez problemów, a wszystkie wartości (EGT, AFR) były w najlepszym porządku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 (edytowane) a wszystkie wartości (EGT, AFR) były w najlepszym porządku... Można mieć stuki i przy optymalnych wartościach EGT, AFR... Obydwa parametry bowiem pokazują, czy mieszanka jest prawidłowo zbilansowana (w sensie powietrze/paliwo) a nie czy paliwo ma właściwą wartość przeciwstukową. Zależność pomiędzy wartościami LO a EGT i AFR jest ale nie taka bezpośrednia. Pozdrawiam Grzegorz Edytowane 24 Listopada 2012 przez Grzesiek_67 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Witam wszystkich forumowiczów Ostatnimi czasy stałem się szczęśliwym posiadaczem subaru imprezy STI V2 z 1996 roku. Jest to wersja JDM przełożona do europejskiej budy. Silnik to EJ20 o seryjnej mocy 275KM. Przeszukałem szereg wątków na forum odnośnie paliwa jakie lejecie do swoich aut i udało mi się wyczytać, że prawdopodobnie wersje JDM były fabrycznie programowane na 100 oktanów ? Z tego co udało mi się też wyczytać to przy stosowaniu paliwa o niższej liczbie oktanowej powoduje ono spalanie stukowe i negatywnie wpływa na jednostkę. W związku z tym prosiłbym o porady co lać do mojego autka bo póki co tankowałem kilka razy auto i wlewałem tylko 98 verva. Z góry dziękuję za sugestie i porady. Pozdrawiam, Mateusz. a jakie masz ECU? (podaj symbol z naklejki) i czy były jakies modyfikacje? W 96r jeszcze nie było 102 oktan w JP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Z tego co się dowiedziałem od poprzedniego właściciela to ECU jest sterowane płytką ESL 1,1.5 bar (zakupiona od forumowicza Szociu - cokolwiek to znaczy ). Poprzedni właściciel podobno jeździł cały czas na VP-racing z shell'a, ale wspominał że 98 powinno dać radę. Dlatego też wolę się upewnić czy jak będę tankował 98 to nie będę niszczył silnika. Wiadomo mogę tankować VP-racing, ale po pierwsze do najbliższej stacji shella od domu mam jakieś 15km, a po drugie z czystej ekonomii do normalnej jazdy po mieście tankowałbym 98 a do ostrzejszej vp-racing o ile to możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 a wszystkie wartości (EGT, AFR) były w najlepszym porządku... Można mieć stuki i przy optymalnych wartościach EGT, AFR... Obydwa parametry bowiem pokazują, czy mieszanka jest prawidłowo zbilansowana (w sensie powietrze/paliwo) a nie czy paliwo ma właściwą wartość przeciwstukową. Zależność pomiędzy wartościami LO a EGT i AFR jest ale nie taka bezpośrednia. Pozdrawiam Grzegorz Rzeczywiście spalanie stukowe nie ma bezpośredniego związku z EGT i AFR ale jest czujnik spalania stukowego więc gdyby zaczęło stukać z niedoboru oktanów czujnik powinien to wyłapać i ECU wywali "check" czego na vervie nie odnotowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 do normalnej jazdy 98 zdecydowanie styknie. jak będziesz upalać to uzupełnisz bak Racingiem albo jakimś octane boosterem i wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 (edytowane) do normalnej jazdy 98 zdecydowanie styknie. a dla pewności można dolewać (uważam, że bardzo ekonomiczna opcja) specyfik podnoszący LO, o dwa o taki na przykład : http://www.subarak.c...omax-500ml.html a jak kto dużo bogatszy to taki : http://www.subarak.c...oost-250ml.html Tylko ten ostatni podobno (sic!) z manganem, który lubi się nieciekawie odkładać na świecach, zaworach, gniazdach... Pozdrawiam Grzegorz Edytowane 24 Listopada 2012 przez Grzesiek_67 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 z doświadczeń mojego logowania, to u mnie w 2 różnych autach drobne stuki jeśli się pojawiały to tylko przy mega obciążeniu silnika, np przyspieszaniu na wysokim biegu od b.niskich obrotów, albo przy pełnym bucie. przy normalnej jeździe "do 3,5k rpm" po mieście, ryzyka stuków na 98 właściwie nie powinno być. ten pierwszy specyfik dolewałem do forka, raz na ruski rok, ale efektów ani pozytywnych ani negatywnych nie zauważyłem - ale przecież tego i tak gołym okiem nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 wszystko jasne, wielkie dzięki chłopaki za pomoc:) w takim razie dla czystego sumienia do 98 zakupię ten dodatek millers'a, a do ostrzejszej jazdy będę tankował vp-racing pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 do normalnej jazdy 98 zdecydowanie styknie. a dla pewności można dolewać (uważam, że bardzo ekonomiczna opcja) specyfik podnoszący LO, o dwa o taki na przykład : http://www.subarak.c...omax-500ml.html a jak kto dużo bogatszy to taki : http://www.subarak.c...oost-250ml.html Tylko ten ostatni podobno (sic!) z manganem, który lubi się nieciekawie odkładać na świecach, zaworach, gniazdach... Pozdrawiam Grzegorz Ten pierwszy też zostawia taki brązowy/rdzawy nalot. Sprawdzone osobiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Ten pierwszy też zostawia taki brązowy/rdzawy nalot. Sprawdzone osobiście. Uuuu, to niedobrze... :mad: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 To zalezy jeszcze, czy masz mody wydechu i/lub dolotu. Teoretycznie powinieneś lać jak najwyżej, czyli V-power Racinig. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Wydech mam przelotowy 3", zakończony puszką race box. Jeżeli chodzi o filtr powietrza to jest zamontowany stożek pipercross. Chyba nie ma co kombinować i zostanę przy V-power racing żeby mieć pewność że będzie ok. Ewentualnie będę miał w zanadrzu ten specyfik millers'a w razie gdybym na stacji nie miał możliwości zatankowania 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się