Skocz do zawartości

jakie paliwo do STI V2 JDM


mati19999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :)

 

Ostatnimi czasy stałem się szczęśliwym posiadaczem subaru imprezy STI V2 z 1996 roku. Jest to wersja JDM przełożona do europejskiej budy. Silnik to EJ20 o seryjnej mocy 275KM. Przeszukałem szereg wątków na forum odnośnie paliwa jakie lejecie do swoich aut i udało mi się wyczytać, że prawdopodobnie wersje JDM były fabrycznie programowane na 100 oktanów ? Z tego co udało mi się też wyczytać to przy stosowaniu paliwa o niższej liczbie oktanowej powoduje ono spalanie stukowe i negatywnie wpływa na jednostkę. W związku z tym prosiłbym o porady co lać do mojego autka bo póki co tankowałem kilka razy auto i wlewałem tylko 98 verva. Z góry dziękuję za sugestie i porady. Pozdrawiam, Mateusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wszystkie wartości (EGT, AFR) były w najlepszym porządku...

 

Można mieć stuki i przy optymalnych wartościach EGT, AFR... Obydwa parametry bowiem pokazują, czy mieszanka jest prawidłowo zbilansowana (w sensie powietrze/paliwo) a nie czy paliwo ma właściwą wartość przeciwstukową.

 

Zależność pomiędzy wartościami LO a EGT i AFR jest ale nie taka bezpośrednia.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Edytowane przez Grzesiek_67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów :)

 

Ostatnimi czasy stałem się szczęśliwym posiadaczem subaru imprezy STI V2 z 1996 roku. Jest to wersja JDM przełożona do europejskiej budy. Silnik to EJ20 o seryjnej mocy 275KM. Przeszukałem szereg wątków na forum odnośnie paliwa jakie lejecie do swoich aut i udało mi się wyczytać, że prawdopodobnie wersje JDM były fabrycznie programowane na 100 oktanów ? Z tego co udało mi się też wyczytać to przy stosowaniu paliwa o niższej liczbie oktanowej powoduje ono spalanie stukowe i negatywnie wpływa na jednostkę. W związku z tym prosiłbym o porady co lać do mojego autka bo póki co tankowałem kilka razy auto i wlewałem tylko 98 verva. Z góry dziękuję za sugestie i porady. Pozdrawiam, Mateusz.

 

a jakie masz ECU? (podaj symbol z naklejki) i czy były jakies modyfikacje? W 96r jeszcze nie było 102 oktan w JP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem od poprzedniego właściciela to ECU jest sterowane płytką ESL 1,1.5 bar (zakupiona od forumowicza Szociu - cokolwiek to znaczy :D ). Poprzedni właściciel podobno jeździł cały czas na VP-racing z shell'a, ale wspominał że 98 powinno dać radę. Dlatego też wolę się upewnić czy jak będę tankował 98 to nie będę niszczył silnika. Wiadomo mogę tankować VP-racing, ale po pierwsze do najbliższej stacji shella od domu mam jakieś 15km, a po drugie z czystej ekonomii do normalnej jazdy po mieście tankowałbym 98 a do ostrzejszej vp-racing o ile to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wszystkie wartości (EGT, AFR) były w najlepszym porządku...

 

Można mieć stuki i przy optymalnych wartościach EGT, AFR... Obydwa parametry bowiem pokazują, czy mieszanka jest prawidłowo zbilansowana (w sensie powietrze/paliwo) a nie czy paliwo ma właściwą wartość przeciwstukową.

 

Zależność pomiędzy wartościami LO a EGT i AFR jest ale nie taka bezpośrednia.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Rzeczywiście spalanie stukowe nie ma bezpośredniego związku z EGT i AFR ale jest czujnik spalania stukowego więc gdyby zaczęło stukać z niedoboru oktanów czujnik powinien to wyłapać i ECU wywali "check" czego na vervie nie odnotowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do normalnej jazdy 98 zdecydowanie styknie.

 

a dla pewności można dolewać (uważam, że bardzo ekonomiczna opcja) specyfik podnoszący LO, o dwa o taki na przykład :

 

http://www.subarak.c...omax-500ml.html

 

 

a jak kto dużo bogatszy to taki :

 

http://www.subarak.c...oost-250ml.html

 

Tylko ten ostatni podobno (sic!) z manganem, który lubi się nieciekawie odkładać na świecach, zaworach, gniazdach...

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Edytowane przez Grzesiek_67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doświadczeń mojego logowania, to u mnie w 2 różnych autach drobne stuki jeśli się pojawiały to tylko przy mega obciążeniu silnika, np przyspieszaniu na wysokim biegu od b.niskich obrotów, albo przy pełnym bucie.

 

przy normalnej jeździe "do 3,5k rpm" po mieście, ryzyka stuków na 98 właściwie nie powinno być.

 

ten pierwszy specyfik dolewałem do forka, raz na ruski rok, ale efektów ani pozytywnych ani negatywnych nie zauważyłem - ale przecież tego i tak gołym okiem nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do normalnej jazdy 98 zdecydowanie styknie.

 

a dla pewności można dolewać (uważam, że bardzo ekonomiczna opcja) specyfik podnoszący LO, o dwa o taki na przykład :

 

http://www.subarak.c...omax-500ml.html

 

 

a jak kto dużo bogatszy to taki :

 

http://www.subarak.c...oost-250ml.html

 

Tylko ten ostatni podobno (sic!) z manganem, który lubi się nieciekawie odkładać na świecach, zaworach, gniazdach...

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Ten pierwszy też zostawia taki brązowy/rdzawy nalot. Sprawdzone osobiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech mam przelotowy 3", zakończony puszką race box. Jeżeli chodzi o filtr powietrza to jest zamontowany stożek pipercross. Chyba nie ma co kombinować i zostanę przy V-power racing żeby mieć pewność że będzie ok. Ewentualnie będę miał w zanadrzu ten specyfik millers'a w razie gdybym na stacji nie miał możliwości zatankowania 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...