morda4u Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Witam, mam Legacy MY06 N/A. Jak odpalam na zimno to musze go pilować jakies 2-3 sek. Obstawiam, ze to w normie, ale na cieplo odpala praktycznie "od reki". Swiece mam nowe, podobno kabli WN u mnie nie ma tylko cewki. Zastanawiam sie co jeszcze mozna zrobic zeby odpalal natychmiast Jakies sugestie? Wiem, ze taki problem to nie problem, ale pytam z ciekawosci. Pozdr. morda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Luzy zaworowe trza by sprawdzić. Wiesz kiedy były ostatnio kontrolowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morda4u Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 (edytowane) No wlasnie luzy nie wiem kiedy byly kontrolowane. A prawda to, ze kabli WN nie ma jak sa cewki? Jakies kabelki chyba jednak od tych swiec ida gdzies. Znalazlem na necie jakies "przwody zaplonowe" do tego Subaraka. Czy to jest cos innego niz kable wysokiego napiecia? Off topic:A kontrola to tyle samo roboty co regulacja? U mnie podobno szklanki i trzeba silnik wyciagac, ale nie wiem czy do kontroli tez. No i ogolnie, jakie sa objawy tych luzow. Ciagle slysze o luzach i regulacji, ale zielony jestem i nigdzie jeszcze nie doczytalem jakie sa objawy, tzn. jesli to i/lub to i to -> do regulacji. Pozdr. morda Edytowane 23 Listopada 2012 przez morda4u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Poczytaj kolego troche(używając opcji szukaj) forum, znajdziesz dużo info o regulacji luzów zaworowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 W dużym skrócie: http://www.motofakty.pl/artykul/regulacja-luzow-zaworowych.html Co do Twojego silnika, to się nie wypowiadam, czy trza silnik wyjmować, czy nie, ktoś mądrzejszy musi to zweryfikować. A wracając do kabli WN - jak są w sprzedaży, to pewnie jakieś posiadasz Przypomniało mi się jeszcze, że ja w miałem takie cuś w stareńkim passacie b3, że gdzieś miałem nieszczelność w układzie paliwowym i też miał problem z odpalaniem. Zobacz jeszcze jak samochód jest zimny jak odpali po tym jak z 3 razy włączysz i wyłączysz stacyjkę o odstępach 3-4s - może masz problem z ciśnieniem paliwa i okaże się, że to nie kwestia zimny źle odpala a ciepły dobrze, tylko właśnie trzymania ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morda4u Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Sprawdzalem z tym wlaczaniem stacyjki kilka razy i to nie to. Z tego co pamietam to tez jest tak, ze pierwsze odpalenie trwa ze 2-3 sek, a jak od razu wylacze silnik i odpale jeszcze raz to juz od reki. Czyli to nie kwestia cieply/zimny, bo nawet sie nie zdazy zagrzac. Pozdr. morda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Silnik SOHC może mieć kable, Silnik DOHC ma cewki. Opóźniony (minimalnie) rozruch na zimnym silniku może być spowodawany odparowaniem i wywietrzeniem resztek paliwa z IN. Pierwsze "pokręcenie" daje pierwsze dawki, które po odparowaniu powodują rozruch. Natychmiastowe wyłączenie i ponowny natychniastowy rozruch jest o tyle łatwiejszy, że w IN znajdują się jeszcze odparowane resztki paliwa Onego czasu do pilotażowego wtrysku rozruchu był używany piąty wtryskiwacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morda4u Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) Dodam jeszcze, ze mam LPG wiec jazde koncze na gazie, a rozruch po postoju jest na benzynie. Czyli nie ma tam nic (przynajmniej nie benzyna) i musi zostac dopiero podane przy pierwszym rozruchu. Drugi rozruch juz szybko tak jak mowi Grzegorz. Czyli chyba to nie usterka. Pozostaje pogodzic sie z takim stanem reczy i nie plakac :smile: Tak przy okazji: Silnik DOHC ma cewki. Jak sa cewki to nie ma kabli? Tzn ze nie trzeba ich wymieniac bo "nie ma"? :smile: Pozdr. morda Edytowane 27 Listopada 2012 przez morda4u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Jak sa cewki to nie ma kabli 4 cewki po jednej na cylinder, oznacza, że nie ma kabli hV. Opis zjawiska nie wygląda niepokojąco, ale przy LPG jest możliwe, że instalacja ma wpływ na utrudniony rozruch: w instalacjach starszej generacji nieszczelny reduktor, w nowszych również reduktor i np. wtryskiwacz. Możliwe jest też "przestawienie" mapy w zakresie b.j. i niskich temperatur spowodowane nieprawidłowo zmapowaną LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się