Skocz do zawartości

Stuki w silniku !!!


Black and White

Rekomendowane odpowiedzi

podobno nie powinno... Mechanik dokręcił tak "na szybko" i tak muszę u niego dokręcić mocniej, poprzez zdjęcie rozrusznika i zablokowanie koła zamachowego - nadzieję, że wtedy uda się zdiagnozować przyczynę odrkęcenia, o czym niezwłocznie poinformuję Forum !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od czego ten krzywy wał? i jak to się objawiało?

objawiało się to tak, że podczas pracy silnika koło pasowe miało bicie, tzn nie kręciło się prosto tylko wpadało w wibracje.

Na początku myślałem, że to krzywe koło pasowe jednak po wymianie koła nie było poprawy. W carficie diagnoza była jasna, krzywy wał.

Po późniejszym poluzowaniu się koła i jak sądzę przeskoczeniu rozrządu zdecydowałem się na generalny remont silnika, który wyniósł mnie 6 klocków ale teraz silnik chodzi jak marzenie :cool:

powodem krzywego wału może chyba być albo dzwonek, albo jego złe spasowanie z powodu zużycia albo złej wymiany(o takim przypadku jednak nigdy wcześniej nie słyszałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeje kotleta. Od jakiegoś czasu w silniku cos mi lekko puka, cyka. Pukanie nie nasila sie podczas zwiekszania obrotów.Zlokalizowałem to w prawej glowicy. pierwszy typ to były luzy zaworowe ale po dwukrotnym ustawieniu nic sie nie zmieniło. Na chwile obecna mój typ to rolka dźwigienki zaworowej. Samochód z tym pukaniem zrobił juz ponad 1000km i nic niepokojacego się z nim nie działo, Dorzucam filmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor jest szczelny sprawdzałem. na chwile obecną dalej nie wiadomo co to stuka a muszę jutro do UK tym samochodem zajechać... Jak zajedzie to prawdopodobnie będę głowicę ściągał i szukał, Na chwile obecna mój typ pęknięty tłok lub luźny sworzeń,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Odgrzeje temat. Stukający silnik zrobił ponad 6000km i nic się nie pogłębiało dzis wyjołem i rozebrałem silnik.Jedyne niepokojące jest to ze glowica jest pęknięta pomiedzy swieca a zaworem i w niektórych miejscach da się zauważyć niewielką szczeliną pomiedzy gniazdem zaworowym a glowicą. przylgnie i zawory wyglądaja OK. Czy Ktoś coś wie na temat pękających głowić w wolnossakach????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Odświeżę, bo mnie już szlag trafia w moim Forku (SG "07 EJ20F) z dźwiękiem silnika.

 

Stojąc przodem do silnika, po lewej stronie silnik chodzi pięknie, ale po prawej słychać stukanie. Tutaj nagranie (nie do końca oddaje to co jest na żywo):

kierowca1.wav

kierowca2.wav

 

 

O aucie:

-nie bierze oleju (od wymiany do wymiany - ok 10kk - dolewam może 200ml)

-temperatura jak się ustawi to ani drgnie

-przyśpiesza dynamicznie i równo

-na postoju lekko pływają obroty i trochę drga ale... tutaj jest jeszcze problem z układem wspomagania który niedomaga, a wygląda to tak: obroty ok 700, zaczyna wyć pompa (bez kręcenia) i po sekundzie spadają obroty o jakieś 50-100, wycie się wzmaga, auto lekko drga jak obroty osiągają dołek, potem obroty podskakują o jakieś 150-200, wycie ustaje, obroty się stabilizują i po jakimś czasie ponownie.

 

Dajcie jakieś pomysły bo mnie szlag trafi, dlaczego silnik chodzi jak w maluchu :(

 

 

Edytowane przez LosioDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...