Jump to content

Stuki w silniku !!!


Black and White
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

dzisiaj podczas trasy zaczęło coś stukać. Po zatrzymaniu się i podniesieniu maski, stwierdziłem, że stuki (na moje ucho) pochodzą z przedniej części silnika (a być może nawet z tego środkowego koła, który napina jeden z pasków).

 

Popołudniu musiałem wrócić do domu i silnik, w żaden sposób nie osłabł, ma taką samą moc jak przedtem tylko coś STUKA !!??

 

Przy zgaszaniu silnika, nie ma innych niepokojących dodatkowych stuków czy innych rzeczy

 

Aha, silnik 2,2 L z 1996 roku ze stanem licznika 185 000 km.

 

Proszę was o pomoc - co to może być?, za którą z góry dziękuję

Edited by Black and White
Link to comment
Share on other sites

Hmm. Stukanie mam takie samo, bez względu na obroty. Na Twoim filmiku na wolnych onbrotach nic nie słychać, a u mnie tak. :(

 

Wie ktoś ile może kosztować wymiana panewki + innych rzeczy etc.?

 

U mnie jest jak na tym filmiku:

Edited by Black and White
Link to comment
Share on other sites

Albo luźne koło pasowe. Swego czasu dałbym sobie łapkę uciąć, że za pewien dźwięk w WRXie odpowiada panewka, a okazało się, że koło pasowe na wale (te duże szerokie) się poluzowało. Dźwięk był kurna I D E N T Y C Z N Y !!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Albo luźne koło pasowe. Swego czasu dałbym sobie łapkę uciąć, że za pewien dźwięk w WRXie odpowiada panewka, a okazało się, że koło pasowe na wale (te duże szerokie) się poluzowało. Dźwięk był kurna I D E N T Y C Z N Y !!

 

rozumiem, że mówicz o tym kole z przodu silnika, które jest centrlanie przez chłodnicą? bo właśnie jakby stamtąd dźwięk pochodził!

Link to comment
Share on other sites

Albo luźne koło pasowe. Swego czasu dałbym sobie łapkę uciąć, że za pewien dźwięk w WRXie odpowiada panewka, a okazało się, że koło pasowe na wale (te duże szerokie) się poluzowało. Dźwięk był kurna I D E N T Y C Z N Y !!

A jak do tego doszliście ze to przez kolo pasowe stuka?

Link to comment
Share on other sites

To jest zrozumiałe ale bardziej mi chodzi o to że normalnie byście rozbierali silnik bo panewka ale jednak dokręciliście koło które defakto prawie nigdy się nie odkręca w żadnym aucie. I chodzi mi bardziej o to jak doszliście że to przez koło.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli przymierzasz się do odkręcenia tego koła i czujesz, że śruba idzie za luźno to naturalne jest,że spróbujesz dokręcić i odpalisz na próbę. Tak zapewne było w tym przypadku bo to nie ja finalnie te luźne koło odkryłem.

Link to comment
Share on other sites

Odpowiedni klucz nasadowy (nie pamiętam jaki tam jest) i dojdziesz. Do tego druga osoba musi być w środku, wrzucić 5 bieg i trzymać nogę na hamulcu (żeby wał się nie kręcił).

Link to comment
Share on other sites

Witam,

dojechałem wczoraj do mechanika i przedstawiłem mu dwie opcje: luźne koło pasowe lub panewka. Nie chciał wierzyć w koło ale za moją prośbą wziął klucz i...... dokręcił koło !!!! Teraz stuków BRAK a gęba uśmiecha się mi teraz od ucha do ucha :)

 

Mechanik stwierdził, że to bardzo dziwna rzecz, i że samo raczej się nie odkręciło, i że trzeba by było zlokalizować przyczynę (to w przyszłym tygodniu, razem z odrkęceniem rozrusznika etc).

 

Gdyby nie Pablonas, może do teraz wyrywałbym sobie włosy z głowy hehe ;) (chodziaż już w pierwszym poście pisałem, że stuki chyba z tego kółka są)

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc !!

Edited by Black and White
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

a mi się poluzowało koło pasowe przez krzywy wał korbowy i było znacznie większe kuku niż dokręcenie koła pasowego

 

z racji, że jestem przed diagnozą: dlaczego poluzowało się koło pasowe?, możesz napisać jakie objawy są przy krzywym wale ?!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...