Skocz do zawartości

Zapalenie kontrolki serwisowej i mrugająca kontrolka tempomatu.


volvo144

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

dziś podczas jazdy nagle zapaliła mi się kontrolka serwisowa i jednocześnie zaczęła mrugać kontrolka tempomatu.

Z czym może być to związane? Poprzedni właściciel był w serwisie w celu skasowania błędu związanego z sonda lambda.

Czy w moim przypadku o to chodzi? W instrukcji piszą o uszkodzeniu układu kontroli emisji spalin czy to jest to samo co ... sonda lambda?) ale nic o migające kontrolce tempomatu.

Proszę o pomoc.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być błąd P0420 (niska efektywność układu katalitycznego) związany z niską jakością paliwa, zużytym katalizatorem, samochodem z rynku US, etc., również sonda może szwankowć. W wypadku takich błędów system odłącza również tempomat, co jest sygnalizowane użytkownikowi pulsowaniem/miganie kontrolki - tempomat niedostępny. Trzeba mieć świadomość, że nie wiemy jaki/jakie błędy zostały zapisane w pamięci ECU. Należy jej odczytać w serwisie i podjąć stosowne kroki.

 

Sonda lambda - czujnik zawartości tlenu w spalinach - jest jednym z elementów układu kontroli emisji spalin.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@volvo144, ja mam wymontowane ze swojego OBKa, jeśli byłbyś zainteresowany używaną to daj znać ;)

 

Były sprawne jak je wymontowywano oczywiście :)

 

Hej!

Dlaczego wymontowałaś?

Czy ten model ma 2 sądy (tyle ile wydechów) czy też jedną?

A co do uzywki to z jakim "przebiegiem"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy są dwie, przed i za katem.

 

Wymieniałam katalizator w ASO i nie chcieli mi ich na początku wykręcić, ale jak poprosiłam to je później wymontowali i mam je na wszelki wypadek.

Z nowym katem zamontowali mi nowe sondy, przy przebiegu około 150 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy są dwie, przed i za katem.

 

Wymieniałam katalizator w ASO i nie chcieli mi ich na początku wykręcić, ale jak poprosiłam to je później wymontowali i mam je na wszelki wypadek.

Z nowym katem zamontowali mi nowe sondy, przy przebiegu około 150 tys.

 

Dzięki za info :-)

Zobaczę co komputer powie na mój temat.

Ile dałaś i kiedy za nowy katalizator z sądami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

dziś podczas jazdy nagle zapaliła mi się kontrolka serwisowa i jednocześnie zaczęła mrugać kontrolka tempomatu.

Z czym może być to związane? Poprzedni właściciel był w serwisie w celu skasowania błędu związanego z sonda lambda.

Czy w moim przypadku o to chodzi? W instrukcji piszą o uszkodzeniu układu kontroli emisji spalin czy to jest to samo co ... sonda lambda?) ale nic o migające kontrolce tempomatu.

Proszę o pomoc.....

 

JAki blad ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Miałem - jak wileku innych użytkowników OBK/Legacy - ten sam problem.

 

Zakładając, że pojawi się błąd P0420 - polecam proste rozwiąznie, które opisałem tutaj:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/45784-legacy-iv-m05-20-palacy-sie-check/

 

Najważenijsze, że działa, błędów nie ma. A pojawiały się co 100 km....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Miałem - jak wileku innych użytkowników OBK/Legacy - ten sam problem.

 

Zakładając, że pojawi się błąd P0420 - polecam proste rozwiąznie, które opisałem tutaj:

 

http://www.forum.sub...lacy-sie-check/

 

Najważenijsze, że działa, błędów nie ma. A pojawiały się co 100 km....

 

Witam!

Rozumiem, ze to jest rozwiązanie: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/45784-legacy-iv-m05-20-palacy-sie-check/page__st__75#entry1566947

Czyli tuleja dystansowa katowa. Nie znam sie na tym, podeślij mi linka z allegro to takiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. U mnie działa od paru tysięcu km.

 

Ofert jest pełno.

 

Proponuję najpierw wkręcić prostą tuleję pod drugą sondę lambda (10 min samnodzielnej roboty), skasować błąd i pojeżdzić.

Jeśli pomoże - temat zamknięty.

Przykłady tulei (nazywanych szumnie emulatorami, chociaż nie emulują żadnego sygnału):

http://moto.allegro....2782312823.html

http://moto.allegro....2801774308.html

i setki innych.

 

Jak nie pomoże i bład P0420 powróci (z pewnością rzadziej), wkręcamy do tej tulei dodatkową tuleję kątową:

przykłady:

http://moto.allegro....2799576682.html

http://moto.allegro....2799602825.html

i wiele, wiele innych.

 

UWAGA: Ważne, aby tuleja/emulator kątowa miała nakrętkę kontrującą. To pozwoli na prawidłowe ułożenie wkręconej sondy lambda.

 

Obstawiam, że pomoże tylko wkręcenie pierwszej tulei (szczególnie jeśli wybierzesz wersję z małym otworem).

 

Ale zachęcam do potestowania. Jak widać pieniądze żadne i warto dokonać tych dwóch zakupów (a być może jednego za 20 PLN), żeby problem rozwiązać.

 

Oczywiście jeśli przyczyną występowania błędu P0420 jest zapchany katalizator lub uszkodzona II sonda lambda - żadne z tych eksperymentów nie pomogą.

 

Ale w większości przypadków mamy do czynienia ze stopniowym pogarszaniem się sprawności katalizatora, co skutkuje wyłapywaniem błędów przez komputer (analiza wykonana przez II sondę lambda). Stopniowo błedy będą coraz częstsze.

 

Ja miałem taką sytuację w OBK przy przebiegu 180 Tkm a wkręcenie tulei całkowicie wyeliminowało problem.

 

P.S. Oczywiście w silnikach H6 cała zabawa musi być wykonana podwójnie (jeśli obie sondy pokazują błędy).

 

I jeszcze jedno. Tuleje wykonane są w wersjach: przelotowa lub z małym otworem na końcu.

Najpierw kupiłbym tuleję prostą z małym otworem (np. 3-4 mm) Tuleja przelotowa może być mniej skuteczna, ale za mały otwór też nie jest wskazany.

Jeśli eksperyment z pierwszą tuleją nie okaże się wystarczająco skuteczny i zakupisz drugą tuleję, to pamiętaj, że jedna z tych tulei musi być przelotowa a druga z małym otworem. Jeśli obie tuleje będą miały przewężenia (ograniczony dostęp spalin) też nie spełnią swojego zadania. Oczywiście mały otwór zawsze można rozwiercić i zrobić tuleję przelotową. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest najpierw zakup prostej tulei z mosiądzu, gdyż w razie czego łatwo rozwiercić otwór.

Edytowane przez tcic
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przebieg w okolicach 150Tkm obstawiam, że błąd będzie pojawiał się najpierw sporadycznie a potem coraz częściej. NIeco rzadziej na PB98....

I za każdym razem przy jeździe z stałą prędkością lub delikanym operowaniu gazem (np zjad z górki).

Taki już urok soft-u naszych szuwarków :)

 

Ale pocieszające jest jedno. Jeśli przymierzasz się do gazu, to zapewne będziesz i tak zakładał prawdziwy emulator II sondy lambda (nie jestem specem od gazu, bo go nie lubię :mrgreen: ). Taki emulator, to nic innego jak układ elektroniczny, który generuje prawidłowy sygnał z II sondy do ECU.

 

Czyli też oszukiwanie komputera, ale zamiast tulei (oszukiwanie składu spalin i oszukiwanie II sondy) jest układ elektroniczny, który sztucznie generuje "prawidłowy" sygnał z II sondy do ECU.

 

Tylko nie wiem, czy w najnowszych generacjach instalacji gazowych stosuje się emulatory pracy II sondy lambda.... W starszych na 100% - TAK.

 

Polecam rozmowę z dobrym gazownikiem....

 

W każdym razie zapalanie się kontrolki CHECK ENGINE i sposoby radzenia sobie z tym tematem są gazownikom bardzo dobrze znane.

Edytowane przez tcic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie zapalanie się kontrolki CHECK ENGINE i sposoby radzenia sobie z tym tematem są gazownikom bardzo dobrze znane.

I to mnie cieszy ;-)

Tuleję prostą już zakupiłem. Jak się pojawi wkręcę jako przedłużenie II sondy lambda.

Czy miałeś jakiś własny sposób kasowania błędu czy też jeździłeś do serwisu?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem na Allegro własny zestaw do kasowania błędów za ok. 100,00 PLN (z oprogramowaniem na laptopa i wejściem na USB) do współpracy ze złączem OBD II. Jest tego pełno na allegro.

 

Są wersje do współpracy z laptopem (ok 100 PLN) i wersje samodzielne z funkcjami wyświetlania i kasowania błędów (ok 300 zł).

 

Jest też parę wątków na tym forum o tego typu maszynkach.

 

Ja mam coś w tym stylu:

 

http://allegro.pl/na...2738928779.html

 

Zresztą każdy normalny warsztat posiada interface do kasowania błedów silnika. P0420 to jeden z najpopularniejszych błędów praktycznie wszystkich marek. Ale biorą minimum 50 zł za skasowanie. Mi zwrócił się zakup po 2 skasowaniach....

A w czasie tesów wykonałem min 10-15 kasowań w swoim Outbacku 2,5 AUT.... zanim odkryłem temat tulei i ich odpowiedniej konfiguracji.

Poza tym ten interface ma wiele ciekawych funkcji np odczyty parametrów silnika podczas pracy.

Edytowane przez tcic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...