Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 19 Listopada 2012 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Wpadły mi w ręcde nowe statystyki sprzedaży poszczególnych marek ( koncernów ) w Europie. Po 10 miesiącach można powiedzieć że ... ogólnie nie jest dobrze : WV Group 2492400 -0,7% PSA Group 1391200 -12,4% Renault Group 1002700 -18% GM Group 814500 -12,8% Ford 769300 -12,1% Fiat Group 663100 -16,2% BMW Group 648300 -2% Hyundai Group 577300 12,9% Daimler Group 540900 -1,9% Toyota Group 432600 -1,7% Nissan 350100 -5,1% Volvo 184700 -10,2% Suzuki 119000 -12,8% Honda 109900 -6,4% Tata Group 102500 29,6% Mazda 101200 -12,8% Mitsubishi 59700 -33,4% Subaru 31800 10,4% No ale Subaru w swojej niszy się trzyma :cool: To głównie dzięki XV, który w całej praktycznie Europie jest bardzo pozytywnie oceniany. U nas zresztą też, tyle że ... siła nabywcza w Polsce jeszcze taka sobie Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Tata idzie tak dobrze dzieki jakosci czy dzieki zanizanym cenom? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Przypuszczam, ze to polaczenie kwestii cen i faktu, ze na europejskim rynku istnieja de facto od niedawna wiec wciaz go "podbijaja". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Czyli niska cena plus brak doswiadczenia klientow..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 @@TyrTyr, masz jakies zle doswiadczenia? Bo z tego co mi wiadomo z Tata tak troche jak z Dacia czyli niski standard za niska cene - wiesz co bierzesz ale masz solidnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apacz Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Niezły zjazd. Ale marki tradycyjnie uznawane za najpewniejsze, czyli Skodazczteremakółkami, BMW, Merc, Toyota trzymają sprzedaż (relatywnie najniższe spadki). Hyundai nie dziwi bo wypuścił kilka atrakcyjnych modeli ostatnio. Nie wiem co jest w grupie Tata, ale dla mnie szok w ujęciu ilościowym sprzedaży (nie piszę o wzroście). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 @@TyrTyr, masz jakies zle doswiadczenia? Bo z tego co mi wiadomo z Tata tak troche jak z Dacia czyli niski standard za niska cene - wiesz co bierzesz ale masz solidnie Nie mam i nie zamierzam miec. Dywan, herbata z Indi to prosze bardzo, ale nie samochod. http://www.carwale.com/research/tata-cars/indicavista/userreviews/3280.html http://www.ubiquitense.com/technology/would-you-mind-owning-a-tata-car/133/ http://www.consumercourtforum.in/f5/tata-manza-elan-car-third-grade-quality-car-luxurious-car-price-79326/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 @@TyrTyr,ale to sa wszystko consumer reviews... a wiadomo, kto najglosniej krzyczy... ja zaufam dopiero porzadnym testom - a wiec swoim wlasnym 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Than_Junior ja z Tatą miałem styczność jedynie na targach w Trn. Siedziałem i obejrzałem ich modele i wyszedłem z niesmakiem. Straasznie tandetne, brzydkie i w nowych autach wszystko było już luźne, trzeszczące, odstające itp. To było 2 lata temu, wiec może teraz się poprawili. Ale.. ale wziąłem też wtedy mojego tate, ojca w sensie i wsadziłem go do Taty, auta tym razem i stwierdził, że jest super. Nowy, za taką kase - podoba mu się. I weź mu przetłumacz, że w podobnej kasie to są inne auta, mniejsze ale lepiej wyposażone, bezpieczniejsze, ładniejsze.... ale on wie swoje. Jest wspaniałym przykładem pana w średnim wieku, dla którego auto nic nie znaczy, jest poprostu przedmiotem. I do takich panów chyba glównie jest skierowana oferta Taty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 @@TyrTyr,ale to sa wszystko consumer reviews... a wiadomo, kto najglosniej krzyczy... ja zaufam dopiero porzadnym testom - a wiec swoim wlasnym :cool: Wolny czlowiek w wolnym karaju...... Ja nie mam ani czasu ani pieniedzy na takie testy..... Z innej strony wydawalo mi sie ze "consumer" znaczy konsument, czyli klient. A jak klienci sa nie zadowoleni to ja nie bardzo mam ochote udowadniac sobie i innym czy mowia prawde czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 (edytowane) @@TyrTyr,chodzilo mi o to, ze za takimi testami najczesciej stoja ci, ktorzy sa niezadowoleni, bo najczesciej publicznie wyrazaja swoja opinie wlasnie tacy ktorym sie cos nie podoba. Jednoczesnie przy tego typu samochodzie odsetek tych, ktorzy beda z niego na tyle zadowoleni, ze z pasji i zachwytu beda o nim dobrze pisac, z natury rzeczy jest niski. Inaczej: mialem troche do czynienia z Daewoo Matizem. I jesli wziac poprawke na to, za jaka cene byl dostepny to mierna jakosc plastiku i mizerna skrzynia biegow przestaja miec znaczenie, bo poza tym jezdzilo sie tym autkiem po miescie naprawde dobrze. A ze sa jeszcze lepsze auta? Na pewno, ale za jaka cene? Edytowane 20 Listopada 2012 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 ,chodzilo mi o to, ze za takimi testami najczesciej stoja ci, ktorzy sa niezadowoleni, bo najczesciej publicznie wyrazaja swoja opinie wlasnie tacy ktorym sie cos nie podoba. Jednoczesnie przy tego typu samochodzie odsetek tych, ktorzy beda z niego na tyle zadowoleni, ze z pasji i zachwytu beda o nim dobrze pisac, z natury rzeczy jest niski. No dobra, nie mieszajmy diametralnie roznych spraw. Ja wiem ze za mala cene wiele oczekiwac to durnota. Byl czas kiedy jezdzilem kaszlakiem i bylem szczesliwy ze nie musze po nocy wracac tramwajem. Ale ten fakt nie robi z 126p dobrego samochodu. Przypuszczam ze glownym i jedynym powodem powodzenia pojazdow TATA jest dramatycznie niska cena. No i moze tak jak u Hundaya i Kia bardzo dluga gwarancja. Samochody to dla TATA maly fragment produkcji, moga sobie wiec pozwolic na zanizanie cen. Sa gdzies testy zderzeniowe tych pojazdow? Mowisz ze za takimi testami stoja niezadowoleni. Powiedz dlaczego mialbym ignorowac tych niezadowolonych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 mialbym ignorowac tych niezadowolonych Hmmm, ..... fakt dlaczego :arrow: może nieobiektywny point of view? a wiec swoim wlasnym Z całym megaszacunem - Statystyczne dane rules :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 mialbym ignorowac tych niezadowolonych Hmmm, ..... fakt dlaczego :arrow: może nieobiektywny point of view? Widze ze grono zwolennikow rosnie. :shock: Zadowoleni tez moga byc nie obiektywni........ Naszczescie nie mam w okolicy salonu tej firmy i nie zmarnuje czasu na wizyte. :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Z całym megaszacunem - Statystyczne dane rules dziekuje za caly megaszacun Ale to mialo byc z przymruzeniem oka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
+RAFAŁ+ Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Nie wiem co jest w grupie Tata, ale dla mnie szok w ujęciu ilościowym sprzedaży (nie piszę o wzroście). Np. Jaguar i Land Rover Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Ale to mialo byc z przymruzeniem oka Cóż, najwyraźniej jestem stary pierdziel :mad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Nie wiem co jest w grupie Tata, ale dla mnie szok w ujęciu ilościowym sprzedaży (nie piszę o wzroście). Np. Jaguar i Land Rover A jaki to procent produkcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 A jaki to procent produkcji? Dane dotyczące grupy Tata prawie w całości odnosza się właśnie do Jaguara i Land Rovera. Szczególnie nowy Evoque jest odpowiedzialny za przyrost sprzedaży. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 A jaki to procent produkcji? Dane dotyczące grupy Tata prawie w całości odnosza się właśnie do Jaguara i Land Rovera. Szczególnie nowy Evoque jest odpowiedzialny za przyrost sprzedaży. Pozdrowienia A czy jeszcze mozna sie dowiedzic kto i gdzie to projektuje? Innymi slowy jaki jest "wsad indyjski" z technologicznego punktu widzenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 A czy jeszcze mozna sie dowiedzic kto i gdzie to projektuje? http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_Land_Rover Innymi slowy jaki jest "wsad indyjski" z technologicznego punktu widzenia ? Ciężko powiedzieć ilu Hindusów pracuje tam teraz w UK i w jakim charakterze jako poddani królowej. W końcu Indie to dawna brytyjska kolonia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Ciężko powiedzieć ilu Hindusów pracuje tam teraz w UK i w jakim charakterze jako poddani królowej. W końcu Indie to dawna brytyjska kolonia No a to jest najciekawsze ile mysli technicznej TATA jest wstanie zaoferowac. Od czasow Forda Jaguar przestal dla mnie istniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T8LEK Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 @@TyrTyr, hinduskiej mysli technicznej, to raczej za wiele w grupie JLR nie ma. Sa natomiast pieniadze bardzo rozsadnie wydawane (nie to co zrobil np. Lotus) i duza swoboda dla brytyjskich inzynierow i projektantow. Taki model dziala swietnie, JLR ma teraz najsilniejsze portfolio w histori. Wlasciwie nie ma "slabego" auta. Model XF zaczyna sie troszke starzec, XK zestarzal sie okrotnie, a XJ ciagle budzi kontrowersje, ale to sa ciagle bardzo konkurencyjne samochody - wyniki finansowe mowia same za siebie. Zyski sa re-inwestowane w R&D, co zaowocowalo modelem F-Type (reinkarnacja kultowego E-Type'a), za chwile pojawi sie nastepca obecnego XK; nowe auto konkurujace z BMW seria 3; nastepca XF i supercar C-X75 (w kooperacji z Williamsem). Land Rover wlasnie zaprezentowal nowe wcielenie Range Rovera, ktore to auto wg. moto prasy podobno jest genialne Zaraz bedziemy mieli premiere nowego Defendera, a w tak zwanym miedzy czasie Evoque robi robote napedzajac sprzedaz. Istne tour de force Od czasow Forda Jaguar przestal dla mnie istniec. JLR pod parasolem Taty (sic!) przechodzi prawdziwy renesans i mozna powiedziec, ze zaczyna istniec (ekspansja na Chiny, etc, etc). http://www.nytimes.com/2012/08/31/business/global/tata-motors-finds-success-in-jaguar-land-rover.html?pagewanted=all http://ktwop.wordpress.com/2011/09/18/jaguar-land-rover-thrives-under-tata-and-fuels-tata-motors-profits/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 @@TyrTyr, hinduskiej mysli technicznej, to raczej za wiele w grupie JLR nie ma. Sa natomiast pieniadze bardzo rozsadnie wydawane Tak sobie wlasnie myslalem. Jak ich finanse naprawde wygladaja to oni tylko wiedza. Ktora czesc firmy pompuje kase w ktora. Podejrzewam ze jest troche tak jak GM i Dodge, potezny zastrzyk kasy dziala ozdrowienczo. Ale na jak dlugo? Tata pewnie nie ma zwiazkow zawodowych ktore musza dostac troszke ponad $2k od kazdego sprzedanego samochodu. Zwiazkow ktore co i rusz wymuszaja luznijesze tolerancje montazowe... Co do "epoki Forda" w historii Jaguara....... byl taki czas kiedy gdyby nie oznaczenia nie bylo wiadomo co to jest; Jaguar czy nowy Taurus.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się