Jump to content

Trochę statystyk


Dyrekcja
 Share

Recommended Posts

  • Dyrekcja SIP

Wpadły mi w ręcde nowe statystyki sprzedaży poszczególnych marek ( koncernów ) w Europie.

Po 10 miesiącach można powiedzieć że ... ogólnie nie jest dobrze :

WV Group 2492400 -0,7%

PSA Group 1391200 -12,4%

Renault Group 1002700 -18%

GM Group 814500 -12,8%

Ford 769300 -12,1%

Fiat Group 663100 -16,2%

BMW Group 648300 -2%

Hyundai Group 577300 12,9%

Daimler Group 540900 -1,9%

Toyota Group 432600 -1,7%

Nissan 350100 -5,1%

Volvo 184700 -10,2%

Suzuki 119000 -12,8%

Honda 109900 -6,4%

Tata Group 102500 29,6%

Mazda 101200 -12,8%

Mitsubishi 59700 -33,4%

Subaru 31800 10,4%

 

No ale Subaru w swojej niszy się trzyma :cool:

To głównie dzięki XV, który w całej praktycznie Europie jest bardzo pozytywnie oceniany.

U nas zresztą też, tyle że ... siła nabywcza w Polsce jeszcze taka sobie :idea:

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Niezły zjazd. Ale marki tradycyjnie uznawane za najpewniejsze, czyli Skodazczteremakółkami, BMW, Merc, Toyota trzymają sprzedaż (relatywnie najniższe spadki). Hyundai nie dziwi bo wypuścił kilka atrakcyjnych modeli ostatnio.

Nie wiem co jest w grupie Tata, ale dla mnie szok w ujęciu ilościowym sprzedaży (nie piszę o wzroście).

Link to comment
Share on other sites

@@TyrTyr, masz jakies zle doswiadczenia? Bo z tego co mi wiadomo z Tata tak troche jak z Dacia czyli niski standard za niska cene - wiesz co bierzesz ale masz solidnie :)

 

Nie mam i nie zamierzam miec. Dywan, herbata z Indi to prosze bardzo, ale nie samochod.

 

http://www.carwale.com/research/tata-cars/indicavista/userreviews/3280.html

 

http://www.ubiquitense.com/technology/would-you-mind-owning-a-tata-car/133/

 

http://www.consumercourtforum.in/f5/tata-manza-elan-car-third-grade-quality-car-luxurious-car-price-79326/

Link to comment
Share on other sites

Than_Junior ja z Tatą miałem styczność jedynie na targach w Trn. Siedziałem i obejrzałem ich modele i wyszedłem z niesmakiem. Straasznie tandetne, brzydkie i w nowych autach wszystko było już luźne, trzeszczące, odstające itp. To było 2 lata temu, wiec może teraz się poprawili. Ale.. ale wziąłem też wtedy mojego tate, ojca w sensie i wsadziłem go do Taty, auta tym razem i stwierdził, że jest super. Nowy, za taką kase - podoba mu się. I weź mu przetłumacz, że w podobnej kasie to są inne auta, mniejsze ale lepiej wyposażone, bezpieczniejsze, ładniejsze.... ale on wie swoje. Jest wspaniałym przykładem pana w średnim wieku, dla którego auto nic nie znaczy, jest poprostu przedmiotem. I do takich panów chyba glównie jest skierowana oferta Taty.

Link to comment
Share on other sites

@@TyrTyr,ale to sa wszystko consumer reviews... a wiadomo, kto najglosniej krzyczy... ;) ja zaufam dopiero porzadnym testom - a wiec swoim wlasnym :cool:

Wolny czlowiek w wolnym karaju......

Ja nie mam ani czasu ani pieniedzy na takie testy.....

Z innej strony wydawalo mi sie ze "consumer" znaczy konsument, czyli klient.

A jak klienci sa nie zadowoleni to ja nie bardzo mam ochote udowadniac sobie i innym czy mowia prawde czy nie.

Link to comment
Share on other sites

@@TyrTyr,chodzilo mi o to, ze za takimi testami najczesciej stoja ci, ktorzy sa niezadowoleni, bo najczesciej publicznie wyrazaja swoja opinie wlasnie tacy ktorym sie cos nie podoba. Jednoczesnie przy tego typu samochodzie odsetek tych, ktorzy beda z niego na tyle zadowoleni, ze z pasji i zachwytu beda o nim dobrze pisac, z natury rzeczy jest niski.

 

Inaczej: mialem troche do czynienia z Daewoo Matizem. I jesli wziac poprawke na to, za jaka cene byl dostepny to mierna jakosc plastiku i mizerna skrzynia biegow przestaja miec znaczenie, bo poza tym jezdzilo sie tym autkiem po miescie naprawde dobrze. A ze sa jeszcze lepsze auta? Na pewno, ale za jaka cene?

Edited by Than_Junior
Link to comment
Share on other sites

,chodzilo mi o to, ze za takimi testami najczesciej stoja ci, ktorzy sa niezadowoleni, bo najczesciej publicznie wyrazaja swoja opinie wlasnie tacy ktorym sie cos nie podoba. Jednoczesnie przy tego typu samochodzie odsetek tych, ktorzy beda z niego na tyle zadowoleni, ze z pasji i zachwytu beda o nim dobrze pisac, z natury rzeczy jest niski.

 

 

No dobra, nie mieszajmy diametralnie roznych spraw.

Ja wiem ze za mala cene wiele oczekiwac to durnota. Byl czas kiedy jezdzilem kaszlakiem i bylem szczesliwy ze nie musze po nocy wracac tramwajem. Ale ten fakt nie robi z 126p dobrego samochodu.

Przypuszczam ze glownym i jedynym powodem powodzenia pojazdow TATA jest dramatycznie niska cena.

No i moze tak jak u Hundaya i Kia bardzo dluga gwarancja.

Samochody to dla TATA maly fragment produkcji, moga sobie wiec pozwolic na zanizanie cen.

Sa gdzies testy zderzeniowe tych pojazdow?

 

Mowisz ze za takimi testami stoja niezadowoleni. Powiedz dlaczego mialbym ignorowac tych niezadowolonych?

Link to comment
Share on other sites

mialbym ignorowac tych niezadowolonych

 

Hmmm, ..... fakt dlaczego :arrow: może nieobiektywny point of view?

 

 

 

Widze ze grono zwolennikow rosnie. :shock:

Zadowoleni tez moga byc nie obiektywni........

 

Naszczescie nie mam w okolicy salonu tej firmy i nie zmarnuje czasu na wizyte. :-P

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
A jaki to procent produkcji?

Dane dotyczące grupy Tata prawie w całości odnosza się właśnie do Jaguara i Land Rovera.

Szczególnie nowy Evoque jest odpowiedzialny za przyrost sprzedaży.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

A jaki to procent produkcji?

Dane dotyczące grupy Tata prawie w całości odnosza się właśnie do Jaguara i Land Rovera.

Szczególnie nowy Evoque jest odpowiedzialny za przyrost sprzedaży.

 

Pozdrowienia

 

A czy jeszcze mozna sie dowiedzic kto i gdzie to projektuje?

Innymi slowy jaki jest "wsad indyjski" z technologicznego punktu widzenia ?

Link to comment
Share on other sites

A czy jeszcze mozna sie dowiedzic kto i gdzie to projektuje?

http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_Land_Rover

 

 

Innymi slowy jaki jest "wsad indyjski" z technologicznego punktu widzenia ?

Ciężko powiedzieć ilu Hindusów pracuje tam teraz w UK i w jakim charakterze jako poddani królowej. W końcu Indie to dawna brytyjska kolonia ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Ciężko powiedzieć ilu Hindusów pracuje tam teraz w UK i w jakim charakterze jako poddani królowej. W końcu Indie to dawna brytyjska kolonia ;)

 

No a to jest najciekawsze ile mysli technicznej TATA jest wstanie zaoferowac.

 

Od czasow Forda Jaguar przestal dla mnie istniec.

Link to comment
Share on other sites

@@TyrTyr, hinduskiej mysli technicznej, to raczej za wiele w grupie JLR nie ma. Sa natomiast pieniadze bardzo rozsadnie wydawane (nie to co zrobil np. Lotus) i duza swoboda dla brytyjskich inzynierow i projektantow. Taki model dziala swietnie, JLR ma teraz najsilniejsze portfolio w histori. Wlasciwie nie ma "slabego" auta. Model XF zaczyna sie troszke starzec, XK zestarzal sie okrotnie, a XJ ciagle budzi kontrowersje, ale to sa ciagle bardzo konkurencyjne samochody - wyniki finansowe mowia same za siebie. Zyski sa re-inwestowane w R&D, co zaowocowalo modelem F-Type (reinkarnacja kultowego E-Type'a), za chwile pojawi sie nastepca obecnego XK; nowe auto konkurujace z BMW seria 3; nastepca XF i supercar C-X75 (w kooperacji z Williamsem).

 

Land Rover wlasnie zaprezentowal nowe wcielenie Range Rovera, ktore to auto wg. moto prasy podobno jest genialne ;) Zaraz bedziemy mieli premiere nowego Defendera, a w tak zwanym miedzy czasie Evoque robi robote napedzajac sprzedaz. Istne tour de force ;)

 

Od czasow Forda Jaguar przestal dla mnie istniec.

 

JLR pod parasolem Taty (sic!) przechodzi prawdziwy renesans i mozna powiedziec, ze zaczyna istniec (ekspansja na Chiny, etc, etc).

 

http://www.nytimes.com/2012/08/31/business/global/tata-motors-finds-success-in-jaguar-land-rover.html?pagewanted=all

 

http://ktwop.wordpress.com/2011/09/18/jaguar-land-rover-thrives-under-tata-and-fuels-tata-motors-profits/

Link to comment
Share on other sites

@@TyrTyr, hinduskiej mysli technicznej, to raczej za wiele w grupie JLR nie ma. Sa natomiast pieniadze bardzo rozsadnie wydawane

Tak sobie wlasnie myslalem.

Jak ich finanse naprawde wygladaja to oni tylko wiedza.

Ktora czesc firmy pompuje kase w ktora. Podejrzewam ze jest troche tak jak GM i Dodge, potezny zastrzyk kasy dziala ozdrowienczo. Ale na jak dlugo?

Tata pewnie nie ma zwiazkow zawodowych ktore musza dostac troszke ponad $2k od kazdego sprzedanego samochodu.

Zwiazkow ktore co i rusz wymuszaja luznijesze tolerancje montazowe...

 

Co do "epoki Forda" w historii Jaguara....... byl taki czas kiedy gdyby nie oznaczenia nie bylo wiadomo co to jest;

Jaguar czy nowy Taurus....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...